Cadeau, tekenspullen

29-05-2016 18:23 47 berichten
Oudste wordt over een week 12. Ze heeft het grootste cadeau van ons al gehad maar ik wil haar nog wat extra geven. Ze tekent ontzettend graag, niet schilderen, niet kleuren. Echt tekenen.

Probleem is dat ze al heel veel heeft. Het huis ligt vol met stiften potloden etc.Wie heeft leuke ideeën voor een tekencadeau waar je zo niet snel aan zou denken.
Zentangle set wit en zwart met de (dure en zware kwaliteit) wit en zwart papier wat er bij hoort?
Mooie houten tekenkisten?
Alle reacties Link kopieren
Een mooie tekenmap om haar werken in te bewaren?



Een reispakketje (met zo'n schetsblok van bepaald papier, wat potloden en gum in een tas)?



Een speciale presentatiemap voor haar mooiste tekeningen? (Portfolio)



Ik roep maar wat, geen verstand van tekenen
Nee heb je, ja kun je krijgen
Een kalligrafie tekensetje voor beginners. Daar kan ze mee schrijven en/of tekenen.
Alle reacties Link kopieren
Goede kwaliteit tekenpapier en daarbij potloden in verschillende hardheid.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat laten experimenteren met andere tekenmaterialen. Setje oostindische inkt met pennen en toebehoren? Houtskool of conté? T



Loop eens binnen bij een tekenwinkel en laat je informeren. Er is zó veel moois.
Wat wil zij graag hebben? Misschien een paar tekenlessen?
Ik zei al, ze heeft al veel

Tekendoos heeft ze, kalligrafie idem, schetsblokken in verschillende maten ook, zodat ze verschillende formaten mee kan nemen.zentangle lijkt mij leuk maar spreekt haar minder aan. Ze tekent vooral figuren en dieren. Ze had het zelf nog over iets waar je witte lijnen mee kon trekken, wist dvhter niet hoe het heet.
Een boek met daarin een soort stap-voor-stap-cursus om dieren/manga/mensen/strips/portretten te tekenen? Te koop bij boekenvoordeel, volgens mij.



Andere materialen? Houtskool, Oost-Indische inkt (of hoe dat spul tegenwoordig ook maar heet), aquarel?



Zo'n houten pop die je in allerlei standen kan draaien en die je dan na moet tekenen?



Bijzondere puntenslijper of gum? Kan ze evt een verzameling mee beginnen.
quote:lisbeth schreef op 29 mei 2016 @ 18:37:

Ik zei al, ze heeft al veel

Tekendoos heeft ze, kalligrafie idem, schetsblokken in verschillende maten ook, zodat ze verschillende formaten mee kan nemen.zentangle lijkt mij leuk maar spreekt haar minder aan. Ze tekent vooral figuren en dieren. Ze had het zelf nog over iets waar je witte lijnen mee kon trekken, wist dvhter niet hoe het heet.Je kan de zwarte en witte liners en bijv zwarte papier kopen, ze kan dan zelf kijken wat ze er mee tekent, de setjes zijn gewoon goede fineliners in verschillende maten maar ik teken er ook andere dingen mee.
Ik vind pastelkrijt ook fantastisch.
quote:Goede-Fee schreef op 29 mei 2016 @ 18:41:

[...]





Je kan de zwarte en witte liners en bijv zwarte papier kopen, ze kan dan zelf kijken wat ze er mee tekent, de setjes zijn gewoon goede fineliners in verschillende maten maar ik teken er ook andere dingen mee.Zwart papier en witte liners vind ik een leuk idee.
Tekencurcus bij Artis als niet te ver is?
Ik ben zelf echt totaal onervaren in dit gebied, ze heeft heeft haar tekeninteresse niet van mij. Ze heeft kroontjespennen. Maar de inkt is ver op. Wat is het verschil in gewone inkt en oostindische inkt?
Goede kwaliteit pastelkrijt?



Tekencursus is nu op korte termijn niet mogelijk maar wel iets waar we komend najaar voor willen kijken. Oudste is in die mate hierin geinteresseerd dat ze ooit er verder mee wil. Uiteraard vind ik haar geweldig tekenen, een natuurtalent
Tekenlessen.
Alle reacties Link kopieren
Een potlodendoos maar dan niet met de geijkte kleuren maar met diverse soorten potloden. Ik heb er hier eentje met tien potloden in verschillende hardheden, tien houtskoolpotloden, tien pastel potloden die je gebruikt met water, tien metallic kleuren die ook bruikbaar zijn met vaseline en dan nog tien ´normale´ potloden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Een electrische slijper staat overigens nog op mijn wensenlijstje . Want potloden slijpen is dan weer niet mijn hobby als ik middenin een tekening zit.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Elektrische slijper vind ik eigenlijk een goed idee, goh nooit aan gedacht
Werkt een witte fineliner goed op zwart papier?
Alle reacties Link kopieren
quote:lisbeth schreef op 29 mei 2016 @ 18:55:

Werkt een witte fineliner goed op zwart papier?



Als je een goede hebt wel.



De meeste gelpennen trouwens ook. Zilver is ook mooi op zwart. Maar de andere kleuren misstaan zeker ook niet, en al helemaal niet als je twaalf bent.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Houtskool?
http://www.petervanginkel.nl/cat/607/pentel-gel-roller



Deze zouden dan kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven