Cadeautip meisje van 4??

23-08-2013 10:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van t weekend een verjaardag van een meisje die 4 wordt. Wat is een leuk cadeautje?? Ongeveer 15,-. Is kleding leuk? En wat is hip in kleuterland? Of speelgoed leuker? En wat dan...? Heb geen kinderen dus.. help!
Alle reacties Link kopieren
Iets om te knutselen of een leuk spelletje?
Alle reacties Link kopieren
gewoon aan de moeder vragen of er een verlanglijstje is.

En niet raar staan te kijken als het kind blijer is met een doosje stoepkrijt van 1,50 dan met een cadeau van 15 euro. sprookjesboek of ander voorleesboek misschien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een Barbie droomhuis valt vaak erg goed bij meisje van die leeftijd. Hoeft niet persé van Barbie te zijn (want dat is erg duur), als het maar roze is en onderdeeltjes in zitten waar ze mee kunnen spelen.



Alle reacties Link kopieren
iets in de sfeer van Prinsessen, roze natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de ouder vragen of er een verlanglijstje is.



En anders, is het een buitenspeelmeisje? (Skippybal?) Of is het meer een meisje die van knutselen houdt? (stickers, vouwpapier, glitterlijm)?
Alle reacties Link kopieren
Mijn meisje van 4 is niet van roze en prinsessen.



Ze wil later voetballer of poes worden en speelt het liefst buiten.



Aan moeder vragen dus of een kadobon geven.
Stoepkrijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets simpels doen.

Zeker als ze van meer mensen wat krijgt. Zo'n (jong) kind wordt al snel helemaal overdonderd door een massa aan dingen.



Het stoepkrijt wat hierboven stond, vind ik wel een goeie. Of iets van kleurpotloodjes of een poppetje of boekje.

Volgens mij zijn dingetjes van Dora ook wel populair bij kleine meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Even met de moeder overleggen:

- iets voor school (tas, lunchtrommel)

- iets voor fiets (bloemslinger, mandje, kralen voor in spaken)

- badpak, zwemtas

- playmobil

- knutsel/tekenspullen

- lolobal

- kettinkje/armbandje

- schommelplankje/ringen/rekstok (indien aanwezig in tuin )
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje is ook net 4 en wilde dolgraag een hoelahoep voor haar verjaardag. Ze was er echt dolblij mee!



Of zo'n ding dat je om je enkel moet doen, waar dan een touwtje(of stok) met een bal aan zit. Dan moet je hem ronddraaien en er steeds overheen springen. Snap je wat ik bedoel? Geen idee hoe het heet, maar dat kreeg ze ook en ze heeft hem sindsdien niet meer af gedaan.
Playmobil is leuk. Verkleedspullen. Kleurboeken. Klei. Een Barbiepop.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch zelf iets kiest: bonnetje bewaren en meenemen.



Een barbiehuis of ander typisch meidenspul moet hier altijd geruild worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t ook aan de moeder vragen. Meisjes zijn van die vreemde wezens, zeker 4 jarigen. Die weten precies wat ze leuk vinden.

Kom je toevallig naar de verjaardag van mijn dochter dit weekend trouwens?
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 23 augustus 2013 @ 11:28:

Mijn meisje van 4 is niet van roze en prinsessen.



Ze wil later voetballer of poes worden en speelt het liefst buiten.



Aan moeder vragen dus of een kadobon geven.Agossie… Dat vind ik dus echt heel schattig!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ga t wel vragen aan de moeder. Ook in geval van dubbel krijgen misschien..
Alle reacties Link kopieren
Zijn meisjes van 4 nog niet zo met kleding bezig? Een leuke skinny is ook wel leuk toch? Of een jeansrokje..?
Alle reacties Link kopieren
quote:capricorn schreef op 23 augustus 2013 @ 11:47:

[...]





Agossie… Dat vind ik dus echt heel schattig!Ze is ook heel schattig. Daarom krijgt ze ook altijd verkeerde cadeaus van mijn oude tantes.
Playmobil

Lego

Robot

Racebaan

Spel

Klei

Knutselspulletjes

Pop/Poppenspulletjes

Serviesje

Meccano

K'nex

Puzzel
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolkia schreef op 23 augustus 2013 @ 11:50:

Zijn meisjes van 4 nog niet zo met kleding bezig? Een leuke skinny is ook wel leuk toch? Of een jeansrokje..?



De meeste jonge kinderen vinden kleding als cadeau niet zo interessant.



Weet je haar maat dan trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Een enkele vierjarige kan apetrots zijn met een nieuwe "mooie jurk" of "trui van oma"

Maar volgens mij vinden de meesten het vooral belangrijk dat het lekker zit

Volgesmeerd met chocola, pastasaus en blubber etc... wordt het toch wel



En vierjarige pootjes in een een skinny-broekje proppen... ik weet 't niet hoor
Kleine meisjes kunnen een mooie roze glitterjurk vaak erg waarderen, maar een skinny doet ze denk ik niet veel.



quote:wendy7474 schreef op 23 augustus 2013 @ 11:28:

Ze wil later voetballer of poes worden en speelt het liefst buiten.Dan kun je een kattenbak cadeau doen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, inderdaad. Meisjes vinden kleding wel leuk, maar echt iets wat je ' toch wel krijgt', dus geen cadeau! Ik ' moest ' van de ex van mijn zwager hun kinderen altijd pyama's cadeau doen voor hun verjaardag. Had toen zelf geen kinderen dus geen idee, maar heb het 2 jaar gedaan en ben die teleurgestelde gezichtjes niet vergeten.



Verder is het echt per meisje verschillend, dus even bij moeder checken is verstandig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vierjarige pas een set viltstiften gegeven waarmee je op kleding kan tekenen (Bart Smit), en twee goedkope shirtjes erbij waar ze dat op kon doen. Was een groot succes.



Gewone kleding vinden ze meestal nog niet zo leuk om te krijgen, een kadobon zo ik ook alleen geven met een kleinigheidje erbij zodat ze wel iets uit te pakken heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven