Chinese les voor kinderen?

26-06-2011 15:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meteen vanaf de geboorte! koptelefoontje opzetten met elk uur een andere taal!
Alle reacties Link kopieren
Als mijn eventuele kind 'Ja graag, sambal bij' kan zeggen bij de afhaalchinees is dat voor mij vreemde taaleducatie genoeg.



Maar waarom wil je dat weten?
Ik zou me allereerst afvragen waarom je je ki deren Chinese les wilt laten volgen
Is dit een economische overweging? Omdat je denkt dat China de wereld gaat besturen?
lijkt mij eerder een onderzoeksvraag, dan een vraag uit nieuwsgierigheid / feit dat ze zelf kinderen heeft en zich afvraagt hoe andere moeders hierover denken..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kinderen alleen op jonge leeftijd een andere taal aanleren als ze in hun hele naaste omgeving iemand zouden hebben die deze taal spreekt, zoals ouder/opa/oma oid.



Waarom vraag je dat?
Alle reacties Link kopieren
Is dit een onderzoekje ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat jouw enige andere bericht een reclame bericht was dus volgens mij ben je een beetje hardleers.
Aha, eerder reclame gepost en daar is TO niet voor geband?
Alle reacties Link kopieren
quote:littlefirststeps schreef op 26 juni 2011 @ 15:57:

Hallo allemaal



Ik ben geïnteresseerd naar jullie mening over vreemde taaleducatie voor kinderen, zoals bijvoorbeeld Chinees.



Op welke leeftijd zouden jullie je kinderen bijvoorbeeld naar Chinees les sturen en waarom?



Ik ben benieuwd naar jullie mening!



Alvast bedankt!

MelanieWat is dat 'Chinees les' ??



En 'vreemde taaleducatie'?



Misschien dat je (je kinderen) beter eerst goed Nederlands kunt gaan leren.
Oh. Jammer, want ik weet daar iets over. Nu ga ik je dat niet vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Gezien haar vorige bericht denk ik dat TO chinese les wil gaan aanbieden.



Wat is je doelgroep TO, kinderen van chinese ouders of denk je dat Nederlandse ouders zonder Chinese achtergrond hun kinderen ook naar Chinese les zullen sturen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind taaleducatie voor kinderen niet vreemd maar heel normaal.



Ik vind dat kinderen zo vroeg mogelijk Chinees moeten leren (of wat hun moedertaal dan ook is).



Graag gedaan en veel succes met je project!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik vraag me af waarom ouders hier in Nederland doen niet zo heel veel met talen leren vergelijk met ouders in anderen landen.



En inderdaad ben ik bezig met muziekles geven, maar dit is geen reclame hier. Ik was toch helemaal nieuw bij Viva dus wist ik de regelen niet, mijn excuses dus.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij bestaat de chinese taal als taal op zich niet eens.

t zijn meer een soort dialecten, wel verwant.

kennissen van mij praten mandarijn chinees, wat weer verschilt van het kantonnees en de vele andere dialecten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
elke woensdagochtend op TV' Ni Hao Kailan'

een leuke tekenfilm voor peuters/kleuters waarbij de kids chinees leren.

ik kijk er zaelf altijd naar en heb al eea opgestoken!
Alle reacties Link kopieren
ja, hoe heet die opa ook alweer?



en dat liedje erbij, helemaal geweldig.
wij slapen nooit.
Ik wou dat mijn ouders me Chinees hadden geleerd vanaf dag1. Een native speaker zal ik nu nooit meer worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:littlefirststeps schreef op 26 juni 2011 @ 15:57:

Op welke leeftijd zouden jullie je kinderen bijvoorbeeld naar Chinees les sturen?



Niet.



En waarom?



Waarom wel?
Alle reacties Link kopieren
@valentinamaria

opa is 'yeye'

kom mee is 'gongolai!' (ofzovic.. haha)

Het wordt leuk gebracht en spreekt tot de verbeelding, net zo als kleintjes wat engles leren met Dora.



op zioch is chinees een handige en best belangrijke taal.

China is nu al een vd snelst groeiende economieen en wordt wereldwijd ERG veel gesproken.



maarja, als je niet in je eigen omgeving kan oefenen, blijft het beperkt.

Dan is pinyin (chinees in westers alfabet) misschien nog wel te doen.. maar ECHT chinees, daar is wel wat meer voor nodig.

Of het nu cantonees of mandarijn is.

Mandarijn is makkelijker voor westerlingen maar wordt in China weer minder gesproken.

Is wel de int. handelsversie van chinees
Alle reacties Link kopieren
Mocht ik kInderen krijgen dan wil ik zeker proberen ze iets van de Chinese taal bij te brengen. Ik zou eerst kiezen voor een Chineestalge oppas en Chineestalige tekenfilms.Mocht het dan daarna nog 'leuk' zijn,dan kun je vanaf een jaar of 6 kiezen voor de chinese school op zaterdag ofzo.Maar ik zou het alleen aanraden als je zelf ook de taal spreekt,anders lijkt me er geen beginnen aan!
Alle reacties Link kopieren
Ehm....mandarijn minder gesproken in China?!?! Het is nog altijd de nationale voertaal en ik heb echt nog nooit problemen gehad om me verstaanbaar te maken!!
neu, Mandarijn is bijna niet meer gangbaar.

hahahahaha.



Pinyin is echt Chinees hoor! Je spreekt het, maar schrijft het niet.
Mijn kinders werden drietalig opgevoed. Ik sprak vanaf geboorte Patois (st.luciaan) tegen ze en mijn man Engels (canadees) en verder gewoon Nedrlands. Ik dan, mijn man sprak het niet zo heek goed. Nu is onze voertaal thuis Engels over het algemeen. Aan Patois hebben ze niet zoveel behoefte en spreken ze alleen nog als we op vakantie gaan naar mijn familie, maar ook daar gaan ze dan snel op het engels over. Ze zitten trouwens allemaal op de internationale school ook.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ik mijn kinderen naar een taalles sturen als er op de scholen al voldoende aanbod is? Op de basisschool kunnen ze Engels leren. Op de middelbare school Duits, Engels, Frans en volgens mij ook nog Spaans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven