Combisleeper - aanschaf waard?

15-06-2007 13:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er was ooit een topic hierover met ervaringen, maar ik kan het nergens meer vinden. Ik ben benieuwd naar ervaringen met de combisleeper. Is deze nou echt beter/handiger etc dan een gewone slaapzak? We hebben nu gewone slaapzakjes van de Hema voor onze dochter van 1, bevalt ook prima. Maar ik werd weer getriggerd door een aanbieding van Kinderen/ Ouders van Nu waarbij je met bijbetaling zo'n slaapzak bij je abonnement krijgt. En het lijkt wel alsof iedereen zo'n slaapzak heeft, vandaag mijn vraag: hoe bevalt ie en is het de aanschafprijs waard? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dextro, ik heb hem overgenomen van een collega, maar moet zeggen dat ik hem echt niet handiger vind dan een 'gewone' (lees: betaalbare) slaapzak. En mijn meisje ook niet!

Ik heb ook die hele enthousiaste verhalen gelezen, maar zie zelf geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel handig. 1 Slaapzak die jaren meekan. Hoef je niet elk jaar/seizoen/groeispurt een nieuwe te kopen.

En als Combisleeper kan in de auto. Ziten gaten in voor de autostoel. Handig als je kindje ergens 's avonds slaapt en je gaat nog terug naar huis. Hoef je kindje niet om te kleden.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen en ook nooit gemist. We wonen wel in een redelijk warm huis, dus echte koude winternachten hebben we hier niet zo snel. Onze kinderen slapen in een normale slaapzak zonder dekens of zo en de dikte is afhankelijk van het seizoen. In de winter wil ik ze nog wel eens een romper met lange mouwen aangeven en dan ook nog een warme pyama in de slaapzak.



Ik vond de combisleeper een enorme aanschaf en dan moet je er eigenlijk twee hebben ivm wassen en zo (of een goedkoop slaapzakje er bij)
Alle reacties Link kopieren
Ik snpa het grote voordeel van de combisleeper ook niet zo. Het blijft toch gewoon een normale slaapzak, vind ik. Ook bijd e combisleeper moet je, als je kind gegroeid is, een maat groter kopen. Ik heb altijd slaapzakjes van de hema en van prenatal gehad. Die van prenatal vind ik het fijnst, omdat de rits daarvan helemaal tot de onderkant loopt. Is gemakkelijker even een luier verschonen als kind de slaapzak al aan heeft.
Loretta is De Mol. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Echt wel. Die is elke cent waard! Ik heb hem ooit gekocht met een abonnement op de ouders van nu, voor zo'n 40 euro.

Hij is nu bijna 3 en ik heb hem al dik 2 jaar (ik heb niet de baby maar de kindervariant). Dat ding is al zeker een paar 100 x gewassen en in de droger geweest, en ziet er nog goed uit. Ik heb ook een heleboel andere slaapzakken gehad en die haalden het bij lange na niet.

Mocht ik ooit nog een kind krijgen, zou ik het zo weer kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf of je kind een koukleumpje is of niet. Ik heb 2 koukleumpjes en 4 combisleepers en ze zijn elke cent waard die ik ervoor heb gegeven! Ik heb er 1 nieuw gekocht en de andere 3 via Marktplaats (wellicht een goede tip?)

Ze zijn al heeeeel vaak gewassen maar zien er nog perfect uit dus ik vind het een hartstikke goede koop.
Alle reacties Link kopieren
Onder het mom van 'als je het niet probeert, dan weet je het ook niet..', heb ik m gekocht (dwz abonnement genomen en 38 euro bijbetaald). Voor een slaapzak waar ze 3 jaar mee kunnen doen, vind ik dat te overzien. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Onder het mom van 'als je het niet probeert, dan weet je het ook niet..', heb ik m gekocht (dwz abonnement genomen en 38 euro bijbetaald). Voor een slaapzak waar ze 3 jaar mee kunnen doen, vind ik dat te overzien. Ik ben benieuwd!




Nou, die 3 jaar is zoiezo onzin hoor... Ken geen enkel kind van 3 of 4 jaar oud, die nog in een slaapzak slaapt...



Mijn zoontje is net 2, vind zichzelf heel groot en slaapt onder een dekbed, zonder slaapzak. Nog even en hij gaat naar een peuterbed.



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier in huis woont er 1 hoor, die tot 3,5 jaar in de combisleeper heeft geslapen:P. Was nog wel eens bang dat hij er nooit afscheid van wilde nemen, maar in de zomer voor z'n 4e verjaardag meost het er dan toch maar eens van komen.

Nu slaapt zijn kleine  broer erin en die ik ik er voorlopig toch ook geen afscheid van nemen! Maar moet er wel bij zeggen dat het ernorme woelwaters zijn in bed, dekens liggen overal en nergens. (probeer het bij de jongste af en toe wel eens)
Alle reacties Link kopieren
Hier eentje van 2,5 die nog prima in zijn combisleeper ligt. Momenteel dan niet, want te warm, maar straks als het kouder wordt, trek ik hem weer uit de kast. Ik ken geen andere slaapzak die 's winters warm genoeg is, zonder dat je er nog iets anders bij nodig hebt. Geen gepiel met dekens (die bij mijn woelwaters helemaal geen zin hebben, ze tijgeren in hun slaap het hele bed door). En als het wat warmer wordt heb je 2 slaapzakken die prima dienst doen. Extra voordeel is het gat voor de autogordel, waardoor je je kind zo met slaapzak en al in en uit de auto kunt hijsen als je ergens anders bent.



Ik zweer bij het ding en vind 'm het geld dubbel en dwars waard. Als de jongste straks groot genoeg is voor het grote model, krijgt hij er ook een.

Het enige nadeel vind ik de mouwen, die erg kort zijn als ze groter worden. Dat is hier opgelost door manchetten aan de mouwen te naaien. (En ik zou de Ouders van Nu of de Kinderen er niet graag bijkrijgen, maar da's persoonlijk ;)).



Ze worden trouwens regelmatig met bosjes tegelijk op MP aangeboden, dus als je de nieuwprijs hoog vindt, moet je daar eens kijken. Is misschien alleen opletten dat je niet een ouder model krijgt, want daar zit die uitsparing van de autogordel niet in.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een van 2,5 jaar oud in zijn combi sleeper.. heb er 2 in de kindermaat en een in de babymaat gehad.. Hij draait zijn hele bed door en wil absoluut NIET onder een dekentje liggen... ligt altijd in zin CS zomer of winter.. je varieert gewoon met dikke pyama, dunne pyama of alleen rompertje of niet.... ik vindt hem echt waar elke cent waard. Heb ook van de prenatal eens van die slaapzakkn gekocht maar zijn veel te dun, al snel weer veel te klein en zo blijf je dus ook aan het kopen.. Ik ben een ECHTE fan!!
Alle reacties Link kopieren
Als je hem koopt, neem dan niet de groene want die geeft vreselijk af in de was. Ook zou hij geschikt zijn voor kindjes tot 4 jaar, nou mijn zoon is nu bijna twee en past er al haast niet meer in. Ik vind het ding dus zijn geld niet waard, andere goedkopere slaapzakken zijn net zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Heb er twee in baby maat en twee in kindermaat.

Was de aanschaf zeker waard omdat je nooit meer in de weer hoeft met dekens en hij altijd gebruitk kan worden ongeacht het seizoen.

(alleen in hartje zomer is hij echt te warm).

Ik ben minder lovend over die autogordel uitsparing. Als je kind al wat langer is kun je bijna niet bij die uitsparing komen en de gordel van je autostoel dichtdoen.Dit vond ik vooral een voordeel toen ze nog een baby was.
Alle reacties Link kopieren
Tja, in een gewone slaapzak liggen ze ook lekker warm, en die van mij zijn nog lang niet versleten! En ik vind het juist handig om er meerdere te hebben, zijn ze een keertje ziek of wordt hij op een andere manier vies, dan pak ik gewoon een andere. De dikte pas ik lekker aan aan het seizoen of de pyama. Zo ook met of zonder mouwen!

 

En die gaten, die kun je zelf natuurlijk ook gemakkelijk maken. Ik zou het geld er niet voor over hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven