Entertainment alle pijlers

Welk computerspel is leuk?

06-05-2024 17:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Ik heb dit al eerder gevraagd maar ben weer op zoek, en er is zoveel leuks. Iets wat ik kan downloaden op Steam is handig.

Vorige keer raadden jullie two point hospital aan. Die vond ik erg leuk en heb ik veel gespeeld. Ik vind bijv age of empires of Among us ook leuk. Dus wel verschillende soorten spellen. Ik weet ook niet hoe deze soort spellen heet? Welk spel raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Cult of the lamb

Stardew Valley

Forager
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van katten? Dan is Stray leuk :)
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mmm je smaak is een divers, dus aanraden is niet per se makkelijk. Among us staat als genre op zichzelf en is het beste een soort party game. Age of Empires is real time strategy. En Two Point hospital is een Sim/builder.

Ik zag eerder al stardew Valley, die slaat eigenlijk bij vrijwel iedereen aan dus zou ik zeker proberen. In diezelfde trant kun je ook dave the diver proberen.

Qua real time strategy hangt het er vanaf welk niveau je fijn vindt. Je zou kunnen kijken naar age of mythology of iets als company of heroes. Eventueel kun je ook nog kijken naar turn based strategy. Civilization (6 is de nieuwste maar je kunt ook voor vijf gaan als je eerst wil proberen) werkt erg verslavend moet ik zeggen. En als je wat moeilijker wilt kun je kijken naar bijvoorbeeld een deel uit Total War (zoals Rome, Shogun of Empires afhankelijk of een periode je trekt). Total War is real time en turn based door elkaar.

Tenslotte qua sims/builders... ik denk dan aan Banished, Dawn of Men of Factorio ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Two Point Hospital! Dat is een remake van Theme Hospital, misschien ken je dat van vroeger. Je runt een ziekenhuis en er zijn allelei mensen met hele rare ziektes die je moet beter maken.

Ze hebben sinds kort ook Two Point Campus, dat is hetzelfde idee maar dan met een universiteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn jongere broer is helemaal lyrisch over "kingdom come", iets met een man op survival in de middeleeuwen, role-playing.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
06-05-2024 18:00
Mijn jongere broer is helemaal lyrisch over "kingdom come", iets met een man op survival in de middeleeuwen, role-playing.
Kingdom Come is een RPG, en daarnaast absoluut geen makkelijk spel. Ik ben zelf ook lyrisch omdat de wereld, het verhaal en vooral de wijze waarop de middeleeuwen realistisch vormgegeven zijn geweldig is, maar als je nog nooit een RPG hebt gespeeld is het wel een zware instap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je van bouwen/renoveren houdt, House Flipper!
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie voor de tips. Ik ga ze bekijken op steam wanneer ik tijd heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kwam hier om ook Stardew Valley te noemen.
Maar zie dat andere dat al gedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dutchgirly schreef:
06-05-2024 17:51
Two Point Hospital! Dat is een remake van Theme Hospital, misschien ken je dat van vroeger. Je runt een ziekenhuis en er zijn allelei mensen met hele rare ziektes die je moet beter maken.

Ze hebben sinds kort ook Two Point Campus, dat is hetzelfde idee maar dan met een universiteit.
Deze noemt TO zelf al in de op....
Alle reacties Link kopieren Quote
Dave the diver is super leuk! Ergens deze maand komt er een gratis dlc van en ik kan niet wachten!

En ik kan coffee talk ook ten zeerste aanbevelen. Geen lang spel 8 a 9 uur, maar ik vond het elke cent waard. Beetje bij beetje leer je de personages kennen terwijl je verschillende soorten koffie of thee voor ze zet. De art style en muziek vond ik erg mooi en rustgevend.

En ik zou little kitty big city ook in de gaten houden de release is ergens binnenkort. Die ga ik sowieso spelen!

Ik kan zo denk nog wel een hele lijst bedenken van gave spellen, maar ik weet niet wat precies jou ding is. Misschien kan je daar wat meer over vertellen?

Als je van fantasy open world verhaallijnen houdt dan is witcher 3 ook zeker een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
06-05-2024 20:52
Dank jullie voor de tips. Ik ga ze bekijken op steam wanneer ik tijd heb.
Laat je weten welke het is geworden?

Ik heb behoefte aan closure :-D
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen houden me hier laatste tijd nogal bezig ‘s avonds. Net had ik een uurtje en wilde ik stardew valley gaan proberen, maar het sprak me niet aan…. Al zie ik dat velen het leuk vinden. Toen ben ik toch weer uitgekomen bij Among us…. Morgenavond als het lukt ff verder kijken,
Alle reacties Link kopieren Quote
Nuevenniet vroeg wat ik leuk vind. Ff denken:

-rollercoaster tycoon
- simcity
- age of empires
- among us
- two point hospital
- gold miner
- build-a-lot

Dus korte spelletjes, maar ook bijv een stad oid bouwen of een dorp bouwen en oorlog voeren (wel met paarden enz) als in age of Empires.

Ik ben niet zo meer thuis in de spellen…
Alle reacties Link kopieren Quote
Timberborn misschien? Of Steamworld Dig (1 en 2)?

Je houdt van strategiespellen zie ik aan jouw lijstje, dus ik zou in die hoek zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
06-05-2024 23:23
Nuevenniet vroeg wat ik leuk vind. Ff denken:

-rollercoaster tycoon
- simcity
- age of empires
- among us
- two point hospital
- gold miner
- build-a-lot

Dus korte spelletjes, maar ook bijv een stad oid bouwen of een dorp bouwen en oorlog voeren (wel met paarden enz) als in age of Empires.

Ik ben niet zo meer thuis in de spellen…
Is civilization VI dan niet iets voor je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Cities Skylines (stad bouwen)
Banished (dorp bouwen en de seizoenen overleven, wel een ontspannen spel)
Knights and Merchants (dorp bouwen en vechten. Ik vind het nog steeds leuk maar het is wel heel erg gedateerd).

Op nummer 1 staat voor mij Anno 1800 (eerdere versies zijn ook tof), maar het is geen kort spelletje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Settlers zat ik ook nog aan te denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou ook nog kunnen kijken naar Medieval Dynasty. Het is een citybuilder /survival spel en hoewel het spannend aanvoelt in het begin is het uiteindelijk best een relaxed spel. Qua vijanden is het spel ook vrij licht. Plus, je kunt op een gegeven moment paard rijden 😉.
En je krijgt zo te lezen je eerste ervaringen met lichte RPG elementen.
Alle reacties Link kopieren Quote
NuEvenNiet schreef:
07-05-2024 08:13
Is civilization VI dan niet iets voor je?
Volgens mij heb ik die staan op steam maar snapte ik er niks van. Te kort geprobeerd ook denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Allemaal weer bedankt voor de tips. Ik heb veel te bekijken. En kan waarschijnlijk weer ff vooruit door af en toe hier terug te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben dave the diver aan het downloaden. Iets anders dan ik normaal speel. Ik ben heel benieuwd.

Strategie vind ik heel leuk maar niet als ik moe ben…. Civilization heb ik inderdaad al. Wel 24 minuten gespeeld…. Moet er nog eens meer tijd in gaan steken :-)

Two point University heb ik ook en vond ik niet zo leuk. Maar ik zie dat ik daar ook amper tijd aan heb besteed, dus is ook nog wel de moeite waard om langer te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En hoe bevalt dave the diver?
Ik kan niet wachten tot de nieuwe dlc uitkomt deze maand.

Dat met civilization VI snap ik wel ik kom ook niet zo goed door de uitleg heen. Terwijl ik oprecht denk dat het een leuk spel is als je het eenmaal snapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, heel leuk. Gisteren weer een paar uur gespeeld…. Ik dacht eerst dat het wel leuk was maar een beetje simpel, maar het wordt steeds leuker, uitgebreider en verslavender.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven