Dag met baby

30-07-2016 21:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laten jullie je baby ook in de box of bij jezelf slapen de hele dag?

Wij geven smorgens de eerste voeding als ie wakker wordt en begint te huilen, zo tussen 6 en 7. Ik probeer hem dan nog even terug te leggen in zijn bedje. Dit lukt tot een uur of 8/9. Daarna overdag om de +/- 4 uur voeding, ik maak hem overdag wakker als ie slaapt.

Half uurtje voor z'n laatste voeding gaat ie mee in de douche.

Laatste voeding komt uit tussen 22.00 en 23.00.

Daarna laten we hem snachts komen als hij wakker wordt en gaat huilen.

Hij slaapt tot nu toe prima in de box, maar vraag me af of het beter is om hem overdag meer in bed te laten slapen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is de baby?
Alle reacties Link kopieren
Oja, handig om te weten ;) 4 weken
Alle reacties Link kopieren
Ik liet hem slapem waar hij het beste sliep. In het begin bij ons of in de kinderwagen in de woonkamer, later in zijn eigen bed.

Doe vooral wat werkt.

Ik weet niet hoe oud je baby is maar in principe hoef je een gezonde baby niet wakker te maken voor een voeding.
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant weet ik dat het zo super goed gaat en anderzijds ben ik erg onzeker omdat het de eerste is.

Baby is super tevreden en huilt alleen als ie honger heeft of jammerig is bij krampjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde haar in t begin dicht bij me hebben dus ze sliep in de box of in de kinderwagenbak. Later voor zowel haar eigen rust als onze rust lekker in haar bed.



Wakker maken heb ik nooit gedaan. Ze kreeg vanzelf wel honger.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe in wieg of kinderwagen in de woonkamer, maar wil dat zelf nu langzaam gaan verplaatsen naar zijn eigen kamertje. Ook uit praktische overwegingen trouwens, heb beneden ook een nogal luidruchtige peuter rondlopen



Maar wel in kleine stapjes, belangrijkste is dat hij lekker blijft slapen overdag. Eerste stap wordt denk ik dan ook de kinderwagenbak, waarin hij dus al gewend is te slapen, in zijn ledikant. Zo kan hij langzaam wennen.



Wat zijn jouw overwegingen om het wel of niet te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ok, maar hij wordt toch half wakker als we met hem douchen (net voor z'n laatste voedingstijd) en drinkt dan wel z'n hele fles leeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Ann-81 schreef op 30 juli 2016 @ 22:09:

Tot nu toe in wieg of kinderwagen in de woonkamer, maar wil dat zelf nu langzaam gaan verplaatsen naar zijn eigen kamertje. Ook uit praktische overwegingen trouwens, heb beneden ook een nogal luidruchtige peuter rondlopen



Maar wel in kleine stapjes, belangrijkste is dat hij lekker blijft slapen overdag. Eerste stap wordt denk ik dan ook de kinderwagenbak, waarin hij dus al gewend is te slapen, in zijn ledikant. Zo kan hij langzaam wennen.



Wat zijn jouw overwegingen om het wel of niet te doen?Geen overwegingen met redenatie. Meer mijn eigen onzekerheid of ik het allemaal wel goed doe
Mijn tweede is nu bijna vier maanden. De oudste sliep vaak bij me: in bed, in de box of in de kinderwagen. De jongste slaapt vanaf het begin veel meer in bed (wegens onrust door rondrennende oudste) en bijna nooit in de box. Beiden zijn voorbeeldige slapers.

Wakker maken voor een voeding zou ik trouwens niet snel doen, tenzij dat noodzakelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal prima om baby lekker bij je in de buurt te laten slapen. Veel fijner voor je baby dan helemaal alleen in zijn bedje boven.



Ik zou je baby niet wakker maken voir een voeding. Hij meld zich zelf wel als hij honger krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:donkerblauw schreef op 30 juli 2016 @ 22:10:

[...]





Geen overwegingen met redenatie. Meer mijn eigen onzekerheid of ik het allemaal wel goed doe Je schrijft dat je baby bijna nooit huilt. Je hebt dus een blije tevreden baby. Dan doe je het dus goed.
quote:donkerblauw schreef op 30 juli 2016 @ 22:02:

Oja, handig om te weten ;) 4 wekenIn de kinderwagen bij mij in de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby sliep ook de eerste tijd bij mij in de buurt. Op een gegeven moment merkte ik dat hij niet rustig werd van de geluiden om hem heen, maar juist onrustig. Toen ben ik hem, wakker, in bed gaan leggen. Ik denk rond de 2,5mnd. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby van 4 weken zat vooral op mij geplakt. Sliep niet in de wagen/ box of zijn wieg of co sleeper. Enkel als ik bij hem lag.

Inmiddels 23 maanden en plakt hij nog steeds graag



Volg je baby en wat voor jou goed voelt.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik geloof dat ie tot een maand of vier, vijf eigenlijk altijd in de buurt was (box, op de arm, draagdoek, kinderwagen...) en daarna wat meer in zijn eigen bedje.



Volg je gevoel, dan komt het altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
4 weken nog maar! Lekker bij jou in de buurt houden. Kinderwagen, box, allemaal prima.



Niet wakker maken voor een voeding. Laat je kind zijn eigen ritme bepalen.
Met vier weken hadden we onze zoon nog lekker veel in de buurt hoor. Overdag sliep hij op ons, in draagzak, in de box of in de kinderwagen in de kamer. Als je hem dan iedere keer in z'n bed legt, ligt hij 16 van de 24 uur alleen boven en dat vond ik wat harteloos.

's Nachts sliep hij wel in zijn eigen bed en inmiddels met vier maanden overdag meestal ook, omdat het minder slaapjes zijn. Maar het is heus niet zodat ze nooit meer in hun eigen bed willen wanneer ze een keer in je armen in slaap vallen of in box.
T
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 11weken is graag bij me., en ik bij haar.

Ik probeer 1x per dag haar boven in de cosleeper te leggen als ik boven aan het kolven ben, soms valt ze in slaap en soms ligt ze lekker te kijken. Meestal eindigt het dat we samen weer naar beneden gaan of samen in bed liggen, dan ligt ze heerlijk op me.

Zoals anderen al zeggen, doe lekker wat voor jou goed voelt en wat je kindje wil.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter sliep het lekkerste op mijn arm. Maar helaas was en is ze een erg lichte slaper en konden we dan in haar omgeving niets meer ondernemen. Zelfs zacht praten, even wiebelen omdat je jeuk hebt, je uitrekken om de afstandsbedieningte kunnen pakken en uiteraard moest ook de tv op mute.



Niet te doen dus, we hebben haar veel boven te slapen gelegd en ook veel in de wagenbak in de tuin. Die lawaaierige vogels kon ze wel hebben
Doen wat het beste werkt. Meestal ga je na een paar maanden je baby vanzelf vaker boven leggen omdat je merkt dat het beneden steeds minder goed gaat ivm geluid. Hier vanaf 4 maanden steeds vaker boven in dr bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven