Dagje uit met kind van 10

31-08-2016 23:47 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi.

Ik heb een stiefzoon van 10 jaar. Hier proberen we vaak leuke dingen mee te doen zodat hij niet de hele dag binnen aan het gamen is.

Maar nu is onze inspiratie op. Haha

Iemand nog ideeën wat we met deze jongen kunnen gaan doen? Dierenparken vind hij niet leuk :p
Vrienden heb je nooit teveel
Alle reacties Link kopieren
Wat vind hij wél leuk?

In welke regio?

Is er misschien een game-event in de buurt?
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
quote:appels-peren schreef op 31 augustus 2016 @ 23:53:

Wat vind hij wél leuk?

In welke regio?

Is er misschien een game-event in de buurt?

Hij vind pretparken / actieve dingen / zwemmen wel erg leuk.

We willen hem net ff weg van gamen nemen dus game evenement is niet zo goed idee :p
Vrienden heb je nooit teveel
Alle reacties Link kopieren
Begin met het gamen aan banden te leggen. Dan moet hij wel op zoek gaan naar andere dingen die leuk zijn om te doen.



Zolang jullie de hele dag gamen toestaan, zal hij niets wat jullie aanbieden leuker vinden.
Alle reacties Link kopieren
Naar het strand gaan. Het kan nu nog qua weer. Lekker zwemmen, spelen, zandkasteel maken op niveau.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 01 september 2016 @ 00:08:

Begin met het gamen aan banden te leggen. Dan moet hij wel op zoek gaan naar andere dingen die leuk zijn om te doen.



Zolang jullie de hele dag gamen toestaan, zal hij niets wat jullie aanbieden leuker vinden.



Mee eens.

Soms moet je grenzen stellen om een horizon te verruimen.



Hij vind pretparken / actieve dingen / zwemmen wel erg leuk.

We willen hem net ff weg van gamen nemen dus game evenement is niet zo goed idee :p



Is klimrijk wat? Een subtropisch zwemparadijs...of juist een natuurzwembad?

Ik ga er even vanuit dat je in Belgie woont gezien je nickname?

http://www.dagjeweg.nl/belgie/actieve-uitjes



Oke, niks wat ook maar iets met gamen te maken heeft, got it ;) .
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
Een leven met je (stief)kind is vooral de gewone dingen, zoek het niet in de spectaculaire uitjes, want daar is de lol snel van af. Betrek hem bij het leven (naar de markt en dan samen koken met wat je gekocht hebt) of toon interesse in zijn leven. Ga kijken bij zijn sportwedstrijd, of ga met hem mee naar een event dat zjn interesse heeft. En stimuleer vooral zijn pa om dat te doen, laat de gedachte los dat jullie een gelukkig gezinnetje (parttime) vormen.
Alle reacties Link kopieren
Klimbos? Karten? Zwemparadijs? Walibi?
Alle reacties Link kopieren
Nemo Amsterdam

Beeld en Geluid Hilversum

Marinemuseum Den Helder

Space Expo Noordwijk

Zwembad

Recreatieplas
Alle reacties Link kopieren
quote:appels-peren schreef op 01 september 2016 @ 00:25:

[...]





Mee eens.

Soms moet je grenzen stellen om een horizon te verruimen.



Hij vind pretparken / actieve dingen / zwemmen wel erg leuk.

We willen hem net ff weg van gamen nemen dus game evenement is niet zo goed idee :p



Is klimrijk wat? Een subtropisch zwemparadijs...of juist een natuurzwembad?

Ik ga er even vanuit dat je in Belgie woont gezien je nickname?

http://www.dagjeweg.nl/belgie/actieve-uitjes



Oke, niks wat ook maar iets met gamen te maken heeft, got it ;) .Ik woon in Amsterdam
Vrienden heb je nooit teveel
Dagje zwembad van CenterParcs?

Oceade in Brussel?

Es kijken of dat zwembad van Hengelhoef nog bestaat (had vroeger een gigantische wildwaterbaan)?

Dagje Brussel en hem op voorhand de weg laten uitstippelen? Of bijvoorbeeld laten inlezen over 't Atomium, Mini-Europa, ...

Technopolis?



Oops ... ik dacht dat je Belg was .
Alle reacties Link kopieren
quote:Genoeggedronken schreef op 01 september 2016 @ 00:25:

Een leven met je (stief)kind is vooral de gewone dingen, zoek het niet in de spectaculaire uitjes, want daar is de lol snel van af. Betrek hem bij het leven (naar de markt en dan samen koken met wat je gekocht hebt) of toon interesse in zijn leven. Ga kijken bij zijn sportwedstrijd, of ga met hem mee naar een event dat zjn interesse heeft. En stimuleer vooral zijn pa om dat te doen, laat de gedachte los dat jullie een gelukkig gezinnetje (parttime) vormen.Na 3 jaar ken ik mijn stiefzoon wel.. het is niet dat wij ieder weekend wat leuks gaan doen hoor..alleen is nu de inspiratie wat zoek :p wij willen soms ook gewoon met zen 3 wat leuks gaan doen en dan is het vooral leuk als hij het ook leuk vind natuurlijk
Vrienden heb je nooit teveel
Alle reacties Link kopieren
quote:Belgje__ schreef op 01 september 2016 @ 00:46:

[...]



Ik woon in Amsterdam



:D... die zag ik niet aankomen.

Nouja, genoeg te beleven daar toch? En anders wel in de omstreken.

http://www.dagjeweg.nl/dagjeuit/amsterd ... eve-uitjes
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
quote:appels-peren schreef op 01 september 2016 @ 00:50:

[...]





:D... die zag ik niet aankomen.

Nouja, genoeg te beleven daar toch? En anders wel in de omstreken.

http://www.dagjeweg.nl/dagjeuit/amsterd ... tjesGenoeg te beleven wel maar niet meteen iets dat hij echt leuk vind vrees ik.. Hij zit in de fase dat alles dat niet spectaculair is saai is ofzo.. Haha vroeger was hij al blij dat we naar arke of de speeltuin gingen haha
Vrienden heb je nooit teveel
Waarom hem overigens zelf es niks laten zoeken?

En hem zelf met voorstellen laten komen?



Geef hem bijvoorbeeld een maximaal budget en kijk es hoe haalbaar zijn ideeën zijn voor een dagje weg met zijn 3.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 01 september 2016 @ 00:58:

Waarom hem overigens zelf es niks laten zoeken?

En hem zelf met voorstellen laten komen?



Geef hem bijvoorbeeld een maximaal budget en kijk es hoe haalbaar zijn ideeën zijn voor een dagje weg met zijn 3.Dat vind ik een goed idee!
Appels kun je eten, peren wel
Alle reacties Link kopieren
lekker naar school, hup vort leuk en nuttig
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt natuurlijk een beetje aan het budget enzo, maar je kunt bijvoorbeeld met de bus naar Londen ofzo. ´s Ochtends heel vroeg weg en ´s avonds heel laat pas weer thuis, maar intussen natuurlijk wel een spectaculaire dag. En de dag erna uitslapen tot 12 uur .



Dergelijke reisjes vind je vaak al voor een paar tientjes, het hoeft niet duurder te worden dan een pretpark.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg leuks te beleven in amsterdam toch?

-frisbeeen in het vondelpark

- bezoekje aan nemo, rijks, scheepvaart, joods, tropenmuseum

- bios

- roeien, kanooen in het amsterdamse bos

- theatervoorstelling

- circus elleboog

- naar de vlooienmarkt (ij markt hallen)

- samen pokemon go spelen in de buurt

- klimhal

- naar de markt, iets lekkers kopen en dat samen bereiden en opeten

- alle space invaders zoeken in de stad

-ik kan nog wel 20 dingen bedenken, je woont in Amsterdam, er is altijd wel wat te doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 01 september 2016 @ 00:58:

Waarom hem overigens zelf es niks laten zoeken?

En hem zelf met voorstellen laten komen?



Geef hem bijvoorbeeld een maximaal budget en kijk es hoe haalbaar zijn ideeën zijn voor een dagje weg met zijn 3.Haha op zich een leuk idee, maar ik denk dat we dan volgens hem gewoon thuis blijven zodat hij lekker kan gamen.. Het is al moeilijk om te beslissen wat hij wil eten.. Dusjah
Vrienden heb je nooit teveel
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleuriefleurie schreef op 01 september 2016 @ 01:04:

Genoeg leuks te beleven in amsterdam toch?

-frisbeeen in het vondelpark

- bezoekje aan nemo, rijks, scheepvaart, joods, tropenmuseum

- bios

- roeien, kanooen in het amsterdamse bos

- theatervoorstelling

- circus elleboog

- naar de vlooienmarkt (ij markt hallen)

- samen pokemon go spelen in de buurt

- klimhal

- naar de markt, iets lekkers kopen en dat samen bereiden en opeten

- alle space invaders zoeken in de stad

-ik kan nog wel 20 dingen bedenken, je woont in Amsterdam, er is altijd wel wat te doen!Het gaat om een daguitstap...
Vrienden heb je nooit teveel
quote:Genoeggedronken schreef op 01 september 2016 @ 00:25:

Een leven met je (stief)kind is vooral de gewone dingen, zoek het niet in de spectaculaire uitjes, want daar is de lol snel van af. Betrek hem bij het leven (naar de markt en dan samen koken met wat je gekocht hebt) of toon interesse in zijn leven. Ga kijken bij zijn sportwedstrijd, of ga met hem mee naar een event dat zjn interesse heeft. En stimuleer vooral zijn pa om dat te doen, laat de gedachte los dat jullie een gelukkig gezinnetje (parttime) vormen.



Dit inderdaad. Hij is 10, zijn vader bepaalt hoelang hij mag gamen. Daarna de stekker eruit en niet iedere maand 2x een daguitstap plannen. Verveling is normaal en is ook wel eens goed voor een kind. Zo leert hij zelf dingen te bedenken die leuk zijn om te gaan doen. Dat hoeft niet op een presenteerblaadje aangeboden te worden hoor. Of zijn jullie bang dat hij bij zijn moeder gaat klagen dat hij niets te doen heeft in de weekenden bij jullie en niet meer wil komen? Dat wil ook nog wel eens gebeuren, het kind maar tevreden houden want ojee.

Bedenk ook dingen die je samen kunt doen. Een megagrote legpuzzel van een dino of een auto of weet ik veel wat. Ga bladeren zoeken in de herfst en kijk in boeken welke bladeren het zijn, ga vissen met hem. Bak een taart of cupcakes en versier die. Leer hem breien of haken.



De eerste keren zal hij alles afwijzen om maar te kunnen gamen maar als je je poot stijf houdt en hij zich maar genoeg verveelt dan komt hij vanzelf wel om een legpuzzel smeken.
Mediapark Hilversum heeft dit weekend open dag. Kijkje achter de schermen dus en misschien even museum beeld en geluid (er pal naast) meepikken. Beiden erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 01 september 2016 @ 01:58:

[...]





Dit inderdaad. Hij is 10, zijn vader bepaalt hoelang hij mag gamen. Daarna de stekker eruit en niet iedere maand 2x een daguitstap plannen. Verveling is normaal en is ook wel eens goed voor een kind. Zo leert hij zelf dingen te bedenken die leuk zijn om te gaan doen. Dat hoeft niet op een presenteerblaadje aangeboden te worden hoor. Of zijn jullie bang dat hij bij zijn moeder gaat klagen dat hij niets te doen heeft in de weekenden bij jullie en niet meer wil komen? Dat wil ook nog wel eens gebeuren, het kind maar tevreden houden want ojee.

Bedenk ook dingen die je samen kunt doen. Een megagrote legpuzzel van een dino of een auto of weet ik veel wat. Ga bladeren zoeken in de herfst en kijk in boeken welke bladeren het zijn, ga vissen met hem. Bak een taart of cupcakes en versier die. Leer hem breien of haken.



De eerste keren zal hij alles afwijzen om maar te kunnen gamen maar als je je poot stijf houdt en hij zich maar genoeg verveelt dan komt hij vanzelf wel om een legpuzzel smeken.Die uitstapjes is mss 3 of 4 keer per jaar dat we dat doen hoor.. Was gewoon op zoek naar leuke ideeën daarvoor.. De rest van de tijd is het gewoon normaal leven thuis hoor en de hond uitlaten enzo.. Haha
Vrienden heb je nooit teveel
Alle reacties Link kopieren
Efteling het leukste dagje uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven