Dagje weg met dochter 6 jaar

25-04-2017 22:07 24 berichten
In de meivakantie heb ik een dag gepland om alleen met mijn dochter van 6 op pad te gaan: we hebben die kans bijna nooit en we verheugen ons er allebei heel erg op. Volgens mij wordt het volgende week iets beter weer en nu ben ik aan het bedenken wat we kunnen gaan doen. Ik dacht misschien iets van een workshop samen ofzo. Naar de efteling en prehistorisch dorp gaab we al als gezin. Dierentuin vindt ze saai. Bios vindt ze leuk maar ik zou meer met haar samen bezig willen zijn. Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Leuk! ik doe dat ook wel eens met mijn dochter van 6. Samen lunchen en naar de film vindt ze erg leuk. maar bowlen doen we ook wel eens en aankomende vrijdag gaan we samen zwemmen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn van die meiden make up workshops. Geen idee of dat wat voor jullie is?
Taartje versieren (en opeten) lijkt me enig op die leeftijd. Met de trein als vervoersmiddel en misschien nog een museumbezoek erbij?
Als je op de treinlijn Amsterdam - Rotterdam - Roosendaal - Antwerpen woont ...

Doorrijden tot in Mechelen en 't Speelgoedmuseum doen.



(Tip negeren als je te ver woont.)
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het voor jullie in de buurt is maar de zandsculpturen bij de veluwe zijn erg leuk, ook voor jonge kinderen.

Verder heb je in Rotterdam de ontdekhoek waar je echt "bezig" bent.

Een uurtje springen in een jumpsquare achtig park doet het vaak ook goed, zeker als het wat minder lekker weer is. Dit soort parken zitten inmiddels door heel Nederland.

Een workshop cupcakes bakken kan ook erg leuk zijn.

Opties genoeg denk ik! Op dagjeweg en ANWB staan vaak ook leuk tips met uitjes.
Mijn dochter maakte ik blij door gewoon een paar haltes met de trein te gaan, daar uit te stappen. Rond te wandelen, bij een boekhandel een boek laten uitzoeken. Gebakje eten en weer terug.



En anders hebben kitsch kitchen en jacksart leuke workshops.

En natuurmonumenten heeft leuke dingen.

Zwemmen.

Skien bij snowworld.

Of een tripje naar de bollenvelden.

Of de Zaanse schans oid.
Alle reacties Link kopieren
High tea is ook leuk om te doen!
Alle reacties Link kopieren
[quote]sushilala schreef op 25 april 2017 @ 22:36:

Mijn dochter maakte ik blij door gewoon een paar haltes met de trein te gaan, daar uit te stappen. Rond te wandelen, bij een boekhandel een boek laten uitzoeken. Gebakje eten en weer terug.



Dit. Houd het klein, ze is nog maar zes. Prehistorisch dorp + Efteling is leuk, maar misschien ook wel genoeg grote dingen voor één vakantie?

(Ik verbaas me erover dat een zesjarige de dierentuin al saai vindt.)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter word blij van

Ontbijten bij de Intratuin

Samen met de trein

Koekjes bakken

Lunchen in de stad

In de stad een klein cadeautje kopen

Knutselen

Bioscoop

Zwemmen



Mijn zoon word blij van

Ontbijten bij de Intratuin

Samen met de trein

Winkelen

Lunchen

Naar klets winkels gaan
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide kinderen worden trouwens ook heel erg blij van wandelen in het bos en daarna wat drinken of frietjes / pannenkoeken eten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welke regio, maar hier doet een dagje Texel het héél goed.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Dagje Texel mét bezoek aan Ecomare is idd heel leuk. Dierentuin in Anna Paulowna ook, anders dan andere dierentuinen. In Warmenhuizen heb je een leuke vlindertuin en in Hoorn is een Star Wars thema in het museum van de 20e eeuw.



Voor het geval je het in die regio zoekt.



Als ik mijn zoon (5) laat kiezen, dan kiest ie dierentuin en koffie drinken bij oma. En dan laat ie liever het eerste vallen dan het laatste.



Vraag het gewoon aan je dochter anders.
Zwemmen in een subtropisch zwemparadrijs, bowlen, glowgolfen (klinkt een beetje stom maar dat vinden mijn nichtje van 8 en neefje van 2 echt fantastisch), lasergamen.



Of naar een leuk museum! Ik weet niet in welk deel van NL je woont maar er zijn voor jonge kinderen leuke musea. In de omgeving Rotterdam heb je overigens ook de Ontdekhoek, dat is kleinschalig en héél leuk.



Of "gewoon" ergens samen gaan lunchen en naar de bioscoop.
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen!
Wildlands is toch wel een bijzonder leuke dierentuin.
Wildlands? Vertel!
De meeste kinderen van 6 zitten nog op zwemles en komen derhalve heel vaak in een zwembad. En bij de aquamundo's kom je er vaak in schoolvakanties als niet-parkgast niet in.



Dus als je wil zwemmen vraag effe aan je dochter en bel eventueel het park.



Pretpark Drievliet is overigens ook heel leuk voor die leeftijd.



De meeste musea hebben ook juist in de kindervakanties leuke arrangementen. Maar aan de andere kant, die arrangementen zijn vaak vooral leuk met een peer, niet zozeer met je moeder dus.
In de omgeving van Kootwijk kun je een kleine huifkar huren met een Haflinger. Dan rijd je een uurtje door het bos . Er zijn picknick plaatsen waar je kunt stoppen.

Dus van te voren samen de picknick mand inpakken , bedenken wat mee gaat ed.

Mijn dochter heeft het er jaren later nog weleens over. En ik vond het zelf ook super relaxed itt drukke pretparken.

( de pony's zijn goed verzorgd)
Leuke tips! Ik wil inderdaad niet naar nog een groot park oid. Dierentuin komt omdat we lang een abonnement hebben gehad. Inderdaad met de trein is leuk, high tea en/of workshop dat soort dingen. Ik ga de tips eens even napluizen, zit vast iets leuks tussen, weer eens wat anders! Thanx
Leuk dat je dit van plan bent. Kwalitiytime moeder-dochter.



Idee om ergens op een station samen te ontbijten, al is het een MC Donalds vanwege de magische M-sfeer?

Van daaruit met trein of bus naar een leuke stad of een strand om wat te zien en te waaien.

Een leuke creatieve workshop zoals chocolade/cupcake/sieraad maken of een verwenmoment speciaal voor kleuters dmv nagels lakken etc.

Van daaruit een bezoek aan een kindermuseum en een hapje en drankje doen. Of ontbijt thuis en als lunch een high-tea. Enig!



Als je alles doet is het een vol en duur programma, hoeft natuurlijk niet. Keuzes maken al naar gelang behoefte en interesse.



Ik wens jullie vast veel plezier dames!
De ontdekfabriek. Zit in meerdere plaatsen.

Geoford is ook heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt trouwens ook heel gelukkig van een bezoekje aan ikea; de kleine ingerichte huisjes bekijken en daarna patat en zweedse ballen eten en zelf een ijsje tappen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hotel overnachting, filmpje kijken en roomservice bestellen. Mis hebben ze ook wel een zwembad/sauna,



of gewoon lekker samen ergens lunchen of uiteten en door de stad wandelen



samen iets bakken//koken/knutselen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven