Dat heeft hij/zij van de melkboer

24-02-2017 19:22 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedere vrouw heeft denk ik wel tijdens de zwangerschap gefantaseerd over hoe je kindje eruit zou gaan zien. Mijn blonde haren en wipneus, papa zijn kuiltjes en donkere ogen, nou ja kent het wel.



Dan word je kindje geboren en dan hebben ze uiterlijke kenmerken die zowel papa als mama niet hebben, m.a.w. dat hebben ze van de melkboer



Dus de vraag: Welke uiterlijke kenmerken hebben jullie kinderen die jullie niet hebben?



TO trapt uiteraard af.



Dochter heeft kastanjebruin/rood haar. Mama heeft asblondhaar/papa zwart haar.



Zoon heeft blauw/grijze ogen. Papa donkerbruin/mama groen.
anoniem_206074 wijzigde dit bericht op 24-02-2017 19:23
Reden: Typo
% gewijzigd
Mijn dochter is geboren met donkerbruine ogen. Schijnt niet te kunnen bij blanke baby's, maar toch wel. Ik heb groene ogen en haar vader blauwe. Oh, en we hebben een dna-test dus ze is echt van ons
Mijn zoon is ook met donkerbruine ogen geboren Minke, werd ook gezegd dat ze dan wel snel blauw zouden worden want dat dit niet kon. Niet gebeurd en ze zijn nog steeds superdonker (en prachtig!). Maar dit was offtopic want hij heeft ze van zijn vader.



Verder hebben we een soort van mini-me's gemaakt dus ik kan er niet over meepraten.
Alle reacties Link kopieren
Kennissen van mij hebben een hele knappe dochter terwijl ze zelf, zeggen ze ook, niet echt moeders mooiste zijn. Dochter is echt heel erg knap dus ze krijgen vaak de vraag of de melkboer ook zo knap was...
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft hele blauwe ogen, ik donkerbruin en man groen. Beide opa's hebben wel blauwe ogen dus toeval dat wij allebei dat gen door hebben gegeven.

Verder is het gezicht en haarkleur een mini van papa.
Ik maak wel eens grapjes over die melkboer, maar die komen nooit goed aan.... we hebben namelijk twee exacte mini-kopietjes van onszelf. Daar maken anderen dan weer grapjes over
Alle reacties Link kopieren
Van blond en zwart komt roodbruin.. lijkt me niet zo vreemd hoor.

Nooit genetica gehad op school?

Zoon heeft duidelijk de donkere genen van de rest van mijn familie ge erft. Gelukkig ook het figuur. Wat dat betreft zijn mijn moeder en ik van de melkboer
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is zeker weten niet van de melkboer. Heeft vanaf de geboorte al precies hetzelfde hoofd als mijn man.



Was geen twijfel over of dr melkboer over de vloer was geweest
Alle reacties Link kopieren
Grappig Gatekeeper mijn dochter heeft ook donkerrood/kastanjebruin haar.

mama blond, papa zwart.

Haar haarkleur heeft ze van oma (vaders kant).

Voor de rest is het precies haar vader.
Alle reacties Link kopieren
Kuiltje in haar kin, geen idee waar die vandaan kwam. Man en ik hebben dit allebei niet.



Ook vraag ik me nog steeds af van wie ze haar neus heeft, lijkt ook niet van ons te komen. Beter, want het is een heel fraai meisje om te zien



Bij haar geboorte was ik behoorlijk flabbergasted, had een mengelmoes van m'n man en mezelf verwacht, maar had ineens een kopietje van mezelf op m'n borst liggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben allebei donker haar en krijgen snel een tintje in de zon. Ogen zijn groen en bruin.



Ons zoontje is erg blank, blond en blauwe ogen.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben bruin haar en bruine ogen. Onze dochter blond en grijs/groene ogen.
Mijn dochter werd bruin geboren. Niet echt als de spreekwoordelijke neger uit Mozambique, maar toch wel alsof ze net negen maanden had doorgebracht aan de Costa del Sol in plaats van in mijn baarmoeder. Mijn man (net zo'n kaas als ik) riep dus meteen 'is dat kind wel van mij?' Man en ik in een deuk, ziekenhuispersoneel zwaar geschokt
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft groenbruine ogen. Zijn vader heeft grijsgroene ogen en ik heb groene ogen. Verder is zoon een kopie van zijn vader.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle uiterlijke kenmerken van mijn dochter kunnen we plaatsen bij mij of mijn man. Zelf heb ik een aardig trauma opgelopen van het 'melkboer'verhaal. Het is echt niet leuk als er jaren grappen over worden gemaakt en er inderdaad weinig overeenkomst is :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 februari 2017 @ 19:34:

Mijn dochter werd bruin geboren. Niet echt als de spreekwoordelijke neger uit Mozambique, maar toch wel alsof ze net negen maanden had doorgebracht aan de Costa del Sol in plaats van in mijn baarmoeder. Mijn man (net zo'n kaas als ik) riep dus meteen 'is dat kind wel van mij?' Man en ik in een deuk, ziekenhuispersoneel zwaar geschokt



Haha, herkenbaar. Alleen vervelde mijn dochter na een paar weken en nu is ze al tien jaar witter dan wit. In de winter krijgen we vaak de vraag of ze ziek is en in de zomer of ze niet mee mocht op vakantie. Alsof er geen bruin meer op blijft plakken.

Das dus ook gelijk waarom ze van de melkboer is.
Mijn zoontje (11 maanden) heeft een kuiltje in zijn kin en in zijn wangen als hij lacht. Misschien zijn die bij mijn man verstopt onder de gezichtsbeharing, maar volgens mij heeft hij dat dus van de melkboer.



Verder zie ik juist heel veel uiterlijke kenmerken met z'n vader en ook al mijn rustige/kat-uit-de-boom-kijkende karakter in hem terug
Mijn zoontje is nog niet geboren dus dat weet ik niet.



Maar mijn zusje en ik hebben beiden blond haar en blauwe ogen, met bruinharige ouders met groene ogen, dus dat is wel grappig.



Zoontje kan vanalles worden, ik blond met blauw, man bruin met bruin. Al zei de echoscopist laatst wel dat hij mijn neus heeft en ik heb zelf het vermoeden dat zijn gezichtje wel op dat van mij gaat lijken, maar dat komt wss omdat ik een heel rond hoofd met bolle wangen heb... en welke baby heeft dat nou niet
quote:yastra schreef op 24 februari 2017 @ 19:32:

Kuiltje in haar kin, geen idee waar die vandaan kwam. Man en ik hebben dit allebei niet.

Hier ook
Zijn goudblonde lokken



Vader zwart haar, ik bruin.

Nu heeft zoon donkerbruin haar. Weg gouden lokken. Maar wel veel opmerkingen over gehad toen. Of hij van *naam van een vriend* was bijvoorbeeld.
quote:Bluegreen schreef op 24 februari 2017 @ 19:38:

[...]





Haha, herkenbaar. Alleen vervelde mijn dochter na een paar weken en nu is ze al tien jaar witter dan wit. In de winter krijgen we vaak de vraag of ze ziek is en in de zomer of ze niet mee mocht op vakantie. Alsof er geen bruin meer op blijft plakken.

Das dus ook gelijk waarom ze van de melkboer is.



Oh?



Mijn bruinerik is altijd zo gebleven. Zet haar tien minuten in de zon en ze is bruin. Ik heb haar ook nooit echt heel driftig in hoeven smeren, want ze verbrandde gewoon nooit en dat is nog steeds zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier een baby waar niemand ook maar iets van welk familielid dan ook in kan herkennen maar ook steeds de originele oh zo grappige opmerking "weet je wel zeker wie de vader is", want papa is zuid-Amerikaans en baby is blond (ok da's dan wel van mij) met blauw/grijze ogen
There are three ways to do it: the right way, the wrong way and the Janeway.
Man en ik zijn allebei hartstikke linkshandig.. zoon is echt rechts.

We hebben ook allebei krullen, zoon steil haar en dochtertje allemaal kleine krulletjes
Sommige kenmerken kunnen ook één of een paar generaties overslaan toch?

Mijn dochter is zo ongeveer een exacte kopie van mijn moeder veel meer dan ik en mijn zoon heeft helemaal niets van mij..
Mijn oudste twee kinderen zijn een mengelmoes van veel papa en een beetje mama en leken als babies sprekend op elkaar. zelfde koppie, witte huid, blauwe ogen en vooral heel erg kaal.

Bij nummer drie ging ik uit van weer zo'n kopie, maar hij had een heel ander koppie, een vrij donkere huid en een flinke bos zwart haar. Ik moest zooo aan hem wennen, hij had niks 'eigens'. Het was dat hij de kamer niet uit geweest was na de bevalling, anders had ik zeker geweten dat hij het kindje van iemand anders was. Ook genoeg grapjes over gehoord.. Wie was nou toch de vader? Zelfs mn vriend krabde zich wel even achter de oren zo bekende hij later. ????

Maar het zwarte haar viel uit, zn huid werd lichter, en zn koppie veranderde. Hij is inmiddels dreumes en een kopie van zn broer. Papa zie je heeeel duidelijk terug, dus vriend is weer gerust ????.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven