Dat heeft hij/zij van de melkboer

24-02-2017 19:22 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedere vrouw heeft denk ik wel tijdens de zwangerschap gefantaseerd over hoe je kindje eruit zou gaan zien. Mijn blonde haren en wipneus, papa zijn kuiltjes en donkere ogen, nou ja kent het wel.



Dan word je kindje geboren en dan hebben ze uiterlijke kenmerken die zowel papa als mama niet hebben, m.a.w. dat hebben ze van de melkboer



Dus de vraag: Welke uiterlijke kenmerken hebben jullie kinderen die jullie niet hebben?



TO trapt uiteraard af.



Dochter heeft kastanjebruin/rood haar. Mama heeft asblondhaar/papa zwart haar.



Zoon heeft blauw/grijze ogen. Papa donkerbruin/mama groen.
anoniem_206074 wijzigde dit bericht op 24-02-2017 19:23
Reden: Typo
% gewijzigd
quote:Evda2016 schreef op 24 februari 2017 @ 19:58:

Man en ik zijn allebei hartstikke linkshandig.. zoon is echt rechts.

We hebben ook allebei krullen, zoon steil haar en dochtertje allemaal kleine krulletjes

Mijn beide ouders zijn rechtshandig en ook de opa's en oma's van beide kanten en toch ben ik linkshandig.

Dochter van mijn oudste broer is ook linkshandig terwijl mijn broer en zijn vrouw beiden rechtshandig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zoontje is echt een mini versie van z'n vader zo grappig. Maar dat ene kuiltje in z'n wang is helemaal van hem en z'n voeten lijken gelukkig niet op die van z'n vader haha..
Zelf geen kinderen, maar ik heb mijn lengte en bouw van de melkboer. Helaas. Beide ouders zijn lang en slank. Ik klein en wat meer een propje.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 februari 2017 @ 20:01:

Sommige kenmerken kunnen ook één of een paar generaties overslaan toch?

Mijn dochter is zo ongeveer een exacte kopie van mijn moeder veel meer dan ik en mijn zoon heeft helemaal niets van mij..Jep. Een vriendin van mij heeft een broer met rood haar, de rest van die familie allemaal donkerbruin. Om de zoveel generaties is er 1 man met rood haar. Voor haar broer was dat de broer van hun opa (oudoom). Haar vader heeft die hele stamboom eens uitgeplozen en kwam trots op de proppen met groepsfoto's uit een grijs verleden. De kinderen van die broer hebben dan weer donkerbruin haar terwijl hij getrouwd is met een hele lichte blondine.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:lux. schreef op 24 februari 2017 @ 19:41:

Mijn zoontje is nog niet geboren dus dat weet ik niet.



Zoontje kan vanalles worden, ik blond met blauw, man bruin met bruin. Al zei de echoscopist laatst wel dat hij mijn neus heeft en ik heb zelf het vermoeden dat zijn gezichtje wel op dat van mij gaat lijken, maar dat komt wss omdat ik een heel rond hoofd met bolle wangen heb... en welke baby heeft dat nou niet



Hier juist andersom. Ik bruin met bruin, man blond met blauw.

De echoscopist gaf aan dat ze t neusje van mijn partner zag maar wel de hele fijne bouw van mij.
Alle reacties Link kopieren
Nina,

Ik denk dat de meeste hier wel biologie hebben gehad, maar blond en donker haar wordt eigenlijk nooit rood hoor! Donker haar is dominant namelijk.



https://www.24baby.nl/zwa ... hapspraat/haarkleur-baby/
Alle reacties Link kopieren
quote:Viva95 schreef op 24 februari 2017 @ 20:19:

Nina,

Ik denk dat de meeste hier wel biologie hebben gehad, maar blond en donker haar wordt eigenlijk nooit rood hoor! Donker haar is dominant namelijk.



https://www.24baby.nl/zwa ... hapspraat/haarkleur-baby/

In de eerste lijn misschien maar als opa / oma een lichtere kleur heeft... Nooit de rood witte bloemen sommen moeten maken? Dat er uit 2 roden met witte voorouders met zoveel procent er toch wit uit komt?



Denk eens logisch na, als donker haar idd echt dominant zou zijn zou de wereld alleen nog maar donker haar hebben.
quote:MinkeDeWit schreef op 24 februari 2017 @ 19:24:

Mijn dochter is geboren met donkerbruine ogen. Schijnt niet te kunnen bij blanke baby's, maar toch wel. Ik heb groene ogen en haar vader blauwe. Oh, en we hebben een dna-test dus ze is echt van ons



Mijn dochters zijn alle drie geboren met donkerbruine ogen, daar werden wel opmerkingen over gemaakt als wat een bruine ogen, maar niemand heeft ooit gezegd dat dit niet zou kunnen.

Verder zijn oudste en jongste kopietjes van mij en de middelste lijkt ook wel op mij, maar daar nooit van die opmerkingen als: dat zie je niet vaak, dat een kind zo op haar moeder lijkt.
quote:YellowDiamond schreef op 24 februari 2017 @ 20:01:

Sommige kenmerken kunnen ook één of een paar generaties overslaan toch?Tot 6 generaties kunnen ineens kenmerken van oude familieleden opduiken. Dus die lang vergeten Zuid-Afrikaanse overoverovergrootvader (of zo) kan zorgen voor een getint kindje bij twee lichte ouders. Heb ik eens gelezen en is me altijd bijgebleven, vond ik zoiets interessants.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had als baby, dreumes en peuter wit blond haar met licht groene ogen. Mijn dochter zag er heel Indisch uit (mijn overgrootmoeder was Indisch maar bij mij zie je daar niks van), licht getint, donker bruine ogen (die ook wat aziatisch staan) en pikzwart haar. Ik kreeg in het begin wel eens de vraag van vreemden of ze van dezelfde vader waren (en er zit maar 1,5 jaar tussen hen ). Vond ik best onbeschaamd eigenlijk.
quote:reisa1978 schreef op 24 februari 2017 @ 20:24:

[...]





Mijn dochters zijn alle drie geboren met donkerbruine ogen, daar werden wel opmerkingen over gemaakt als wat een bruine ogen, maar niemand heeft ooit gezegd dat dit niet zou kunnen

Onze zoon ook! Was heel gek om te zien, troebelbruin. Intussen zijn ze net zo blauw als die van mij en papa

Kind heeft wel een opvallend klein wipneusje (is nu 5 dus geen babywippertje meer), die wij allebei totaal niet hebben. Heb zelf een flinke punt en mn man en echte mannenneus. Niemand in de familie aan beide kanten heeft dit neusje. Echt zijn eigen neus dus!
quote:Viva95 schreef op 24 februari 2017 @ 20:19:

Nina,

Ik denk dat de meeste hier wel biologie hebben gehad, maar blond en donker haar wordt eigenlijk nooit rood hoor! Donker haar is dominant namelijk.



https://www.24baby.nl/zwa ... hapspraat/haarkleur-baby/Leuk, dat wist ik niet. Goede vrienden van mij (erg blond/erg donker) hebben drie kinderen waarvan twee echt ontzettende roodharigen!
Geinig topic. IEdereen zegt altijd dat zoon op man lijkt en dochter op mij, maar zelf zie ik het niet behalve op sommige babyfoto's van mezelf vroeger.



Kazzoon heeft een plekje van ongeveer een centimeter in het vierkant op zijn achterhoofd, een soort ooievaarsbeet maar dan wit, waar geen haar op groeit. Mijn zwager (man van zus) heeft precies zo'n plekje op bijna dezelfde plek....
Geen verrassingen hier. Wij hebben beiden blond haar en blauwe ogen, onze kinderen ook. Zoon lijkt qua gezicht op man, dochter op mij.
Mijn man en ik hebben allebei donker haar, mijn dochter was echt helblond als peutertje, haar broer echt spitting image van z'n vader wat uiterlijk betreft.

Mijn dochter houdt veel van lezen, van dezelfde boeken, kijkt graag dezelfde tv series en luistert naar dezelfde muziek als wij ouders (denkt ze iets nieuws op muziek ontdekt te hebben, komt paps met een lp of cd van vroeger aanzetten!). Zoon houdt niet van lezen, kijkt graag naar heel andere dingen en luistert echt naar totaal andere muziek. Dus uiterlijk minder verschil, innerlijk des te meer!
quote:nina1966 schreef op 24 februari 2017 @ 20:24:

[...]



In de eerste lijn misschien maar als opa / oma een lichtere kleur heeft... Nooit de rood witte bloemen sommen moeten maken? Dat er uit 2 roden met witte voorouders met zoveel procent er toch wit uit komt?



Denk eens logisch na, als donker haar idd echt dominant zou zijn zou de wereld alleen nog maar donker haar hebben.

Dat komt omdat een blond (Bl) en een bruin (Br) gen samen een bruine kleur (Bl-Br) maken. Echter, krijg je van je ouders met bruin haar beiden een blond (Bl) gen, dan kun jij dus blond worden. (Bl-Bl).



Dus:



Moeder (Bl-Br) ------ Vader (Bl-Br)

^

^

^

Kind (Bl-Bl)



Het ligt er dus maar net aan wat je van je ouders als gen overerft. Dit kan inderdaad ook een recessief kenmerk zijn. Ze zullen bedoelen dat donker dan bepaalt welke kleur het wordt in geval van een licht-donker combinatie.
Haarkleur is sowieso vaag. Ik begon met lichtrode krulletjes als dreumes naar een prachtige goud/honingblonde slag als kind en heb inmiddels asblond-lichtbruin steil haar. Ben met het saaiste haar geëindigd helaas. Totaal niet meer tevreden over m'n eigen kleur. Nu highlight ik het zodat het weer honingblond lijkt. Dat assige ga ik zo ziek van uitzien.
quote:ShaunTheSheep schreef op 24 februari 2017 @ 20:31:

[...]





Tot 6 generaties kunnen ineens kenmerken van oude familieleden opduiken. Dus die lang vergeten Zuid-Afrikaanse overoverovergrootvader (of zo) kan zorgen voor een getint kindje bij twee lichte ouders. Heb ik eens gelezen en is me altijd bijgebleven, vond ik zoiets interessants.

Lijkt mij ook heel interessant om daar eens meer over te weten en te lezen.

Ik ga maar eens googlen.
quote:lux. schreef op 24 februari 2017 @ 20:52:

Haarkleur is sowieso vaag. Ik begon met lichtrode krulletjes als dreumes naar een prachtige goud/honingblonde slag als kind en heb inmiddels asblond-lichtbruin steil haar. Ben met het saaiste haar geëindigd helaas. Totaal niet meer tevreden over m'n eigen kleur. Nu highlight ik het zodat het weer honingblond lijkt. Dat assige ga ik zo ziek van uitzien.Mijn dochter is geboren met een flinke bos pikzwart haar,daarna werd het blond en nu is ze 19 en is het bruin..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rood met groene ogen, man heeft donkerbruin haar en dito ogen. Zoon is blond met grijze ogen. We hebben wel eens van een wildvreemde op straat de vraag gehad of hij wel van ons is
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de ogen: prachtige donkerbruine kijkers. Vriend en ik hebben allebei lichte, groenachtige ogen. Opa's en oma's allebei ook dus helaas, ik denk dat m'n slippertje met Fabio er nu eindelijk uit is gekomen...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Hier zijn de kinderen echt van papa en mama. In uiterlijk en innerlijk.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 februari 2017 @ 19:34:

Mijn dochter werd bruin geboren. Niet echt als de spreekwoordelijke neger uit Mozambique, maar toch wel alsof ze net negen maanden had doorgebracht aan de Costa del Sol in plaats van in mijn baarmoeder. Mijn man (net zo'n kaas als ik) riep dus meteen 'is dat kind wel van mij?' Man en ik in een deuk, ziekenhuispersoneel zwaar geschokt
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van donorkinderen: alle onbekende eigenschappen hebben ze van de donor, inclusief de minder aangename karaktertrekjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:YellowDiamond schreef op 24 februari 2017 @ 20:55:

[...]



Mijn dochter is geboren met een flinke bos pikzwart haar,daarna werd het blond en nu is ze 19 en is het bruin..

Raar he.

Ik werd dus geworden met een flinke bos blonde krullen. De krullen verdwenen, maar het blonde bleef en uiteindelijk eindigde ik met rood-bruin steil haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven