De échte voor en nadelen van kinderen

13-12-2013 23:12 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van volgend topic:



http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/215701



en de voorzet van matroesjka_:



Vraag ouders hier eens wat ze nou echt de voor en nadelen vinden van kinderen. Je vrienden zullen waarschijnlijk minder snel klagen over de nadelen van het ouderschap dan anonieme forummers.



Dus, brand los!
Alle reacties Link kopieren
Topic nr 4630061 over dit onderwerp

En mijn vrienden zeggen echt wel wat de nadelen zijn, waarom zouden doen alsof het een grote roze wolk is?
omdat dat wel in onze cultuur zit ingebakken, het is nu eenmaal not done om te zeggen dat je spijt hebt van je kroost
Alle reacties Link kopieren
Wat een stomme titel. Wat zijn dan de onechte voor - en nadelen? Wat de een een voordeel vindt, vindt de ander weer een nadeel.
Ik ken trouwens mensen die dat in een dronken bui wel eens hebben opgebiecht
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kinderen zodat die mij komen opzoeken als ik oud en hulpbehoevend in het bejaardentehuis zit. Is voor mij een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Nou Meds, tussen nadelen en spijt zit nog een wereld aan mogelijkheden toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat ze op de camping de afwas doen? En is dat nu een voor of nadeel?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een nadeel. Afwas doe ik liever zelf. Kinderen maken zo'n rommel. Die van mij ruimen niets op. De kinderen van mijn zus wel. Die zijn zo netjes. Echt een voordeel hoor....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen kinderen, ik twijfel wel of ik ze wel of niet zou willen. Wat voor mij het grootste nadeel zou zijn is dat je niet meer alleen voor jezelf leeft. Alle acties en elke gebeurtenis heeft niet meer alleen direct effect op mijn leven maar ook op hen. In mijn ogen is dat een stukje vrijheid en flexibiliteit dat je verliest. Maar of dat echt zo is weet ik niet en misschien zien andere mensen dit wel als een voordeel...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 voordeel dat ik van te voren echt niet had bedacht: dat je soms zelf ook weer even vol verwondering naar de wereld om je heen kan kijken omdat je het ziet door de ogen van je kind.
Alle reacties Link kopieren
Voordeel is dat je uit de wind fiets als ze voor op in het fietsstoeltje zitten.



Nadeel de rest...
Alle reacties Link kopieren
Voordelen: veel liefde, leuke en mooie momenten, gezelligheid in huis, oergevoel dat het moederschap bij me past



Nadelen: slapeloosheid, kind dat heel veel huilde, zorgen in het kwadraat, Rommel, zuiniger doen met geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik mijn ogen zitten er geen voordelen aan het hebben van kinderen, maar iemand met kinderen zal dit geheel anders ervaren.



Het is dus nogal persoonlijk en onomkeerbaar. Maar ik pas.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik vergelijk het altijd met het hebben van een partner wat zijn daar de voordelen en nadelen van.

Even praktisch gezien heeft een partner hebben ook wel nadelen, maar het is wel gezellig, en je krijgt als het goed is een hoop liefde.

Zo zie ik het ook met kinderen, daar hangen meer nadelen aan dan voordelen.

Maar het alles overtreffende voordeel vind ik, het gevoel van houden van wat zo groot is dat de nadelen in het niet vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 december 2013 @ 23:16:

omdat dat wel in onze cultuur zit ingebakken, het is nu eenmaal not done om te zeggen dat je spijt hebt van je kroost



Ik vraag me wel eens af (ook n.a.v. eerdere topics over dit onderwerp) of dat inderdaad spijt is of dat het ook te maken heeft met "pech". Als je - ik noem maar wat - een ontzettend onhandelbaar kind hebt met allerlei (gedrags)problemen, dat het gezin terroriseert, alle aandacht opslokt enz. dan kan ik me voorstellen dat je eerder denkt 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen' maar wellicht dat die ouder daar anders over zou denken als het een leuk, sociaal en makkelijk kind is.



Oh, voor en nadelen. Geen idee, ik heb nog geen kinderen.
nadelen:

geen tijd meer voor jezelf en als ze ouder worden minder tijd voor jezelf

bron van stress en zorgen

een enorm lek als het gaat om je geld

bron van ruzie met je partner

baby's veruiineren je lichaam als ze uit je geboren worden

je moet je hele leven erop aanpassen

je kan nooit meer uitslapen en tegen de tijd dat de kinderen 's ochtends zelf gaan uitslapen is jouw biologische klok dusdanig verkloot dat je altijd alleen aan het ontbijt zit

ze jatten alles van je, eten, apparatuur, kleding etc

ze maken alles kwijt

ze zorgen ervoor dat je dingen doet die je eigenlijk niet wilt zoals knutselen, de avondvierdaagse lopen, je laten schminken als prinses en ruzie maken met andere moeders

ze zorgen ervoor dat je altijd op tijd moet eten/ thuis moet zijn



het rijtje is eindeloos.





Voordeel: als je ouder bent dan komt er tenminste nog iemand langs (hopelijk)
quote:Blusher schreef op 13 december 2013 @ 23:42:

[...]





Ik vraag me wel eens af (ook n.a.v. eerdere topics over dit onderwerp) of dat inderdaad spijt is of dat het ook te maken heeft met "pech". Als je - ik noem maar wat - een ontzettend onhandelbaar kind hebt met allerlei (gedrags)problemen, dat het gezin terroriseert, alle aandacht opslokt enz. dan kan ik me voorstellen dat je eerder denkt 'waar ben ik in godsnaam aan begonnen' maar wellicht dat die ouder daar anders over zou denken als het een leuk, sociaal en makkelijk kind is.



Oh, voor en nadelen. Geen idee, ik heb nog geen kinderen.nee deze had echt spijt van het feit dat ze kinderen had gekregen. ze vond er niks aan
Alle reacties Link kopieren
Ja jeetje...



Er zijn als je het sec bekijkt, best veel nadelen aan het hebben van kinderen en desondanks zou ik hen allemaal echt nooit hebben willen missen.



Wat een gezeik toch elke keer over die voor- en nadelen van het hebben van kinderen. Het leven komt nou eenmaal niet met garanties van eeuwig geluk en van te voren weet echt niemand waaraan ze beginnen en ook niet wat het ze gaat brengen. Dus als je geen lef hebt dan zou ik het vooral niet kiezen. Dan houd je in ieder geval het idee in stand dat je zo 'weet' je wat je 'krijgt'.



Is ook vette bullshit natuurlijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Voordeel, je hebt altijd een excuus om niet mee te hoeven naar suffe bedrijfsuitjes, sorry geen oppas



Nadeel, je ben altijd moeder, de verantwoording en zorgen om ke kind heb je 24/7
Alle reacties Link kopieren
De nadelen wegen bij mij vrij zwaar en de voordelen? Ach...!



Natuurlijk is een brede lach van je 3 maanden oude spruit vertederend, maar zet dat eens af tegen maandenlang geen oog dicht doen. Het is enig als ze met een knutselwerkje op Moederdag om 6 uur op je bed springen maar de zorgen omdat ze zo weinig aansluiting hebben op het schoolplein hakken er diep in. Super dat je dochter voor het eerst vlinders in haar buik heeft maar niet in slaap kunnen vallen omdat je niet weet waar ze uithangt is gruwelijk. Grote monden en verwensingen omdat meneertje een tatoeage wil op z'n 17e snijden door je ziel. Die doos bonbons die je achteraf krijgt is lief maar toch ..... Jongejonge, wat is het zwaar.



Ze zijn nu groot en het enige wat ik kan doen is ze steunen en van ze houden .... Dat doe ik met heel m'n hart.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 13 december 2013 @ 23:38:[/

.

Maar het alles overtreffende voordeel vind ik, het gevoel van houden van wat zo groot is dat de nadelen in het niet vallen.Ook nog jonge kinderen zeker.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft vandaag haat rijbewijs gehaald. Voor of nadeel?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Als het met de kinderen goed gaat, is het hun eigen verdienste.

Als het fout loopt, is het de schuld van de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het slagen voor jou en je dochter! Sterkte met jouw zorg dat ze nu echt zelfstandig mag gaan rijden.





Slik...............

Spannend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven