De échte voor en nadelen van kinderen

13-12-2013 23:12 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van volgend topic:



http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/215701



en de voorzet van matroesjka_:



Vraag ouders hier eens wat ze nou echt de voor en nadelen vinden van kinderen. Je vrienden zullen waarschijnlijk minder snel klagen over de nadelen van het ouderschap dan anonieme forummers.



Dus, brand los!
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeM schreef op 15 december 2013 @ 10:32:

[...]



08.30 beginnen. We wonen vlakbij school maar moeten twee kleuters tot in hun respectievelijke kleuterklassen brengen. Dus om 8.10 de deur uit.Ik zou er voor tekenen om elke dag pas om 8.10 de deur uit te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Onze maatschappij is nu eenmaal ingericht op ochtendmensen. Waarschijnlijk zijn er daar ook meer van. Allemaal prima, maar voor mij is het lastig dat de school zo vroeg begint.
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat sta jij dan op Gierzwaluw?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeM schreef op 15 december 2013 @ 10:37:

Onze maatschappij is nu eenmaal ingericht op ochtendmensen. Waarschijnlijk zijn er daar ook meer van. Allemaal prima, maar voor mij is het lastig dat de school zo vroeg begint.School begint niet vroeg. Half 9 is een heel normale tijd voor school. En zou dat halve uurtje echt zoveel uitmaken?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeM schreef op 15 december 2013 @ 10:38:

Hoe laat sta jij dan op Gierzwaluw?Half 5, kwart over 5 of ik mag uitslapen want dan heb ik avonddienst.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn als ze wat ouder zijn is het uitslapen, ik ben al vanaf half 8 wakker en 2 smurfen slapen nog, ga eens even kijken of er al beweging in zit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind dus dat school wél vroeg begint @evelynsalt. Jij vindt van niet maar ik vind van wel. Een half uur scheelt wel degelijk. Voor 2.00 's nachts slaap ik niet (ik probeer het heus) en het scheelt voor mij echt of ik 5,5 uur slaap of 6 uur....
Voor de meeste ouders zou het denk ik zelfs handiger zijn als school vroeger zou beginnen en de kinderen niet naar de voorschoolse opvang hoeven. Want veel mensen moeten al om 8.30 op het werk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ben je een ochtendmens Gierzwaluw of heb je je weten aan te passen? Ik heb een paar jaar wisseldiensten gedraaid maar werd letterlijk ziek van de vroege diensten. Heb het toen zo aangepast dat ik alleen nog late diensten draaide (14.00-23.00) maar dat is met schoolgaande kinderen niet te doen. Dan mis je te veel van het gezinsleven.
Alle reacties Link kopieren
K......... u......... t............de deur kraakte en die van 8 zit nu op de bank.

Ik kan offline, thee zetten, ontbijt maken, we gaan zwemmen enz.



Tot vanavond allemaal
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op zaterdag 14 december 2013 23:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bergje65 in "De échte voor en nadelen van kinderen"" class="messagelink">Bergje65 schreef op 14 december 2013 @ 22:44</a>:</b>

[...]



Hier idem dito. Ik hou van ze, zielsveel, zou m'n leven geven als ik hen daarmee zou redden...... Maar mocht ik het over mogen doen, zou ik kinderloos blijven. Ik heb het ouderschap niet als zaligmakend ervaren.</div></blockquote>



Wat komt dit bitter over.



Niks is zaligmakend in het leven, je doet wat je op dat moment het beste lijkt.

Nee hoor, ik ben niet bitter maar wel een realist.

Ik hoor hier bijvoorbeeld vaak het woord " onvoorwaardelijk. Dat is nou precies wat ik er niet leuk aan vind ; als ouder geef je bergen liefde zonder er iets ervoor terug te mogen verwachten. En in de praktijk klopt dat ook..... Kinderen zijn egoïstische wezens, vooral pubers. Het universum draait om hen.
Alle reacties Link kopieren
@minke, vooral in de winter zou het ideaal zijn als de school om 10 uur zou beginnen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeM schreef op 15 december 2013 @ 10:49:

Ben je een ochtendmens Gierzwaluw of heb je je weten aan te passen? Ik heb een paar jaar wisseldiensten gedraaid maar werd letterlijk ziek van de vroege diensten. Heb het toen zo aangepast dat ik alleen nog late diensten draaide (14.00-23.00) maar dat is met schoolgaande kinderen niet te doen. Dan mis je te veel van het gezinsleven.Het scheelt dat ik geen kinderen heb en 's middags vaak even een dutje doe op de bank. Het vroege opstaan is nog steeds geen hobby van mij maar het went wel. En ik ben ook meer een ochtendmens. Ik begrijp dat wanneer je nooit voor 2 uur in slaap kan komen dat vroeg op staan erg lastig is.
quote:hollebollegijs schreef op 15 december 2013 @ 09:07:

[...]





Een is 8 de ander 12



Die van 8 spaart knuffels die van 12 spaart voor de Iphone 5 want ze heeft de 4 en daar loop je mee voor schut op school



Die van 8 wil de film "Het paard van sinterklaas" kijken die van

12 "Horror sint"



Ik loop nu ook heel vaak vast, dit is een lastig leeftijdsverschil.



Godzijdank hebben wij, wat de telefoon aangaat (en alle andere merkzooi), stomtoevallig de juiste school gekozen. Niemand wordt afgerekend op een ouder model telefoon en niemand wordt gepest om sneakers van vanHaren.



Wat betreft filmkeuze; Horrorsint was bedoeld voor 16+ . Niet dat wij daar nou zo strikt naar kijken, integendeel, maar als je geen gezeur wilt in dit soort keuzes kun je dat natuurlijk best gebruiken. Al is het maar omdat je dan kunt zeggen dat die van 8 daar absoluut nog te jong voor is.



Ik scheel zelf 6 jaar met mijn zusje. Voordeel van ´mijn tijd´; er bestond Nederland 1, Nederland 2 en 5 buitenlandse zenders die meer sneeuw vertoonden dan film. De programma´s volgden elkaar op in leeftijd, dus zuslief keek om 6 uur naar Emily en ik dan om half acht naar de Zevensprong. Dan lag Zus al in bed. En als de Zevensprong was afgelopen keek mijn vader naar het journaal en had ik mijn mond maar te houden!!



De tijden zijn wel veranderd....
quote:evelynsalt schreef op 15 december 2013 @ 10:41:

[...]





School begint niet vroeg. Half 9 is een heel normale tijd voor school. En zou dat halve uurtje echt zoveel uitmaken?



Heel veel. Wij wonen in Duitsland en hier begint de school om 8.10. Omdat ze ook nog eens met de bus gaan, betekende dat op de basisschool dat we om 7.40 de deur uit moesten. Eenmaal naar de Nederlandse school was absoluut een verademing.



De middelbare is nog erger, want de bus rijdt 2 rondes, van dorp naar middelbare (stad) en dan via kleine dorpjes terug naar dorp, andere kant op naar basisschool.

De middelbare schoolbus is dus dezelfde bus als die van de basisschool en de begintijd is gelijk. Ergo; de middelbare schoolbus is om 6.55 in ons dorp. De kinderen zijn dan om half acht op school en die begint vervolgens dus ´pas´ om 8.10.



Dus de Nederlandse schooltijden zijn heel redelijk hoor .
Duitse scholen beginnen idd asociaal vroeg maar de basisscholen bij ons in de stad waren allemaal om 13.00 uit en dan moet je voor opvang zorgen. Soms zijn er clubjes tot s middags op school. Dan kan je kind daar blijven.



Oudste zit nu in K2 en wordt om 07.50 opgehaald met de schoolbus en om 13.15 weer afgeleverd. Volgend jaar begint hij in K3 (internationale school) en dan komt de bus om 07.30 want school begint om 07.45. Dat is heel vroeg
Alle reacties Link kopieren
Voordeel: de liefde en gezelligheid. De vrolijkheid en humor. Jezelf (en partner) herkennen in je kind. Lekker meespelen.



Nadeel: het extra huishouden dat gratis meegeleverd wordt, niet meer zelf je slaaptijden kunnen bepalen, de beschikbaarheid continu: het is bijv. bijna onmogelijk om eens lekker 'uit te zieken'.
Van mij mag school om 7 uur beginnen, voorschoolsenopvan is hier ook pas vana half acht... ik moet om half 8nop mijn werk zijn, heb gelukig nog 2,5 jaar maar geennidee hoe ik dat tzt ga doen.
quote:waterval70 schreef op 15 december 2013 @ 08:19:

Heel Groot Nadeel: je hebt ineens een.kersttrein met spoor erbij in huis, die rijdt en waar "Marry Christmas" uitkomt. Hard...

En dat is dan 't favoriete speelgoed van je kind....Dat is voor mij geen nadeel. Erg he!
quote:-teuntje- schreef op 15 december 2013 @ 11:29:

Van mij mag school om 7 uur beginnen, voorschoolsenopvan is hier ook pas vana half acht... ik moet om half 8nop mijn werk zijn, heb gelukig nog 2,5 jaar maar geennidee hoe ik dat tzt ga doen.

Je man het kind laten wegbrengen? Een half uur later beginnen op je werk en langer doorgaan. Je kind met een ander klasgenootje laten meerijden die 'n thuisblijfmoeder heeft.



Lijkt me voor werkenden idd wel problematisch dat kinderen zoveel vrij zijn. Ze kunnen scholen beter 'n stuk completer maken zodat ze volledige dagen worden opgevangen, schoolwerk moeten doen, maar ook sport (die zwemlessen waar elke ouder 'n pesthekel aan heeft bijv), creatieve bezigheden en 'n wandeling krijgen aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 15 december 2013 @ 11:10:

[...]





Heel veel. Wij wonen in Duitsland en hier begint de school om 8.10. Omdat ze ook nog eens met de bus gaan, betekende dat op de basisschool dat we om 7.40 de deur uit moesten. Eenmaal naar de Nederlandse school was absoluut een verademing.



De middelbare is nog erger, want de bus rijdt 2 rondes, van dorp naar middelbare (stad) en dan via kleine dorpjes terug naar dorp, andere kant op naar basisschool.

De middelbare schoolbus is dus dezelfde bus als die van de basisschool en de begintijd is gelijk. Ergo; de middelbare schoolbus is om 6.55 in ons dorp. De kinderen zijn dan om half acht op school en die begint vervolgens dus ´pas´ om 8.10.



Dus de Nederlandse schooltijden zijn heel redelijk hoor .De middelbare school waar ik werk begint ook om 8.15, eerste bel om 8.05. Ok 5 minuutjes later, maar voor die pubers, die ook nog eens last hebben van een ander bioritme, eigenlijk niet te doen. Ik heb de 1e 2 uur halve zombies voor me zitten. Onderbouw maakt niet zo heel veel uit heb ik gemerkt, maar voor bovenbouw ben ik echt een groot voorstander van pas na 9en de lessen beginnen.
quote:liubi schreef op 15 december 2013 @ 11:23:

Duitse scholen beginnen idd asociaal vroegMaar je krijgt er wel échte kennisoverdracht voor terug
Ik ben van jongs af aan al ochtendmens geweest, ik kak juist na half 3 's middags in en ben de eerste ochtenduren juist op m'n scherpst.



Die Amerikaanse scholen lijken mij 'n stuk leuker. Daar krijgen ze op school de kans om zichzelf te ontplooien in allerlei takken van sport, maar ook journalistiek, creatieve zaken en muziek e.d.
quote:Qthee schreef op 15 december 2013 @ 11:50:

[...]

Maar je krijgt er wel échte kennisoverdracht voor terug



Je maakt een grapje zeker. Duitse middelbare en lagere scholen scoren al jaren ondermaats in internationale studies als Pisa. Het niveau (behalve Beieren) is al jaren om te huilen. Ik vraag me af waar de mythe van de goede Duitse scholen vandaan komt want in onze regio was het werkelijk om te huilen. Je kunt ook niet veel kennisoverdracht verwachten in een schooldag die om 08.00 begint en om 13.00 eindigt met daartussen vier pauzes van bijna 20 minuten.



Mijn man heeft een tijdje rekenles gegeven aan 10-jarigen. Het was gewoon bedroevend.
Ik dacht dat jij je kinderen op 'n internationale school had Liubi? Is internationaal onderwijs niet standaard 'n stuk beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven