De geneugten van het moederschap

23-03-2017 09:46 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan mij of zijn alle moeders op deze aardbol hele dagen bezig met corrigeren, onderhandelen, troosten, tot stilte manen, discussieren en te weten komen van wie en waarom er weer een luidkeelse MAMAAAAAAA uit een van de mondjes komt.

Ik heb 3 hartstikke leuke exemplaren, maar mèn wat zijn ze soms druk en slorpen ze energie als was het hun laatste druppel water

En ik maar zeuren, lijkt het (naast het oeverloos complimenteren, uiteraard!)

Gisteren viel de ene van zijn fiets terwijl de andere twee aapje aan het spelen waren en niet meer uit de boom durfden (WAAROM klim je in de boom?!). Ik gehurkt om ze te troosten, één kind op mijn knie, de tweede in mijn nek en de ander hangt tegen mijn rug op. En maar tegen elkaar duwen om het meeste aandacht van mama. Ik voel me soms net een levende draaimolen Of 's morgens om 7u begint de jongste hier ineens keihard Gagnam Style te zingen. Het hele huis galmt en ik weet zeker dat vader boven uit zijn bed gerold is van het schrikken en dan moederlief erachteraan 'SSSSSHHHHTT'. Please zeg me dat het niet alleen hier zo is! Ik wil sappige verhalen
Niet echt last van hier maar 1 kind en die is het overgrote deel van de tijd gewoon heel lief! En ik hoef de aandacht niet te verdelen, dus nooit gedoe. Ideaal!
De eerste jaren zijn gewoon tropenjaren. Voor moeders èn vaders!
Alle reacties Link kopieren
Ohja die ochtenden Ik heb geluk dat mijn oudste heerlijk doorslaapt in zijn eigen bed, maar de middelste en jongste kunnen er wat van. Eigenlijk is het te krap met 4 maar de jongste komt sowieso elke ochtend tussen ons in. Regelmatig stormt de middelste ook binnen rond een uurtje of 6. (terwijl we hem proberen te leren dat hij moet kloppen. 'Ohja' *klop klop* op de al open deur). 'Niet eerlijk, zij wel altijd en ik niet'. Hup, erbij en dan begint het. 'Mamaaaa ik heb geen plaats!' 'Ik val bijna uit beeeheeeeddd.' Intussen ligt de jongste in mijn wangen te knijpen, koetchie koetchie, omdat ze me zo lief vindt. Altijd een interessant begin van de dag hier
Dat ik de hele tijd aan het corrigeren en troosten ben valt wel mee. Waar ik mij het meest over verbaas is hoeveel tijd er zit in de fysieke begeleiding en verzorging. En vooral ook: wat een bénde en zooi twee kinderen kunnen produceren! En wat een tijd dat kost om dat allemaal ook weer op te ruimen. Vloer vol kruimels, kinderstoel vol banaan, tafel vol jam, wc-vloer vol plas, de kussens van de bank, alle billendoekjes uit de verpakking getrokken, 100 auto's, dino's, duploblokjes uit de kast etc. Daar gaat iedere dag de meeste tijd in zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:moperan schreef op 23 maart 2017 @ 11:27:

Ohja die ochtenden Ik heb geluk dat mijn oudste heerlijk doorslaapt in zijn eigen bed, maar de middelste en jongste kunnen er wat van. Eigenlijk is het te krap met 4 maar de jongste komt sowieso elke ochtend tussen ons in. Regelmatig stormt de middelste ook binnen rond een uurtje of 6. (terwijl we hem proberen te leren dat hij moet kloppen. 'Ohja' *klop klop* op de al open deur). 'Niet eerlijk, zij wel altijd en ik niet'. Hup, erbij en dan begint het. 'Mamaaaa ik heb geen plaats!' 'Ik val bijna uit beeeheeeeddd.' Intussen ligt de jongste in mijn wangen te knijpen, koetchie koetchie, omdat ze me zo lief vindt. Altijd een interessant begin van de dag hier Nou! Wát een verhaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Deze sketch van Kaandorp is ook erg herkenbaar voor mij (en veel moeders denk ik zo)



Slecht geluid helaas:

http://www.youtube.com/wa ... E8zdC4&list=RDRgWbxE8zdC4
quote:moperan schreef op 23 maart 2017 @ 11:27:

Ohja die ochtenden Ik heb geluk dat mijn oudste heerlijk doorslaapt in zijn eigen bed, maar de middelste en jongste kunnen er wat van. Eigenlijk is het te krap met 4 maar de jongste komt sowieso elke ochtend tussen ons in. Regelmatig stormt de middelste ook binnen rond een uurtje of 6. (terwijl we hem proberen te leren dat hij moet kloppen. 'Ohja' *klop klop* op de al open deur). 'Niet eerlijk, zij wel altijd en ik niet'. Hup, erbij en dan begint het. 'Mamaaaa ik heb geen plaats!' 'Ik val bijna uit beeeheeeeddd.' Intussen ligt de jongste in mijn wangen te knijpen, koetchie koetchie, omdat ze me zo lief vindt. Altijd een interessant begin van de dag hier Ai, dat zou ik echt niet trekken. Onze kinderen hebben we van jongs af aan geleerd dat zet tot half 8 op hun kamer (liefst in bed) moesten blijven, en toen ze ouder waren, werd dat 8 uur. Mijn bed = mijn kerk!
Alle reacties Link kopieren
Opvoeden is nou eenmaal een werkwoord

Hier 4 kinderen, waaronder 1 baby die op handen wordt gedragen door de andere drie. Dat resulteert in de vreemdste soort ruzies ; van " wie mag er rechts naast de kinderwagen lopen ( waarom rechts nou perse de beste plek is?) tot wie mag de speen teruggeven. Wie mag het eerste op de wiiU...wie mag het eerste een filmpje uitkiezen...knettergek word ik er soms van, maar als ik heel eerlijk ben is dat het enige waar er ruzie om wordt gemaakt. " wie mag als eerste". Hopelijk houden ze het vol tot ik als een oude pruim in het verzorgingshuis zit..." ik ga als eerste op bezoek bij mama!".
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:catherinah schreef op 23 maart 2017 @ 10:50:

[...]







Zo'n verhaal laat me bijna twijfelen of ik meer kinderen wil



Grappig, mij lijkt het de hel op aarde en dit soort verhalen werken prima als anticonceptie

Wat doen jullie jezelf aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 23 maart 2017 @ 12:43:

[...]





Grappig, mij lijkt het de hel op aarde en dit soort verhalen werken prima als anticonceptie

Wat doen jullie jezelf aan? Het zijn maar momentopnamen over de hele dag. Mijn kinderen zijn tussen de 0 en 12 en mogen om de beurt weleens naast mij slapen als papa nachtdienst heeft. ( alleen in het weekend) niet allemaal tegelijk... dat trek ik ook niet.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:NYC schreef op 23 maart 2017 @ 11:49:

Dat ik de hele tijd aan het corrigeren en troosten ben valt wel mee. Waar ik mij het meest over verbaas is hoeveel tijd er zit in de fysieke begeleiding en verzorging. En vooral ook: wat een bénde en zooi twee kinderen kunnen produceren! En wat een tijd dat kost om dat allemaal ook weer op te ruimen. Vloer vol kruimels, kinderstoel vol banaan, tafel vol jam, wc-vloer vol plas, de kussens van de bank, alle billendoekjes uit de verpakking getrokken, 100 auto's, dino's, duploblokjes uit de kast etc. Daar gaat iedere dag de meeste tijd in zitten.Oja dit. Al moet ik zeggen dat een schoonmaakster wel helpt.
quote:JulienClerc schreef op 23 maart 2017 @ 13:07:

[...]



Oja dit. Al moet ik zeggen dat een schoonmaakster wel helpt.Daar ben ik teveel thuis voor en/of is het huis te klein om rustig, ongestoord naast elkaar met je bezigheden bezig te zijn. Het zit hem er ook niet eens zozeer in dat het over schoonmaakklussen gaat maar meer dat soort dingetjes als de vaatwasser uitruimen, grond poetsen, tafel afnemen, vaatwasser weer inruimen met ontbijtspul, kinderen poetsen, tandenpoetsen en klaarmaken om de deur uit te gaan, net schoon en in jasjes, schoenen gestrikt: poepluier. Echt dat soort kleine dingen. Ik ben waarschijnlijk ook wel langzaam vrees ik.
quote:Tigraa schreef op 23 maart 2017 @ 12:48:

[...]





Het zijn maar momentopnamen over de hele dag. Mijn kinderen zijn tussen de 0 en 12 en mogen om de beurt weleens naast mij slapen als papa nachtdienst heeft. ( alleen in het weekend) niet allemaal tegelijk... dat trek ik ook niet. Ik zou het sowieso niet trekken, maar ik slaap dan ook het liefst in mijn uppie op een onbewoond eiland
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 23 maart 2017 @ 13:20:

[...]





Ik zou het sowieso niet trekken, maar ik slaap dan ook het liefst in mijn uppie op een onbewoond eiland duidelijk.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Ik lig momenteel op de bank uit te rusten.

Ben even klaar met het moederschap hoor.
Oja ooit, 3 jaar geleden:



Aan het koken en tafel dekken met brullende baby op de arm.

Oudste kind met autisme onder de douche sturen want die ging door het lint, een warme douche btw hoor.

En de middelste voor de TV zetten.



En net nu ik op de bank lig laten ze de hond ontsnappen
quote:Felix_Urbexicus schreef op 23 maart 2017 @ 12:43:

[...]





Grappig, mij lijkt het de hel op aarde en dit soort verhalen werken prima als anticonceptie

Wat doen jullie jezelf aan? Vraag ik me achteraf ook wel eens af
Oh en als je dan zelf eens een dagje chagrijnig bent dan berg je....
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 maart 2017 @ 10:23:

Waar de vaders zijn? Die komen niet voor als je in de mama-fase zit als kleintje.Pff wat vermoeiend. Ik ben blij dat de mijne (nu 3) nooit een mama (of papa) fase gehad heeft. Wij kunnen gewoon wisselend ons bed uit, of kind naar bed brengen, of in bad doen. Ze roept of 'kiest' wel vaak één van ons, maar dan wel afwisselend van moment tot moment. Ik maak ook net zo makkelijk fietsen als dat papa pleisters plakt. Daar is gelukkig geen onderscheid in, lijkt me erg onhandig op sommige momenten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben op dit moment nog maar 1 aapje van bijna twee. Sappige verhalen? Genoeg! Gisteren was hij in de tuin aan het spelen met zijn gietertje. Ik loop even naar binnen om iets te pakken, ik draai me om...staat hij midden in de woonkamer de vloer water te geven!

Vorige week had het geregend en kind heeft een voorliefde voor water. Achter in de tuin stond een oude bloempot, half vol met water. Komt hij aanlopen met die pot. Ik roep van een afstandje: niet doen lieverd, zet maar neer. Straks wordt je nat dus dat is geen speelgoed. Hij kijkt me strak aan en keert de hele bloempot om boven zijn hoofd. (zucht)



zo zal ik nog wel veel meer verhalen krijgen komende zomer.
quote:mamajobsa schreef op 23 maart 2017 @ 15:24:

Ik lig momenteel op de bank uit te rusten.

Ben even klaar met het moederschap hoor. soms heb je van die dagen... of weken.....of maanden... hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Sommige verhalen zijn echt erg leuk



Hier een zoontje van 9 maanden en merk dat opvoeden nu gaat beginnen
Het is allemaal zo herkenbaar dat ik het niet eens meer grappig vind, maar gewoon normaal.
quote:proudmama33 schreef op 23 maart 2017 @ 16:26:

[...]





soms heb je van die dagen... of weken.....of maanden... hahahaha



Pfff nou zeg, soms is 3 zo'n k*tleeftijd. De HELE dag: nergens naar luisteren, janken om alles, overal aanzitten, janken om niks.

Mooi dat ie om 6 uur in bed lag.
quote:mamajobsa schreef op 23 maart 2017 @ 18:50:

[...]





Pfff nou zeg, soms is 3 zo'n k*tleeftijd. De HELE dag: nergens naar luisteren, janken om alles, overal aanzitten, janken om niks.

Mooi dat ie om 6 uur in bed lag.Kijk je al de weken weg tot ie naar school mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven