De geneugten van het moederschap

23-03-2017 09:46 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan mij of zijn alle moeders op deze aardbol hele dagen bezig met corrigeren, onderhandelen, troosten, tot stilte manen, discussieren en te weten komen van wie en waarom er weer een luidkeelse MAMAAAAAAA uit een van de mondjes komt.

Ik heb 3 hartstikke leuke exemplaren, maar mèn wat zijn ze soms druk en slorpen ze energie als was het hun laatste druppel water

En ik maar zeuren, lijkt het (naast het oeverloos complimenteren, uiteraard!)

Gisteren viel de ene van zijn fiets terwijl de andere twee aapje aan het spelen waren en niet meer uit de boom durfden (WAAROM klim je in de boom?!). Ik gehurkt om ze te troosten, één kind op mijn knie, de tweede in mijn nek en de ander hangt tegen mijn rug op. En maar tegen elkaar duwen om het meeste aandacht van mama. Ik voel me soms net een levende draaimolen Of 's morgens om 7u begint de jongste hier ineens keihard Gagnam Style te zingen. Het hele huis galmt en ik weet zeker dat vader boven uit zijn bed gerold is van het schrikken en dan moederlief erachteraan 'SSSSSHHHHTT'. Please zeg me dat het niet alleen hier zo is! Ik wil sappige verhalen
Alle reacties Link kopieren
Dat je eindelijk aan het vegen bent en dat peuter na de 300e keer vanaf de glijbaan 'MAMAAAA!' maar eens komt kijken waarom je geen antwoord geeft. 'Kom je naar mij kijken?' 'Nee, ik ben even aan het vegen.' 'O, ik help je wel!' En dat hij dan weer naar buiten rent, terugkomt en zo een emmer zand op de vloer leegkiept en als je het nog verbaasd in je op staat te nemen zegt: 'Nu hebben we wat om te vegen, toch?'



Of dat baby heel monotoon huilt en peuter ook heel monotoon begint te huilen, waardoor je een soort kortsluiting in je hersenen krijgt, omdat je niet tegelijk beide toonhoogtes kunt verwerken en je dan na een paar uur (zo voelt het) beseft dat je nog niet hebt gevraagd waarom peuter eigenlijk huilt. En dan het antwoord: 'Niks, hoor ik huil gewoon mee'.



Ja, dat zijn de krenten uit de pap.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmiddag vroeg thuis van mijn werk. Dochter van 3 vroeg of we een ijsje konden halen. Want het was LENTE! Zo'n echt ijsje, met een hoorntje.

Prima plan, zonnetje scheen lekker. Ik naar de ijswinkel met drie kids.



Na 5 minuten zat ik met drie huilende kinderen...

Een vierjarige die moe was van school en doodongelukkig werd van zijn laatste stukje ijs dat op de grond viel, een dreumes die uit zijn stekker ging omdat hij zijn belachelijk grote ijsje niet alleen mocht opeten en een driejarige die van ellende het ook maar op een huilen zetten (want twee huilende broers is niet per se iets om vrolijk van te worden...)



Fuck de lente en fuck de ijswinkel...



Man was nog niet thuis van zijn werk of ik had de kinderen al naar boven gebonjourd om gebadderd te worden. Niet door mij.



Maar! Vannacht en vanochtend waren het alledrie schatjes. En vanavond ook weer. En morgen hopelijk ook. Maar dat is altijd een verrassing.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 23 maart 2017 @ 19:37:

Ik was vanmiddag vroeg thuis van mijn werk. Dochter van 3 vroeg of we een ijsje konden halen. Want het was LENTE! Zo'n echt ijsje, met een hoorntje.

Prima plan, zonnetje scheen lekker. Ik naar de ijswinkel met drie kids.



Na 5 minuten zat ik met drie huilende kinderen...

Een vierjarige die moe was van school en doodongelukkig werd van zijn laatste stukje ijs dat op de grond viel, een dreumes die uit zijn stekker ging omdat hij zijn belachelijk grote ijsje niet alleen mocht opeten en een driejarige die van ellende het ook maar op een huilen zetten (want twee huilende broers is niet per se iets om vrolijk van te worden...)



Fuck de lente en fuck de ijswinkel...



Man was nog niet thuis van zijn werk of ik had de kinderen al naar boven gebonjourd om gebadderd te worden. Niet door mij.





Maar! Vannacht en vanochtend waren het alledrie schatjes. En vanavond ook weer. En morgen hopelijk ook. Maar dat is altijd een verrassing. " fuck de lente en fuck de ijswinkel"
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:eekhoorn12 schreef op 23 maart 2017 @ 18:53:

[...]

Kijk je al de weken weg tot ie naar school mag? Hier nog drie weken
quote:eekhoorn12 schreef op 23 maart 2017 @ 18:53:

[...]

Kijk je al de weken weg tot ie naar school mag? Ik tel de dagen al sinds de dag dat ie 3 is
quote:vitamined schreef op 23 maart 2017 @ 19:37:

Ik was vanmiddag vroeg thuis van mijn werk. Dochter van 3 vroeg of we een ijsje konden halen. Want het was LENTE! Zo'n echt ijsje, met een hoorntje.

Prima plan, zonnetje scheen lekker. Ik naar de ijswinkel met drie kids.



Na 5 minuten zat ik met drie huilende kinderen...

Een vierjarige die moe was van school en doodongelukkig werd van zijn laatste stukje ijs dat op de grond viel, een dreumes die uit zijn stekker ging omdat hij zijn belachelijk grote ijsje niet alleen mocht opeten en een driejarige die van ellende het ook maar op een huilen zetten (want twee huilende broers is niet per se iets om vrolijk van te worden...)



Fuck de lente en fuck de ijswinkel...



Man was nog niet thuis van zijn werk of ik had de kinderen al naar boven gebonjourd om gebadderd te worden. Niet door mij.



Maar! Vannacht en vanochtend waren het alledrie schatjes. En vanavond ook weer. En morgen hopelijk ook. Maar dat is altijd een verrassing.



fuck it alllllll.



Ik ben nog niet klaar voor vandaag.

Diabeteszoon is van de rel en de dienstdoend kinderarts is niet bereikbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een vriendin met twee kids. Een baby en peuter, ik zelf ook een peuter exemplaar. En ik weet niet voor hoe lang het heeft geduurd...maar ons idee van de kids laten spelen zodat wij lekker koffie kunnen leuten, nouja dat bestaat dus niet. Mama mama mama mama mama! "Jouw mama komt zo" zeg ik tegen kind van vriendin... Oh shit het was toch die van mij. Mama mama mama! Elkaars spul afpakken, de een wil buiten de ander wil binnen, drinken uit andermans beker is lekkerder dus ruilen en huilen..... We laten ze zo vrij mogelijk, we lossen het op als het moet. Maar als ze dan even stil op de bank een bak aardbeien zitten te eten vallen wij moeders achterover in de bank voor een slok koude koffie. Nieuwe maken heeft geen zin want: mama, mama, mama,mama! POEP!



Edit: maar als dochter s ochtends als eerste vraagt om haar vriendin en koud beneden de schoenen aan wil doen om te vertrekken...doe ik het met liefde nog eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 23 maart 2017 @ 20:05:

[...]





Hier nog drie weken Maak je borst maar nat
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:Tigraa schreef op 23 maart 2017 @ 20:23:

[...]



Maak je borst maar nat Haha ja de uurtjes die ze naar school zijn wegen niet meer op tegen de uren dat ze thuis zijn tot bedtijd.
quote:mamajobsa schreef op 23 maart 2017 @ 20:29:

[...]





Haha ja de uurtjes die ze naar school zijn wegen niet meer op tegen de uren dat ze thuis zijn tot bedtijd.sssst. Doe nou gewoon lekker alsof school de redding is..
quote:eekhoorn12 schreef op 23 maart 2017 @ 20:46:

[...]

sssst. Doe nou gewoon lekker alsof school de redding is.. oh jee.... ik ben benieuwd. Wat gaat me gebeuren...?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajobsa schreef op 23 maart 2017 @ 20:15:



[...]





fuck it alllllll.



Ik ben nog niet klaar voor vandaag.

Diabeteszoon is van de rel en de dienstdoend kinderarts is niet bereikbaar Ik heb ook een diabeteszoon, hoe oud is de jouwe?
Alle reacties Link kopieren
Kind op de plee, ff snel de piepers opzetten, pan in de hand en Mammaaaa! Klaar! Hup naar de wc om billen af te vegen, Oh nee toch niet klaar.. terug naar de pan, Mammaaaa! Klaar! ....

Mama ik wil pasta op brood, oh nee toch maar hagelslag , nee toch pasta! Pfff
Alle reacties Link kopieren
quote:proudmama33 schreef op 23 maart 2017 @ 20:49:

[...]





oh jee.... ik ben benieuwd. Wat gaat me gebeuren...?Maak een " before" foto bij het uitzwaaien...je herkend je eigen kind niet meer terug
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke verhalen! Ik dacht altijd 3 kinderen te willen, heb er nu 1 van 1,5 en de tweede is onderweg. Maar oef vind het nu af en toe al pittig. Zoontje is zo ondeugend. Alles moet open en eruit en stuk en aan de andere kant van het huis omgekieperd..

Ik laat m elke dag uit in de hoop dat hij moe wordt en lekker vroeg naar bed gaat, ben bang dat ik deze zomer een tuigje moet aanschaffen want hij rent zo hard als hij kan weg, en straks met een dikke buik...



Vanmiddag gaf ik zoontje een bordje met fruit en hij bleef maar miauwen. Ik snapte er niets van, de poes was ook niet aanwezig. Hij maar miauw roepen en steeds harder, gefrustreerd raakte hij. MIAUUW en wijzen naar zijn fruit. Bleek dat op de bodem van het fruitbakje een plaatje van een poes stond.
quote:beetjegek schreef op 23 maart 2017 @ 20:56:

[...]



Ik heb ook een diabeteszoon, hoe oud is de jouwe?9 en de jouwe? Hier diabetes sinds z'n 5 de en zeer moeilijk in te stellen.
quote:Boertje037 schreef op 23 maart 2017 @ 21:14:

Wat een leuke verhalen! Ik dacht altijd 3 kinderen te willen, heb er nu 1 van 1,5 en de tweede is onderweg. Maar oef vind het nu af en toe al pittig. Zoontje is zo ondeugend. Alles moet open en eruit en stuk en aan de andere kant van het huis omgekieperd..

Ik laat m elke dag uit in de hoop dat hij moe wordt en lekker vroeg naar bed gaat, ben bang dat ik deze zomer een tuigje moet aanschaffen want hij rent zo hard als hij kan weg, en straks met een dikke buik...



Vanmiddag gaf ik zoontje een bordje met fruit en hij bleef maar miauwen. Ik snapte er niets van, de poes was ook niet aanwezig. Hij maar miauw roepen en steeds harder, gefrustreerd raakte hij. MIAUUW en wijzen naar zijn fruit. Bleek dat op de bodem van het fruitbakje een plaatje van een poes stond. Je laat hm uit?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja naast de gewone activiteiten nog een extra stuk lopen, we grappen vaak 'schat laat jij Zoon nog even uit?' als hij weer eens teveel energie heeft.
quote:Tigraa schreef op 23 maart 2017 @ 21:02:

[...]





Maak een " before" foto bij het uitzwaaien...je herkend je eigen kind niet meer terug





Oké dan, hahahahahahahahaha
quote:proudmama33 schreef op 23 maart 2017 @ 20:49:

oh jee.... ik ben benieuwd. Wat gaat me gebeuren...?Ze worden nog 40x bijdehanter, ongeveer 300x vermoeider en dus (schatting) 5000x vervelender
Oh dat bijdehante hebben we nu ook al. Zoontje is vermoedelijk hoogbegaafd. Dus de vragen die gesteld worden zijn al soms Wikipedia waardig

'Mama, melk komt toch uit een koe? Maar hoe komt de melk dan uit de uier?'

'Mama, hoe vliegt een raket dan door het heelal?'

'Mama, houdt de aarde onze huizen vast?'
quote:eekhoorn12 schreef op 23 maart 2017 @ 21:36:

[...]



Ze worden nog 40x bijdehanter, ongeveer 300x vermoeider en dus (schatting) 5000x vervelender Precies dat ja, maar andere kant, die 6 hele uren per dag dat ze op school zijn ook wel errug lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamajobsa schreef op 23 maart 2017 @ 21:23:

[...]





9 en de jouwe? Hier diabetes sinds z'n 5 de en zeer moeilijk in te stellen.4 en een half, heeft het sinds september, hij is net opnieuw ingesteld en nu weer redelijk stabiel, maar tis een moeilijk iets.
Alle reacties Link kopieren
Pffffff, breek me de bek niet open. ik ben blij dat ik mijn schatjes morgen een dagje kan droppen op school en kinderdagverblijf maar dan mis ik ze weer. ik houd zo verschrikkelijk veel van ze
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:beetjegek schreef op 23 maart 2017 @ 21:43:

[...]



4 en een half, heeft het sinds september, hij is net opnieuw ingesteld en nu weer redelijk stabiel, maar tis een moeilijk iets.





Tis gewoon een rotziekte, zacht uitgedrukt.

Je mag gerust een pb sturen als je daar behoefte aan hebt hoor ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven