de mooie eerlijkheid van kinderen

05-03-2014 21:51 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van een vraag gelezen te hebben op het internet, waarbij ik hartelijk heb gelachen om de antwoorden leek het mij leuk om de zelfde vraag te stellen



Wat hebben jullie kinderen of heb jij vroeger als kind "eruit" gegooid waar jij of je ouders zich voor "schaamde"



Voorbeeld van mij : oppaskindje dat "onopvallend" naar de mevrouw in de rij staat te kijken en "fluisterde" kijk titato die heeft dikke billen!



En ik als kleuter net nieuw op school waar alle mama's en papa's bij zijn die trots verteld dat mijn mama neppe tanden heeft ! (Voortanden na ongeluk)
Alle reacties Link kopieren
We stonden op een zaterdag in de erg drukke rij voor de kassa bij de Xenos. M'n oudste, toen 3 , vond het nodig om hardop te roepen ' zo mama, jij hebt wel erg dikke billen! '. Iedereen lachen natuurlijk en ik was het liefste door de grond gezakt
Mijn broertje toen hij 3 was tegen een oude vrouw, u heeft wel heel grijs haar he dan bent u zeker wel 100



Of iemand met rood haar, en een pukkel: bent u nanny mcphee?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, Nicolientje2410, jij hoeft niet af te vallen. Jouw vet knuffelt zooooooo lekker!



Buurvrouw vond het zo erg wat haar kind zei maar achteraf kan ik er wel om lachen gelukkig ;).
Alle reacties Link kopieren
Als een kind iets uitkraamt is het eerlijk. Moet je doen als je 18+ bent, dan vinden mensen het ineens minder leuk.

Ik vind kinderen vaak eerder vervelende wijsneuzen die zich geen reet aantrekken van een volwassene.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Kind van collega kreeg in de biologieles op school te horen dat jongens en meisjes in de puberteit haartjes onder de oksels en in de schaamstreek krijgen. Om vervolgens aan de juffrouw (misschien wel de hele klas?) te vertellen dat zijn mama dan nog niet in de puberteit was
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in de bus, een meisje vane en jaar of vijf; kijk oma, een mens met een step! Waarop oma vroeg ben jij dan geen mens? Nee, ik ben een kind!



Haha.
Alle reacties Link kopieren
Kleuter uit de klas van stagegenoot vertelde dat het niet waar is dat alleen mannen een piemel hebben. Mamma heeft er ook 1. In een doos, onder haar bed.
quote:apestaartje30 schreef op 05 maart 2014 @ 22:09:

Kleuter uit de klas van stagegenoot vertelde dat het niet waar is dat alleen mannen een piemel hebben. Mamma heeft er ook 1. In een doos, onder haar bed.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 05 maart 2014 @ 22:04:

Als een kind iets uitkraamt is het eerlijk. Moet je doen als je 18+ bent, dan vinden mensen het ineens minder leuk.

Ik vind kinderen vaak eerder vervelende wijsneuzen die zich geen reet aantrekken van een volwassene.



Team Elninjo?



4-jarige dochter van vriendin: Jij hebt heel lange nagels he? Ik: ja dat is waar. Dochter: Dan kan jij zeker heel ver in je neus peuteren? Met een heel serieus gezicht he.... je kon mij opvegen
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Oooohhhh @ Apestaartje, die is gênant!



Mijn vriendin en ik zaten een keer op een terras met haar zoontje (jaar of 4) komt er een wat oudere dame voorbij met een rollator. Zegt het zoontje van mijn vriendin:"kijk mam, die mevrouw heeft een rare buggy." Hierop schieten wij in de lach (niet proestend maar we grinnikten meer) werd die mevrouw boos op ons! Dat we daarom lachten! We moesten het kind hierop aanspreken!
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden had ik een buurjongetje van een jaar of vier, vijf misschien. Hij vertelde aan iedereen die het maar wilde horen: " mijn moeder heeft haar tieten groter laten maken". Ik denk niet dat zijn moeder daar erg blij mee was. Tegen een andere buurvrouw zei hij eens dat ze op een aap leek, ze had pikzwart behaarde benen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste, die onder de waterpokken zat, tegen onze kraamhulp ;" jeuken die waterpokken van jou ook zo erg?" Kraamhulp had nogal last van acné.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Ja die heb ik hier ook al eens gepost. Zoon, toen een jaar of vier, komt de trap af. "Mam, pap is zn piemel vergeten".

Moest even nadenken en dan wist ik t... vergeten op te ruimen...lol



Antwoord aan zoon: Ja, dom he van pappa. Wil je een koekje?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Mijn zoon is niet zozeer eerlijk, maar wel grappig. Zo beweert hij dat billen zijn bedoeld om te voorkomen dat we eten in zijn piemeltje komt, en is hij zwanger van een meisje die spiderman gaat heten



Snoopylynn, natuurlijk houden ze geen rekening met volwassenen! We hebben het hier over kleine kinderen, die kunnen dat niet eens. Enjin ook niet toen je klein was ;)
Niet echt om te schamen maar deze wil ik jullie niet onthouden.

Mijn nichtje van toen 10 zei tegen haar 9 jarige zusje: 'Ik ben 10 jaar, ik ben dus een tiener!'Zegt haar zusje: 'Oké, ik ben 9 dus dan ben ik een neger!'
Regelmatig genante momenten gehad met de kinderen. Met oudste toen ze een jaar of twee was en in een winkelwagentje zat. Zegt ineens: 'Waarom heeft die meneer gek haar?'. Ik draai me om en kijk recht in het gezicht van een jongen met een hanenkam. Die lag in een deuk en gaf mijn dochter groot gelijk.

We liepen ook eens in het park, ik dochter en een vriendinnetje van dochter (toen een jaar of 5). Er reed een mevrouw in een rolstoel, en die meiden: 'Waarom zit je in een rolstoel? Of ben je gewoon lui?' Dat is natuurlijk geen onwetendheid maar gewoon brutaal, gelukkig kon die mevrouw er wel om lachen.

En jongste, dook met mij het toilet in toen er een schilder bezig was in mijn (kleine) huis. Tettert ze keihard 'hé mama, je hebt allemaal bloed. Hoe komt dat dat bloed?'. Van de kdv-leidster hoorde ik later dat het nogal wat indruk had gemaakt want ze had bij het kringgesprek enthousiast verteld over de pleister met bloed die ik in mijn onderbroek had.
Alle reacties Link kopieren
Ik was als kleuter eens gaan spelen bij een klasgenootje dat op een klein boerderijtje woonde. Daar lag natuurlijk wel eens poep in de tuin. Ik vond dat erg vies en was steeds bang om erin te trappen. Een paar weken later vroeg haar moeder of ik nog eens wou komen spelen bij haar dochter. Ik zei: "Nee, want ik vind het bij jullie vies!" Mijn moeder stond erbij en die schaamde zich dood.



Een keer in een winkel zei een klein kind tegen zijn moeder: "Mam je komt hier toch niet graag, dit vind je toch een rotwinkel?".
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de geslachtsbepaling van de echo werd er aan onze drie jarige dochter gevraagd wat hoop jij dat het is?



Waarop ze heel nuchter antwoord een zwarte jongen.



Mijn man en ik zijn beiden blank.



Nog een: toen ze haar eerste moedervlek ontdekte was ze enorm blij en riep nu duurt het niet lang meer voordat ik moeder wordt!
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een les in groep vijf ofzo, ging het over godsdiensten. De juf vroeg: 'Wie weet wie Allah is?'. Dus ik stak mijn vinger op: 'Allah is groot, Allah is machtig, Allah heeft een piemel van 1 meter 80!' !!! Oeps, wist ik veel..! M'n moeder is gebeld, maar die kon er niet zoveel mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Zoon, jaar of 4 midden in de supermarkt, half schreeuwend; ' mam, jij hebt geen piemel hè?' Ik: uh nee.

'Nee, jij hebt (OMG, help) alleen maar billen.' (phieuw)

Ja schat
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje tegen een oude(re) vrouw: Ik ben drie. Jij niet, hè.



En dit is niet gênant maar wel heel schattig eigenlijk. Zoon had stiekem de smartphone gepakt en was achter de bank gaan zitten ermee. Toen papa hem snapte keek hij op en zei "oh oh dit heeft consequenties"!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2,5 heeft er ook een handje van gênante situaties te veroorzaken...:

Met 1,5 jaar in een museum waar een groep zwaar verstandelijk beperkten in rolstoelen etc. een rondleiding kreeg:

Je zag haar kijken en deze mensen bestuderen waarna ze keihard door het verhaal van de museummedewerker heenroept en wijst op de groep: kijk, mama, allemaal groooote baby's!



Ook met 1,5 jaar in een restaurant naast een nogal dikke meneer (al kloppend op haar eigen buikje): kijk! meneer buikie buikie hè!



Nu is ze 2,5 en nogal bezig met het fenomeen baby in de buik (ik ben zwanger). Zegt ze tegen opa: jij hebt niet een baby in je buik hè? Jij hebt gewoon een dikke buik!



Ze vindt het heerlijk om met mijn lange haar te prutsen en kan daar wel een half uur zoet mee zijn. Op een dag wil ze dat ook bij papa (die niet zo heel veel haar meer heeft) doen. Ze loopt enthousiast naar hem toe, klimt op schoot en zegt na 1 blik op zijn hoofd: zo papa is al klaar!



In dezelfde categorie tegen een kale meneer op straat: kijk mama, die meneer heeft geen haren. Die moet een muts op hoor, anders krijgt hij het wel koud!



en de, vind ik, ergste:

tijdens een bruiloftceremonie waar ze bruidsmeisje was rukt ze zich ineens los, rent naar voren, gaat op de schoot van de bruid zitten, begint uitgebreid in haar neus te peuteren, bekijkt het resultaat en roept: ' kijk, ik heb een snottebel (laat trots haar vingertje aan het publiek zien), kijk dan! die kan je wel opeten hoor!' waarna man en ik ons hoofd schudden en haar zeggen bij ons te komen om vervolgens haar vingertje af te vegen aan de bruidsjurk....
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki198032 schreef op 05 maart 2014 @ 22:32:

Tijdens de geslachtsbepaling van de echo werd er aan onze drie jarige dochter gevraagd wat hoop jij dat het is?



Waarop ze heel nuchter antwoord een zwarte jongen.



Mijn man en ik zijn beiden blank.



Nog een: toen ze haar eerste moedervlek ontdekte was ze enorm blij en riep nu duurt het niet lang meer voordat ik moeder wordt!Ik wilde toen ik een jaar of 3 was een zwart broertje, want we hadden Somalische buren die net een zoontje hadden kregen. Mijn broertje is echt superblond en bleek .
Alle reacties Link kopieren
Met mijn neefje zat ik in een vrij volle bus, hij was een jaar of drie.

We zaten naast elkaar en tegenover ons zat iemand alleen.

Daar wilde toen een vrij gezette vrouw naast gaan zitten.

Terwijl ze zich liet zakken sprak m'n neefje de legendarische woorden:



'Dat pást niet hoor!'.



Was best gênant.
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven