Dochter naar verjaardagspartijtje pester laten gaan?

24-03-2017 13:21 101 berichten
Mijn dochter van 6 zit de laatste tijd niet zo lekker in d'r vel op school. Ze vertelt dat ze door een paar kinderen wordt buitengesloten. Die zetten andere kindjes tegen haar op door te zeggen dat ze niet met haar mogen spelen. Echt meidenvenijn zeg maar. Gelukkig praat ze er wel met ons over. Ze kan goed onder woorden brengen wat er speelt en hoe ze zich voelt. We willen haar opgeven voor een weerbaarheidscursus, als extra steuntje in de rug. Nu speelt alleen even het volgende. Om de een of andere reden heeft een meisje dat haar nu steeds zo buitensluit haar wel uitgenodigd voor haar verjaardagsfeestje. Ik vraag me af of m'n dochter hier nu wel heen zou moeten. Ze heeft er sociaal gezien eigenlijk niet zo'n zin in. Maar de activiteit vindt ze dan wel weer heel leuk.. ik vind het zelf een beetje raar om wel leuk te gaan doen op zo'n feestje voor een meisje dat zo vervelend tegen m'n dochter doet. Dan geef je misschien signaal af dat het wel ok is wat er gebeurt. Aan de andere kant levert afzeggen misschien nog meer gedoe op voor m'n dochter. Wat achtergrondinformatie: het meisje heeft een wat lastige thuissituatie op het moment, dus het nare gedrag komt wel ergens vandaan. Wat zouden jullie doen?
Vraag het de juf eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar laten gaan, misschien gaat het dan juist beter tussen die twee. Misschien is ze juist uitgenodigd omdat de pester wroeging heeft. Je kan later ook altijd nog de boot afhouden moest het nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hell to the no.



Waarom moeten kinderen maar gedwongen samen leren spelen? Kind heeft er al geen zin in en grote kans dat het buitensluiten thuis bij pester nog gezellig doorgaat. Kinderen zijn echt niet gek.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Met de ouders van de pester in gesprek en je bedenkingen aangeven.

Pas op dat je dochter op dat feestje is uitgenodigd om de ultieme pispaal te zijn.

Ik neem toch aan dat de school hier al heel wat mee doet?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ze vind de activiteit leuk maar dat feestje bij dat meisje op zich niet? Doe die activiteit dan met haar of met haar feestje en bedenk een smoes, of plan echt wat anders zodat je dochter echt wat anders ( leukers) te doen heeft.



Ik dacht vroeger dat wel gaan zou helpen.

Maar ervaring heeft mij en mijn oudste dochter geleerd dat dat bijna nooit zo is. Strakjes heeft ze en een kuttijd tijdens feestje of er vlak na. Omdat pester gewoon weer verder gaat. Soms er ook al voor. Dan is de uitnodiging een soort chantagemiddel. Jij moet dit doen of je mag niet meer komen. Dat soort geleuter.
Even overleggen met de ouders van het meisje?
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 13:24:

Hell to the no.



Waarom moeten kinderen maar gedwongen samen leren spelen? Kind heeft er al geen zin in en grote kans dat het buitensluiten thuis bij pester nog gezellig doorgaat. Kinderen zijn echt niet gek.Dit. Echt.
Ja dat wilde ik inderdaad ook doen. Ben me bewust dat ik maar een kant van het verhaal hoor. Hoewel ik ook wel een aantal dingen zelf heb gezien en gehoord die het verhaal van m'n dochter wel onderschrijven..
Waarom niet? Misschien komt het wel goed tussen die twee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig. Er kunnen verschillende dingen zijn waarom jouw dochter is uitgenodigd:



- Moeder heeft door dat haar kind jouw kind buitensluit en wil door middel van het verjaardagsfeestje ervoor zorgen dat het gedrag misschien veranderd



- Kind vind jouw kind eigenlijk wel heel aardig, maar sluit haar buiten op school omdat ze daartoe wordt 'gedwongen' op school. Anders wordt zij ook buitengesloten



- Kind heeft niet geleerd hoe ze met andere kinderen moet omgaan



- andere situatie die ik nu even zo gauw niet kan bedenken.



Als jij twijfels hebt over de reden waarom ze is uitgenodigd, zou ik het eens aan de moeder van dat kindje vragen. Dat ze op school niet zo goed contact hebben en je je afvraagt waarom ze toch is uitgenodigd. Weet niet wanneer het feestje is, maar misschien kun je een keer een speelafspraakje houden tussen die twee voor het feestje en dat je ook zelf ziet hoe dat kindje dan tegen jouw dochter doet en daarna beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Praat eens met de moeder van het meisje? of is dat door lastige thuissituatie niet mogelijk? Misschien pest het meisje om er zelf bij te horen .
you go girl
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveAngie schreef op 24 maart 2017 @ 13:25:

Met de ouders van de pester in gesprek en je bedenkingen aangeven.

Pas op dat je dochter op dat feestje is uitgenodigd om de ultieme pispaal te zijn.

Kinderen van 6 zijn nog niet zo doortrapt gelukkig....
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat het meisje een meeloper is die het eigenlijk zielig vindt voor je dochter? Ik zou er over praten met de juf en de ouders van het meisje.
quote:ghostly41 schreef op 24 maart 2017 @ 13:28:

[...]



Kinderen van 6 zijn nog niet zo doortrapt gelukkig....Wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 24 maart 2017 @ 13:28:

[...]



Kinderen van 6 zijn nog niet zo doortrapt gelukkig....Maak eens kennis met een gemiddelde 6-jarige zou ik zeggen..
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 24 maart 2017 @ 13:28:

[...]



Kinderen van 6 zijn nog niet zo doortrapt gelukkig....Zeker wel
When they go low, we go high. (M.Obama)
Het kan twee kanten op. Of de activiteit op het feestje leidt zo af (en de ouders grijpen zo op tijd in omdat ze er met hun neus bovenop zitten), dat je dochter er wel bij betrokken wordt, of het buitensluiten gaat gewoon door en je dochter heeft wel een leuke activiteit, maar geen leuk feestje.



Als ik er zo eens over nadenk, zou ik eigenlijk gewoon de keuze aan je dochter laten. En al die dingen die je er zelf achter bedenkt en omheen rationaliseert, die zou ik lekker laten zitten waar ze vandaan komen: in jouw hoofd dus. Meiden van die leeftijd kunnen vandaag weer iets volstrekt anders vinden dan gister. Daar valt niet altijd tegenop te redeneren met je volwassen verstand. Dus ik kan me voorstellen dat je je dochter laat bepalen wat ze wil. En dat je haar hooguit voorbereidt op de mogelijkheid dat ze ook op het feestje uitgesloten wordt en hoe ze dat op kan lossen of hoe ze haar aandacht dan op iets anders kan richten (de activiteit bijvoorbeeld).
Jullie zeggen inderdaad wel wat ik ook voel.. ik zal het misschien toch eerst even aankaarten bij haar ouders. Daar heb ik wel redelijk contact mee, omdat de meiden eerder dit jaar nog wel leuk konden samenspelen. Ik weet alleen dat ze al zoveel aan hun hoofd hebben... oa wb hun dochter. Maargoed..
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 24 maart 2017 @ 13:28:

[...]



Kinderen van 6 zijn nog niet zo doortrapt gelukkig....



Op zijn minst onbewust wel hoor.



Heeft je dochter wel andere vriendinnen?
quote:El0ise schreef op 24 maart 2017 @ 13:28:

Kan het zijn dat het meisje een meeloper is die het eigenlijk zielig vindt voor je dochter? Ik zou er over praten met de juf en de ouders van het meisje.Nee het meisje is zeker niet de meeloper..
Alle reacties Link kopieren
Weten de ouders van dat meisje dat hun dochter jouw dochter pest?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens hoe ze met elkaar omgaan nodig de ander een middagje uit bij jullie thuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Quiroma schreef op 24 maart 2017 @ 13:35:

Weten de ouders van dat meisje dat hun dochter jouw dochter pest?Dat vraag ik mij ook af.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een uitgesproken kans om jouw dochter te leren dat het belangrijk is dat je op school naast elkaar kunt werken en respect voor elkaar moet hebben, maar dat je in je vrije tijd echt wel je eigen vrienden mag uitzoeken en niet verplicht voor de " vorm" overal maar naar toe moet uit beleefdheid.



Ik vergelijk het maar met werk en die stomme collega waar je wel mee moet samenwerken, maar vrijdag om 5 uur smiddags echt niet nog even gezellig de stad mee in gaat om nog even mee te borrelen.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven