Dochter wil gothic worden

23-04-2017 16:31 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 13 heeft me laten weten dat ze gothic wil worden. Ze wilde al langer zwarte kleding en een zwarte fiets... nu wil ze ook allemaal printjes en oorbellen met doodskoppen.



Ik weet niet hoe ermee om te gaan. Op haar Instagram wordt kritiek gegeven door klasgenoten
Laat haar lekker zou ik zeggen. Vind het juist heel stoer van haar dat ze haar eigen plan trekt en zich niks aantrekt van die kritiek.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dát nou uit. Laat dat kind lekker, 't is maar een fase.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten gaan. Doet ze er iemand kwaad mee? Nee. Moet ze er sterk voor in haar schoenen staan? Ja. Niks mis mee



Plus: als ze ooit gaat trouwen heb jij een schat aan leuke foto's
Heeft ze vrienden? Doet ze het verder goed op school? Hoe is jullie contact?



Als alles gewoon goed is: gewoon lekker laten gaan. Onderdeel uitmaken van een subcultuur kan belangrijk zijn voor de vorming van je indentiteit in de puberteit. Het extreme is meestal een fase.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een zwarte fiets toch ook wel een béétje op het randje...
En nou is het afgelopen!
Dat wilde ik ook rond die leeftijd, met mijn moeder naar zo'n winkel geweest van alles aangeschaft. Ik mocht dragen wat ik wilde.



Nu (27) nog steeds dezelfde kledingstijl, alleen iets ingetogener.
Alle reacties Link kopieren
Heel enthousiast doen en zeggen dat jij dat ook zó cool vindt! Koop een t-shirt met doodskop en trek het niet meer uit. Zeg overal waar zij bij is dat jij en dochter samen gothic worden.



Binnen twee weken is het over. Wat je moeder cool vindt is niet cool als je 13 bent.



Of je kijkt het aan en laat haar lekker experimenteren met haar eigen stijl. Hoort ook bij 13-jarigen.
Heb ik ook een half jaar gedaan.. zelfde leeftijd :-)



Daarna leek het juist wel alsof ik terug was gegaan naar hippietijdperk met allerlei felle, roze kleurtjes..



Fases en voor mijn geluk nog zonder smartphones in de buurt..



Lekker der gang laten gaan! Wel even in de gaten blijven houden dat ze niet 'doorslaat' en/ of erg gepest gaat worden.
Zolang je haar geen scheermesjes geeft lijkt het me prima.
Niets mis mee, gewoon ondersteunen
Alle reacties Link kopieren
We hebben toch allemaal wel zo'n fase gehad? Ik verfde mijn haar ook roze-paars-groen-zwart op die leeftijd en werd 'alto.' Zolang ze verder happy oogt, het leuk doet op school en vrienden/vriendinnen heeft zou ik me geen zorgen maken. Hoort erbij.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Heb je al gevraagd waarom ze dat wil? Wat is Gothic voor haar?
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 16:41:

Zolang je haar geen scheermesjes geeft lijkt het me prima.Wat is dit nou weer voor stomme reactie?
quote:depster schreef op 23 april 2017 @ 16:42:

[...]





Wat is dit nou weer voor stomme reactie?

Dat is toch waar elke ouder bang voor is als ze gothic horen?



En verder vind ik het wel humor
Leuk toch? Gothic is niet alleen zwart met doodskoppen. Google en je komt online leuke shops tegen.

Je puber is haar eigen stijl aan het kiezen niets van zeggen en laat die klasgenoten maar zeuren. Die zeuren toch wel want daar bestaat het puber zijn uit. Mijn dochter was tijdens haar puber zijn ook gothic/emo. Toen iemand nou vroeg wat ze nou was zei ze: mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Interessante casus wordt ons weer voorgelegd door iemand die zich net heeft aangemeld.
Is dit echt?



Waarom zou je daar nou weer problemen mee hebben?
anoniem_233251 wijzigde dit bericht op 27-08-2017 15:36
80.69% gewijzigd
Je zou die verfoeilijke zwarte fiets 's nachts stiekem roze kunnen schilderen. Verder weet ik het ook niet.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:masala schreef op 23 april 2017 @ 16:44:

Interessante casus wordt ons weer voorgelegd door iemand die zich net heeft aangemeld. who cares.....





TO, lekker laten gaan, hoort er allemaal bij. Ze is haar eigen identiteit aan het zoeken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je. Het is wel een teken van onvolwassenheid om je te identificeren en conformeren aan een groep met dezelfde kledingkeuze.
Life is fun. Live it.
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 16:43:

[...]



Dat is toch waar elke ouder bang voor is als ze gothic horen?



En verder vind ik het wel humor



Want gothic zijn is met mesjes snijden etc? Ik ben gothic geweest. Mijn ouders waren daar niet bang voor, vonden de stijl geweldig.



Overigens is automutilatie of zelfdoding dmv mesjes niet grappig of humoristisch.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne-- schreef op 23 april 2017 @ 16:48:

[...]





En je weet dat je met die scheermesjes eigenlijk voornamelijk goed op moet letten bij lieve schattige meisjes die alle moeite doen om totaal niet op te vallen? dat weet ze
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven