Dochter wil gothic worden

23-04-2017 16:31 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 13 heeft me laten weten dat ze gothic wil worden. Ze wilde al langer zwarte kleding en een zwarte fiets... nu wil ze ook allemaal printjes en oorbellen met doodskoppen.



Ik weet niet hoe ermee om te gaan. Op haar Instagram wordt kritiek gegeven door klasgenoten
quote:Cathelyne-- schreef op 23 april 2017 @ 16:48:

[...]





En je weet dat je met die scheermesjes eigenlijk voornamelijk goed op moet letten bij lieve schattige meisjes die alle moeite doen om totaal niet op te vallen?Wat bedoel je?
quote:depster schreef op 23 april 2017 @ 16:48:

[...]





Want gothic zijn is met mesjes snijden etc? Ik ben gothic geweest. Mijn ouders waren daar niet bang voor, vonden de stijl geweldig.



Overigens is automutilatie of zelfdoding dmv mesjes niet grappig of humoristisch.

Ironie is lastig, ik weet het.



Lees even wat iks chrijf.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik jong was wilde ik graag de skater-look, mijn ouders vonden het niks maar ze gingen wel mee shoppen.

Zo vonden we genoeg kleding die ze wel acceptabel vonden en ik ook mooi vond. Goede tussenweg.

Enige voorwaarde was dat ik geen permanente haarverf gebruikte en ik mocht ook geen piercing.
quote:depster schreef op 23 april 2017 @ 16:48:

[...]





Want gothic zijn is met mesjes snijden etc? Ik ben gothic geweest. Mijn ouders waren daar niet bang voor, vonden de stijl geweldig.



Overigens is automutilatie of zelfdoding dmv mesjes niet grappig of humoristisch.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 23 april 2017 @ 16:47:

Ik snap je. Het is wel een teken van onvolwassenheid om je te identificeren en conformeren aan een groep met dezelfde kledingkeuze. het kind is 13, nog lang niet volwassen dus en hoeft dat ook nog helemaal niet te zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
ironie is nog best lastig voor veel mensen...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je de ironie niet meteen doorhebt moet de ava van MoirenPhae toch wel een hint zijn
quote:Cathelyne-- schreef op 23 april 2017 @ 16:51:

[...]





Dat zelfverwonding vaker voorkomt bij onopvallende, zogenaamd perfecte kinderen dan bij gothics.O, vertel eens?
quote:Zebraa schreef op 23 april 2017 @ 16:47:

Ik snap je. Het is wel een teken van onvolwassenheid om je te identificeren en conformeren aan een groep met dezelfde kledingkeuze.



Blablabla.



Dat kind is dertien, dus inderdaad onvolwassen ja. Duhuh.
quote:AnAppleADay schreef op 23 april 2017 @ 16:52:

Zelfs als je de ironie niet meteen doorhebt moet de ava van MoirenPhae toch wel een hint zijn Hahaha, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 23 april 2017 @ 16:52:

Zelfs als je de ironie niet meteen doorhebt moet de ava van MoirenPhae toch wel een hint zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gezellig samen online nieuwe outfit shoppen: www.large.nl
Ik zou vanaf nu alleen nog roze kleding kopen.

En roze haarverf voor haar kopen.
.
...
Alle reacties Link kopieren
Zwart is nog altijd veel beter dan roze
quote:MissBliss schreef op 23 april 2017 @ 16:55:

Gezellig samen online nieuwe outfit shoppen: www.large.nlIdeale site. En als je premium lid wordt heb je geen verzendkosten meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 23 april 2017 @ 16:47:

Ik snap je. Het is wel een teken van onvolwassenheid om je te identificeren en conformeren aan een groep met dezelfde kledingkeuze.Het kind is dertien en (gelukkig!) nog lang niet volwassen. Je eigen stijl vinden en uitzoeken 'waar' in het 'leven' je staat, is een belangrijke (en leuke) fase. Lekker laat snuffelen aan subculturen.
quote:Cathelyne-- schreef op 23 april 2017 @ 16:56:

[...]





Google is je beste vriend Flauw hoor. Je was zo lekker aan het evangeliseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een zwarte fiets, ben ik nu gothic?
quote:AnAppleADay schreef op 23 april 2017 @ 16:57:

Ik heb ook een zwarte fiets, ben ik nu gothic?

Ja.



Ik heb een paarse, dus ik ben geen gothic.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand waarbij het een fase was. De rest is ieder jaar in Leipzig te vinden



https://www.youtube.com/watch?v=Or3v1kNnwI4
Waarschijnlijk wil ze niet eens zo extreem gothic worden als dat je zou denken. Een zwart spijkerbroekje, t-shirt met doodshoofd, zwart geverfd haar en zwart omrande ogen is voor zo'n kind al heel wat.

Leuk toch juist, dat ze dit aandurft?
Ik ben nog veel erger, ik draag nog steeds alleen maar zwart. En docs. En ik lig nog steeds niet in de goot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven