Dochter wil gothic worden

23-04-2017 16:31 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 13 heeft me laten weten dat ze gothic wil worden. Ze wilde al langer zwarte kleding en een zwarte fiets... nu wil ze ook allemaal printjes en oorbellen met doodskoppen.



Ik weet niet hoe ermee om te gaan. Op haar Instagram wordt kritiek gegeven door klasgenoten
https://www.attitudeholland.nl/





Gewoon laten gaan, gaat vanzelf wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Ik had iemand in de klas die echt in volledige gothicjurken met spinnenwebben-schmink op naar school kwam. Daar zou ik als ouder wel een stokje voor steken, je gaat ook niet in galajurk of carnavalsoutfit naar school.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 23 april 2017 @ 16:47:

Ik snap je. Het is wel een teken van onvolwassenheid om je te identificeren en conformeren aan een groep met dezelfde kledingkeuze.



Ik snap wat je bedoelt, maar kleding dragen die in de mode is, meedoen aan trends, kortom alles wat 'normale' pubers (én volwassenen) doen is natuurlijk niet minder onvolwassen dan gothic kleding dragen.



Ik vond het op die leeftijd ook mooi en had ook wel wat kleding in die stijl, maar niet de echte klassieke gothic jurken (daar verdiende ik niet genoeg geld voor in mijn 2,50-per-uur baantje) en helemaal 'normaal' ben ik nooit geworden. Ik luister nog steeds naar de muziek die ik toen luisterde en mijn huis kan niet in de VT Wonen. Verder wel heel gelukkig geworden en eigenlijk zijn alle alternatievelingen waar ik toen mee omging prima volwassen geworden. Daar zou ik me iig niet druk over maken. De negatieve reacties van klasgenoten zijn jammer, maar dan leert ze wel zichzelf te zijn en voor zichzelf op te komen. Jammer dat er blijkbaar zo'n groepsdruk is om je niet te opvallend te kleden. Wie weet draaien ze nog bij of kan ze zich aansluiten bij een meer tolerant vriendengroepje op school.
Alle reacties Link kopieren
Wilde ik toen ook. En ik deed het. Met bijbehorende muziek, pinnenbanden en soepjurken met rijglint Mijn moeder en oma gingen trots met me mee shoppen! Mijn moeder dacht dat het ook een faaaaaaase zou zijn en vond het jammer dat ze mij niet in een roze bloesje zou zien maar respecteerde en respecteert erg dat ik mijn eigen weg ging.



Nu nog steeds alles zwart en de muziek luister ik ook nog graag.
Ik zou haar overigens op een zwaar christelijke school zetten.

Geheid dat ze niet met overdreven make-up en van die pinnen of t-shirts met doodskoppen binnen mag .
Alle reacties Link kopieren
Echte jurken kon ik ook niet betalen. Droeg gewoon Sinister en Laughing Vampire Doodshoofden begon ik niet aan. Vond en vind ik nog steeds spuuglelijk.



Droeg ook van die broeken met enorm wijde pijpen van Overzeas en Stuka. Online bestellen deed ik toen niet zoveel, had een vaste winkel waar ik altijd heen ging.
quote:Cateautje schreef op 23 april 2017 @ 16:59:

https://www.attitudeholland.nl/





Gewoon laten gaan, gaat vanzelf wel weer over.



Of niet. En ook daar is niks mis mee.



Dat gezeur altijd van 'het gaat wel weer over'. Het is geen ziekte hoor.
Mogen Goths ook DocMartens? In dat geval adviseer ik DocMartens.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 23 april 2017 @ 17:03:

Echte jurken kon ik ook niet betalen. Droeg gewoon Sinister en Laughing Vampire Doodshoofden begon ik niet aan. Vond en vind ik nog steeds spuuglelijk.



Droeg ook van die broeken met enorm wijde pijpen van Overzeas en Stuka. Online bestellen deed ik toen niet zoveel, had een vaste winkel waar ik altijd heen ging.







Mijne waren dan wel weer felgeel of felroze
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 23 april 2017 @ 17:07:

[...]









Mijne waren dan wel weer felgeel of felroze Haha, cool! Ik had op mijn zestiende een enorme rode glanzende broek van Overzeas. Altijd graag gedragen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 april 2017 @ 16:58:

Ik ben nog veel erger, ik draag nog steeds alleen maar zwart. En docs. En ik lig nog steeds niet in de goot.Doe je niet goed hè? In de goot is toch wel het summum...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een tijdje de 'emo'kant op gegaan. Blonde lokken zwart geverfd, altijd wel zwarte eyeliner, doodskop printjes. Maar ik kon de dag erna ook in een bloemenjurkje verschijnen. Nooit commentaar op gehad. Tenminste niet dat ik door had. Jaren later zei een vriendin eens: "Miss, ik vond het altijd zo tof dat jij gewoon aandeed wat jij leuk vond!"

Zo tof om te horen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Docs of kisten of van die zwarte plateau veterlaarzen toch?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
http://www.drmartens.com/nl/



Ik draag nog steeds het liefst doc martens. Goede schoenen. Op marktplaats kan je ook gothic kleding kopen.



Ik snap niet zo goed wat er tegen goth of emo is. Of waar de paniek nu over is? Puber wil verkennen en gaat niet voor 'tuttige' kleding.



Op een zwarte fiets gaan nog steeds hele volksstammen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 april 2017 @ 17:04:

[...]





Of niet. En ook daar is niks mis mee.



Dat gezeur altijd van 'het gaat wel weer over'. Het is geen ziekte hoor.

Nee, is waar, je hebt gelijk.

Punt is dat een goth niet overal kan werken, ze worden eenvoudigweg niet aangenomen als ze niet in een bepaald plaatje passen en dat is minder.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden als ik een dochter had met zo'n eigen stijl, alleen heb ik het idee dat als ze zich aan zou sluiten bij andere goths, dat het niet echt een vrolijke boel wordt en daar zou ik wel moeite mee hebben.



Mijn zoon is een metalhead en liep rond in gruwelijk bandshirts en ik werd elke morgen wakker met perstherrie aan mijn hoofd, grunten is het helemaal in die wereld. Nou ja, ik heb het overleefd.

Mijn zoon probeert me nog steeds van mijn stuk te brengen door muziek te sturen waar ik dan heel behoudend op moet reageren, maar meestal zeg ik dat ik het wel een leuk deuntje vind en zo kan ik hem nog alttijd teleurstellen.
quote:AnAppleADay schreef op 23 april 2017 @ 17:00:

Ik had iemand in de klas die echt in volledige gothicjurken met spinnenwebben-schmink op naar school kwam. Daar zou ik als ouder wel een stokje voor steken, je gaat ook niet in galajurk of carnavalsoutfit naar school.Waarom zou je dat verbieden? (oprechte vraag)
Alle reacties Link kopieren
quote:masala schreef op 23 april 2017 @ 16:44:

Interessante casus wordt ons weer voorgelegd door iemand die zich net heeft aangemeld.Mijn gedachte ook. Zeker in combinatie van de gebruikersnaam van To.
quote:blue_lagoon schreef op 23 april 2017 @ 17:03:

Echte jurken kon ik ook niet betalen. Droeg gewoon Sinister en Laughing Vampire Doodshoofden begon ik niet aan. Vond en vind ik nog steeds spuuglelijk.



Droeg ook van die broeken met enorm wijde pijpen van Overzeas en Stuka. Online bestellen deed ik toen niet zoveel, had een vaste winkel waar ik altijd heen ging.Ik draag nog steeds Stuka broeken
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 17:13:

[...]



Waarom zou je dat verbieden? (oprechte vraag)



Omdat ik dat wel raar vind.

Je gaat ook niet naar school in je pyjama. Een galajurk en schmink zijn voor feestjes, er is genoeg andere mooie kleding voor doordeweeks.
quote:AnAppleADay schreef op 23 april 2017 @ 17:15:

[...]





Omdat ik dat wel raar vind.

Je gaat ook niet naar school in je pyjama. Een galajurk en schmink zijn voor feestjes, er is genoeg andere mooie kleding voor doordeweeks.

Wat maakt het nou uit hoe ze naar school gaan?

Zolang het niet in haar ondergoed is zie ik het probleem niet.

Wie bepaalt dat dergelijke kleding niet voor doordeweeks is?
quote:Cateautje schreef op 23 april 2017 @ 17:13:

[...]



Nee, is waar, je hebt gelijk.

Punt is dat een goth niet overal kan werken, ze worden eenvoudigweg niet aangenomen als ze niet in een bepaald plaatje passen en dat is minder.

Je kunt je kleding voor het werk ook een beetje aanpassen he. Dat doet mijn dochter ook, en die is pas zestien.
Suck to be you Ik_roze
quote:Cateautje schreef op 23 april 2017 @ 17:13:

[...]



Nee, is waar, je hebt gelijk.

Punt is dat een goth niet overal kan werken, ze worden eenvoudigweg niet aangenomen als ze niet in een bepaald plaatje passen en dat is minder.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden als ik een dochter had met zo'n eigen stijl, alleen heb ik het idee dat als ze zich aan zou sluiten bij andere goths, dat het niet echt een vrolijke boel wordt en daar zou ik wel moeite mee hebben.



Mijn zoon is een metalhead en liep rond in gruwelijk bandshirts en ik werd elke morgen wakker met perstherrie aan mijn hoofd, grunten is het helemaal in die wereld. Nou ja, ik heb het overleefd.

Mijn zoon probeert me nog steeds van mijn stuk te brengen door muziek te sturen waar ik dan heel behoudend op moet reageren, maar meestal zeg ik dat ik het wel een leuk deuntje vind en zo kan ik hem nog alttijd teleurstellen. Het valt mee hoor. In mijn buurtsuper is een cassiere goth. Donkerblauwe haren. Zelfs in de commercial van Plus supermarkten (geloof ik) kwam een emo voor. Gothic begint er steeds meer bij te horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 april 2017 @ 16:59:

https://www.attitudeholland.nl/





Gewoon laten gaan, gaat vanzelf wel weer over.





Haha, daar hoopte mijn ma ook op ja. Viel toch even tegen

Maar blijkbaar ben ik op mijn 31e nog steeds onvolwassen ofzo, lekker boeiend.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 17:17:

[...]



Wat maakt het nou uit hoe ze naar school gaan?

Zolang het niet in haar ondergoed is zie ik het probleem niet.

Wie bepaalt dat dergelijke kleding niet voor doordeweeks is?



Veel kans dat er wel een paragraafje in 't schoolreglement over "geschikte kleding" staat.

Net zoals er in vele scholen wel iets staat over "piercings" en "haarkleuren".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven