Dochter wil gothic worden

23-04-2017 16:31 164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 13 heeft me laten weten dat ze gothic wil worden. Ze wilde al langer zwarte kleding en een zwarte fiets... nu wil ze ook allemaal printjes en oorbellen met doodskoppen.



Ik weet niet hoe ermee om te gaan. Op haar Instagram wordt kritiek gegeven door klasgenoten
quote:depster schreef op 23 april 2017 @ 16:48:

[...]





Want gothic zijn is met mesjes snijden etc? Ik ben gothic geweest. Mijn ouders waren daar niet bang voor, vonden de stijl geweldig.



Overigens is automutilatie of zelfdoding dmv mesjes niet grappig of humoristisch.



In de ogen van beperkte mensen wel. En het lijkt me dat je deze vooroordelen heel goed kent als je zelf gothic bent geweest.

Wat een hysterie om een grappige reactie.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet ze deze liederen tot haar nemen:



https://www.youtube.com/watch?v=OKRJfIPiJGY

https://www.youtube.com/watch?v=rJWsDpA909c

https://www.youtube.com/watch?v=vFwYJYl5GUQ

https://www.youtube.com/watch?v=qGjK6hKahU8



En moet ze ieder jaar op bedevaart naar:

http://www.wave-gotik-treffen.de/

http://www.meraluna.de/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:TinyBel schreef op 23 april 2017 @ 17:19:

[...]





Veel kans dat er wel een paragraafje in 't schoolreglement over "geschikte kleding" staat.Als dat er al zou zijn, bij mijn kinderen nog niet gezien, dan zal het hooguit betrekking hebben op veiligheid en mss te bloot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 23 april 2017 @ 17:15:

[...]



Ik draag nog steeds Stuka broeken Op mijn 23e had ik een exemplaar met allemaal kettingen en slierten eraan
Goth word je niet, dat ben je.
Alle reacties Link kopieren
En dit is dan wekelijks verplichte kost:



https://www.youtube.com/watch?v=6aPnEBjVHbU
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 17:17:

[...]



Wat maakt het nou uit hoe ze naar school gaan?

Zolang het niet in haar ondergoed is zie ik het probleem niet.

Wie bepaalt dat dergelijke kleding niet voor doordeweeks is?Eens. Toen ik in 2 mavo zat was er een meisje in 5 havo die altijd in vol ornaat naar school kwam; hele mooie jurk, New Rocks en vol in de make-up. Prachtig.
Mijn dochter is alles geweest, dus ook gothic. Ik noemde het haar 'zelfontdekkings fase', ze is nu 'gewoon', maar als ze zich als gothic gelukkig had gevoeld, dan is een moeder ook gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn al een stuk ouder, maar de jongste is helemaal in de crossdressing(?), niet zozeer op school etc. heeft tatoeages maar ik vind het best braaf. In mijn tijd (eeuwen geleden zeg maar) was ik punk, ja, hanenkam, div kleuren haar, spelden in oren etc. ik mocht niet bij mijn opa en oma komen, opa vond mij een kind van de duivel (best grappig ze woonden nl. vijf huizen verder en waren koster bij de kerk). Dus als opa er niet was dan belde oma even, "de zeurder is weg kom je thee drinken?" Verder is het best goed gekomen met me in de zin van huisje, boompje, beestje. Al eeuwen getrouwd, keurige woonplek, kindertjes keurig op school. Maar de jurken en jassen van Gotinks vind ik nog steeds geweldig.
quote:blue_lagoon schreef op 23 april 2017 @ 17:23:

[...]





Eens. Toen ik in 2 mavo zat was er een meisje in 5 havo die altijd in vol ornaat naar school kwam; hele mooie jurk, New Rocks en vol in de make-up. Prachtig.Ooit in een schoenenwinkel gewerkt waar deze als warme broodjes over de toonbank gingen. Ze stonden boven in het magazijn
Alle reacties Link kopieren
Je zoon klinkt cool Cateautje. En mijn moeder zegt nog altijd dat ze de muziek die ik draaide en draai niet mist Hoe vaak heb ik wel niet moeten horen: 'blue!!! zachter die muziek!!!'
quote:blue_lagoon schreef op 23 april 2017 @ 17:23:

[...]





Eens. Toen ik in 2 mavo zat was er een meisje in 5 havo die altijd in vol ornaat naar school kwam; hele mooie jurk, New Rocks en vol in de make-up. Prachtig.Mijn merk schoenen, heb 3 paar en het is puur liefde. Krijg ik trouwens veel complimenten over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 23 april 2017 @ 17:26:

[...]





Ooit in een schoenenwinkel gewerkt waar deze als warme broodjes over de toonbank gingen. Ze stonden boven in het magazijn Ik zag ze in een winkel in Amsterdam en was verliefd. Toen verkocht een winkel hier in de stad ze ook, ik dus 400 gulden neergeteld, zuurverdiend, en heb ze twee keer aangehad en vervolgens voor een spotprijs verkocht
Goh, wat een boel merkkleding allemaal. Wij liepen gewoon in merkloze zwarte vodden rond, en als die niet vodderig genoeg waren maakten we er zelf nog wat gaten bij met bleekwater. En bij gebrek aan geld voor docs betrokken we ons schoeisel bij de plaatselijke legerdump. Het enige waaraan ik echt heel veel geld besteedde was make-up.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daremanda schreef op 23 april 2017 @ 17:27:

[...]



Mijn merk schoenen, heb 3 paar en het is puur liefde. Krijg ik trouwens veel complimenten over.





Ik had ook een paar doc martens trouwens, maar het liefste liep ik op kisten
quote:blue_lagoon schreef op 23 april 2017 @ 17:27:

Je zoon klinkt cool Cateautje. En mijn moeder zegt nog altijd dat ze de muziek die ik draaide en draai niet mist Hoe vaak heb ik wel niet moeten horen: 'blue!!! zachter die muziek!!!'

Ja, hijs cool.

Ach, ik liet hem altijd maar begaan, heb hem ook mijn muziek laten luisteren en daar is hij ook fan van. Ik heb muziek altijd erg belangrijk gevonden en heb hem al heel jong een gitaar in handen geschoven, waar hij nu virtuoos op is. Muziek gaat een heel leven mee en is het meest zuivere dat er is, dus mij hoor je daarover nooit klagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 april 2017 @ 17:17:

[...]





Je kunt je kleding voor het werk ook een beetje aanpassen he. Dat doet mijn dochter ook, en die is pas zestien.Nee je wordt echt nergens aangenomen met een volledige zwarte garderobe. Al die goths in de bijstand.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:blue_lagoon schreef op 23 april 2017 @ 17:29:

[...]





Ik zag ze in een winkel in Amsterdam en was verliefd. Toen verkocht een winkel hier in de stad ze ook, ik dus 400 gulden neergeteld, zuurverdiend, en heb ze twee keer aangehad en vervolgens voor een spotprijs verkocht Ja onwijs duur inderdaad. En zwaar
Niet dat ik denk dat to nog terug komt maar wat boeit het ?

Mijn zoon is wat ze hier in het dorp zeggen een "aparte verschijning" , nou beter dat dan klakkeloos aandoen wat zogenaamd in de mode is.
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 april 2017 @ 17:30:

Goh, wat een boel merkkleding allemaal. Wij liepen gewoon in merkloze zwarte vodden rond, en als die niet vodderig genoeg waren maakten we er zelf nog wat gaten bij met bleekwater. En bij gebrek aan geld voor docs betrokken we ons schoeisel bij de plaatselijke legerdump. Het enige waaraan ik echt heel veel geld besteedde was make-up.Die had ik ook. En zaten lekkerder dan mijn docs. Maar dat ging ik niet toegeven natuurlijk.
Ik stond een keer te pinnen met mijn toenmalige vriend. Hij; lang haar in een staart, kisten. Ik ; lange zwarte leren jas en kisten. Kwam een groepje 'alto's' onze kant op gelopen. Hoorde wij ze zeggen; 'Oh kijk, alto's!.. En 1 seconde later; 'Oh nee, toch niet!'



Dus sja.. Je bent niet perse wat je draagt. Of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Docs zijn ook nog eens heel fijn. Ik zou het alleen maar leuk vinden als mijn kind die draagt!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 april 2017 @ 17:32:

[...]



Ja, hijs cool.

Ach, ik liet hem altijd maar begaan, heb hem ook mijn muziek laten luisteren en daar is hij ook fan van. Ik heb muziek altijd erg belangrijk gevonden en heb hem al heel jong een gitaar in handen geschoven, waar hij nu virtuoos op is. Muziek gaat een heel leven mee en is het meest zuivere dat er is, dus mij hoor je daarover nooit klagen. Wat gaaf Cateautje. Sowieso lees ik je altijd graag over je zoon. Je praat zo liefdevol over hem en jullie klinken als een leuk duo samen!
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 23 april 2017 @ 17:38:

Docs zijn ook nog eens heel fijn. Ik zou het alleen maar leuk vinden als mijn kind die draagt!Ik heb ze zelfs voor dochter gekocht. Als verjaardagscadeau .
Alle reacties Link kopieren
Oh correctie... Ze heeft al drie paar gehad, ze is nu zeven jaar oud. Wordt met de paplepel ingegoten!
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven