dom vraagje over blik fruit

04-05-2007 21:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



van de week met de dieetist van mijn zoontje overlegt en nu moet ik vanwege zijn smaak ontwikkeling (nou ja, het ontbreken er van) moeilijk verkrijgbare fruit soorten uit blik geven als aanvulling op zijn gewone eten.



ik bedacht mij later alleen een (waarschijnlijk) hele domme vraag en ik vind het nogal 'dom'  om daar voor te gaan bellen, vandaar dat ik het hier maar eens probeer.



moet je fruit uit blik wassen?

er zit natuurlijk nogal wat suiker in, maar als je het afspoelt spoel je dan niet gelijk alle voedongs stoffen die er (nauwelijks) in zitten weg?



wie weet het! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ergens geleerd dat er geen domme vragen bestaan.



Even een vraagje terug: waarom moet het uit blik zijn? Volgens mij zijn (bijna) alle fruit soorten die in blik verkrijgbaar zijn ook vers te verkrijgen. Zelfs bij de appie kom ik tegenwoordig wel eens fruit tegen waar ik nog nooit van heb gehoord. Het lijkt me dat dat veel gezonder is dan uit blik.



Als het echt uit blik moet dan zou ik het niet afspoelen maar uit laten lekken.



Hoe oud is je zoontje trouwens? en waarom heeft hij een gebrekkige smaakontwikkeling?
Alle reacties Link kopieren
Waarom uit blik? Lijkt mij dat dat voor de smaakontwikkeling geen wonderen doet aangezien ananas uit blik bepaald niet naar ananas smaakt en dat geldt voor alle soorten fruit uit blik. Daarbij zit er heel veel suiker in vaak. Ik ben natuurlijk maar een leek, maar is er een reden waarom je niet gewoon zelf fruit uit de supermarkt kunt halen? En waarom persé moeilijk verkrijgbaar fruit?
Alle reacties Link kopieren
jeetje wat een vragen :D



zoon is voor bijna alle standaard fruit allergies. wat wel goed gaat is moeilijk verkrijgbaar (kaktusvruchten bv en sultana appels) omdat hij dus altijd dezelfde dingen eet, weigert hij dus ook gewoon zaken die daar van af wijken, vandaar dat hij meer variatie moet krijgen.



omdat we nog niet echt in de exotische fruit tijd zitten lukt t niet helemaal en raade de dieetist mj dus aan om als af wisseling een beetje bij te voeden met andere smaken. (uit blik dus) niet ter vervanging maar gewoon om andere smaken te leren eten.



zowieso is het af en toe ook wel makkelijk. ik moet namelijk alles zelf voor hem koken, en t is best een makkelijk als ik een middag weg wil en ik kan wat uit een blik halen... (ja ja, gemak dient de mens, maar andere hebben de olvarit en ik niet :( )
Kweeperen koken ? Kun je heerlijke jam van maken.



Ga eens naar een marokkaanse/turkse winkel, daar hebben ze heel veel verse lekkere dingen (en óók gedroogde aardbeien e.d.).
Vers fruit is niet gezonder dan fruit uit blik (zonder siroop), wel lekkerder.....
Als je dus het fruit uit blik neemt zonder toegevoegde suikers en siroop.
Alle reacties Link kopieren
Als je dus het fruit uit blik neemt zonder toegevoegde suikers en siroop.
bestaat dat??



aarbeien en peren mag hij niet, en de dieetist vind/zegt dat het niet gezond is inderdaad vanwege de suikers.

dat zou opgelost zijn dus als het zonder bestaat....

nou ja, ik ga eens hard zoeken in de buurt supers hier!

en dan denk ik dat t inderdaad maar uit lekken word, lijkt mij dat anders de vitamines in de afvoer verdwijnen.
Mwah. vitamines zitten echt niet alleen aan de buitenkant, dus afspoelen kann best.



Maarreh: je hebt ook fruit uit blik op sap. nou weet ik niet wat voor sap dat dan is en of je kindje daar allergisch voor is, maar dat zou je ook kunnen proberen. Wel goed zoeken en uitkijken of er geen zoetstoffen in zitten, die zijn nl. weer niet goed voor je kind...
Er bestaat ook diepvriesfruit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven