Domme vraag over pubers (menstruatie)

28-07-2013 21:00 102 berichten
Ik heb redenen om te vermoeden dat mijn puberdochter binnenkort (als binnen nu en een half jaar) voor het eerst ongesteld gaat worden. En, vooruitziende moeder als ik ben, wil ik graag iets in huis halen voor dat evenement. Nee, geen taarten of zo. ik vrees dat ik dan haar toorn voorgoed op mij laad, maar gewoon iets van geschikt maandverband. Dochter wil hier niet over praten, ze heeft alleen maar los gelaten dat tampons in ieder geval geen optie zijn en dat ze voorlopig niet van plan is zoiets ranzigs te doen als menstrueren. Maar ik wil haar op het moment supreme ook niet op moeten zadelen met mijn Kotexmatrassen .



Zelf ben ik hier helemaal niet in begeleid, ik kreeg gewoon een OB in mijn handen gestopt en daarmee mocht ik het helemaal zelf uitzoeken. En echt opschieten deed dat nou ook weer niet.



Dus. lieve meisjespubermoeders: wat vonden jullie pas menstruerende meisjes het prettigst om te gebruiken? Is het slim om meerdere alternatieven in huis te halen? Brand maar los, en als je me een domme noob vindt mag je ook zeggen .
Springding : nee hoor, ik vond die hele dikke ook altijd prettig! Weet niet eens meer welk merk dat was. Het leek op kraamverband maar dan korter en iets smaller. Zat zo lekker zacht haha! Ik gebruikte het altijd voor 's nachts, maar ze waren er niet met vleugels dus daarom overgestapt.
Alle reacties Link kopieren
Lady-V,

Mijn dochter (13) is in april voor het eerst ongesteld geworden. We hadden al een jaar wat maandverband in huis gewoon een keer gekocht en thuis vroeg ze of ze er al een open mocht maken. Samen met haar broertje van toen 9 vreselijk zitten lachen, maar ondertussen wel vragen stellen.

Toen het zover was was ze bij haar vader. Die had ik ook een verpakking gegeven en hij was ook geestelijk voorbereid Ik ben s ochtends nog naar de AH gefietst, chocolade en libresse gekocht. Haar een dikke knuffel gegeven en haar spulletjes. Ze vond het leuk en ondertussen verschillende merken uitgeprobeerd en ze gaat voor Etos huismerk.
Alle reacties Link kopieren
quote:laylalala schreef op 28 juli 2013 @ 21:31:

Toen ik voor het eerst ongesteld werd, heeft mijn moeder me gelukkig niet overladen met beschamend advies.



Ik vond toen ik op mijn kamer wel een pakketje: Een klein bosje rode roosjes, een reep chocola, een pakje aspirines, een dvd van notting hill, een pakje mini-maandverbandjes en mini tampons en daarbij een kaartje: "Je bent mijn kanjer, ik ben supertrots op je en als je wilt kun je altijd met alles bij me terecht. Liefs Mama"



En zo ga ik dat later ook doen bij mn dochter.



Wat lief!!! Ik onthoud dit voor het geval ik ooit nog een dochter mag krijgen.



Ik wilde als kind (ik was 11 en ongesteld of niet, dan ben je echt nog een kind) altijd het liefst Tampax vanwege de inbrenghuls. Dan heb je niet zo'n matras in je broek en je hoeft ook niet met je vingers naar binnen om die tampon op z'n plek te stoppen. Dat laatste vond ik heel goor en het lukte me ook echt niet.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Uncharted: mijn eerste poging - ik was 16 - met tampons lukte ook niet. Heeft 21 jaar geduurd voordat ik het weer aandurfde. Speelt mee denk ik dat de eerste keer de glazenwasser stond mee te loeren. Uiteraard gordijn van slaapkamer dicht gedaan, maar kiertje open. En daar stond hij.



Los daarvan ben ik een beetje raar. Seks is geen enkel probleem hier en ook de maandelijkse eendenbek (probeer zwanger te worden via inseminatie) doe ik met twee vingers in mijn neus. Maar zelf iets inbrengen lukte me simpelweg niet. Tot voor een jaar geleden. Een minitampon is gelukt
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Oh voor pubers (en moeders) met erge buikpijn raad ik aan om menstruatiepleisters te plakken. En dan niet die kant en klare. Die zijn stervensduur (10 euro voor drie keer) en daarmee je reinste afzetterij. Zoek een goede fysio die met medicaltape werkt. Koop een rolletje (die zijn 15 euro ofzo en doe je met gemak 2 jaar mee). Vraag een sessie aan om te leren hoe je moet plakken. Werkt als een trein.



Hier - niet aan de pil - van 6/7 dagen met buikpijn naar 2/3 dagen zonder buikpijn.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Ik werd bij een vriendin ongesteld, die had alleen tampons.

Dus direct een tampon in gebracht, wel met goede gebruiksaanwijzing van vriendin.



Je kan natuurlijk overal drama van maken zoals mijn moeder ook deed. De slingers kwamen er zelfs aan te pas en gebak.

De horror.
Er zijn al heel veel tips gegeven, maar ik heb er vooral van staan te kijken hoe erg die eerste menstruaties kunnen zijn. En dan zonder vooraankondiging, in een keer alle sluizen open. Daar werkt dan dus ook geen maandverband tegen, maar het is wel handig om voor de zekerheid vanaf nu al een pakje maandverband mee te hebben. Hier gebruikt dochter altijd Allways night (dag en nacht), en voor als ze er ooit aan toe is heb ik OB's liggen in 4 verschillende maten.
Alle reacties Link kopieren
Always. De verpakking per verbandje heeft een plakstripje waar je het gebruikte makkelijk in kunt rollen en zo weggooien.

Niet alle meisjes bloeden vanaf het begin hevig. Ik zou verschillende absorptiesterktes in voorraad nemen.
Tjonge, wat een tips. Dank u dames!



Man gaat morgen op jacht naar proefpakketjes, en ik heb alvast een pakje libresse van gemiddelde dikte gekocht. Een leuk tasje heb ik ook al gevonden. En mocht onverhoopt de zondvloed bij dochter losbreken (wat God verhoede) kan ze nog altijd gebruik maken van mijn matrassen . Ik gebruik al eeuwen nachtverband van kotex, die zwarte verpakking. Vandaar dat ik niet zo goed meer wist wat er allemaal op de markt is.



En nu zul je zien dat het bij dochter nog anderhalf jaar weg blijft.
Oh ik moet nu opeens weer denken aan mijn eigen eerste menstruatie. Na 3 dagen was ik klaar met vieze maandverbanden en ging ik voor tampons.



Erin was geen probleem....maar dat ding er weer uithalen vond ik om de een of andere reden doodeng.
Ik heb deze indertijd voor mijn dochter in huis gehaald..



Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen nog maar dat ik het een hel vond, die eerste keren ongesteld. Buikpijn!!!! Niet te houden. Natuurlijk midden in de zomer, tampons lukten niet, niet kunnen zwemmen. Bah. Daarnaast had ik een korte cyclus, twee weken op en dan een week af. Ik ben op mijn 13e aan de pil gegaan, wat een zaligheid. Mijn moeder had vooral veel medelijden met mij, een feestje hebben we er nooit om gevierd. Ik vond het meer dan genoeg dat mijn moeder met pijnstillers en kruiken aan kwam draven.



Hopelijk heeft mijn dochter dit niet van mij geerfd, ze is nu vijf. Van mij mag het nog wel tien jaar duren .
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is laat met puberen en ook nog eens een jonge leerling. Ze gaat nu naar de derde en is nog niet ongesteld, maar is dus ook nog maar 13. Ik werd zelf 2 maanden voor mijn 15e ongesteld, ik denk dus dat het bij haar ook nog een jaartje ofzo gaat duren. Niet alleen afgaande op mijzelf, maar ook op haar lichamelijke ontwikkeling. Ze is wel aan haar groeispurt begonnen, geen enkel kledingstuk van vorig jaar zomer paste nog, ook haar voeten zijn gegroeid (en ze had al 2,5 jaar dezelfde schoenmaat, ik dacht die uitgegroeid waren), ook beginnen zich langzaam wat vormen te ontwikkelen op borsthoogte. En ze eet als een bootwerker hahaha, als we uit eten gaan kan ik voor haar rustig 2 hoofdgerechten bestellen, terwijl ze heel dun is. Voor de zekerheid heb ik een half jaar geleden ofzo wel een pakje maandverband gekocht en haar uitgelegd hoe het werkt. Voordeel als je de laatste bent van al je vriendinnen is dat je alles al weet. Ik gebruik zelf alleen tampons, dus het leek me handig om toch ook maandverband in huis te hebben. Misschien moet ze het vanaf het nieuwe schooljaar ook maar in haar schooltas mee gaan nemen voor de zekerheid. Tampons ben ik zelf pas gaan gebruiken vanaf dat ik ontmaagd was, daarvoor lukte het me niet. Ondanks uitgebreide instructies van vriendinnen. Mijn moeder maakte er gelukkig destijds geen poespas van, dat lijkt me zo vreselijk. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn wel van de poespas en die vragen ook regelmatig of dochter al ongesteld is. Die zullen tzt oprecht teleurgesteld zijn dat ik ze niet gelijk bij de eerste druppel op bel denk ik. Maar dat gaat verder niemand wat aan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel vrouwen zoveel ervaringen. Voor mij lag er van dat dikke maandverband klaar, jag. Ik was dus wel van de tampons. Ik zou van alles wat halen. En vergeet niet dat je mini moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sole-mare schreef op 30 juli 2013 @ 08:47:

Ik heb deze indertijd voor mijn dochter in huis gehaald..



[afbeelding]Van die dikke grote?? Je hebt ook mini's hoor, zit wat prettiger als je nog geen kinderen hebt gehad. Echt vreselijk vond ik dat zo''n enorm ding. Bleken ze gelukkig ook kleinere maten te hebben.
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 juli 2013 @ 20:27:

Tjonge, wat een tips. Dank u dames!



Man gaat morgen op jacht naar proefpakketjes, en ik heb alvast een pakje libresse van gemiddelde dikte gekocht. Een leuk tasje heb ik ook al gevonden. En mocht onverhoopt de zondvloed bij dochter losbreken (wat God verhoede) kan ze nog altijd gebruik maken van mijn matrassen . Ik gebruik al eeuwen nachtverband van kotex, die zwarte verpakking. Vandaar dat ik niet zo goed meer wist wat er allemaal op de markt is.



En nu zul je zien dat het bij dochter nog anderhalf jaar weg blijft.Gaat je man winkelen voor maandverband? Gut, wat apart De meeste mannen die ik ken willen alleen maandverband/tampons kopen als ze dat kunnen verbergen tussen een hele lading boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
M'n halve kast ligt er vol mee. M'n moeder legde er steeds wat bij. En dat begob op mijn 13 denk en ben nu bijna 15 en ben het nog steeds niet dus hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden, maar mijn moeder had niks in huis (alleen de hele zware voor haar zelf en van die dingen voor dagelijks gebruik), dus heeft het gehaald toen ik het eenmaal werd.....heeft 4 maanden geduurd en toen mocht ik godzijdank aan de pil en sindsdien maar 2x per ongesteld geweest en de afgelopen 8 jaar niet. Wat een hel was dat!
quote:Karen24 schreef op 31 juli 2013 @ 07:56:

Lang geleden, maar mijn moeder had niks in huis (alleen de hele zware voor haar zelf en van die dingen voor dagelijks gebruik), dus heeft het gehaald toen ik het eenmaal werd.....heeft 4 maanden geduurd en toen mocht ik godzijdank aan de pil en sindsdien maar 2x per ongesteld geweest en de afgelopen 8 jaar niet. Wat een hel was dat!Huh jij blijft dus de pil constant door slikken?
quote:betjebig schreef op 30 juli 2013 @ 16:57:

[...]



Gaat je man winkelen voor maandverband? Gut, wat apart De meeste mannen die ik ken willen alleen maandverband/tampons kopen als ze dat kunnen verbergen tussen een hele lading boodschappen.Oh dat herken ik totaal niet. Ik kan vriend rustig naar de supermarkt sturen voor een pakje maandverband en mijn vader kocht het ook zonder problemen. Vriend heeft vorig jaar zelfs uitgebreid allerlei soorten tampons bestudeerd voor zijn dochter. Uiteindelijk haar moeder gebeld welke hij moest kopen om vervolgens nog eens alles uitgebreid te bestuderen. Dit tot grote ergernis en schaamte van dochter, zij vond het toch niets om met de hele familie, veel te lang voor het tampon-vak te staan . Vriend was zich echter van geen kwaad bewust en ging vrolijk door met zijn studie.
quote:Houston77007 schreef op 29 juli 2013 @ 09:16:

Oh voor pubers (en moeders) met erge buikpijn raad ik aan om menstruatiepleisters te plakken. En dan niet die kant en klare. Die zijn stervensduur (10 euro voor drie keer) en daarmee je reinste afzetterij. Zoek een goede fysio die met medicaltape werkt. Koop een rolletje (die zijn 15 euro ofzo en doe je met gemak 2 jaar mee). Vraag een sessie aan om te leren hoe je moet plakken. Werkt als een trein.



Hier - niet aan de pil - van 6/7 dagen met buikpijn naar 2/3 dagen zonder buikpijn.Hoe werkt dat precies?
Alle reacties Link kopieren
sole-mare van mijn 14e t/m 18e wel, daarna implanon.

Een week migraine per maand is niet te doen!
quote:Karen24 schreef op 31 juli 2013 @ 09:08:

sole-mare van mijn 14e t/m 18e wel, daarna implanon.

Een week migraine per maand is niet te doen!Nee dat kan ik me voorstellen..
Alle reacties Link kopieren
Ben ik dan de enige met een puberdochter die zich veel te weinig verschoont? En maandverband thuis laat liggen? Tegen het hevige bloeden gebruikt ze de eerste drie dagen Ibuprofen (3x daags 200 mg), dat scheelt heel veel in de ellende aan bloedverlies en pijn.

Tampons vind ik hoogst onverstandig, daar ze zich te weinig verschoont, maandverband zie je dan nog aan dat het nodig is......
Ik kreeg rond mijn tiende een hele demonstratie over hoe maandverband te gebruiken en waar het stond als het nodig was en een pakketje met maandverband en schone onderbroek en broek mee naar school. Mijn moeder had libresse en always voor mij gehaald, dat ziet er namelijk ook een beetje leuk uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven