Doorslapen baby 3 maanden

24-04-2007 12:57 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze pleegdochter van 3 maanden heeft vannacht geslapen van half 8 tot half 7. Nu hoor je steeds dat dit eigenlijk niet aan te raden is ivm de bloedsuikerspiegel (volgens CB mag ze nog maar max. 9 a 10 uur zonder voeding)... Ze wordt niet wakker voor de late avondvoeding, en eerder meldde ze zichzelf om een uur of 4 vanzelf. we hebben de wekker niet gezet, en werden vanochtend dus pas om half 7 wakker en zij sliep nog heerlijk.

Wie heeft er ook een baby die zoveel slaapt s nachts en wat doe je er aan? (vind het eigenlijk ook wel heel lekker dat ze zo vlot is ;))Ze drinkt overigens altijd goed. Flessen van 200 gaan bijna helemaal leeg. Eerder dus 5 flessen (nachtfles maar 100) en nu dus 4x 200. Ze krijgt dus wel voldoende voeding...



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
mijn eerste reactie. Lekker laten doorslapen.



Maar hoe zwaar is ze? Dat maakt geloof ik ook nog wel een verschil in het wel/niet door laten slapen advies wat artsen geven.

Als je t niet vertrouwd dan gewoon je wekker zetten en wakker maken he.
Alle reacties Link kopieren
lekker laten slapen, slaap is net zo hard nodig als voeding.

bij ons ging er rond de 3 maanden ook al de laatste voeding vanaf, omdat ik ze met geen paard meer wakker kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Niks aan doen, behalve van genieten. :D
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Hi Mamamarleen,



Ik zou zeggen: WEES BLIJ!! :P Zelf zit ik in de tegenovergestelde situatie: Baby Manuel van ruim 4 maanden wordt soms wel 5/6x per nacht wakker en ik loop op mijn tandvlees...

Maak je geen zorgen. Als je kindje zelf niet wakker wordt van de honger dan hoef je haar ook niet wakker te maken. Een baby van 3 maanden is al behoorlijk sterk en kan een tijd vooruit zonder voeding.



Op ons december-topic is ook een meisje die al heel vroeg hele nachten doorsliep en dat was ook geen enkel probleem. Geniet ervan zou ik zeggen... ik zou dolgraag met je ruilen.



liefs, Tinus
Alle reacties Link kopieren
Niks aan doen, behalve van genieten. :D
juist
Alle reacties Link kopieren
Oef,



Ze woog bij de geboorte nog geen 2500 gram, 4 weekjes te vroeg, onrustig, sondevoeding gehad. Kortom drama! Omdat bio-moeder drugs en medicijnen heeft gebruikt in de zwangerschap. Toen ze 2 weken was is ze bij ons gekomen. Hebben haar ingebakerd (nu al gestopt) en vanaf dat moment ging het geweldig. Zo weinig als ze in het begin dronk, zoveel drinkt ze nu. En slapen gaat ook als een trein. Overdag steeds anderhalf uur wakker voor fles, verschonen en spelen en dan weer dik 2 uur slapen. echt een modelbaby dus.

Ze weegt nu ongeveer 6 kilo, al ruim 2x zoveel als haar geboortegewicht dus! Ben helemaal trots op haar.

Volgens mij zou het vanaf een kilo of 6 ook wel mogen. Op het pak nutrilon staat in elk geval wel dat ze vanaf 6 kilo 4 voedingen van 200 zou mogen.

Maar in het boekje van het CB staat 5 flessen van 150-180 en max 8 uur slaap. Van de week al gebeld met CB, en die zeiden, 10 uur mag ook wel, maar langer is nog niet aan te raden op deze leeftijd.

Maar goed, ik voel er eigenlijk ook wel wat voor om haar zelf haar ritme te laten bepalen. Als ze s nachts uit zichzelf wakker wordt van de honger dus een fles geven en als ze lekker slaapt, gewoon laten slapen.

Maar goed, weet dus niet of het 'kwaad' kan. Als ik het goed heb, heeft het toch niet echt schadelijke gevolgen???



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Hai Mamarleen,



Herkenbaar! Hier ook zo'n enorme slaper.

Mijn dochter is 10 weken en slaapt sinds een week of 2 van s'avonds 20.00 tot s'morgens 08.00 uur. In het begin heb ik ook enorm lopen twijfelen of ik 'r nou nog wakker moest maken voor een late fles maar toen dacht ik...waarom zou ik? Ze slaapt dus goed, eet genoeg (wel vaak maar 4 voedingen op een dag, omdat ze zo ontzettend veel slaapt) en ze is, als ze wakker is, een superblije en tevreden baby dus ik geniet er maar gewoon heerlijk van! 



Ik zie trouwens elke nacht die ze zo goed slaapt als een cadeautje hoor! Ik ben erop voorbereid dat het elke moment weer anders kan zijn. Maar goed, ik ben nu zo goed uitgeslapen dat ik wel wat kan hebben :D



Succes ermee en geniet er lekker van zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
zoo dan, 6 kilo. Dus ze gaat inderdaad als een trein! lekker hoor.



Tja ik ben geen arts en ik heb ook maar pas een kindje (4mnd). Wat ik heb begrepen is het gevaar dat een kindje in een diabetisch coma kan raken oid. Maar volgens mij is dat echt bij lichtere kindjes.

Dus ik zou haar lekker laten slapen.



Misschien komt er hier nog iemand langs met meer informatie
Alle reacties Link kopieren
Moet er wel bij zeggen, met ongeveer 6 kilo, bedoel ik wel daaronder. Weet het niet exact, maar schat het zelf op ergens tussen de ruim 5 en net geen 6. Ze moet volgende week pas weer naar het CB, dus dan weet ik het zeker.



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik heb altijd gehoord dat dat gevaar vooral bestaat bij kindjes die erg licht zijn (al weet ik niet wanneer een kind dan onder die categorie valt; ik had 2 zwaargewichten) en jonger dan 3 maanden is.



Na die eerste 3 maanden zou het gevaar dat jij noemt afnemen, vooral als het kind een goed gewicht heeft. Al blijven sommigen dan nog (vele) maanden last hebben van dalende bloedsuikerspiegel en om een nachtvoeding vragen.



Maar, mamarleen, als dat bij jouw pleegdochter niet het geval is: lekker laten slapen. En ervan genieten dat ze het zo goed doet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk helemaal niks toe te voegen aan de andere dames (mijn mannetje slaapt sinds een paar dagen de nachten door en is nu  6 maanden) maar ik vind t fijn om te lezen dat een meisje met zon zware start nu in zo'n liefdevol nestje is gekomen en daar wilde ik eigenlijk even de duim voor op doen, dusse...



 voor jullie.....
Alle reacties Link kopieren
onze eerste sliep met 6 weken al door, soms wel tot 10 uur in de ochtend (klokje ruim! rond) in het begin ook heel onzeker over geweest. bij het huisbezoek van het consultatie bureau zeiden ze dat ik haar zolang ze goed alleert wakker werd lekker moest laten. wat je niet aanleert hoef je niet af te leren ook :D



overigens hebben we nu een 2e, en die komt met zijn bijna 10 maanden nog steeds 2 a 3 keer per nacht... dat terwijl hij groter en zwaarder is
Alle reacties Link kopieren
In principe kan een baby zo'n 6 à 10 uur zonder eten, voordat er problemen kunnen ontstaan met de glucose- of bloedsuikerspiegel. In het ergste geval kan een te lage glucosespiegel tot bewusteloosheid leiden. Maar zo ver komt het bijna nooit. Zelfs 12 uur slapen hoeft geen probleem te zijn: zolang je kind fris en vrolijk wakker wordt, is er helemaal niets aan de hand. Pas wanneer hij suf wakker wordt, weet je dat er iets mis is.



www.ouders.nl
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken op de site. Daar schrijft de kinderarts ook dat het na 3 maanden geen probleem hoeft te zijn. Gewoon langzaam opbouwen. Dat is wel het geval geweest, dus ben er wel gerust op.

heb alleen geen zin dit volgende week op het CB te melden ;)



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mamarleen

Even wat anders ,mijn pleegkindje (toevallig) was ook licht bij de geboorte,2250 gr. en volgens de kinderarts is het ivm diabetes later niet goed dat  ze heel snel veel aankomen. Het cb had gezegd "gaat prima, de curve gaat goed omhoog" de kinderarts  werd hier behoorlijk pissig over omdat ze met de curve mee moet lopen (snap je wat ik bedoel) mag best wat onder het gemiddelde blijven zitten als het maar met die curve meeloopt.

Zij adviseerde 150 ml per kilo.

Mijn vorige pleegkindje had idd ook met drie maanden een hele nacht doorgeslapen, heerlijk, maar was maar 1 keer, en ik hoorde toen dat dat nog niet echt de bedoeling was dat dat iets te lang zonder voeding was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
je uitleg is duidelijk hoor. Mijn dank hiervoor, want ik ben juist op zoek naar ervaringsverhalen en achtergrond-info.



Alleen met minder voeding is dit meisje echt niet tevreden, en zo ontzettend veel vind ik het niet eens, want ze laat ook regelmatig wat staan en dan dring ik niet aan. (vooral de voeding s ochtends laat ze vaak wel 60 of meer staan, voor de rest gaat het op 20 of 30 na helemaal op)



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Up up up!
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een keertje uppen...



Pleegdochter heeft nu al 3 nachten achter elkaar het klokje rond geslapen.... best lekker eigenlijk! ;)

Maar is zij nou zo uniek, gezien de weinige reacties die er op komen???



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
onze dochter 10 weken oud slaapt ook ongeveer 10 uur door. heel soms komt ze een paar uurtjes eerder.

maar ik maak me niet druk. ze mag zelf weten wanneer en hoeveel ze eet, zolang het maar ''veilig'' is. ze wordt vrolijk wakker met een big smile en dat is voor mij genoeg.

ik denk ook dat als het bij jouw goed gaat en ze niet suf oid is, geen probleem toch? go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Ze wordt idd met een stralende glimlach wakker, allesbehalve suf.



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, herkenbaar!!! Ons kindje is nu 6 maanden en was ook 4 weken te vroeg geboren met een gewicht van 1950 gr. Na 2 weekjes couveuse naar huis. Ze weegt nu rond de 6 kilo en het gaat heel goed. Ze slaapt heel veel en we moeten haar wakker maken, laatste voeding geven we aan ht eind van de avond rond h 12 en de volgende dag wordt ze desnoods om 0900 wakker. Ik heb het toevallig gister ook aangegeven bij het CB en de arts heeft voorsteld om van 5 naar 4 voedingen te gaan en de dosering te verhogen. Dus van 160 naar 180 met een schepje meer. Maar we konden haar lekker laten slapen, is geen probleem. Slaapt jullie kindje ook overdag veel? Toevallig slaapt ze nu weer, er zijn zo,n 4 a 5 tussendoor slaapjes op een dag. Nouja, volgens mij is het allemaal gezond en groeit de baby er goed door!

Groetjes, Blu
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, overdag slaapt ze ook prima. Steeds anderhalf a 2 uur wakker, en vervolgens weer dik 2 uur slapen. Ze doet nog 3 slaapjes overdag. De laatste is overigens wel wat aan de korte kant. Na de fles van 3 uur, gaat ze rond 4 uur half 5 weer naar bed, en meestal slaapt ze dan tot half 6. Ze blijft wakker tot de fles van 7 uur, en na de fles gaat ze metten naar bed, en slaapt ze dus door tot de volgende ochtend 7 uur.

Wat een luxe he?!



Mamarleen
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter sliep ook al vrij vlot de nachten door (ik denk met 2,5 maand). Helemaal niks voor hoeven doen, ze liet zelf de nachtvoeding weg en wat later ook de late avondvoeding. De verpleegkundige op het CB zei dat ze 10 tot 11 uur zonder voeding mocht (ik maakte haar daarvoor ook steeds na 10 uur wakker omdat ik het eng vond), vanaf die tijd door laten slapen met een max van 12 uur. Kom ik bij de CB arts en die zegt dat het niet mag. Ik moest haar toch echt na 10 uur wakker maken omdat ze nog geen 4 maanden is (dat zou ze na dat bezoek in 14 dagen zijn) en omdat ze nog geen 6,5 kg woog (6100 gr). Simpel word je ervan!

Maar... omdat onze dochter een dochter is van een diabeet en in haar eerste week hier op de wereld regelmatig te lage suikers had (ze lag aan een glucose-infuus) word ik er wel weer onzeker van!

Nu halen we haar slapend om 23u uit haar bed om aan te leggen en alles wat ze drinkt is meegenomen, zo voel ik me wat geruster. Overmorgen is ze 4 maanden en dan laten we het maar weer op zijn beloop...



Alle reacties Link kopieren


Maar is zij nou zo uniek, gezien de weinige reacties die er op komen???



Nee hoor, niet uniek, ik denk alleen dat iedereen bij zichzelf denkt: Jezus waar zeur je over! ;)



Hier inmiddels baby van 9 maanden. Vanaf nacht 1 doorgeslapen van 12 uur tot 7 uur of 8 uur. Vanaf 3 maanden sliep hij door van 19/30 tot 07.30 en nu nog steeds, op wat nachten na ivm tandjes etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven