Dreumes 1 jaar drinkt weinig melk

07-05-2017 15:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, kan op internet geen duidelijk antwoord vinden dus misschien weten jullie het. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met borstvoeding aan mijn dreumes van 15 maanden. In plaats van de borstvoeding geef ik hem nu tussen de middag een glas melk bij de boterham maar na een paar kleine slokjes zet hij de beker al weg. Yoghurt daarentegen eet hij zo'n 100 gram en als ik meer zou geven gaat het er met gemak op.

Aangezien ze vanaf 1 jaar 350ml melkproducten nodig hebben krijgt hij dus alleen via yoghurt calcium binnen en een paar slokjes melk. Soms geef ik hem ook een plakje kaas als tussendoortje. Ik kan hem moeilijk dwingen. Iemand tips of gewoon zo laten?
Ach ja, hele volksstammen, met name in Azië, gebruiken helemaal geen zuivelproducten. Zo belangrijk kan het dus niet zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wat krijgt hij 's ochtends? Als hij van pap houdt, zou je dat kunnen geven. Dan heb je je melk daar in verwerkt.
Hier een dame die ook geen gewone melk drinkt. Ik maak me er niet druk over ze doet het nog steeds.
Mijn dochter houdt ook niet van melk, maar drinkt wel graag karnemelk en eet graag yoghurt. Ik vind het prima. Ze komt wel aan haar zuivel, met af en toe een stukje kaas en wat roomboter bij het eten.
Thee met melk geven? Is zoon hier dol op!
Het is nog maar een paar dagen. Je zoon is de smaak van jouw melk gewend. Misschien moet hij nog even wennen. En zo niet, dan is het toch ook niet zo heel erg? Calcium is ook via andere bronnen binnen te krijgen.
Warme melk misschien? Dan langzaam over op koude zodat de smaak gewend raakt maar het warme van de borstvoeding nog herkenbaar is.

Rietjesbeker proberen

En niet te druk om maken als er wel yoghurt in gaat
Mijn dochter wilde ook geen melk, volgens de huisarts geen probleem. Ze haalt nu de calcium uit andere producten.
yoghurt en kaas zijn toch ook prima ?

is een schaaltje extra yoghurt geen optie ?
Dochter (14 mnd) lust geen gewone melk. Wel poedermelk, dus dat krijgt ze nog in een fles. 's Ochtends krijgt ze wel pap met gewone melk.
Hey Bettie! Nu helemaal gestopt dus?

Mijn ervaring is dat ze vanzelf meer koemelk gaan drinken. Ik ben met 14 maanden gestopt en toen dronk ze ook weinig andere melk. Na een paar weken ging dat vanzelf beter en nu is ze er gek op. Geef het de tijd, hij moet misschien gewoon even wennen aan de smaak
Als zehij yoghurt lekker vindt, meer yoghurt geven.
Mijn zoontje weigerde vanaf 11 maanden zowat alle melkproducten. Er is nooit een probleem van gemaakt door iemand en hij is een gezonde knul. Vanaf ongeveer 2 jaar lust hij weer kaas en bepaalde toetjes, maar bijvoorbeeld melk, yoghurt en schepijs hoeft hij nog steeds niet.
Bedankt allen voor de reacties en tips!

Inderdaad een goeie dat ik het ook warm kan geven.

#Nienemunt, ja helemaal afgebouwd! Ik kijk het gewoon een tijdje aan en anders kan het dus ook via yoghurt en een plakje kaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven