Dreumes duikt uit mijn armen

21-02-2017 08:09 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Misschien een gek topic (of niet) maar ik zit met een dreumesprobleem. Mijn lieve jongen van 19 maanden leunt heel erg als ik hem vastheb. Hij leunt naar voren en houdt me niet vast, zoals je je voor kunt stellen is dit erg zwaar en ik krijg er soms zelfs slijmbeursontstekingen van. Ik heb hem geprobeerd te leren mij vast te houden maar dat lukt niet. Wat nog erger is, is dat hij een duikvlucht neemt als ik hem vastheb. Dit doet hij als hij ergens enthousiast van wordt en wilt gaan staan of iets van de grond wilt pakken. Eerlijk gezegt voelt dat heel gevaarlijk want het komt soms ook zo onverwachts en ik ben echt bang dat ik hem een keer niet kan houden.



Dus een heel verhaal, ben erg benieuwd of andere moeders en vaders hier ook mee te maken hebben (gehad) en hoe ze dit eventueel op hebben gelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hij is heel groot en zwaar?



Ik had ook een beweegkontje dat liever voorover hing dan mij vastpakte maar zo vaak tilde ik haar niet ( de trap op en af en de auto/fiets en wagen in en uit) en ze was niet mega groot of zwaar. Gewoon je armen eromheen en goed klemmen voor die korte momenten?
En als je dat weet van hem komt het toch niet onverwachts? Gewoon altijd goed vastklemmen dus.

En alleen optillen indien nodig. Dus trap op en af misschien en verder niet meer lopen zeulen.
Alle reacties Link kopieren
Dan hoort ie op de grond op zijn eigen benen.
Mijn dreumes (13m) doet dit ook, de oudste deed het ook. Ik moet ook erg goed opletten hoe ik mijn kinderen optil anders krijg ik ook slijmbeursontstekingen (of een vergelijkbare pijnklacht want ik ga niet iedere keer dat de pijnen opsteken naar de huisarts).



Loopt je kindje al, kan hij zelf de trap op? Probeer jezelf zoveel als kan (en veilig is) te ontlasten.



"Duikvluchten" neemt de jongste ook, naar achteren wel te verstaan, ineens laat hij dan zijm hele hoofd en bovenlijf naar achter hellen. Ook steeds oppassen geblazen.
Alle reacties Link kopieren
Maar 19 maanden!, dan loopt een kind toch al zelf?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 februari 2017 @ 08:15:

Hij is heel groot en zwaar?



Ik had ook een beweegkontje dat liever voorover hing dan mij vastpakte maar zo vaak tilde ik haar niet ( de trap op en af en de auto/fiets en wagen in en uit) en ze was niet mega groot of zwaar. Gewoon je armen eromheen en goed klemmen voor die korte momenten?Nee hij is helemaal niet zo groot en zwaar. Een keurige 10 kilo en hij is eigenlijk een tenger mannetje maar wel soort van dood gewicht op je arm. En hij kan soms zo hangerig zijn en wilt dan graag gedragen worden. Op zich niet heel erg als hij een beetje mee zou helpen hihi
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 08:20:

[...]





Nee hij is helemaal niet zo groot en zwaar. Een keurige 10 kilo en hij is eigenlijk een tenger mannetje maar wel soort van dood gewicht op je arm. En hij kan soms zo hangerig zijn en wilt dan graag gedragen worden. Op zich niet heel erg als hij een beetje mee zou helpen hihiNiet dragen of in een wagen zetten. Echt. Waarom ga je hem dragen als je daar zo last van hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 21 februari 2017 @ 08:15:

En als je dat weet van hem komt het toch niet onverwachts? Gewoon altijd goed vastklemmen dus.

En alleen optillen indien nodig. Dus trap op en af misschien en verder niet meer lopen zeulen.Hij is ook nog nooit gevallen dus ja ik heb goed vast maar soms ben ik ook andere dingen aan het doen of met mijn gedachten ergens anders en je weet hoe snel ze zijn.
quote:Nouschi schreef op 21 februari 2017 @ 08:20:

Maar 19 maanden!, dan loopt een kind toch al zelf?

Mijn oudste nog niet.



Maar goed, dan nog kunnen ze binnenshuis kruipen en buiten in de wagen. Tillen hoef je toch maar kleine stukjes als het goed is?
Alle reacties Link kopieren
Nou blijkbaar wil hij toch niet zo graag gedragen worden anders dook hij niet van je arm af.



Gewoon uitkeggen mama wil je best dragen ma as r als je gaat hangen zet ik je op de grond. En dat dan ook gewoon doen.
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 08:22:

[...]





Hij is ook nog nooit gevallen dus ja ik heb goed vast maar soms ben ik ook andere dingen aan het doen of met mijn gedachten ergens anders en je weet hoe snel ze zijn.Geen andere dingen doen als je hem vast hebt. Sowieso snap ik dat tillen niet bij een 19 maanden oude dreumes. Lekker neerzetten op de grond of in een wagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 21 februari 2017 @ 08:20:

Maar 19 maanden!, dan loopt een kind toch al zelf?Vaak niet de goede kant op.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij gewoon niet graag vastgehouden wil worden. Dus laat hem lekker lopen. En een slijmbeursontsteking, krijg je dat niet van chronische overbelasting? Loop je dan de hele dag met dat kind te sjouwen of zo? Nogmaals, laat hem lekker lopen.
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 08:20:

[...]





Nee hij is helemaal niet zo groot en zwaar. Een keurige 10 kilo en hij is eigenlijk een tenger mannetje maar wel soort van dood gewicht op je arm. En hij kan soms zo hangerig zijn en wilt dan graag gedragen worden. Op zich niet heel erg als hij een beetje mee zou helpen hihiNou hihi, met een kind van anderhalf zou ik echt niet meer gaan lopen zeulen. Op schoot, prima, maar echt niet de hele tijd tillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 21 februari 2017 @ 08:19:

Mijn dreumes (13m) doet dit ook, de oudste deed het ook. Ik moet ook erg goed opletten hoe ik mijn kinderen optil anders krijg ik ook slijmbeursontstekingen (of een vergelijkbare pijnklacht want ik ga niet iedere keer dat de pijnen opsteken naar de huisarts).



Loopt je kindje al, kan hij zelf de trap op? Probeer jezelf zoveel als kan (en veilig is) te ontlasten.



"Duikvluchten" neemt de jongste ook, naar achteren wel te verstaan, ineens laat hij dan zijm hele hoofd en bovenlijf naar achter hellen. Ook steeds oppassen geblazen.Fijn om te horen dat er een mede lotgenoot is haha. Soms moet je je kindje nu eenmaal dragen en voor alle anderen, ik probeer hem zoveel mogelijk te laten lopen. Als hij bijv. Sochtends uit bed gehaald wordt en net wakker is zeg ik ook niet van nou ga jij maar lekker lopen. Natuurliji hou ik hem dan lekker vast terwijl ik een fles maak. 10 "dode" kilos voelen eerder als twintig en ik als vrouw vind dat nogal zwaar ookal is het maar 5 min. Ik kijk soms om me heen en zie dat kindjes dan heel lief hun armen om papa of mama houden en dan vraag ik me af waarom mijn kindje dat niet doet
Alle reacties Link kopieren
Ik draag mijn 2.5 jaar oude dochter ook nog regelmatig We vinden het allebei fijn, dus waarom niet.
Ontlast jezelf zoveel mogelijk, echt. Mijn oudste wordt soms ook graag gedragen en zegt verontwaardigd tegen mij: "jij bent toch niet meer kapot" als ik nee zeg... Maar dat wil ik dus ook zo houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:humanista schreef op 21 februari 2017 @ 08:25:

Ik denk dat hij gewoon niet graag vastgehouden wil worden. Dus laat hem lekker lopen. En een slijmbeursontsteking, krijg je dat niet van chronische overbelasting? Loop je dan de hele dag met dat kind te sjouwen of zo? Nogmaals, laat hem lekker lopen.hij wilt te graag gedragen worden. Ik weiger vaak genoeg en dan wordt hij weleens driftig. Dan laat ik hem lekker gaan. En ik heb sneller slijmbeursontsteking dan anderen maar het komt idd door overbelasting.
quote:speldenkussen schreef op 21 februari 2017 @ 08:27:

Ik draag mijn 2.5 jaar oude dochter ook nog regelmatig We vinden het allebei fijn, dus waarom niet.



TO heeft slijmbeursonstekingen en haar kind duikt naar de grond. De hele tijd.

Daarom niet.
quote:Cerahh schreef op 21 februari 2017 @ 08:29:

[...]





hij wilt te graag gedragen worden. Ik weiger vaak genoeg en dan wordt hij weleens driftig. Dan laat ik hem lekker gaan. En ik heb sneller slijmbeursontsteking dan anderen maar het komt idd door overbelasting.Ja. Dus moet je hem gewoon niet dragen.
Maar goed. Wat wil je precies horen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 21 februari 2017 @ 08:27:

Ik draag mijn 2.5 jaar oude dochter ook nog regelmatig We vinden het allebei fijn, dus waarom niet.Inderdaad, ik zou het ook niet erg vinden als hij een beetje mee zou helpen. Dus armpjes om me heen en wat gewicht verdelen. Soms loop ik door de supermarkt met hem letterlijk onder mijn arm.
Alle reacties Link kopieren
Ach af en toe even dragen moet natuurlijk gewoon kunnen. Die reacties dat dat onzin is moet je voorbij laten gaan, altijd gewoon doen wat je zelf fijn vind.



Mijn dochter is bijna 1,5 wil niet graag gedragen worden, maar de kleine stukjes dat ik haar draag duikt ze er ook half uit of probeert ze zich los te worstelen

De enige oplossing die ik heb is goed vasthouden.



Als je kindje vaak gedragen wil worden is een ergonomische draagzak misschien een idee voor je!
If you can dream it, you can do it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven