dreumes op het strand gaat buurten bij andere strandgangers

09-07-2013 21:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening:



Van de week waren we op het strand, Zoon van 1,5 heeft eerst een hele tijd met emmertje en schepje bij mij gespeeld tot hij door kreeg dat er andere mensen op het strand waren. Zoon liep iedere keer naar verschillende mensen om daar even te zijn iedere keer haalde ik hem terug waarop hij vervolgens weer weg liep naar andere mensen dit ging zo een hele tijd door.

Ik ging ervan uit dat andere mensen niet op mijn zoon zitten te wachten en het misschien wel heel vervelend ervaren, toen ik het voor mezelf om draaide in de zin hoe ik het zou vinden als er een klein jongetje even bij me kwam buurten bedacht ik me dat ik dat helemaal niet zo erg zou vinden eerder weg leuk.

wat vinden jullie?? vervelend als er een kind bij je aan de handdoek staat of wel leuk en gezellig?

wat doen jullie als ouders in zo een situatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kids, maar vind het niet erg als een kind even komt buurten
Hier waakt de enige echte Barones
Persoonlijk.. Ligt een beetje aan het kind, maar over het algemeen zit ik daar niet op te wachten.
Ik zou het niet erg vinden hoor, maar ja ik heb zelf ook kleine kinderen dat is toch anders.

Of als ze gaan leuren om snoepjes ed, dan ben ik er ook snel klaar mee.

Maar anders maakt zo'n klein praatje toch niet uit.
Alle reacties Link kopieren
O de mijne buurt ook hoor en ik laat hem gaan zolang het goed gaat. Ik hou hem wel strak in de gaten of hij netjes is en of de mensen het wel ok vinden.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Hangt van het kind af. Ik vind niet alle kinderen leuk. Sommigen negeer ik dan gewoon.



Ik als ouder heb er zelf geen problemen mee als mijn zoontje gaat buurten, maar ik let er wel op of de mensen bij wie hij dat doet het waarderen of niet. Zo niet, dan haal ik hem weg. Als ik het rare lui vind overigens ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t niet erg vinden, maar zou het wel op prijs stellen als het kindje wel weer weg gehaald zou worden, niet dat het er een kwartier staat te kijken. Ik heb zelf een dochter, zou het dan wel leuk vinden als die gezellig zou spelen. En mensen die op t strand komen weten dat er vaak kinderen zijn, en de meeste vinden t wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er maar net aan. Als hij gewoon naast me staat te kijken is het wel awkward. Als hij even komt brabbelen of spelen is het wel gezellig. Vind het dan wel fijn als de ouders iig in de buurt zijn en een beetje op kind letten.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het niet gezellig of leuk als er een kind bij komt staan

Maar dat is ook een beetje omdat er altijd flessen wijn en sigaretten om ons heen liggen.

(en een hond die kinderen prima vindt...op afstand)



*kleine edit, daarom liggen wij ook nooit op familiestranden*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En dan bedoel ik niet als ze alleen even langs hobbelen ofzo, maar wel als ze op/ over mijn handdoek en spullen gaan klieren zeg maar
Alle reacties Link kopieren
Voor even heel leuk, alleen als dat kindje merkt dat je het leuk vindt dan blijft hij of komt steeds terug. Dan hoop je wel dat de ouders effe ingrijpen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Eventjes vind ik ok maar het moet niet te lang duren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Op zich als ie even komt kijken zonder overlast te veroorzaken, mijn drinken en snoepjes te pakken en gewoon 1.5-jarig nieuwsgierig is, geen probleem.



Ik denk dat je het als moeder zelf snel genoeg ziet aan lachende gezichten of geïrriteerde gezichten...
Alle reacties Link kopieren
Ik lag zondag op het strand en een dreumes kwam trots haar tas laten zien. Ik vind dat geen probleem, zelfs wel leuk. Maar ik verwacht wel van de ouders dat zij het ook tijdig afkappen. Dat was gelukkig ook het geval.
Ik vind overigens wel dat de ouders wel moeten blijven opletten of het leuk blijft. Ik ben niet de oppas.
Alle reacties Link kopieren
ben blij om te lezen dat over het algemeen het toch niet als heel naar wordt ervaren.



heeft zoon morgen geluk... mag hij iets meer vrijheid en wat langer 'los' op het strand drentellen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het persoonlijk niet zo prettig.Weet eigenlijk niet precies waarom. (heb zelf kinderen die inmiddels pubers zijn)

Maar ik zie dat de meeste reacties tot nu toe het niet zo erg vinden dus het zal meestal geen probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel leuk als ze even komen buurten. Maar niet als ze alleen maar aan het staren zijn, en als het niet te lang duurt (dat ik het entertainment ben zeg maar).
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook niet zo'n moeite mee, maar ook hier moet het niet te lang duren. En het hangt ook af van het kind. Sommige kinderen vind ik gewoon niet zo leuk. Die van mezelf gelukkig wel
Hallo?!
Ons kind buurt ook. Als het te lang duurt (paar minuten) dan haal ik haar terug. Tenzij de mensen een gezellig praatje maken. Ze mag sowieso geen overlast met zand of water bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf niet erg, maar wil niet dat mijn kinderen (die zijn wel iets ouder) overal maar bij gaan staan. Ik los het altijd op door luidkeels te zeggen: 'schat, kom je deze kant op? Je kunt niet zomaar tegen iedereen aan kletsen'. 9 van de 10 keer zeggen mensen dan dat ze het helemaal niet erg (of juist wel gezellig) vinden en dan laat ik ze even.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Op die leeftijd vind ik dat hartstikke schattig en gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak een praatje met kinderen omdat ik het anders zo onaardig vind. Niet altijd een indicatie dat ik het ook echt leuk vind dus.
Hallo?!
In mexico is ooit een vrouw naar mij toegekomen en haar drie jarige kind bij mij gedumpt en zelf weggegaan om iemand te masseren.. Dat vond ik niet leuk... Maar dat vroeg je niet.



Ik zit niet te wachtten op andermans kind, maar meestal voelen ze dat wel aan hoor, want ze zitten ook niet te wachtten op mij :p
Alle reacties Link kopieren
Niet erg, zolang ouders idd maar opletten.



En niet met hun Iphone spelen. Of dat het kindje niks bij zich heeft aan speelgoed. Dus logisch met andermans speelgoed speelt.



Maar dit geldt niet voor to. Die had speelgoed bijzich.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven