Droge billen na de nacht, welke luier?

01-04-2014 13:37 52 berichten
Smarttje is deze week een half jaar oud, maar plast 's nachts zoveel dat de luiers het niet houden tot de ochtend met doorlekken tot gevolg. Dit geldt voor pampers (babydry en active fit) en de luiers van kruidvat.



Nu gaat er 's nachts nog een fles in dus dan verschonen we, maar die fles is nu in de afbouw en dat afbouwen gaat aardig goed. Dus binnenkort hopelijk hele nachten rust.



Maar om niet elke ochtend een nat kind aan te treffen en dito kleding en trappelzak zou ik willen weten; Welke luier absorbeert genoeg om de hele nacht door te komen?
Alle reacties Link kopieren
Grotere maat?
Grotere maat al geprobeerd, maar dan loopt alles er nog erger langs heen.
Ja, bij ons was doorlekken ook altijd een teken dat zoon aan een grotere maat toe was. En dat was altijd eerder dan op de verpakking stond aangegeven. Zo zit hij al in maatje 4 (vanaf 7 kilo) sinds hij 5,5 kilo weegt.
Alle reacties Link kopieren
verschonen voor de fles snachts
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad grotere maat. Hier altijd Lidl luiers naar volle tevredenheid. Net overgestapt naar maat 5. Maat 4 is tot 18 kg en zoon is nog maar 11 kg maar hij lekte toch door. In 5 is hij weer droog. Maat 5 is van 11 tot 25 kg dus het overlapt enorm.



Lekt hij trouwens op zijn buik door? Dan helpt het ook nog wel eens om net bovenste randje naar binnen om te vouwen.
Smarttje heeft maatje 4 aan en weegt nu ongeveer 8/9 kilo gok ik (volgende week wegen bij cb). Maat 5 is dan toch nog veel te groot?
quote:Zusenzoo schreef op 01 april 2014 @ 13:56:

verschonen voor de fles snachtsDit doen we ook, maar de fles is in de afbouw en er wordt heel soms al een nachtje door geslapen. Ik wil ook graag doorslapen dus om wakker te maken voor een luier vind ik ook weer zo wat.
quote:bibaatje schreef op 01 april 2014 @ 13:57:

Inderdaad grotere maat. Hier altijd Lidl luiers naar volle tevredenheid. Net overgestapt naar maat 5. Maat 4 is tot 18 kg en zoon is nog maar 11 kg maar hij lekte toch door. In 5 is hij weer droog. Maat 5 is van 11 tot 25 kg dus het overlapt enorm.



Lekt hij trouwens op zijn buik door? Dan helpt het ook nog wel eens om net bovenste randje naar binnen om te vouwen.Nee het lekken is aan de achterkant. Het komt bij de billen erboven uit zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 01 april 2014 @ 13:57:

Smarttje heeft maatje 4 aan en weegt nu ongeveer 8/9 kilo gok ik (volgende week wegen bij cb). Maat 5 is dan toch nog veel te groot?



Ja, dat lijkt me wel. Mijn zoon is bijna twee en is nu net naar maat 5. Hij is dus 11 kg.



Dan misschien toch nog een ander merk proberen. Ik zou hem ook niet willen wakker maken voor de luier idd!
Active fit van Pampers heeft overigens nooit goed gezeten, ook over dag niet. Babydry zit een stuk beter, maar ik ben tot nu toe het meest tevreden over kruidvat.



Gebruik nu overdag nog maat 3+, dit zijn nog een luier of 15 en dan is dat pak op. Dan overdag ook naar maat 4.
Als je dadelijk de nachtvoeding afbouwt zal hij daardoor wellicht ook minder plassen.



Wat er in gaat komt er uit. Een fles minder erin betekend ook minder er uit. Of redeneer ik nu te kort door de bocht?
Wij zijn hemels over Kruidvat en over de luiers van de Duitse DM. Ik laat eenmaal per 2 maanden hele voorraad door kennis meenemen daar wij niet in de buurt van DL wonen.



En inderdaad een maat groter nemen.
quote:troelalaaaatje schreef op 01 april 2014 @ 14:06:

Als je dadelijk de nachtvoeding afbouwt zal hij daardoor wellicht ook minder plassen.



Wat er in gaat komt er uit. Een fles minder erin betekend ook minder er uit. Of redeneer ik nu te kort door de bocht?Misschien heb je gelijk, aan de andere kant de hoeveelheid drinken blijft hetzelfde alleen de verdeling over de dag is anders.
Ik zweer ook bij Kruidvat. En overdag verschoon je vaker, dus dan heb je dat probleem hopelijk niet meer. Zeker als je dan naar maat 4 overstapt.
Misschien is het een optie om, nu hij zo klein is, voor jullie zelf gaan slapen een schone luier te geven. Dus geen voeding, wel luier.



Echter dat is afhankelijk van kindje. Wanneer deze wakker wordt en dan honger heeft heb je daar niets aan. Dan zou ik lekker slapen laten en die natte pyama voor lief nemen.



Wij hebben dat ook een hele tijd gehad, natte broek. Gaat met fases.
quote:hebjehaarookweer schreef op 01 april 2014 @ 14:10:

Ik zweer ook bij Kruidvat. En overdag verschoon je vaker, dus dan heb je dat probleem hopelijk niet meer. Zeker als je dan naar maat 4 overstapt.



Overdag hebben we hier ook nergens last van.



Het is puur de nacht.

Bij de late voeding rond een uur of 11 geeft manlief altijd een schone luier maar als ik de nachtvoeding doe rond een uur of 5/half 6 dan is de echt tot de rand toe vol. En als er geslapen wordt tot een uur of 7 (dat is nu nog per ongeluk, lijkt het wel ) dan is de heleboel nat.
Besef je wel dat 5/half 6 eigenlijk al een hele nacht rond is voor zo een kleintje?



Bij nachtvoeding denk ik zelf aan 2 of 3 uur.



Jullie zijn op de goede weg met de kleine man
quote:troelalaaaatje schreef op 01 april 2014 @ 14:10:

Gaat met fases.



Hét mantra voor de komende jaren



Ik denk dat ik het eerder moet zoeken in een ander merk dan in een grotere maat. Heb net even op de weegschaal gestaan en globaal is smarttje nu 8 kilo. Dus een maat 5, vanaf 11 kg, lijkt me erg groot. Maar ik kan het mis hebben.
quote:troelalaaaatje schreef op 01 april 2014 @ 14:17:

Besef je wel dat 5/half 6 eigenlijk al een hele nacht rond is voor zo een kleintje?



Bij nachtvoeding denk ik zelf aan 2 of 3 uur.



Jullie zijn op de goede weg met de kleine man



Ja, gelukkig nu wel! Vannacht was het weer even half 3, maar de laatste week gaat het richting de 5 uur/half 6.



Om 18.30 uur gaat ze naar bed en dan komt ze rond een uur of 23.00 uur voor een laatste fles en dan in de nacht weer.



Overigens slaapt ze na de, wat ik nog noem, nachtfles door tot 7.15 uur.



Prima nachten zo, dat was tot een paar weken geleden wel anders. Nu proberen we die nachtfles af te bouwen door steeds iets minder te geven en het lijkt er dus op dat het werkt.
Klagen over de nachten zal ik dan ook zeker niet doen!



Nu alleen nog droge spullen 's morgens.
quote:smart79 schreef op 01 april 2014 @ 14:17:

[...]





Hét mantra voor de komende jaren



Ik denk dat ik het eerder moet zoeken in een ander merk dan in een grotere maat. Heb net even op de weegschaal gestaan en globaal is smarttje nu 8 kilo. Dus een maat 5, vanaf 11 kg, lijkt me erg groot. Maar ik kan het mis hebben.Misschien ken je mensen die je er een of twee in grotere maat kunnen lenen. Dan test je het uit.
Mijn schoonzus heeft een kind van net 2 en die zit nog in maat 4.



Helaas verder geen kleine kinderen in de omgeving.
Haha, ik lees nu dat het een meisje is, weet niet waar ik het vandaan haalde echter dacht ergens gelezen te hebben dat het een hij is.
Daar kwam iemand anders mee, denk omdat jongens dit probleem vaker hebben dan meisjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven