ds-spelletjes voor een 6-jarige

23-11-2010 10:00 6 berichten
Ik heb getwijfeld of ik dit bij digi of bij kinderen zou zetten, maar ik verwacht dat hier wat meer mensen met passende ideeën lezen



Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar leuke spelletjes voor de ds voor een 5/6-jarige. Mijn dochter krijgt een ds voor d'r verjaardag en ik wil voor die tijd een lijstje met spelletjes voor d'r maken. Nu ken ik best veel spellen, maar toch vind ik het lastig om te 'kiezen' voor d'r/ Het is geen meisje-meisje, dus paardenspelletjes, veel roze, prinsesjes en dat soort dingen vallen af. Ze zit al wel in groep 3 en leest al erg goed (eind groep 4-niveau), dus een spel waarbij ze moet lezen wat ze moet doen is geen probleem. Puzzelspelletjes vind ze wel leuk, dus ik had al bedacht cradle of rome en fishdom, misschien nog een hidden object game en mario, maar daarna ben ik de weg een beetje kwijt in kinderspelletjesland.



Dus wat vinden jullie/andere kinderen van die leeftijd leuk?
Alle reacties Link kopieren
Nintendogs. Mijn zusje speelt dat spel echt kapot. Het idee erachter is dat ze een hondje moet verzorgen. Dus uitlaten, voeren, wassen, spelen etc.
Dat klinkt wel goed. Vriendinnetje heeft zoiets met paarden (petz geloof ik dat het heet), maar ze vind paarden maar stomme/enge beesten. Hondjes vind ze een stuk liever.
Alle reacties Link kopieren
Toy story hebben ze hier. En iets van Playmobil met ridders en draken. Vinden ze allebei superspellen.
Alle reacties Link kopieren
playmobil piraten en mario bros waren (toen 5 jarige zoon) eerste keuze. En Mario Bros is dat twee jaar later nog. Mario Cars iets minder. Pokémon duikt ook op.
Nintendogs en toy story lijkt me wel wat. Playmobil en pokemon is denk ik meer voor jongens. Dochter is wel stoer, maar het blijft een meisje Mario vind ze erg leuk, ook mario party, die speel ik zelf ook en die kent ze wel. Ik ben vooral niet thuis in de ehcte kinderspelletjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven