Een flinke tik voor de billen!

05-08-2012 01:08 531 berichten
Iemand vroeg in een topic naar interessante documentaires op pedagogisch gebied, ik heb er een paar van gekeken, onder andere over kleuters met gedragsproblemen, en oh echt, als het mijn kind was had ik die ALLANG een paar flinke tikken voor de billen gegeven. Wat een soft gedoe zeg, natuurlijk, je moet een grens trekken, niet echt pijn doen ( ik zou dat niet eens kunnen) en beschikken over zelfbeheersing. Maar als je geen zelfbeheersing hebt moet je sowieso niet aan kinderen beginnen, maar zo af en toe vind ik echt dat een paar flinke tikken voor de billen nodig is, bij sommige kinderen dan, sommige kinderen hebben dat net zo hard nodig als een boterham!
Alle reacties Link kopieren
quote:PlayingTheAngel schreef op 06 augustus 2012 @ 10:07:

@Teardrop-viva: De dingen die jij noemt vallen daar wat mij betreft niet onder. Wel: een draai om de oren/klap in het gezicht, of echte slaag op de billen. Daarmee bedoel ik echt over de knie en meervoudige tikken. Als het even bij de arm pakken regelmatig voor blauwe plekken zorgt dan zou ik daar in eerste instantie zelf het gesprek over aangaan.Ja dat gaat idd de grens over en is nergens voor nodig.
quote:Soley schreef op 06 augustus 2012 @ 10:28:

[...]





Over een jaartje wel hoop ik. Ik oefen maar vast Wordt nog veel leuker joh. Op een gegeven moment komen ze in de puberteit en dan snappen ze heel goed waarom mama iets niet wil. Alleen dan hebben ze gewoon collectief 'schijt' aan aan wat jij al dan niet vindt of wil
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 10:37:

[...]





Wordt nog veel leuker joh. Op een gegeven moment komen ze in de puberteit en dan snappen ze heel goed waarom mama iets niet wil. Alleen dan hebben ze gewoon collectief 'schijt' aan aan wat jij al dan niet vindt of wil Klopt is heb er hier naast 1 van 5 ook eentje van bijna 15 zitten..
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 10:27:

Ik geloof mijn buurman. Op de een of andere manier.Je gelooft je buurman alleen als het niet over je eigen vader gaat.
Oriane:quote:Mensen die denken dat je altijd met een klein kind kunt communiceren zijn gek/hebben zelf geen kinderen. Kleine kinderen zijn nog heel primitief in hun gedrag en kunnen in een modus komen (bijvoorbeeld hysterie, paars aanlopen uit woede. Sommige kinderen kunnen dat zelfs zover doorvoeren dat ze hun adem in gaan houden, blauw worden en flauw vallen). Geen land mee te bezeilen en leuk praten waarom je niet wilt waarom hij zijn adem inhoudt en dat hij weer moet beginnen met ademen helpt echt niet.



Als ze zó over de rooie zijn, lukt het ze ook nog niet erg goed daar zelf weer uit te komen.



Met praten bereik je ze dan inderdaad niet, maar een kind dat zo verschrikkelijk boos is, houd ik wel liever bij me dan het blauw op de supermarktvloer te laten spartelen. Zelf rustig zijn en gewoon blijven ademen helpt dan namelijk wel - een beetje.

Bij mijn vierjarige helpt het ondertussen wel degelijk om te zeggen dat hij gewoon moet blijven ademen als hij echt over z'n toeren is. Is met afstand de manier om hem het snelst weer uit zo'n bui te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 10:35:

[...]





Niet goed hoor. Je zondert je kind af en je negeert het! Is echt, heul heul extreem erg!!! En een soort van verwaarlozing enzo Gets, en ik maar denken dat ik het goed deed en zo. zal ik zelf even met het AMK bellen? Scheelt meerdies weer werk.
Nee maar niemand laat een blauw aangelopen kind spartelen op de supermarktvloer lijkt me. Dat is weer het andere uiterste. Maar een doodnormale (en wees eerlijk, die heeft elke moeder ..) supermarkt drammer kun je rustig even lekker achterlaten in het gangpad.
quote:Soley schreef op 06 augustus 2012 @ 10:44:

[...]





Gets, en ik maar denken dat ik het goed deed en zo. zal ik zelf even met het AMK bellen? Scheelt meerdies weer werk.Lamaar, ik hou al een lijstje bij van ons allemaal en die lever ik dan zelf in. Voor spychische hulp voor ons allemaal enzo
quote:meerdies schreef op 06 augustus 2012 @ 10:40:

[...]



Je gelooft je buurman alleen als het niet over je eigen vader gaat.





Mijn buurman kende mijn vader en vond het een heel leuke vent. Dus ik geloof ook mijn buurman dat hij mijn vader leuk vond... Buurman is overigens ook van mijn generatie waar een tik doodnormaal was hoor. En is ook niet getraumatiseerd. Maar dat zal hij ook wel verdrongen hebben vermoed ik



Sterker nog buurman is niet tegen de opvoedkundige 'tik'. Gebruikt hem zelf niet maar ziet er ook niet veel verkeerds in als gebruikt als tik op de vingers of pets op de luierbroek. Ik zou hem aangeven al ik jou was!



Meid wat frustreert je nou zo dat ik voor wat mijn vader aangaat alleen mezelf geloof en jou niet? Je kunt wel blijven drammen maar daar verandert echt verder niks door bij mij hoor. Het gaat al 30 pagina's niet over mijn vader. En jij voelt de noodzaak die weer op te brengen? Laat mijn vader los joh. Dat zal je goed doen. Je roept zo hard dat je 'dat soort mensen' vermijdt en er niet mee om wilt gaan, maar je blijft hem er zelf maar weer bijhalen? Redelijk tegenstrijdig dus. Daarbij bereik je er ook nog eens helemaal niks mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:meerdies schreef op 06 augustus 2012 @ 10:40:

[...]



Je gelooft je buurman alleen als het niet over je eigen vader gaat. Begin je nou weer over de vader van Oriane?! Bah, wat ben jij een naar figuur zeg.
quote:Soley schreef op 06 augustus 2012 @ 10:47:

[...]





Begin je nou weer over de vader van Oriane?! Bah, wat ben jij een naar figuur zeg. Gefrustreerd noemen ze dat. Ze kent mijn vader helemaal niet joh. Ze heeft een zelfhulpboekje gelezen. Meer niet. Sinds ik dat weet gaat alles er links in en rechts uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 10:45:

Nee maar niemand laat een blauw aangelopen kind spartelen op de supermarktvloer lijkt me. Dat is weer het andere uiterste. Maar een doodnormale (en wees eerlijk, die heeft elke moeder ..) supermarkt drammer kun je rustig even lekker achterlaten in het gangpad.



Yep vaak genoeg gedaan..

Ook veel boze blikken van mensen die dat maar zielig vinden maar goed daar heb ik dan weer schijt aan..
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 10:48:

[...]





ze kent mijn vader helemaal niet joh. Ze heeft een zelfhulpboekje gelezen. Meer niet.

Het is en blijft na trappen in mijn ogen.En jij staat er goed boven.

Het is rond uit triest gedrag van meertriest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 10:48:

[...]





Gefrustreerd noemen ze dat. Ze kent mijn vader helemaal niet joh. Ze heeft een zelfhulpboekje gelezen. Meer niet. Sinds ik dat weet gaat alles er links in en rechts uit.



Welk idioot boekje is dat dan?

Duidelijk geen must voor in de boekenkast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 06 augustus 2012 @ 10:48:

[...]





Gefrustreerd noemen ze dat. Ze kent mijn vader helemaal niet joh. Ze heeft een zelfhulpboekje gelezen. Meer niet. Sinds ik dat weet gaat alles er links in en rechts uit.Dat ZELFhulpboekje heeft ze dan niet helemaal begrepen geloof ik.... Of geneest dat geen Messias-complexen?
quote:teardrop-viva schreef op 06 augustus 2012 @ 10:54:

[...]





Welk idioot boekje is dat dan?

Duidelijk geen must voor in de boekenkast.Dat boek wat ze naar boven hengelt zo'n beetje elk topic over mishandeling waar ze in reageert (topics die ze ook weer blijft opzoeken). Mijns inziens zijn er legio Psychologische boeken geschreven over juist dat gedrag ... (Je stokpaardje blijven opzoeken)
Alle reacties Link kopieren
quote:teardrop-viva schreef op 06 augustus 2012 @ 10:54:

[...]





Welk idioot boekje is dat dan?

Duidelijk geen must voor in de boekenkast.

Dat ligt er aan hoe je het leest en ermee omgaat.

Mosterd
Dat heeft ze hier in dit topic ook vast al wel een keer genoemd vermoed ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het laatst in de supermarkt. Een kind begint te krijsen niet normaal, want het wil perse snoep en dat mocht niet van moeders ( kind was een jaar of 5 schat ik). Moeder heeft er een paar keer wat van gezegd, hielp niet. En opeens begint moeder toch te krijsen op dezelfde zeurtoon als,zoon. Dat ze aardappels wil. Zoon schrikt zich kapot ( wij ook, want die zag je niet aankomen). Maar het hielp wel, zoon was meteen stil. Zo zegt moeder: kunnen we nu weer allemaal normaal doen? Snoep weg we gaan afrekenen en naar huis.

Werkte super. Er waren wel wat mensen die zaten te tsssen en nee te schudden, maar ik vond m erg creatief.
quote:italie_meisje schreef op 06 augustus 2012 @ 10:58:

Ik zag het laatst in de supermarkt. Een kind begint te krijsen niet normaal, want het wil perse snoep en dat mocht niet van moeders ( kind was een jaar of 5 schat ik). Moeder heeft er een paar keer wat van gezegd, hielp niet. En opeens begint moeder toch te krijsen op dezelfde zeurtoon als,zoon. Dat ze aardappels wil. Zoon schrikt zich kapot ( wij ook, want die zag je niet aankomen). Maar het hielp wel, zoon was meteen stil. Zo zegt moeder: kunnen we nu weer allemaal normaal doen? Snoep weg we gaan afrekenen en naar huis.

Werkte super. Er waren wel wat mensen die zaten te tsssen en nee te schudden, maar ik vond m erg creatief. Wat een stunt!! Als ik dat zou zien denk ik dat ik mijn lachen niet in had kunnen houden en zelfs had gaan applaudiseren. Geniaal!
Alle reacties Link kopieren
quote:italie_meisje schreef op 06 augustus 2012 @ 10:58:

Ik zag het laatst in de supermarkt. Een kind begint te krijsen niet normaal, want het wil perse snoep en dat mocht niet van moeders ( kind was een jaar of 5 schat ik). Moeder heeft er een paar keer wat van gezegd, hielp niet. En opeens begint moeder toch te krijsen op dezelfde zeurtoon als,zoon. Dat ze aardappels wil. Zoon schrikt zich kapot ( wij ook, want die zag je niet aankomen). Maar het hielp wel, zoon was meteen stil. Zo zegt moeder: kunnen we nu weer allemaal normaal doen? Snoep weg we gaan afrekenen en naar huis.

Werkte super. Er waren wel wat mensen die zaten te tsssen en nee te schudden, maar ik vond m erg creatief.Haha,doet me denken aan die reclame waarin een moeder zelf op de grond gaat liggen en begint te krijsen..
Alle reacties Link kopieren
Meerdies jij werkt zeker bij de bouwmarkt. Wat heb jij een betonplaat voor je kop zeg. Niet normaal.



En laf en gemeen hoe je tegen oriane doet. Bah. Weet je mijn pa was geen lieve man ( zachtjes uitgedrukt). Maar toch ben ik voor een corricerende tik indien nodig ( zoals met vuur en gevaar). Maar he, dat zal er dan volgens jou wel ingeslagen zijn he.

Heb je eigenlijk kinderen? Of verstand van kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ze die van de reclame gepikt heeft. Moest mij ook inhouden niet te lachen. Vond het super.
Alle reacties Link kopieren
quote:italie_meisje schreef op 06 augustus 2012 @ 11:02:

Ik denk ook dat ze die van de reclame gepikt heeft. Moest mij ook inhouden niet te lachen. Vond het super.



Ik denk dat ik in mijn broek had gepist van het lachen als ik dat gezien had..

Ik zal hem onthouden voor als mijn zoon weer eens loopt te draken in de supermarkt..
Italië-meisje, je zegt dat je voor de corrigerende tik bent "indien nodig", maar ik ben het wel met een eerdere post van playing the angel eens dat dat nooit zo is. Ook bij gevaar zijn er genoeg andere opties om je kind te laten weten dat iets echt niet kan.



Die moeder in de supermarkt, daar zou ik zeker ook om hebben moeten lachen, trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven