Een groot gezin!

06-09-2016 11:06 454 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,



Ik ben 22 jaar en ik ga binnenkort trouwen met mijn lieve vriend!

Nu wilde ik altijd al van kleins af aan een groot gezin, sinds ik 'The sound of music' keek wist ik al dat ik later 7 kinderen wilde.

En als je dan kijkt naar de Duggar family en de Bates family dan kriebelt het nóg meer en denk ik soms dat meer dan 7 ook wel geweldig zal zijn! Ik hou zo enorm veel van kinderen en een groot gezin lijkt me zo ontzettend geweldig!



Alleen mijn verloofde denkt dat meer dan 5 kinderen niet echt haalbaar is tegenwoordig, al volg ik wel gezinnen op YouTube en Instagram die bv 8 of zelfs 10 kinderen hebben en die redden het ook en als je dat allemaal ziet is zo mooi he.

Ik zie mezelf ook echt wel als moeder van een groot gezin, ik zou wel zo'n carrière als 'huismoeder van vele kids' zien zitten, en ik ben nog jong dus nog genoeg vruchtbare jaren te gaan!



Maar wat denken jullie hier op Viva? Heeft mijn verloofde gelijk dat meer dan 5 kinderen niet echt haalbaar is tegenwoordig?

Of kan meer kinderen wel als je dat echt graag wilt? Bij de Duggars gaat het ook he!

Zijn hier moeders met meer dan 5 kinderen? Of vrouwen met de wens van een groot gezin? Dus meer dan 5 kids?

Wat vinden jullie en wat zou jij willen? Of ben ik zo vreemd tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens beginnen met 1
Jij wil huismoeder zijn van 7 kinderen.

Ik hoop dat je een rijke vent gaat trouwen dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_musica schreef op 06 september 2016 @ 11:07:

Ik zou eens beginnen met 1 Ja maar ik weet sowieso al dat het zeker meer dan 1 zal worden, een enigskind lijkt me niks
Alle reacties Link kopieren
Zeven kinderen in één keer lijkt mij niet haalbaar, begin bij 1.

En als ik jou was, zou ik nooit meer de Duggars als voorbeeld nemen:

http://www.etonline.com/n ... tions_from_new_interview/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik denk vooral dat je (nog) geen idee hebt hoe het is om kinderen te hebben. En wat ze kosten.

Ik wens je veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Weetje? Begin eens met 1 of 2 en kijk dan wat je verder nog wilt. Vasthouden aan dromen, die misschien onhaalbaar zijn, puur omdat je je vast wilt houden aan deze droom, is zo jammer.



Een groot gezin lijkt heel leuk, vooral bij anderen. Maar dan gaan ze allemaal op een andere sport, moeten ze nieuwe kleren (ook voor de sport), wil je ze toch een beetje redelijk vervoeren, is er ééntje toch niet zo makkelijk als de kinderen van Sound of Music en een nanny zit er niet in.



Ik wilde er vroeger ook 6. Heb het nu druk genoeg met 2.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 06 september 2016 @ 11:08:

Jij wil huismoeder zijn van 7 kinderen.

Ik hoop dat je een rijke vent gaat trouwen dan.



Dat hoeft niet, ik volg iemand op YouTube en Instagram die nu 8 kinderen heeft en ze zijn ook zeker niet rijk, de man werkt hard buitenshuis en de moeder werkt hard in het gezin als huismoeder.

Zie dit kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCxNKZ_ ... EGt8PplQMA
Ieder het zijne, maar ik denk zo even dat je het enorm romantiseert. Hebben jullie, of je vriend, de financiële middelen om zo'n groot gezin (eten, kleding, huisvesting, studies, sportclubjes, om maar wat te noemen) te bekostigen?



Heb je er daarnaast bij stil gestaan dat niet ieder kind gezond geboren wordt? Ook dat drukt enorm op je en op je gezin.



Wat Miss Musica dus al zegt, begin eerst eens met eentje.
Ik ga geen kanaal kijken, zonde van mijn tijd.



Als jij denkt het te redden met 2500 netto per maand moet je het vooral doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh.. en als je bij de eerste 3 snel achter elkaar begonnen bent, heb je er dus nog geen idee van, waar je allemaal tegenaan loopt als je ze eenmaal op school hebt zitten, wat ze dan kosten, waar ze allemaal heenmoeten en heen willen. Hoe ga je ze allemaal aandacht geven? Hoe kom je aan het geld? Heb je ruimte genoeg in huis? Wat als ze allemaal willen studeren? Ook een mbo-opleiding kost handen vol geld en is wel belangrijk als ze later aan het werk moeten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het zien zitten dan kan het toch gewoon?

Ik bedoel 7 kids komen niet in één keer dus kun je het toch steeds per kind bekijken.



(En uberhaupt maar hopen dat kinderen krijgen voor jullie is weggelegd natuurlijk!)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Duggars een geweldig gezin hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Haha dat snap ik ook. Ik heb een zoontje van 5 maanden, en daar moet zeker nog een broertje of zusje bij.

Een kind hebben is alleen geen pure romantiek. Een hoop verantwoordelijkheid en financieel iets om rekening mee te houden. En dat dan keer 7? Wat als je zorgenkindjes krijgt?



The sound of music is een prachtige film, maar niet erg realistisch. Daar zou ik maar geen voorbeeld aan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel een beetje, wilde ook graag een groot gezin. Helaas zit het er niet in.



Probeer als je het echt graag wil, zo lang mogelijk te blijven werken om een buffer op te bouwen voor onvoorziene kosten. Met goed opletten, slim inkopen en veel kringloop kun je je budget flink oprekken maar een huis met genoeg ruimte en alle vaste lasten gaan hard oplopen als het gezin groeit. Zoals iemand al zei; dat moet het inkomen van je man dan wel aankunnen/trouw een rijke vent.
quote:Eirlys94 schreef op 06 september 2016 @ 11:11:

Ik vind de Duggars een geweldig gezin hoor!!!Zo enig dat de oudste de andere kinderen misbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Dus je vent mag zich gaan kromwerken buitenshuis terwijl jij moedertje gaat spelen en gaat zingen in de bergen? Begin nou eerst maar eens met één kindje en probeert die heelhuids en mentaal gezond naar volwassenheid te brengen.
Zou eerst maar eens proberen zwanger te worden. Wie weet lukt het niet eens....

Ken genoeg stellen die al 5+ jaar bezig zijn en waarbij het maar niet lukt (en niet eens altijd vanwege medische redenen)
Alle reacties Link kopieren
Begin gewoon met 5 dat kost je zeker al een jaar of 7 dan kun je daarna altijd nog verder kijken.



Voor hetzelfde geldt kunnen jullie helemaal geen kinderen krijgen. Het is geen recht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eirlys94 schreef op 06 september 2016 @ 11:11:

Ik vind de Duggars een geweldig gezin hoor!!!Ja echt geweldig http://www.etonline.com/n ... tions_from_new_interview/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:Eirlys94 schreef op 06 september 2016 @ 11:10:

[...]





Dat hoeft niet, ik volg iemand op YouTube en Instagram die nu 8 kinderen heeft en ze zijn ook zeker niet rijk, de man werkt hard buitenshuis en de moeder werkt hard in het gezin als huismoeder.

Zie dit kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCxNKZ_ ... PplQMADaar begint het dus al 'die man werkt hard buitenshuis en de moeder werkt hard in het gezin als huismoeder'. Waar is dan de tijd om te genieten van je kinderen als je zo hard moet werken voor het onderhoud wat ze behoeven?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eirlys94 schreef op 06 september 2016 @ 11:10:

[...]





Dat hoeft niet, ik volg iemand op YouTube en Instagram die nu 8 kinderen heeft en ze zijn ook zeker niet rijk, de man werkt hard buitenshuis en de moeder werkt hard in het gezin als huismoeder.

Zie dit kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCxNKZ_ ... EGt8PplQMA



En hoe betalen ze dat? (ik ga idd ook een filmpjes kijken)

Hoe gaan ze het redden als de man zonder werk komt te zitten?

En waarom blijft de moeder thuis? Stel jij je nu al in op thuismoederen? Waarom niet delen?



Ik heb ook een tijdje dat programma half gevolgd van die mensen met een 7-ling (oid) Die gingen uiteindelijk toch scheiden. Met 2 of 3 kinderen is het al lastig om de kinderen én elkaar tijd te geven, hoe doe je dat met 7?
Later is nu
En, eh, hopelijk kan je kinderen krijgen

(ik dus blijkbaar niet, funest voor mijn kinderwens )
Alle reacties Link kopieren
Niemand dan positief hier en ideeën hoe we dit kunnen realiseren? Vroeger waren er toch ook grote gezinnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je kunt dromen maar dat is niet realistisch. Je weet pas wat het een beetje inhoudt als je moeder bent.

Daarbij is het heel leuk om van je eigen wensen uit te gaan maar denk je ook vanuit het belang van je man en kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven