een hoogslaper vanaf wanneer?

15-12-2014 10:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn ons aan het orienteren op een nieuwe slaapkamer voor de jongste van net 4.

Nu neigen we naar een halfhoogslaper ivm de ruimte die er is.

Nu heb ik ook een hele mooie hoogslaper gezien , maar ik denk dat dat met 4 te jong is.

Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Hekje ervoor of een matras ernaast op de grond, dan valt hij niet zo hard.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, wij waren net met hetzelfde vraagstuk bezig. Mijn man had gelezen dat het onder de zes jaar wordt afgeraden. Maar het ligt er ook aan of er een verhoogde rand aan zit en hoe (on)rustig je kind slaapt. Mijn dochter viel met drie jaar nog uit een normaal bed - konden we haar de hele vakantie 's nachts van de grond rapen; sinds ze vier is blijft ze vrij rustig liggen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gister een half hoogslaper voor mijn zoontje van 5 neergezet. Wij hebben er een met een hoge rand. Dan moet hij wel heel wild slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een verstelbare voor zoon. Deze kan in 4 standen van gewone bedhoogte naar 170 oid. (kan er net niet onder staan)

Hij slaapt nu op de helft.

Leek me wel handig voor als hij wat ouder werd dat hij in zijn kleine kamertje er onder kon zitten met bureau of tv.
Alle reacties Link kopieren
die van ons slaapt er sinds haar 4e verjaardag in.... geen enkel probleem!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook een voor onze zoon van 4. Het is een halfhoogslaper met hoge rand en tent eromheen. Hij is een keer van het trapje gevallen, maar dat was overdag. S nachts komt hij eigenlijk nooit zijn bed uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 15 december 2014 @ 11:10:

die van ons slaapt er sinds haar 4e verjaardag in.... geen enkel probleem!Hier net zo, dochter heeft een halfhoogslaper (van Flexa) gekregen voor haar vierde verjaardag, daar zit een aardig hoge rand omheen waar ze echt niet uit kan vallen. Zijn fijne bedden, je kan ze nog uitbouwen naar hoogslaper en evt. een glijbaan erbij.
Dochter slaapt in de verhoogde halfhoogslaper van flexa vanaf haar 3e. Gaat heel goed want er zit een rand omheen. Zodra ze in een gewoon laag bed slaapt valt ze uit bed. Ik hou m'n hart alleen elke keer vast als ze gaat staan. Ooit overwogen om een ikea bedtent te kopen maar die is er nog steeds niet. Maar dat is dus wel een optie als je twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meer gelezen over flexa bedden. zie even door de bomen het bos niet meer.

Ikea heeft namelijk ook een prachtige hoogslaper met bureau en garderobekast erbij. Super mooi , maar ik denk dat mijn kind daar dus nog te jong voor is..
quote:jusa schreef op 15 december 2014 @ 11:37:

Dochter slaapt in de verhoogde halfhoogslaper van flexa vanaf haar 3e. Gaat heel goed want er zit een rand omheen. Zodra ze in een gewoon laag bed slaapt valt ze uit bed. Ik hou m'n hart alleen elke keer vast als ze gaat staan. Ooit overwogen om een ikea bedtent te kopen maar die is er nog steeds niet. Maar dat is dus wel een optie als je twijfelt.Ja wij zitten ook te twijfelen over die nieuwe hoogslaper van Stuva...erg mooi. Mijn ventje is echter 5 dus zou wel moeten kunnen volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vergelijkbare vraag, mijn oudste is 4.5 en vraag me af of ze al in het bovenste bed van een stapelbed kan. (Ik heb ook gelezen dat het vanaf 6 jaar pas mag ?) Er zit zo'n rand omheen en ze valt niet uit haar bed.

Maar dan vraag ik me af, kunnen ze op die leeftijd wel zelfstandig het trapje op en af? ook 's nachts ? Ik weet dat elk kind anders is, maar hebben jullie misschien ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Trapje op en af gaat goed, hij komt er s nachts niet uit, maar s morgens wel. Dat gaat eigenlijk altijd goed. In het begin riep hij ons erbij ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Razzmatazz schreef op 15 december 2014 @ 12:30:

Ik heb een vergelijkbare vraag, mijn oudste is 4.5 en vraag me af of ze al in het bovenste bed van een stapelbed kan. (Ik heb ook gelezen dat het vanaf 6 jaar pas mag ?) Er zit zo'n rand omheen en ze valt niet uit haar bed.

Maar dan vraag ik me af, kunnen ze op die leeftijd wel zelfstandig het trapje op en af? ook 's nachts ? Ik weet dat elk kind anders is, maar hebben jullie misschien ervaring?Die van ons is 4.5 en gaat ook snachts zelfstandig van het trappetje af als ze naar de wc moet...
Onze flexa heeft een schuine trap met trapleuning, dame komt mij midden in de nacht vertellen dat haar kussen(sloop) scheef ligt...........
Alle reacties Link kopieren
Hier is de oudste met 4,5 jaar een hoogslaper in gegaan. Het is een rustig kind, dat ook rustig slaapt, en sowieso heeft het bed een fijne hoge rand. Het is een hoge variant, zodat er een bureau onder kan staan. Ik kom hier bij vriendjes vaak van die halfhoogslapers tegen, maar ik vind dat ondingen. Leuk, zolang ze klein zijn, dan spelen ze er nog onder. Maar zodra ze iets groter zijn, passen ze er zelf niet meer staand onder en nemen ze alleen nog maar veel plaats in zonder dat er iets met die ruimte wordt gedaan.



Hier hebben we verder heel bewust een hoogslaper gezocht met een schuine ladder, en niet een verticale. Deze had oorspronkelijk geen handgrepen, dus ik heb er bij een hout/tuinhandel 2 handgrepen voor gekocht (die bij zo'n buitenspeelhuisje horen). Die worden intensief gebruikt (ook bij het uit bed naar beneden gaan, vooruit de trap af), en ik vind dat ze de trap een stuk veiliger maken.



Overigens hebben we vanaf het begin af aan aan het kind zelf, aan het kleinere broertje en aan elk kind dat komt spelen heel expliciet gezegd dat er in de hoogslaper niet gestaan wordt. Op de billen, op de knieen, prima, maar niet staan!
Hier gaat dochter met 3 in een hoge bedstee. Heb er wel speciaal een verhoogde rand bij de deurtjes op laten maken ivm uitvallen. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het prima zal gaan
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon valt ook nooit uit bed, tot die ene keer toen hij bijna 5 was, op vakantie uit het bovenste stapelbed. Overgeven, hersenschudding, wekadvies en rust. Een fijn weekje vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven