Een mooie lentedag deel VIII

13-04-2011 21:09 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dagen worden langer en de wereld ontwaakt weer uit zijn winterslaap. In deze lente worden de eerste baby's al geboren en beginnen anderen zich te nestelen en op hun ei te broeden.

Meiden laten we volop genieten en hopen op een vruchtbare, jeugdige en vrolijke tijd. Laten we genieten van de bloemen, de vogels, het mooie weer en vooral van elkaars gezelschap.



Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren!!!! Christinauitgerekend mei 2011, zoon en dochter De Tweeling is geboren, beide kindjes en moeder in goede gezondheid. WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geborenLieke uitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlof Juniperuitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlofElisauitgerekend augustus 2011, zoonElisa is getrouwd!!! 12 juli met verlof Earthuitgerekend augustus 2011, zoon 1 juli met verlof Floweruitgerekend augustus 2011, dochter17 juni verloskundige 21 juli met verlof Kristinuitgerekend november 201129 juni 20-weken echo Shain de meeleesmodus Sha is lekker op vakantie!

Elmie in de meeleesmodus, neemt even wat afstand van het forum Gaat voor een ICSI of IVF traject, start na de bruiloft

Draaiorgelin de meeleesmodusGeen medische contra's gevonden voor starten met eiceldonatie nu eerst lekker op vakantie

Gerberain de meeleesmodus

Kimmiein de meeleesmodusOnderzoeken afgerond. Geen oorzaak gevonden voor infertiliteit. Nu 3-6 maanden zelf proberen, anders weer zh

Miekiein de meeleesmodus

Alle reacties Link kopieren
Super Flower!
Heb het nieuwe topic gevonden! Even pc opnieuw opstarten en ik zal verslag doen.
Terwijl de pc nog allerlei updates doet eerst maar een korte reactie op jullie laatste berichtjes :-)



Flower: fijn dat je een topic hebt geopend!

Jun: hoe is het met de pijn nu?

Earth: zal zo je aankopen bekijken, maar fijn dat de dag geslaagd was! Morgen weer werken?

Chris: meid, wat een strijd! En wat fijn dat ze nog zijn blijven zitten! Ik hoop dat je nog even volhoudt, maar ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent! Ik hoop dat je nu goed kan rusten, en je kan voorbereiden!

Elmie: fijn die bloemen!! Hoe was het met je moeder? Of was dat morgen? Al iets van schoonmoeder gehoord?

Elisa: nog wat leuks gedaan vanmiddag?

Kimmie: nog niet door de kids gesloopt?
Ok, ik heb dus toch de afwijking die veel Turnervrouwen hebben...... De aortaklep (klep tussen linkerhartkamer en aorta) hoort normaal 3 klepblaadjes te hebben, maar ik heb er dus maar 2 (tweeslippig oftewel bicuspide klep). Dit kan in de loop van je leven gaan verkalken waardoor ie niet meer goed opengaat, of niet meer goed sluit en gaat lekken. Ik moet elk jaar voor controle naar de cardioloog.



Een verwijding of vernauwing van de aorta heb ik niet. Dus de aorta zelf lijkt in orde.



Wat het betekent voor een eventuele zwangerschap? Dat weten ze nog niet. Dat gaat de cardioloog bespreken met de gynaecoloog. Ik hoor dat zsm. Mijn positieve kant zegt: zo'n klep heeft alleen invloed op je bloeddruk, en die was bij mij altijd prachtig. En ik heb 30 jaar nergens last van gehad. Maar goed, ik ben geen arts. Maar wat zijn dan de extra risico's voor je hart bij een zwangerschap? Ik loop ook gewoon 7 km hard zonder probleem...mag dat dan eigenlijk ook niet?? Geen idee. In de Turnermap die ik heb gekregen (een enorm boekwerk) staat dat voor je zwanger wil worden, je hart en aorta in kaart moeten worden gebracht. Het hart moet bij een zwangerschap harder werken om het bloed rond te pompen en er wordt dus meer van het hart gevraagd...) Denk wel dat het een voordeel is dat ik verder niks aan de aorta zelf schijn te hebben......

Maar goed, ze gaan ons straks dus over de mogelijke risico's informeren, en dan adviseren denk ik. En dan is de keuze aan ons......
Alle reacties Link kopieren
Pff, eigenlijk weet je nog niet heel veel meer. Het is een theoretisch verhaal waar je dan maar op af moet gaan, terwijl jij je kerngezond voelt. Vreemd lijkt me dat...

In ieder geval is het goed om te weten dat er geen kwetsbaarheden in je aorta zitten, daar zou ik denk ik meer van schrikken. Sjee, DO; heb je nog iets kapot gemaakt?? Man, wat weer een tegenvaller; toch wel... BAH!!!

Wanneer verwacht je wat van de gyn /cardioloog (oid) te horen?
Hee Flower,



Nee niks kapot gemaakt :-) M'n moeder gebeld :-) En ik wilde vreten, maar ook niet gedaan! Die kilo's moeten er af!!!!



Ik weet inderdaad nog niet heel veel meer, behalve dan dat ik in mijn Turnermap blijf lezen dat toch vooral die bloeddruk een gevaar is. En die heb ik nog nooit hoog gehad. Maar ja, ik wacht het gewoon maar weer af. Ik verwacht uiterlijk over een maand iets te horen, want het Turnerteam komt elke maand bij elkaar.

tatattataaaaa, tatataaaaaaaaaaaa



En ja het is een tegenvaller. Maar zoals man zei: er is nog niks verloren, we gaan er nog steeds voor. (Natuurlijk gaat mijn gezondheid wel voor! En als de risico's te groot zijn, dan moeten we afscheid nemen van deze optie)
Alle reacties Link kopieren
Hè draai wat een kl*te nieuws. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Nu is het afwachten, maar hopenlijk komen ze gewoon met goed nieuws en dat een zwangerschap er voor jullie gewoon zit. Sterkte en een knuffel van mij!



Elmie: ook voor jullie minder goed nieuws. Maar ik vond dat je het goed oppakt. Gelukkig is er veel mogelijk! Vrienden van ons hebben een kindje gekregen via icsi. Aan hen is verteld dat ook een man een cyclus heeft qua zaadhoeveelheid. Wanneer krijgen jullie meer te horen? Sterkte en ook een knuffel van mij!



Earth: fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad! En de spulletjes zijn erg mooi.



Chris: heftig hoor! Gelukkig blijven ze nog even zitten. Hoeveel weken ben je nu? Succes voor straks!



Juniper: erg vervelend de klachten die je hebt. Hopenlijk helpt de fysio en kunnen jullie over een paar weken van een heerlijke vakantie genieten!



Fede: hoe is het bij jullie?



Sha: knuffel voor jou. Heel begrijpelijk dat je even afstand neemt. Neem de tijd en hopenlijk kom je snel weer posten.



Flower: fijn dat je de tabel overneemt! Ik vind eigenlijk dat Draai ook wel weer in de tabel mag. Of wil je dat zelf niet meer draai?



Elisa: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Klinkt als een heerlijke dag die je gehad hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het even wat minder. Ik snap niet waarom ze het ochtendmisselijkheid noemen, ik heb er vooral 's avonds last van! Koken is een ramp en krijg amper wat naar binnen gewerkt. Maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Hoort er allemaal bij.



Slaap lekker allemaal!
Sterkte Kristin! Maar het hoort er bij ja :-)

Verder voel je je wel goed? Het nieuws al aan meer mensen verteld?



Over de tabel, ach.... tja....weet niet....... De NOD's zijn er uit, dus ja, het zou wel weer kunnen...... maar ik weet het nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Trustu meiden!



Nog geen tijd gehad om bij te lezen,geen tijd voor met 50 schreeuwende kinderen de hele dag.collega is net maar bij de jongens gaan liggen want die gaan dus maar niet slapen. Plug nu mijn oordoppen in en handdoek op hoofd en hopelijk slaap ik wat.
Alle reacties Link kopieren
Jee Draai. Ik hoop zo voor je dat het niets ernstigs voor je gezondheid betekent. Dat heb ik ook tegen El gezegd. Nr. 1 is jouw gezondheid en dan volgt de rest. Maar ik hoop natuurlijk met heel mijn hart voor je dat je lichaam een zwangerschap aan kan. Potverdikkeme dat heb je gewoon verdiend! Klaar!!



We hebben trouwens nieuws van schoonmama. Goed nieuws! Niets ernstigs. Nu op naar uitslag mams. Ze moet over een uur!



Ja ik vind mijn collega's helemaal top! Ze leven zo met ons mee!!



Flower, bedankt voor het starten van het nieuwe topic!

Mag er bij mij bij komen te staan dat we 10 mei nieuwe uitslagen krijgen. Pff, ik ben aan één kant blij dat het nog even duurt. Ik heb even genoeg aan dit nieuws.



Voel me verder een beetje slap en moe maar verder wel ok. Gisteravond had ik even een baalmoment. Het meest bang ben ik voor een uitslag waarin geen behandelmogelijkheden zijn en El een afwijking heeft maar ja, dat is het slechtste senario. Ik ga er niet van uit maar houd er wel rekening mee.



Verder vergeet ik vast op dingen te reageren. Alvast mijn excuses
Elmie, fijn dat alles goed was. Nu duimen voor je moeder!

En ja, wat het voor consequenties heeft: precies wat ik schreef. De klep moet in de gaten gehouden worden, want kan gaan verkalken.
Alle reacties Link kopieren
Wel fijn dat ze je in de gaten blijven houden.



Even een soll. brief in elkaar flansen.
Alle reacties Link kopieren
goeiemorgen,meiden! Vandaag weer een normale werkdag. Nog geen ring aan mijn vingertje.. Geeft niks, dat komt goed en ik gok nu op de vakantie;-) Hij was gister wel superlief,hoor! Enne druk in de babykamer bezig. Het grijze muurtje is geschilderd en is helemaal naar ons zin!



Nog even een knuffel voor draai.. Hoe voel je je vandaag?



En elmie? Lief dat je bloemen kreeg van je werk. Alleen hopelijk weten ze niet de details! Dat is toch erg prive denk ik zo!



Jun, hoe gaat het met je heup? Al verbetering?



Kimmie, een beetje uitgerust?



Kristin, oei typische zwangerschaps kwaal voor jou... Maar idd het hoort er bij velen wel bij. Je kan proberen een goed eetritme te hebben,dus bijv niet hongerig gaan koken. En kleine btjes eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elisa78 schreef op 14 april 2011 @ 11:03:

goeiemorgen,meiden! Vandaag weer een normale werkdag. Nog geen ring aan mijn vingertje.. Geeft niks, dat komt goed en ik gok nu op de vakantie;-) Hij was gister wel superlief,hoor! Enne druk in de babykamer bezig. Het grijze muurtje is geschilderd en is helemaal naar ons zin!



Nog even een knuffel voor draai.. Hoe voel je je vandaag?



En elmie? Lief dat je bloemen kreeg van je werk. Alleen hopelijk weten ze niet de details! Dat is toch erg prive denk ik zo!



Jun, hoe gaat het met je heup? Al verbetering?



Kimmie, een beetje uitgerust?



Kristin, oei typische zwangerschaps kwaal voor jou... Maar idd het hoort er bij velen wel bij. Je kan proberen een goed eetritme te hebben,dus bijv niet hongerig gaan koken. En kleine btjes eten.

Fijn dat je gisteren een leuke dag had! En dat vragen komt vanzelf goed.



Nee, natuurlijk geen details. Ik heb alleen gezegd aan mijn directe collega en lg dat ik dinsdag vervelend nieuws heb gehad en gevraagd om dit niet verder aan de afdeling te vertellen.



Zo brief is klaar en verstuurd.
Alle reacties Link kopieren
gelukkig, el. Het gaat ook verder niemand wat aan! Fijn trouwens dat het bij je moeder goed nieuws was!
Alle reacties Link kopieren
Dit was bij mijn schoonmoeder Elisa. Maar mams smst net dat haar borst schoon is. Nu morgen nog haar huid maar ik ben al helemaal blij
Elisa, ik voel me best goed, gewoon weer lekker aan het werk. Ik heb 30 jaar geen last gehad van de klep, dus ga er van uit dat er nu nog niks mis mee is (wat betreft verkalking enzo). Ik wacht gewoon nog eventjes tot ze met alle antwoorden komen.

Tot die tijd blijf ik gewoon doen wat ik altijd al deed. Zie niet in waarom ik dat zou veranderen.



Fijn Elmie!

Had je al reacties op je andere sollicitaties?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal gelijk in Draai!



Nee, nog geen reacties.



Ga vanmiddag een lekker stuk fietsen en morgen weer lekker aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
dat is ook zo,draai. Als je bijv. willekeurig een aantal mensen helemaal zo door zou lichten als bij jou,dan kom je ook misschien wel wat tegen!



Sorry el, maar gelukkig bij beide moeders goed nieuws dan:-)
Alle reacties Link kopieren
Jammer, de eerste afwijzing
Alle reacties Link kopieren
@ draai: Wat een heftig nieuws zeg, daar had je toch niet echt rekening mee gehouden? Fijn dat ze alles nu gaan onderzoeken, we hopen maar weer t beste! Allereerst voor jou gezondheid en daarna voor al t andere..



@Elmie; gelukkig goed nieuws van je schoonmoeder en hopelijk ook van je eigen moeder, ook voor jou hopelijk snel alleen maar 'meeval' nieuws!



Knuffel voor jullie!



@kristin; ik weet hoe het voelt, en dat is inderdaad kut! Ik vond het nog het lastigst om het tegen niemand te zeggen, omdat je geen argwaan wilt wekken.. "Goh, wat zie je wit!" "Ja? Oh ik voel me goed" terwijl je net weer over gegeven had. Ik had het ook de hele dag door, probeer telkens kleine beetjes te eten, zodat je maag niet leeg komt, dat hielp bij mij goed..



Hier weinig nieuws nog.. Veel gerommel, weinig doorzetten.. Ik ben er echt klaar mee en klaar voor dus, hopelijk snel leuk nieuws!
Alle reacties Link kopieren
hey fede,laat maar komen! We zijn allemaal wel toe aan de eerste baby en bevallings verhalen!



weet jij trouwens nog het gevoel,als die kleine draait in je buik? Ik vind het zo een gek gevoel! En dan schopt hij niet!
Alle reacties Link kopieren
Zo ff pauze



Do, ik heb het gevoel dat je het nuchter en van de positieve kant bekijkt. Al is het wel de zoveelste tegenvaller...

Had echt zo vet veel vertrouwen erin dat het allemaal goed zou zijn



Maar wat iemand anders ook al zei, wie weet wat ze bij mij allemaal vinden als ze me doorlichten. Zo is het ook weer. Positief is dat je geen klachten hebt en op de MRI na ook geen aanwijzingen hebben dat er iets niet goed me je zou gaan!



Flower, bedankt voor het nieuwe topic trouwens!!



Ah kristin, rot het die misselijkheid. Heb er ook een week of 6 goed last van gehad. Zo naar als je niks meer lust en inderdaad al niet goed worden van de lucht van eten. Echt alles was ranzig, behalve yoghurt haha...

Komt goed meid, over een paar maanden eet je alles wat los en vast zit (zegt zij die zich schuldig voelt na het wegwerken van een halve bak bananenkwark binnen een kwartier)



Joepie voor Elmie dat de uitslagen van beide moeders in ieder geval goed zijn. Wanneer zijn de vervolgonderzoeken van El?



Elisa, fijn dat je een leuke dag had gisteren! En hoop houden hè

Heb je al wel subtiel aangekaart van het erkennen enzo? Wellicht schudt hij dan wakker? Sommige (meeste) mannen hebben dat echt nodig!



Kimmie, succes nog met de kinders. Zie je al helemaal liggen temidden van het het gekeet. Super mooi weer is het niet, maar het is in ieder geval droog. Nog een dagje en dan kun je thuis bijkomen!



Fede

Heb je alle trucjes al geprobeerd? Ananasharten, tonic drinken, over hobbeltjes fietsen, seks.....



Elisa, gek he als je 'm echt voelt draaien. Heb ik vaak 's nachts. Wanneer ik dus meestal niet slaap tegenwoordig. Dan lig ik met mijn handen op mijn buik en dan voel ik het bolletje van zijn hoofdje, een verharding waar denk ik zijn rugje ligt en 2 stompende voetjes haha..

En dan ineens dan glijdt hij in mijn buik en dat voelt heel gek inderdaad. Wel heel gezellig. Volgens mij ben ik echt dadelijk voorbereid op kortere nachten. Voorheen was ik een langslaper, maar nu nog hooguit 6 uurtjes per nacht. Ben elke nacht zo'n 2 uur tussendoor wakker of 2 uur voordat mijn wekker gaat. Went wel moet ik zeggen, ben ook niet moe ofzo overdag.



Ben vanmiddag trouwens weer thuis gaan werken. Mag ik van lg zelf bepalen. Gisteren ging het best redelijk en hele dag gebleven, maar vanochtend deed zelf het zitten op mijn bureaustoel al zo'n zeer. Van het lopen nog maar niet te spreken, moest bijna janken gewoon. Nu lekker weer thuis met kruik in mijn rug. Gaat alweer wat beter.Kijk uit naar maandag als ik therapie krijg!!



Gisteravond nog uit eten geweest. Tapas. Wilde kleinigheidje voor Juno halen voor ons jubileum, maar had geen idee wat en aangezien ik de AH nog niet doorkom nu leek me uiteten gaan leuker. Was heel gezellig!!



Zo ga nu weer even werken.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven