Een mooie lentedag deel VIII

13-04-2011 21:09 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dagen worden langer en de wereld ontwaakt weer uit zijn winterslaap. In deze lente worden de eerste baby's al geboren en beginnen anderen zich te nestelen en op hun ei te broeden.

Meiden laten we volop genieten en hopen op een vruchtbare, jeugdige en vrolijke tijd. Laten we genieten van de bloemen, de vogels, het mooie weer en vooral van elkaars gezelschap.



Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren!!!! Christinauitgerekend mei 2011, zoon en dochter De Tweeling is geboren, beide kindjes en moeder in goede gezondheid. WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geborenLieke uitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlof Juniperuitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlofElisauitgerekend augustus 2011, zoonElisa is getrouwd!!! 12 juli met verlof Earthuitgerekend augustus 2011, zoon 1 juli met verlof Floweruitgerekend augustus 2011, dochter17 juni verloskundige 21 juli met verlof Kristinuitgerekend november 201129 juni 20-weken echo Shain de meeleesmodus Sha is lekker op vakantie!

Elmie in de meeleesmodus, neemt even wat afstand van het forum Gaat voor een ICSI of IVF traject, start na de bruiloft

Draaiorgelin de meeleesmodusGeen medische contra's gevonden voor starten met eiceldonatie nu eerst lekker op vakantie

Gerberain de meeleesmodus

Kimmiein de meeleesmodusOnderzoeken afgerond. Geen oorzaak gevonden voor infertiliteit. Nu 3-6 maanden zelf proberen, anders weer zh

Miekiein de meeleesmodus

Alle reacties Link kopieren
Flower, fijn dat de controle weer goed was! Ben benieuwd hoe je feestje was, fotootje zou inderdaad leuk zijn....enne voor je vriend:







Fijn dat je bij de fysio geweest bent Earth, alleen het losmaken scheelt wellicht wel. En over 2 weekjes ben je lekker met verlof en hoef je je ook niet meer in houdingen te forceren op je bureaustoel.



Elisa, ik eet gewoon waar ik zin in heb waar Juno bij is hoor. Schaam ik me niks voor. Heb gewoon echt veel honger weer de laatste tijd. Meestal pak ik wel iets van groente, fruit of yoghurt, maar de raketjes zijn hier momenteel echt favoriet (al stilt dat de honger natuurlijk weer niet) en een pak koekjes krijg ik ook wel in een week weggekaand.



Afgelopen week had ik voor het eerst zo'n enorme drang naar iets dat ik dacht letterlijk dood te gaan als ik het niet kreeg. Namelijk een Milkshake Banaan van de Mac...

Laat ik die nou nooit nemen, ga uberhaupt zelden naar de Mac. Een heel weekend zitten zeuren dat ik daar heen móest, komen we daar aan, zijn de milkshakes banaan uit het assortiment. Kreeg ter plekke tranen in mijn ogen. Uiteindelijk zonder iets weer weg gegaan, want al die andere smaken waren natuurlijk niet goed.



Gisteren de eerste doos met kleertjes uitgezocht (maatje 50 t/m 68), maar vond het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen

Een heel aantal dingen waren echt verwassen en vaal. Die hoef ik sowieso niet en de meeste andere dingen vond ik gewoon niet mooi. Veel bruin/beige tinten en prints met auto's etc. Ik hou van frisse kleurtjes. Heb wel een leuk mutsje, zwembroekje (maat 56, cute) en wat neutrale broekjes eruit geplukt.



Is er iemand die wel van bruintinten houdt en van printjes etc? Dan zal ik 'm nog een doorploegen van de week en wat foto's doorsturen!



Verder naar de thuiszorgwinkel geweest om klossen te halen. De mevrouw wenste me een fijne bevalling

Dit weekend ga we bepalen hoe het wiegje precies moet komen te hangen, dan kunnen we het bed verplaatsen en doen we meteen die klossen eronder.



Gisteren een perziken/roodfruitcrumble gebakken voor visite. Was lang geleden dat ik iets gebakken had. Eerst deed ik dat heel vaak, maar sinds ik zwanger ben geen zin meer gehad. Gelukkig ben ik het nog niet verleerd.



Vandaag het grote feest van mijn vader.... en belde net dat hij het af gaat blazen vanwege het weer. De hele tent en alle versiering heeft de storm van vannacht al niet overleerd

Vind ik zo zielig. Nou laat hij alle familie wel gewoon komen vanavond, maar de rest niet, want dat past niet in huis. Echt zo sneu...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Morge! Ik ben gisteren echt losgevroed door de fysio. Heb een beurs gevoel op mijn schouders. Het voelt ondanks dat wel fijner aan.



Oja, juun ik wilde nog reageren op je allergieverhaal. Soms denk ik er inderdaad te makkelijk over. Maar dat komt omdat iemand ben die daar graag rekening mee houdt. Ik vind het geen moeite om me daar op aan te passen. Stel dat Wereldbaby een vriendje heeft wat mega-allergisch is dan zou ik daar rekening mee houden. Eigenlijk vind ik dat ook geen moeite. Een vriend van ons is bijv. zwaar allergisch voor katten. Dan zorg ik voordat hij komt dat het huis schoon is gemaakt een paar dagen voordat hij komt (allergie is tegen de huidschilfers en dan werkt het niet om een uur van te voren te stofzuigen) en dat de katten dan zo min mogelijk toegang hebben tot de woonkamer. Maar ik ben blij dat ik geen allergie heb want het beperkt wel.



Wat jammer dat het feest van je vader niet doorgaat. Gaat hij het over een week of 2 opnieuw vieren?



Volgens mij ga ik qua kilo's de 20 kg wel halen. Ben nu 14 kilo aangekomen en moet nog minimaal 8 weken. Soms komt er wel 2 kilo per week bij....



Ben wel benieuwd naar de kleren Juun. Meestal vind ik dingen leuk die anderen lelijk vinden .
Alle reacties Link kopieren
Gm!



Ah Jun wat zielig voor je pa! Het is ook een rare maand wat weer betreft. Wij zijn ook zo dankbaar dat we mooi weer hadden op onze trouwdag!



Jammer dat de kleertjes tegenvallen. Het is ook zo van je smaak afhankelijk! Ik hou ook absoluut niet van bruintinten..

Vaak felle kleurtjes. Gister zag ik een superleuk maar erg duur merk van Dwell.... en nog wat uit engeland.. precies het thema van mijn kamertje. Ik MOET er toch wat van hebben......



Zoleuk met uiltjes en groen/wit/blauwe kleurtjes.

een rompertje kost 17,95.....



Dus de fysio heeft je lekker te pakken gehad, Earth?!

En ik ga er van uit dat er mistens 500gr per week bij komt..

Dan moeten er nog 4 kilo's aan!



Ik durf natuurlijk wel te snoepen als mijn mannetje er is, maar dan zou ik wel normaal gekookt hebben gister en nu was ik alleen en dan maakt het me niet zoveel uit, hahaha!

(alhoewel ik wel aan de kleine denk natuurlijk)



Ik ben op mijn werk vandaag en lekker standby hier!

Nog maar hoogstens 3 zaterdagen en dan verlof!!

Jippie!!
Alle reacties Link kopieren
Stop jij met 4 of 6 weken voor de datum met werken?



En inderdaad het is een rare maand qua weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het vol te houden tot 4 weken van tevoren, maar mag al wel 6weken van te voren een dagje vrij nemen of bijv. de donderdagavond vrij nemen, want dat is er vervanging!



Zoals ik me nu voel lukt het nog wel!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn, dat je af en toe vrij kan nemen. Dan is het denk ik ook beter vol te houden op het einde.



Ik ga boodschapjes doen!
Hoi allemaal!



Ik heb niet zo veel te melden. Ben heel benieuwd wat Flower aanhad naar het feestje :-)

Wat jullie zeggen over de angst van het verliezen van je partner: dat heb ik ook, en ben niet eens zwanger. Man was gisteren om 2.30 's nachts nog niet thuis en was er uiteindelijk om 4.30. Daar kan ik op zich al slecht tegen, maar meneer had wel al veel eerder een smsje gestuurd met de boodschap 'ga over een half uur rijden' tja, als je dan 3 uur later niet thuis bent, dan krijg je mij wel gek. Gelukkig was ik gewoon in slaap gevallen en merkte het dus pas om 2.30. Maar goed, ook ik maak me soms enorm zorgen.

Earth: fijn dat je losgemaakt bent :-)

Jun: wat jammer van het feest

Elisa: werk ze!



Wie was er nu naar de vk geweest? Flower? Fijn dat alles goed was!!



Ik heb de brief met formulieren voor de kliniek gepost gisteren :-)
Alle reacties Link kopieren
wow Draai wat een stappen ineens! Fijn!



Hier een een groot oeps-moment. Vriend en ik waren even langs bij 2 vriendinnen. Een van die vriendinnen heeft onlangs een kindje gekregen en we hadden het erover hoe fijn ze wel niet samen gaan spelen. Roep ik in mijn enthousiasme naam Wereldbaby en naam kindje vriendin gaan later samen echt dit en dit doen. Vriend kijkt geschokt naar me, een vriendin heel neutraal en andere vriendin begint te stralen. Toen dacht ik ohhh neeeeee, ik heb het-woord-wat-niet-gezegd-mag-worden gezegd...



Gelukkig was vriend erbij en kon hij zelf ook de enthousiaste reacties zien van onze vriendinnen. Maar men, wat een stomme actie van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ow earth, dat is ook zo snel eruit voor je het weet.

Ik was met mijn ma in een babyzaaknen daar hadden ze een dekentje met de naam erop..

Ik ook zo van, ah wat leuk en wijzen op dat label, tot ik snel nog bedacht dat ze dat eigenlijk nog niet hoefde te weten......



Nu heerlijk alleen languit op de bank en film ie kijken!!
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies! Sha is weer op Neerlands bodem geland! Wat een prachtig weer om weer terug te zijn in eigen land!

Ga nu lekker bijkomen van het vliegen en het reizen, en lekker in huis rommelen vandaag. Misschien dat ik vanmiddag nog even kom loeren hier.



Oh ja, en qua cyclus: ik ben nog steeds niet gereset :( Had geen testen meegenomen op vakantie, want ging ervan uit dat ik ongesteld moest gaan worden ( ik had pillen om de cystes te laten slinken en ongesteldheid op te wekken) maar dat is niet gebeurd. Pijn voel ik niet meer, maar de ongesteldheid is ook niet gekomen. Bij thuiskomst: twee dikke HCG strepen op mijn test. Shit dus. Nog steeds niet opgelost. Ondertussen nog steeds van die enorme HCG (o)(o) , dus het feest kan weer beginnen
Alle reacties Link kopieren
Oh en Wish: thanks voor het kaartje! Leuk zeg! Moet bekennen dat het exact het kaartje was dat ik van je had verwacht, wat leuk!



En toen bedacht ik me ineens naar aanleiding van de namen van de babies die al geboren zijn: hebben ze geen tweede en derde namen? Wat doen de andere moeders-in-spe / wens-moeders?



Draai: gaaf, brieven naar de kliniek!!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en nog een hart onder de riem voor iedereen die het leuk vindt om te lezen: ik zat naast een vrouw in het vliegtuig die onverklaarbaar onvruchtbaar was. Zei de arts. En toen? Toen kreeg ze in Djoels-sneltrein-vaart-Jezus-te-Paard 4 (!) kinderen achter elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Sha welkom thuis!

Wat rot dat die pillen niet gewerkt hebben! Je zou toch denken dat zo'n chemisch goedje wel wat doet. Wanneer moet je nu naar het ziekenhuis?



Over de namen, wij hebben 2 namen voor onze baby. Heeft niks met vernoemen of geloof ofzo te maken. Het zijn 2 mooie namen en ik vind het een leuk idee dat baby uiteindelijk als hij daarvoor kiest de 2e naam als roepnaam zou kunnen gebruiken. Het klinkt ook gewoon heel mooi na elkaar



Elisa, nog genoten van een rustig avondje op de bank? Wanneer komt je man weer thuis?



Ik vind het ook zo enorm moeilijk de naam geheim te houden. Gisteren op het feest gaat iedereen ook echt zitten vissen en raden. Niet dat ze het gaan raden maar toch. En wij gebruiken de naam dagelijks al zó veel ook, hij zit er echt al in.



Mijn zusje weet de naam dus al. Juno heeft maanden geleden ook een keer een slip of the tong gehad waar mijn zusje bij zat. We hebben het geprobeerd recht te praten, maar gisteren zei mijn zusje dat die naam wel bij haar is blijven hangen en dat ze vermoedt dat dat de naam is, maar dat ze het tegen helemaal niemand gezegd heeft. Ik voel dus met jullie mee Earth en Elisa.



Do, wat een grote belangrijke stap heb je genomen door de brieven te posten. Weer een stap in de goede richting! Dat mag gevierd worden toch?



Gisteren een lange maar leuke dag gehad. Het grote feest ging dus niet door vanwege het weer, maar uiteindelijk heeft de leverancier van de bbc-spullen een warm buffet laten komen. Helft van de mensen afgebeld en de andere helft kwam dus gezellig wel. Al met al een hele drukke gezellige middag/avond gehad met veel mensen die ik al lange tijd niet gezien had.



Iedereen vond de Prezi die ik gemaakt had erg mooi geworden, mijn vader geloofde niet dat ik dat zelf gedaan had haha...



Was wel helemaal afgetaaid gisteravond, toen ik mijn bedje inrolde voelde ik me zoals na 3 dagen Lowlands haha...

En nu nog een beetje brak en behoorlijk rugpijn. Komt wel goed, verse jus wordt nu geperst



Gisteren een smsje van collega dat ze gisterochtend bevallen is van een dochtertje. Helemaal emotioneel werd ik er van. We zijn echt al die tijd samen zwanger geweest, dus wel heel bijzonder. De bevalling was zo snel gegaan dat ze niet eens meer naar het zh konden.



Vandaag nog wat kleine dingetjes in huis doen. Kelderkast opruimen, bed op klossen en verder relaxen.



Fijne zondag!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Welkom thuis Sha! Hee, maar dat weer in het land waar jij vandaag kwam was ook niet al te best toch??

Vervelend dat die pillen (nog) niet hebben geholpen! Bizar en confronterend om nog steeds die strepen te zien lijkt me... Wanneer mag je weer naar de arts?



Hier ook twee namen. Waarvan één een vernoeming. De vernoeming is wel in een modern jasje gegoten. Zowel mijn (net overleden) oma, moeder en zusje dragen deze naam. De belangrijkste vrouwen in mijn leven.

Ik noem steeds heel bewust de naam niet, maar zeg: de baby! Ben anders veel te bang ook de naam hardop te gaan zeggen. Mijn beste vriendin heeft hem geraden.



Juun: dat klinkt als een gezellige dag! Ondanks het weer... Ik herken het gevoel ''3 dagen lowlands'' Ik had het ook na mijn 60-0's party, alsof ik onder een trein gelegen had. Er werd ook veel gerookt en had daar behoorlijk last van (Zegt de oude verstokte rookster..) Zal later vandaag even een foto plaatsen!



Wij krijgen vandaag deel II verjaardag bezoek. Mijn familie, das gezellig. Gister was relaxt, zijn 's avonds lekker bij de Thai uit eten geweest; HEERLIJK



Fijne dag allemaal!
Welkom thuis Sha! En wat naar dat de pillen hun werk nog niet hebben gedaan! Sluit me aan bij de andere vragen: en nu??



Flower en Jun: leuke feestjes :-) en ja, dat je je voelt als 3 dagen lowlands, dat zat er in he. Jullie zijn natuurlijk niets meer gewend, en liggen normaal gesproken na Sesamstraat in bed :-)



Earth: oeps! Maar ach, een grote ramp is het niet he. Ben wel heel benieuwd naar jullie namen!

Bij ons gaat het ook 1 naam worden. Ik heb zelf ook 1 naam. Man heeft er wel 3 (katholiek).



Ga vandaag even wat werken en in huis hangen.



Over de brieven, is nog niet heel bijzonder, is alleen om ons orienterende gesprek voor te bereiden. Het gesprek zelf is hopelijk wel reden tot feest :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug, sha!!



Ik ben begonnen met de boom te schilderen, met als gevolg dat ik helemaal onder de verf zit! Ik kan echt niet zonder te knoeien schilderen,haha!

Wel moeilijk hoe ik hem precies wil maken. Ik denk grijs, groen, felblauw... Jullie gaan het zien!!



Mijn man komt vanavond thuis. Ik mis hem!



En over de naam, wij geven een extra naam bij de roepnaam, die van de vader van mijn man komt. Niet echt een doopnaam, hoor..



Jun, fijn dat het nog gezellig was! En knap wat je gemaakt hebt. Ik ben niet zo een keukenprinses...



Flower, nog veel plezier vandaag en wat heb jij al een keurig kamertje en mooie wieg !!



Nu ook even een verse jus maken en een croissantje erbij!



Fijne dag meiden
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden! Ik ben ook weer terug in het echte leven. We zijn gistermiddag thuis gekomen. Wel ontzettend moe dus vanmorgen maar eens lekker uitgeslapen.

Helaas wel nog de verloskundige moeten bellen op het spoednummer. Ik ben namelijk gevallen op vakantie op mijn buik en gezicht. Tand door de lip, maar verder niks stuk. Heb mijn val goed kunnen breken en gelukkig heeft de verloskundige me goed gerust kunnen stellen.



Vanavond ga ik even bijlezen, helaas had ik daar geen internetverbinding. Vanmiddag eerst op bezoek bij mijn ouders en dan hoop ik vanavond weer even tijd te hebben voor jullie! Iedereen een fijne zondag!
Oh Kristin wat een schrik! Blij dat alles goed is! Ga je voor de zekerheid nog langs? Oh wacht, je hebt binnenkort toch 20 weken echo? Wacht je tot die tijd?

Ik ben benieuwd naar je verhaal! (niet alleen van de val, ook van je vakantie en hoe je het vond, zo lang met schoonfamilie :-) )
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Kristin! Hoe gebeurde het? Fijn dat ze je gerust heeft kunnen stellen. Heb je verder nog klachten gehad ? 29e toch de 20weken echo?



In antwoord op de vragen over het "wat nu?": ... ehm.. ik weet het niet. Ben enorm gelukkig met mijn afspraak dinsdag en probeer het nu uit mijn hoofd te zetten. Ik ben er zeker van dat ze mijn cyclus wel weer aan de gang gaat krijgen en dat er een oplossing voor is, ds wat dat betreft zal het wel in orde zijn. Hooguit moet ik langer wachten.......



Oh... verse jus met croissant! Ik moet nog naar de supermarkt, maar die is pas om 4 uur open! Zucht... kun je 'm door de digilijn heen duwen?
Alle reacties Link kopieren
Ojee, Kristin. Was je erg geschrokken na je val?



Sha, fijn dat je weer in NL bent en inderdaad gewoon dinsdag maar even afwachten.



Wij zijn vandaag aan de slag gegaan om nep-maxi cosi in fietskar te krijgen. Het is ons nog steeds niet gelukt . Vriend gaat er morgen weer mee verder.



Morgen weer lekker aan werk. En ben nu echt bezig met aftellen naar mijn verlof. Zo fijn dat ik 6 weken van te voren al ga.
Alle reacties Link kopieren
Oh, hier maar 1 naam. We houden van simpel .



Elisa, is het nog gelukt met de boom?



Draai, het mag dan een simpele brief zijn, maar het is wel weer een stapje in jullie traject!
Earth, als je zegt we houden van simpel, heeft zoon dan ook een simpele naam?

Jan, Willem, Kees?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad simpel, NL en 2 lettergrepen.



We waren vandaag ook bij andere vrienden en hebben hun ook de naam vertelt. Dan weten onze liefste vrienden het allemaal en de rest moet maar wachten tot de geboorte



Heb je weer een drukke week tegemoed, Draai? Jij hoeft ook nog maar 2 weekjes tot je vakantie. Lekker hoor! Heb je al genoeg boeken voor je vakantie ingeslagen?
Alle reacties Link kopieren
Oja, als je boeken gaat kopen dan kan je ook nog even op deze site kijken www.boekenkraam.nl Zij verkopen lichtbeschadigde boeken met 40% korting. Het aanbod is erg groot en leuk! Bestelde daar altijd grote stapels voordat we op vakantie gingen.
Ja, weer een enorm drukke week helaas maar heb vandaag weer even een goede planning gemaakt :-) dus kan vannacht rustig slapen! (ik hoop jij ook!!!)



Heb al aantal boeken, maar nog niet genoeg :-) heb wel een cadeaubon van Bol gekregen net, dus dat komt mooi uit!



Simpel, NL, 2 lettergrepen. Hmmmm. Komt een naam in me op, maar dat is nergens op gebaseerd. Ik zeg begint met een R. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven