Een mooie lentedag deel VIII

13-04-2011 21:09 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dagen worden langer en de wereld ontwaakt weer uit zijn winterslaap. In deze lente worden de eerste baby's al geboren en beginnen anderen zich te nestelen en op hun ei te broeden.

Meiden laten we volop genieten en hopen op een vruchtbare, jeugdige en vrolijke tijd. Laten we genieten van de bloemen, de vogels, het mooie weer en vooral van elkaars gezelschap.



Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren!!!! Christinauitgerekend mei 2011, zoon en dochter De Tweeling is geboren, beide kindjes en moeder in goede gezondheid. WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geborenLieke uitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlof Juniperuitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlofElisauitgerekend augustus 2011, zoonElisa is getrouwd!!! 12 juli met verlof Earthuitgerekend augustus 2011, zoon 1 juli met verlof Floweruitgerekend augustus 2011, dochter17 juni verloskundige 21 juli met verlof Kristinuitgerekend november 201129 juni 20-weken echo Shain de meeleesmodus Sha is lekker op vakantie!

Elmie in de meeleesmodus, neemt even wat afstand van het forum Gaat voor een ICSI of IVF traject, start na de bruiloft

Draaiorgelin de meeleesmodusGeen medische contra's gevonden voor starten met eiceldonatie nu eerst lekker op vakantie

Gerberain de meeleesmodus

Kimmiein de meeleesmodusOnderzoeken afgerond. Geen oorzaak gevonden voor infertiliteit. Nu 3-6 maanden zelf proberen, anders weer zh

Miekiein de meeleesmodus

Alle reacties Link kopieren
hoi jun, jij voelt het ook zo? Die details kan ik niet voelen,maar dat komt vast snel. Je merkt gewoon dat het groter wordt! Ik lig dan ook lekker te voelen. Gelukkig ben ik niet vaak lang wakker tot nu toe!



Ik heb genoeg hints gegeven aan mijn vriend. Hij weet volgens mij precies hoe het in elkaar steekt. Mijn gevoel zegt dat het binnenkort goed komt. Zo niet dan ga ik de dag na mijn vakantie zeeeer driftig en geïrriteerd alles regelen,haha!



Nog gefeliciteerd met jullie jubileum!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb goede hoop voor je Elisa! Moet je ook voor een bepaalde tijd erkennen? Weet eigenlijk niet hoe dat zit.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
dat hoop ik niet? Geen idee,maar je kan het maar geregeld hebben. Ik vind ons al veeeel te laat! pff ik heb net chinees gegeten en nu het gevoel dat ik op klappen sta!
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,



Even weer wat tijd voor jullie maken hoor! Voel me bijna ontaard dat ik hier zo weinig kom, terwijl er zo veel speelt...



Sha, ik las je dat je even een tandje terug doet... ik snap je helemaal, maar zal je posts missen! Vind het altijd erg leuk om te lezen hoe jij zaken analyseert en hoeveel energie je hebt. Ik heb het idee dat jij x 2 leeft (qua snelheid :-)).



Draai, wat een domper je uitslag... ook ik had het idee dat het vast allemaal wel goed zou zitten (omdat je helemaal geen kwalen hebt). Nu dus weer afwachten naar het vervolg. Mooi om te zien dat je wel positief blijft. Het is nog steeds niet onmogelijk!



Elmie, ik ben behoorlijk geschrokken van jullie uitslag! Ineens patsboem liggen er cijfers op tafel... die er niet om liegen. Ik vind je wel heel sterk klinken! Dikke knuffel voor jou en... ook dit overwinnen jullie! Fijn dat de beide moeders goede uitslagen hebben gehad!



Kristin, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Helpt het misschien om de hele dag door wat kleine hapjes te eten?



Elisa, van harte gefeliciteerd!!



Fede, spannend dat gerommel. Hoe voelt dat eigenlijk? Heb eigenijk niet zo'n goed idee wat ik mij hierbij voor moet stellen. Beetje buikkramp?



Juni en Elisa, dat gedraai voel ik volgens mij niet. Het klinkt niet herkenbaar . Voel wel vaker nu aan een kant een harde bal, zal wel het hoofdje of kontje zijn . Juni, vervelend dat je zo'n last van je rug en bekken hebt! Ik hoop dat de therapie je maandag verlichting gaat geven!



Aan de zwangere dames: hoeveel kilo zijn jullie nu aangekomen? Ik zit nu op de zeven kilo. Is dat een beetje normaal?



Vanavond de eerste zwangerschapscursusavond. Ben benieuwd! Eigenlijk was de eerste les al twee weken geleden, maar toen zaten we in Madrid.



En... de babykamer wordt mooi!! Het kamertje is inmiddels behangen en de meubels staan in elkaar. Nu nog de aankleding. Zal snel wat foto's maken en op H. zetten! Wordt helemaaal blij als ik er binnen loop. Moet ook iedere keer even de kast opendoen om alle spulletjes te bekijken .



Tijd om eten te koken, tot snel meiden. Hoop weer wat vaker mee te kletsen! Mis het!



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
hey lieke! 7 kilo is netjes. Ik nu ong 5 kilo bij 23weken. Leuk,he de babykamer inrichten. Ik vind het ook superleuk om te doen en om naar die kleine kleertjes te kijken! Hoever ben jij nu in je zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Zo eten staat op... pasta vandaag.



Elisa, ik ben nu 27 weken! Kan inderdaad niet genoeg krijgen van de kleine kleertjes. Er is zoveel leuks. De Hema is toch wel het meest favoriet.



Wil nog wel op zoek naar een eerste pakje. Heb je daarvoor al iets uitgezocht? De rest van de kleertjes is best wel stoer, maar voor zo'n eerste dag moet het misschien even wat liever zijn .
Alle reacties Link kopieren
Effe een tip; je bent VERPLICHT t kind voor de 24ste week te erkennen, anders pech!
Even kort, want onderweg naar iets leuks: cardioloog belde vandaag. Ze had met gyn. gepraat, en ik kriig weer uitnodiging voor gesprek gyn. En heb nog even doorgevraagd. En bleek helemaal gelijk te hebben. :-)

Die klap is niet het ergste, meer mensen hebben dat. Tot op heden heb ik totaal geen verkalking. Mag dus gewoon alles blijven doen. Gewoon regelmatig controle, maar niks bijzonders. Is 1 van meest voorkomende afwijkingen. (niet alleen bij Turner dus). Bij zwangerschap is het echt de aorta die gevaarlijk kan zijn. Bij mij is tot nu toe echt niks te zien. Alles mooi. Enige probleem: d cellen waaruit die is gemaakt..... Want dat zijn natuurlijk afwijkende cellen. Maar hoe die verdeling precies is, weten ze niet. En ze weten dat dat tijdens zwangerschap mogelijk een probleem kan zijn. Want onder invloed van zwangerschap gebeurt er iets met je weefsels (schijnen week ofzo te worden..... Hebben jullie daar last van??) en ze weten dus niet hoe dat bij Turnervrouwen gaat.

Dus er is nu niks met mijn aorta aan de hand, maar ze weten niet wat ie gaat doen bij zwangerschap. Er zijn vrouwen met Turner die gewoon kinderen hebben gekregen, en er zijn ook vrouwen overleden bij zwangerschap. Maar ja, dat geldt ook voor niet- Turner vrouwen natuurlijk.....



Ik ga een avondje uit!
Alle reacties Link kopieren
@ Lieke; hoe het voelt? Alsof je ongesteld gaat worden, zeurende krampen op dit moment, gecombineerd met harde buiken. Vervelend, maar toch wens ik dat ze nog erger gaan worden, vreemd he? Veel plezier op je cursus! Oja ik ben nu 14 kilo aangekomen, vond ik meer dan genoeg..
Alle reacties Link kopieren
Hé Lieke, leuk je weer te zien!



Gaat alles goed met je zwangerschap? Ik denk dat je nu een week of 28 bent toch? Ik bijna 26 en we schelen 2 weken dacht ik.

7 Kilo is dan netjes toch? Volgens mij komt er vanaf een week of 24 500 gram per week bij had ik ergens gelezen.

Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen. De laatste keer dat ik gewogen had was bij 18 weken en toen was het 1,5 kilo. Ik verwacht nu 5 ofzo. Dinsdag moet ik weer op controle dan zal ik eens op de weegschaal gaat staan. Ben wel benieuwd eigenlijk al word ik niet extreem dik ofzo. Zelfs nu heb ik nog maar een klein buikje.



Ik heb dat ook hoor dat ik steeds even de kleertjes wil kijken enzo. Vorige week nog een megabestelling bij de hema gedaan voor allerhande musthaves zoals lakentjes, moltons, verzorgingssetjes etc.

Eigenlijk wilden we dit weekend even naar Baby-dump en Ikea voor nog wat ander spul, maar dat gaat nu dus even niet met mijn rug. Jammer. Ben wel heel blij dat we nu alleen nog maar kleine klusjes in huis hoeven te doen trouwens!!



Net weer een beetje verdrietig. Heb al zo'n slechte dag qua pijn en schoonmoeder kwam even iets ophalen. Ze vroeg hoe het ging, dus ik vertel van mijn rug. Ze zei alleen maar dat ze zelf ook al 4 dagen last van d'r rug had en dat ik zwanger ben dus dat dat er bij hoort. En bedankt

Ze had me eens moeten zien lopen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
had beter eerst kunnen f5en haha..



Do, dat is toch relatief goed nieuws! Fijn. En dat week worden, dat is nu mijn probleem in mijn rug.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Kortom elisa; Als je nog heeel even wacht, moet er gewoon getrouwd worden.. Hint?
Alle reacties Link kopieren
jemig fede, ik schrik ervan. Ik ben nml zaterdag 24 weken! Dus dan is alleen trouwen nog een optie? Ik ga eens even googlen



Handig van je schoonmoeder jun, terecht dat je even gromt hoor!



Ik ga denk ik nog om een grote zak 2hands kleding voor 50euro, positiekleding,he! Van alles wat. Is altijd wel handig denk ik. Voor mijn werk is het vaak nog moeilijk en ik geef anders zoveel uit..
Alle reacties Link kopieren
lieke, als het past wordt zijn 1e pakje het pakje wat hij als eerste van zijn vader heeft gekregen! Zo lief,smelt..
Alle reacties Link kopieren
Ja snap ik elisa, wij hebben het al met 14 weken geregeld, en toen heb ik me erin verdiept en bleek het voor de 24ste week te moeten, zover ik weet. Dus.. Morgen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
ik kijk even op google en daar staan verschillende dingen op. Volgens mij kan je nog later in je zwangerschap erkennen,maar je bent verplicht bij miskraam od je kind aan te geven na 24 weken. Hoe zou je zoiets eigenlijk moeten weten? Ik heb het nergens gelezen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was dat toen een van de eerste dingen die de vk zei. Dat we dat op tijd moesten regelen, misschien is het per gemeente verschillend? Het heeft ook te maken met dat t kindje dan levensvatbaar is geloof ik. Maar anders bel je morgen even, maar ik zou er geen weken mee wachten, als je tenminste de naam van je vriend wil gaan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was dat toen een van de eerste dingen die de vk zei. Dat we dat op tijd moesten regelen, misschien is het per gemeente verschillend? Het heeft ook te maken met dat t kindje dan levensvatbaar is geloof ik. Maar anders bel je morgen even, maar ik zou er geen weken mee wachten, als je tenminste de naam van je vriend wil gaan gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
dat is wel de bedoeling! Als hij zo blijft treuzelen niet,hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heey Elisa (en fede) Volgens mij is de erkenning - gezag etc per gemeente verschillend geregeld. Hier kun je de hele zwangerschap het kind als vader erkennen. Geen 24 weken grens. Snap trouwens ook niet zo goed waarom ze die grens bij jullie stellen fede. Stel, in een gek geval kom je er pas bij 25 week achter dat je zwanger bent? Of je man zit in het buitenland? Noem maar wat...

Maar het is wel belangrijk om het goed te regelen. En het gezag is nog belangrijker dan erkenning he! Dus vergeet dat niet...
Alle reacties Link kopieren
Draai: begrijp je verhaal niet helemaal geloof ik. Het lijkt alsof de cardio niet direct grote risico's aangeeft ten aanzien van een eventuele zwangerschap... Het is natuurlijk niet helemaal zijn gebied, maar dit kan je al een gedeelte gerust stellen misschien. En nogmaals; fijn dat je aorta gewoon heel mooi ''het doet''.



Juniper: knuffel, dat was inderdaad wel beetje lomp van smoeder... Tja, laten we het maar houden op andere generatie??



Lieke: leuk je hier weer eens te zien. Gaat alles goed met je? Ben heel benieuwd hoe je kamertje wordt... Had jij ook niet zo'n sticker besteld? Hoe is het trouwens met dat te vroeg geboren kindje?



Ik ben trouwens 5 kilo nu aangekomen. 2 kilo in twee week. Maar merk dat ook enorm aan mijn buik. Heb niet echt het gevoel dat de rest ook dikker wordt.

Wij hebben vanavond ons behang besteld... Zal even wat leuke kiekjes op h zetten hoe ik mijn meisjes kamer ga maken. Ik ben dag en nacht te vinden momenteel op mp.
Alle reacties Link kopieren
Ha, gevonden!



Juni, zal ik die bon van ¤ 5,- naar jou toesturen? Kun je bij Babydump gebruiken voor babykleding of positiekleding.

Ik doe er niets meer mee.



Ik ben nu 5-6 kilo aangekomen (33 weken).



Elisa, bij ons hebben ze die 24 weken grens ook niet. Wel is het hier zo dat je (flink) gaat betalen als je de erkenning pas na de geboorte gaat regelen. Voor de geboorte is het gratis.

Wat is de reden dat hij het niet wil? Waar is hij bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Zit er iemand Generatie 2010 te kijken op Ned 1?
Alle reacties Link kopieren
Draai, fijn weer een gesprek met de gyn. Het lijkt me voor jezelf het fijnst om zo veel mogelijkheid duidelijk te hebben. Anders blijf je toch steeds maar zitten malen...



Fede, 14 is nog wel netjes binnen de grenzen toch? Ik wil niet meer dan 15 kilo aankomen, want dan blijven we in de 70 hangen . Meer een psychisch ding... haha.



Elisa, haal je die positiekleding van Marktplaats? Ik heb ook al een paar keer zitten kijken, maar het ziet er zo snel vormeloos uit. Zo van een foto vind ik het best lastig beoordelen. Of is het gewoon een gok?



Flower, nee geen sticker hier aan de muur. Het een combinatie van twee behangetjes gemaakt. Zal komend weekend wat foto's maken. Het is aquablauw met wit en antraciet. Wat voor kleuren wordt jullie kamertje?? Ben benieuwd!

Met het te vroeg geboren baby'tje blijft het nog wel even spannend. Vorige week heeft hij wat infecties gehad waardoor het kritiek was, maar deze week gaat het gelukkig weer goed! Het lijkt me wel heel zenuwslopend hoor!



Wish, ik ga zo op uitzending gemist het programma kijken. Was net te laat terug om te kijken, dus dan maar even achteraf . Wauw, netjes qua kilo's! Volgens mij ben jij straks na de bevalling gelijk weer op je gewicht!



Vanavond de eerste avond cursus gehad. Het was ruim een uurtje en vooral heel praktisch. Op zich prima, alleen had ik wat meer geouwehoer verwacht... heb nu eigenlijk niemand van de andere zwangeren gesproken, alleen maar zitten luisteren en zitten oefenen qua ademhaling. Maar misschien komt dat nog... Vond dit een beetje ongezellig .
Ja, Flower lijkt erop dat er nu cardiologisch niets aan de hand is. Maar ze weten dus niet wat die aorta gaat doen bij zwangerschap.

Dus ja, goed nieuws denk ik tot op zekere hoogte, maar meer weet ik niet. Toch gesprek gyn maar weer afwachten.



Heb superleuke avond gehad!!! Wil via foon op H. krabbelen wat, maar dat lukt op een of andere manier niet



Ik lees morgen de rest weer bij!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven