Een mooie lentedag deel VIII

13-04-2011 21:09 2504 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dagen worden langer en de wereld ontwaakt weer uit zijn winterslaap. In deze lente worden de eerste baby's al geboren en beginnen anderen zich te nestelen en op hun ei te broeden.

Meiden laten we volop genieten en hopen op een vruchtbare, jeugdige en vrolijke tijd. Laten we genieten van de bloemen, de vogels, het mooie weer en vooral van elkaars gezelschap.



Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren!!!! Christinauitgerekend mei 2011, zoon en dochter De Tweeling is geboren, beide kindjes en moeder in goede gezondheid. WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geborenLieke uitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlof Juniperuitgerekend juli 2011, zoonGeniet van haar verlofElisauitgerekend augustus 2011, zoonElisa is getrouwd!!! 12 juli met verlof Earthuitgerekend augustus 2011, zoon 1 juli met verlof Floweruitgerekend augustus 2011, dochter17 juni verloskundige 21 juli met verlof Kristinuitgerekend november 201129 juni 20-weken echo Shain de meeleesmodus Sha is lekker op vakantie!

Elmie in de meeleesmodus, neemt even wat afstand van het forum Gaat voor een ICSI of IVF traject, start na de bruiloft

Draaiorgelin de meeleesmodusGeen medische contra's gevonden voor starten met eiceldonatie nu eerst lekker op vakantie

Gerberain de meeleesmodus

Kimmiein de meeleesmodusOnderzoeken afgerond. Geen oorzaak gevonden voor infertiliteit. Nu 3-6 maanden zelf proberen, anders weer zh

Miekiein de meeleesmodus

Lieke: wat een leuke dag heb je dan gehad! Enne, hoe vond je het? Vermoeiend? Blij dat ze aan het eind van de dag weer naar huis ging? Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor je je baby voor het eerst mag vasthouden....



Miekie: leuk je te zien! Fijn dat jullie ook iets hebben afgesproken. Kun je je een beetje op richten. Maar wie weet is het niet nodig!



Earth: leuk dat je opa en oma nog zo actief zijn! Heerlijk als je zo oud kunt worden!

En heerlijk die fiets! De bult die je bedoelt, is dat die achter station, langs Super de Boer zeg maar?

Waarom moet je alles eigenlijk wassen voor de baby? Is dat nu eenmaal gewoonte, of heeft het ook echt een doel?



Fede: wat fijn dat het gesprek op je werk goed ging! Ik hoop dat jullie er uit komen!

Wat goed dat je een 'moeilijk' konijn neemt! Er is een speciale actie in deze periode bij de asiels dacht ik. Het heet is van kneuzenweek ofzo. Dan krijg je korting als je een 'kneus' neemt. Een ziek beest, een beest met problemen enz.



Flower: kan me voorstellen dat je heerlijk geslapen hebt! Wat een droomslaapkamer!!

Goed nieuws van je werk! Zou mooi zijn als het allemaal lukt!

Ik wil best de tabel overnemen, maar ga binnenkort op vakantie, dus dan is ie even niet up to date....



Sha: wat een gedoe zeg, moet heel raar zijn, al die lichamelijke veranderingen! Fijn dat je klaar bent met de pillen. Nu maar hopen dat ze hun werk hebben gedaan!

En: ook verdrietige posts horen er bij! Dus laat je niet tegenhouden.

Geniet van je laatste vakantiedagen!



Kimmie: doe wat goed voelt he! Ook egoberichten zijn welkom! Fijn dat de kansberekening ok was! Groot gelijk dat je niet 6 maanden afwacht! Maar ook voor jou hoop ik dat het niet nodig is!

Hoe is het met het huis?



Elmie: leuk je even te zien! Balen van je ongesteldheid! Ook al is de kans klein, je hoopt het toch natuurlijk!

Julle gaan dus voor de bruiloft op vakantie? En daarna nog op huwelijksreis of dat niet? Is er een reden dat je voor je huwelijk op vakantie gaat? Wij zijn ook in september getrouwd en die zomer niet op vakantie gegaan, maar meteen na de bruiloft.



Elisa: die laatste weken vliegen vast zo voorbij! Ik hoop dat je in je verlof inderdaad nog steeds

energiek en mobiel bent. Gezellig lijkt me dat, die laatste periode, alles afronden, afspraken met vriendinnetjes, leuk hoor!



Ik heb vanavond weer lekker hardgelopen. 2e keer al deze week! Man was laat thuis vandaag. Had hem het goede nieuws natuurlijk al wel verteld.

Morgen weer een drukke dag, veel afspraken.

Kijk wel enorm uit naar de vakantie trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Draai, waar ga je heen op vakantie (sorry als je het al verteld hebt) en wanneer? En ik vind het zo knap dat je iedere keer weer de motivatie kunt opbrengen om te gaan hardlopen! Daar kan ik nog wat van leren.....
Alle reacties Link kopieren
Zo, even bijlezen hoor!



Earth, kan me voorstellen (duh) dat je uitkijkt naar je verlof. Is helemaaaal geen straf haha..

En goed dat je naar de therapeut gaat, kan beter even kijken om erger te voorkomen toch? Betalen we niet voor niks die hoge kosten van de zorgverzekering



Had trouwens nog ff op dat topic gekeken, snapte nu wel wat je bedoelt. Waar bemoeien mensen zich soms toch mee



Do, wat heerlijk dat jullie nu eindelijk groen licht hebben om concreet te gaan worden! Eindelijk kun je nu ook weer naar de toekomst kijken. Zou het zo leuk voor jullie vinden als het allemaal lukt!



Chris, super dat je lekker in de tuin hebt kunnen genieten. Een paar uurtjes rust kan al wonderen doen, en hoewel benauwd was het gisteren qua temperatuur heel lekker.



Kimmie, fijn dat jullie een beslissing gemaakt hebben en over een maand of 3 concrete vervolgstappen gaan ondernemen.Het lijkt me ook echt erg lastig als er gewoon geen concrete oorzaak gevonden wordt waarom het zwanger worden niet wil lukken.



Ff posten en verder lezen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Wish, haha mijn man aangeboren prehistorische instincten? Hij is meer met kleding en uiterlijk bezig dan ik, dus Neuh...

Overigens heb ik een aangeboren afwijking naar links, maar dat komt omdat ik zelf heel hardnekkig linkshandig ben. Doet me trouwens wel nieuwsgierig zijn of onze baby uiteindelijk links- of rechtshandig zal zijn. Mijn vader is rechts- en moeder linkshandig en alle 3 de dochters zijn linkshandig.



Super dat M. het zo goed gedaan heeft overdag Wish! Jij klinkt ook al als zo'n ervaren moeder. Hoe snel dat dat gaat. En poepluiers, ik leerde gisteren op de borstvoedingscursus dat baby's de eerste 4 weken gemiddeld 6 plasluiers en 8 (!) poepluiers per dag hebben. Na die 4 weken wordt dat drastisch minder tot soms maar één poepluier per week (heaven). Wel fijn dat wij nu weten dat dat dus ook eindig is die grote hoeveelheden per dag haha..



El, waar gaan jullie heen op vakantie? En is dat een vervroegde huwelijksreis? Wij zijn eind augustus getrouwd en begin september toen op vakantie gegaan. Vond ik heerlijk even bijkomen met z'n tweetjes.



Fede, fijn dat het gesprek goed gegaan is. Was het niet gek om weer op je werkplek te zijn na zolang eruit te zijn geweest? Ik duim voor je dat je akkoord krijgt!

Ik heb trouwens ook een special needrammetje. Net als die jij krijgt heeft deze ook bijna geen tandjes meer. Dat heeft bij die van ons tot gevolg dat hij niet goed kauwt en minder goed z'n eten verteert, met als gevolg heel vaak slechte keutels. Van die plakpoep die aan zijn kont blijft zitten. Hij gaat dus soms wel dagelijks in bad, want ben als de dood voor myasis. Die van ons krijgt dus ook geen groenvoer, dan heeft hij meteen diarree. Alleen science selectivevoer en veel hooi. Maar het is zo'n lekker ding. Kwam heel getraumatiseerd bij ons en inmiddels een jaar later kopieert hij zijn vrouwtje in alles. Hij heeft echt alles moeten leren. Hij wist niet hoe hij zichzelf moest wassen, een ander konijntje likken. Schrok overal van en vertrouwde geen mensen. Inmiddels wil hij niets liever dan door ons gekriebeld worden en is het dikke liefde tussen die 2. Hij blijft schrikachtig voor vreemde geluiden en mensen, maar van ons pikt hij heel veel gelukkig.



Oh ja, wij moeten zijn vachtje ook heel goed bijhouden. Doordat hij die tanden mist kan hij zijn eigen vacht niet goed verzorgen.

Zal op H. eens een recente foto van het posten.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Earth, wat schattig dat je opa en oma nog zo lekker actief zijn en van het leven genieten! Doet me aan mijn ene opa en oma denken. Die waren ook zo tot dik in de 80. En toen ze door een aantal medische redenen ineens niets meer konden zijn ze ook vrij snel na elkaar overleden. Dat vind ik eigenlijk wel mooi. Het waren echt geen mensen om achter de geraniums te gaan zitten.



Wij krijgen vanavond die berg kleertjes van de collega van Juno. Ben erg benieuwd. Wat we overhouden kan ik wel als gratis Marktplaatsje op H. zetten!!



Sha, lastig die bijwerkingen van die pillen! Gelukkig heb je wel van je vakantie kunnen genieten, maar snap dat je liever met je eigen lichaam op vakantie gaat haha..



Miekie, leuk dat je even langskomt! Ook dapper van jullie dat je een besluit hebt genomen voor eventuele vervolgstappen



Do, babykleertjes en ander spul moet je wassen vanwege chemicaliën en stijfels die altijd in nieuwe kleding zit. Dit kan voor zo'n kleintje meteen reden zijn om allergisch te reageren, dus dat doen we dan maar braaf (ik haat strijken, maar heb het nog nooit zoveel gedaan als afgelopen weken haha..)



Lieke, leuk dat het oppassen goed gegaan is! Oh en eind volgende week al bevallen? Ga je gang maar, ik wacht nog even hoor



Gisteren een leuke dag gehad. Lekker bij mijn vader (65 geworden) in de tuin geluncht. Net voor de spits weer naar huis gereden, vlug gekookt en daarna de borstvoedingscursus met Juno. Gelukkig voor hem waren er meer mannen bij

Het duurde 2 uur en volgende week weer 2 uur, maar het is het geld en de tijdsinvestering meer dan waard. Wat heb ik veel geleerd zeg. Gisteren ging het vooral om het 'technische' verhaal over aanleggen, ritmes, soorten melk en hoe de borst precies werkt etc. (ik wist bv, echt niet dat zo'n baby eigenlijk op een bepaalde manier een heel gedeelte van je borst naar binnen moet happen om goed te kunnen drinken. Ik dacht dat alleen die tepel naar binnen ging). Volgende week gaat het over problemen waar je tegenaan kunt lopen en over kolven etc.



Ik had verteld dat ik graag wil borstvoeden vanwege mijn eczeemverleden en mijn allergieën. Nu leerde ik gisteren dat ik in dat geval eigenlijk 6 maanden alleen maar mag borstvoeden om mijn kind echt te beschermen. Wanneer ik een enkele keer kunstvoeding zou geven is dit bescherming al teniet gedaan. Voor infecties ed. werkt dat weer anders.

Was wel even slikken, want had niet verwacht dat dat half jaar 'verplicht' zou zijn. Dat betekent dus ook kolven op het werk. Ik voel nu wel meer druk om het te laten slagen.



Verder ruk geslapen, had gisteren al een beetje last van maagzuur en vannacht heel erg. Heel mijn slokdarm stond in de fik de hele tijd. Had ik nog nooit gehad. En net heb ik wat ontbeten en begint het weer

Maar even vanillevla halen dadelijk, dat schijnt te helpen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Menn, wat moet ik veel schrijven na zo'n dag zeg.



Mijn plannen van vandaag, dadelijk eerst verloskundige. Wat boodcshappen voor het avondeten halen en om 13.00 komt de nieuwe poets. Ik ga in de tussentijd maar even relaxen denk ik. Ben echt een beetje moe vandaag. Misschien als zij weg is vast naar de thuiszorgwinkel alle kraamdingen zoals klossen ophalen. En babyboom op uitzendinggemist kijken.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben ik een dagje thuis is het hier rustig!



Net terug van de verloskundige. Alles was goed, baby ligt met kopje naar beneden en was een ietsiepietsie ingedaald. Tot mijn verrassing krijg ik toch nog een liggingsecho over 2 weken.

Ik was verbaasd dat hij blijkbaar al aan het indalen is omdat hij voor mijn gevoel nog zo 'hoog' zit en ik zelfs ineens maagzuur heb door de druk op mijn maag. Verloskundige zei dat het kwam doordat ik zo'n klein buikje heb en als het ware helemaal 'vol' zit.



Nog even op de weegschaal gesprongen en pas 7,5 kilo eraan. Verbaasde me ook al eigenlijk, heb het idee dat ik echt schrans de laatste weken haha...
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
jun, gaat lekker zo! En toch nog een echo,dat is een verrassing. Volgens mij heeft iedereen die nog een keer. Ik hoop er ook op! Ik ga gewoon bezorgd doen of mijn placenta toch niet voor de uitgang ligt;-) en jouw gewicht is keurig zeg! Ik was er de vorige keer al 9.5 bij:s



Mijn kleine mannetje zit ook erg hoog met de voetjes of knietje. En dat is af en toe best pijnlijk. Maar ik onderga de pijn met liefde:p en ik moet dan goed rechtop gaan zitten.



Iemand trouwens nog een tip welk voedingskussen te kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap al maanden met een voedingskussen van Hema. Weet eigenlijk niet of er verschil tussen soorten zit. Deze bevalt iig prima.



Lastig soms hé die knieën of voeten van de baby. Inderdaad heel erg rechtop gaan zitten of juist languit gaan liggen op de bank scheelt wel wat. Ik geniet ook wel van al die bewegingen, maar soms is het het ff lastig, of komt het gewoon niet uit. Gisteren ook bij de cursus, dan is hij zo druk, ik zie mijn buik gewoon alle kanten op schieten. Dan denk ik echt, nu ff niet haha...



Maar 9,5 is toch ook heel netjes? Eigenlijk maakt het ook geen zak uit, ik verbaas me er alleen soms over omdat ik best behoorlijk eet en ook zo'n beetje de hele dag honger heb. De koekjes laat ik toch ook echt niet liggen.

Maar aan de andere kant heb ik eigenlijk bijna geen last van vocht, dus wellicht dat dat ook scheelt.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
vocht hou ik ook niet vast gelukkig. Maar ik was,hihi, best slank en dan kom je de meeste kilo's bij zeggen ze. Ik snoep niet veel extra,maar beweeg veel minder. Zeker nu ik geen paard meer rij. Aanstaande woensdag weer op de weegschaal,dan gaan we het weer zien. Ik denk ook dat ik die van de hema haal. Ik slaap trouwens nog prima zo op mijn zij of rug. Alleen een ander probleem is dat ik graag bloot slaap,maar mijn borsten lekken af en toe. Lekker,hoor! Haha dan maar een hempie ofzo aan. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
"

Iemand trouwens nog een tip welk voedingskussen te kopen?"



Alleen welke je beter niet kunt kopen..

Ik heb er nu een van de Prenatal (weet niet welk merk), die vind ik niet handig.

Er zitten nl (te weinig) piepschuim balletjes in en die 'zakken' precies weg op de plek waar je steun nodig hebt.

De bedoeling hier is nu om het ding open te maken, er meer van die balletjes in te kiepen en het ding weer dicht te naaien. Kortom: veel onnodig werk en zonde van je tijd en geld..



*sneakt weer weg, want: voedertijd*
Alle reacties Link kopieren
Oh nog even (dochter drinkt al tevreden).. 7,5 en 9,5 kg is super netjes hoor!! 12-15 kg is normaal he! Dat redden jullie vast niet tot het einde, om dat er nog aan te krijgen (tenzij je vocht gaat vasthouden)



Ik was 10 kg aangekomen totaal. 1 dag na de bevalling gewogen, toen waren er al 8 af! Na 1 1/2 week waren de andere 2 kg er ook af en paste ik mn oude spijkerbroek weer (knoop dicht en niet knellend). Yes! Ben blij! Ik teken voor nog 5 kg eraf
Alle reacties Link kopieren
@ Jun: Haha, je kunt duidelijk merken dat je verlof hebt



Wat die BV betreft, ik heb gemerkt op de BV cursus dat ze daar BV natuurlijk aanprijzen en willen dat iedereen zo lang mogelijk Bv geeft en niet te snel opgeeft. Natuurlijk is zo lang mogelijk het beste, ook voor de allergieen, maar om de druk te verlagen, je moet onhouden dat ALLE voedingen die erin gaan, goed zijn, iedere voeding is er 1. Al is het maar 10ml.



Wat een lief verhaal over jullie konijn, ik heb ook een voorkeur voor zulke 'kneuzen' (Haha Draai, ik moest lachen om je asiel verhaal). Dries (die nu dood is) kwam ook uit de opvang, was losgelaten in een bos, echt zielig, helemaal vermagerd. Toen ie hier kwam, bleek ie zo leuk! Als of ie me bedankte



Fijn dat alles goed was bij de VK, en ach zon extra echo, altijd leuk toch?



Doet me denken aan mn vriendin, haar zusje is 25 weken zwanger, en wil geen echo's of 'hartje-luisteren-met zon-ding', vanwege de geluidsgolven die vrij komen, en waarbij ze niet weten hoeveel kwaad het kan, bij een baby. Kortom, ze luisteren nu naar het hartje via zon toeter. Echo's niet gehad, dus geen idee of alles goed is. Ik zal zoiets nooit doen, keek altijd zo uit naar het hartje en de echo's...



M. ligt nu alweer 2,5 uur te slapen, ben aan het wachten tot ie wakker word. Inmiddels kennen we m en merken we dat hij gewoon heel veel rust en slaap nodig heeft, wanneer we met hem gewoon een strak ritme (Luier-Voeden-Op schoot kletsen-In de Box liggen-Slapen) aanhouden, doet hij het het best, dan issie t vrolijkst, en makkelijk. Dus hij slaapt veel, dus ik heb ook veel tijd voor mezelf. Fijn....

Zo effe wandelen.



Oja dat poepluier verhaal; M. poepte in de eerste weken ook wel 6x per dag, inmiddels over gegaan op kunstvoeding en nu mag ie 1x per dag poepen, maar hij doet t nog wel 3x daags. En het stinkt! BV poep, ruikt vrij natuurlijk en niet echt vies, maar DIT, echt vies.



Oh ik hoor zoonlief! Tot later!
Alle reacties Link kopieren
goeie tip wish, van het kussen. En super dat je alweer zo op gewicht bent! Dat geeft hoop. Ik heb steeds zo'n horror verhaal in mijn hoofd van mijn kapster, die kwam in de laatste weken 10! Kilo aan! Jak! En die is normaal echt slank. Maar ja,we gaan het zien.



Fede,je kent je mannetje goed! Dat vind ik echt knap.



Jemig,het hagelt en onweert hier!
Alle reacties Link kopieren
Elisa, we hebben gewoon goede genen denk ik. Ik ben normaal ook een maatje 36 en eigenlijk vind ik het best oppervlakkig om zo blij te kunnen zijn over het aantal kilo's wat je aankomt. Natuurlijk zou ik ook met liefde 20 kilo aangekomen zijn, een gezond kindje is wat telt natuurlijk.

Wish, dat doe je wel weer heel snel joh die 10 kilo eraf! En Fede en Chris waren het ook al weer heel snel kwijt.



Ik baal wel een beetje van mijn conditie, ik heb echt de conditie van een aardappel momenteel. Komt ook doordat ik al een week of 8 niet veel meer beweeg. In het begin helemaal niet meer, ja 10 m. lopen max. En dat terwijl ik ervoor zoveel mogelijk naar mijn werk fietste, elke dag een half uur ging wandelen en 1 à 2 keer in de week zwemmen.

Nu kan ik gelukkig weer een blokje om, maar fietsen etc. lukt nog steeds niet. Kan er echt naar uitkijken om straks weer lekker iets actiefs te gaan doen.



Fede, lukt het een beetje deze week ook de nachten alleen?

Zielige verhalen hoor je soms over de konijnen. Het vrouwtjes wat we hebben komt ook uit de opvang. Ze was gedumpt omdat ze lastig zou zijn. Nou er is geen konijn wat aanhankelijker is dan zij. Zo lief, nooit grommen, rent je overal achterna. Ja ze is druk en altijd bezig met ontsnappingsplannen maar zo'n makkelijk beest. Mankeert (tot nu toe dan) ook echt nooit iets.



Ik hoor dat ook wel eens van die verhalen dat mensen geen echo's willen. Enerzijds ben ik het in zoverre met ze eens dat je de baby's niet onnodig moet belasten met die golven. Maar die 3 keer dat je een echo krijgt? Ik vind het stiekem ook wel leuk om nog even te kijken hoor.

Zijn zij ook van die types die liever geen inentingen doen enzo?



Fijn dat je nu een ritme hebt gevonden waarmee M. een vrolijke baby is! En veel slapen, ja jij bent natuurlijk aan huis gebonden, maar aan de andere kan kun je ook nog eens iets voor jezelf doen thuis. Met een hele wakkere baby is dat natuurlijk weer een nadeel.



Vanochtend heeft het hier ook gehoosd Elisa en nu waait het zo enorm hard dat ik de ramen net dicht heb moeten doen. Denk dat de hel hier dadelijk ook weer losbreekt.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
oh ja nog een leuk vraagje ter vergelijk. Hoeveel geboortekaartjes bestellen jullie? Ik doe er 125,dan moet ik er ruim genoeg hebben.
Alle reacties Link kopieren
bij jou is dat erg lastig met je bekken, dat ken ik nog niet gelukkig. Bij de pilatus zijn er wel een paar die daar last van hebben.



Oh,ja fede,je bent alleen met mees nu,toch? Hoe is dat en kan je je vriend gewoon bellen,of smsen? Morgen is mijn man ook weg tot zondag. Dus erg rustig thuis,maar ik ben niet alleen. Dan klets ik lekker tegen mijn buik:-)
Alle reacties Link kopieren
Ja, tot nu vermaken we ons best, ik was van te voren een beetje bang dat M. veel zou gaan huilen, en ontroostbaar was, maar inmiddels weet ik ook hoe ik m stil moet krijgen. Moet eerlijk zeggen dat dat een heerlijk gevoel geeft; Gister was ie aan het huilen en mn moeder liep rondjes met m, hielp niet, ik nam m over en hij werd meteen rustig, op zon moment voel je zon intense band! Ook snachts gaat t goed, hij komt rond 3.30 uur voor de fles, en met een half uurtje liggen we allebei weer in bed. Dus het gaat goed! Natuurlijk is het wennen om zo aan huis gebonden te zijn, maar dat weet je van te voren, en veel liever dit, dan uren lang een huilend kind troosten. Vanavond komt een vriendin van me, dus kunnen we M. mooi in bad doen.



Nu kan ik ook pas echt zeggen dat ik me zijn moeder voel. Tuurlijk vanaf dat hij geboren is, WEET je dat je zijn moeder bent, maar het voelen is wat anders. Nu week 6, voelt t ook zo, ik kan oprecht zeggen dat hij het allerbelangrijkste in mijn (ons!) leven is, en dat maakt t ook zo vreselijk eng.

Vanaf dat je bevallen bent, heb je zoveel bezorgdheid erbij, die denk ik, nooit meer weggaan. Als ik nu iets hoor over pesten, kindermisbruik, mishandeling, kinderen die dood gaan, dat raakt me zo enorm nu.

Vanmorgen hield ik hem uit bed, en lag ie met een big smile op me te wachten, dan maakt t echt niets meer uit hoe laat t is, of hoe vaak we uit bed moeten.



Kortom, in 1 woord; MOEDERLIEFDE denk ik!



Maar morgen is papa er weer dus, kan ik ook weer effe alleen van huis. Alhoewel, ik ben straks alleen naar de supermarkt gegaan, terwijl M. in bed lag te slapen. Ik durfde het wel aan, heeeeeel snel, en toen ik thuis kwam, lag meneer nog als een roos te slapen. Ach ja; je word vanzelf makkelijk
Alle reacties Link kopieren
wat lief,fede. Ik geloof ook echt dat je er meteen verliefd op bent,maar je moet elkaar leren kennen. Maar je woont vast niet ver van de supermarkt dan,want dat zou ik niet snel doen. Maar je ziet,hij heeft niks gemerkt. Geef je nu helemaal geen borstvoeding meer omdat je met medicijnen bent gestart?
Alle reacties Link kopieren
Nee inderdaad Elisa, ik was met 15 minuten weer thuis. En hij lag gevoed, met een schone pamper, in een diepe slaap in bed, dus alhoewel ik heel erge haast had, kon er niet veel mis gaan. Zoals ik al zei, je word vanzelf makkelijk



Nee sinds vandaag geef ik geen BV meer, ben vandaag weer gestart met de medicijnen. Voelde wel 'raar' vanmorgen, ik kolfde (om stuwing te voorkomen) en gooide het daarna in de gootsteen. Voelde niet leuk. Maar goed, meneer vind kunstvoeding volgens mij nog lekkerder...
Alle reacties Link kopieren
Hoi meisjes! Ben gewoon te druk geweest om me te melden op het forum . Vandaag baby wasjes gedaan, kleertjes gestreken (wat een gedoe die ieniemieniedingetjes!) en vanmiddag met een vriendin afgesproken. Straks met een andere vriendin zwemmen.



Draai, ik was inderdaad kapot gisteren! Moest echt na het eten even een uurtje op de bank bijkomen .

Loop je tijdens je vakantie eigenlijk ook altijd hard? Of neem je dan echt even 'vakantie'? Hoe lang nog tot je vakantie? 2-3 weken meen ik?



Juni, wat gezellig al die posts! En goed om te horen dat de borstvoedingscursus zo leerzaam was. Vind het eerlijk gezegd wel apart dat ze aangeven dat je minimaal een half jaar moet voeden omdat het anders te weinig zin heeft. Je zou toch zeggen iedere voeding die lukt is meegenomen? Ik las al dat je geen flesvoeding moest inslaan, laat ik die nou net vorige week gekocht hebben. Het leek mij zelf wel handig voor het geval dat. Zag ons al stressen met een huilende baby op zondagochtend... zal hem dan maar helemaal achter in de kast zetten . En ben je inmiddels de tas babykleertjes van Juno's collega al aan het bewonderen? Zitten er leuke dingen bij??



7,5 kilo is wel heel netjes hoor! Doe ik je niet na . Zit nu op 11 kilo erbij. Gelukkig ook nog heel acceptabel. Ben benieuwd wat de eindstand gaat worden. En eigenlijk vooral hoe het na de bevalling er voor staat.



Elisa, ik heb een voedingskussen van de Kruidvat. Was een paar weken geleden in de aanbieding en hij bevalt eerlijk gezegd prima. Had niet zo'n zin om er heel veel geld aan uit te geven, vandaar deze...



Fede, wat heerlijk om te lezen dat je je echt moeder voelt van M. Nu is het nog zo abstract allemaal, maar als dat gevoel ineens binnen komt, lijkt me heel bijzonder!



Elisa, voor jouw vergelijk: ik zit nu op 100 geboortekaartjes...

Sturen jullie eigenlijk ook kaarten naar werkrelaties? Ik heb nu mijn belangrijkste klanten ook in het lijstje staan, omdat ze de afgelopen maanden wel super hebben meegeleefd. Niet dat ik ze op visite hoef te hebben, maar vond het wel zo netjes om ze te laten weten wanneer het geboren is.



Ik ga een poging doen om mij toonbaar te maken voor in bikini... wat een gedoe zeg dat scheren met een spiegeltje. Maar moet er toch even netjes bijlopen .
Alle reacties Link kopieren
heb een heerlijke dag op het werk gehad! Lekker met mijn to-do lijstje aan de slag geweest en gewoon lekker gewerkt.



Kimmie, wat lastig dat er niets gevonden is. Nu dus weer 3 maanden afwachten en dan een traject in.



Juun en Lieke, geniet lekker van jullie tijd thuis!



Sha, nog een paar daagjes en dan moet je weer naar huis. Hoe is het nu met je opgeblazen buik? Vreemd spul hoor die hormonen...



Juun, je zou eventueel op zoek kunnen naar een tweedehands versie van Handboek borstvoeding geven (is geloof ik in samenwerking met La Leche) of een boek van Stephan Kleintjes. Probeer er zoveel mogelijk over te lezen, zorg dat je een telefoonnummer van een lactatiekundige bij de hand hebt en ga er zonder druk in. Je weet hoe vervelend het is om allergien te hebben maar je kan er ook goed mee leven. Borstvoeding is mooi en goed, maar het kan ook moeilijk zijn als je baby niet wil. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan qua voorbereiding en zit je niet met de 'wat-als' vragen.



Ik heb eindelijk een wiegje weten te kopen op marktplaats. Vond het een lange zoektocht omdat ze nog best prijzig waren.
Alle reacties Link kopieren
@ Lieke: Ik had ook geen kunstvoeding in huis, maar had het achteraf gezien wel moeten hebben, toen ik een aantal weken geleden ineens 'snachts weinig melkproductie had, en bijna niets kon kolven, begon ik me wel een beetje zorgen te maken... Dus ik zou gewoon een proef verpakking ofzo bewaren, en dan met de gedachte; "Puur voor hoge nood".



(Geruststellende gedachte)
Alle reacties Link kopieren
Oja, de tv serie Pain Game heb ik nog niet bekeken, en het lijkt me helemaal niets...... Brrrrr, wat mensen wel niet voor geld doen.
Alle reacties Link kopieren
Pain game is even leuk, maar daarna stom!!



En Earth, fijn dat je een goeie werkdag had!!

Ik denk dat ik ook wel iets van voeding in huis haal. Zeker zoals Fede het zegt, is dat verstandig. Ik geloof ook niet dat ik door 1 verpakking in huis zomaar overstag ga, als het even niet lukt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven