Een mooie zomerdag deel IX

19-06-2011 20:01 2462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op: ''een mooie zomerdag deel IX''



Birds flying high

You know how I feel

Sun in the sky

You know how I feel

Breeze driftin' on by

You know how I feel

It's a new dawn

It's a new day

It's a new life

For me..

And I'm feeling good



Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren!!!! Christinauitgerekend mei 2011, zoon en dochter De Tweeling is geboren WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geborenLieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren Floweruitgerekend augustus 2011, dochterVerlof!!! Kristinuitgerekend november 2011 20 weken echo was goed. Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus Elmie in de meeleesmodus Gaat voor ICSI, start na de bruiloft Draaiorgelin de meeleesmodusGaat voor eiceldonatie nu eerst lekker op vakantie Shain de meeleesmodus Kimmiein de meeleesmodusOnderzoeken afgerond. Geen oorzaak gevonden voor infertiliteit. Nu 3-6 maanden zelf proberen, anders weer zh Miekiein de meeleesmodus



Een mooie lentedag deel VIII
Alle reacties Link kopieren
Hoe voel je je vandaag, Kris?

Spierpijn?

En je gezicht? Ook beschadigd?

Als je de kleine voelt ben je vast al gerust..
Alle reacties Link kopieren
Hé Kristin, ik las in het vorige topic wat er was gebeurd. Schrikken joh.. Wel fijn dat je de baby sindsdien nog wel gevoeld hebt. Meestal kunnen ze wel tegen een stootje hoor, omdat ze lekker een beschermende zak met vruchtwater om zich heen hebben! Komt vast goed.

Wel heel gek was dat ik vorige week ineens dacht, goh.. het zal toch wel goed gaan met de baby van Kristin? En nu blijkt dat je op je buik bent gevallen, weird...



Nesteldrang? Present haha.. ook bij Juno. Maar hij vind dat ik doordraaf, want dat ik dat niet allemaal mag doen, want ik heb verlof en dat is om uit te rusten. Gisteren hebben we de kelderkast helemaal leeg gehaald (wat een zooi verzamel je daar in vier jaar tijd), schoongemaakt en opnieuw ingedeeld. Een ruimte!! Wat fijn, daar word ik zo blij van. Zelfs Juno voelde zich een gelukkige huisvrouw



Vandaag ga ik met een volgeladen auto naar de kringloop, we hebben afgelopen weken uit allerlei kasten, de kelder en de schuur zoveel spullen verzameld waar we niks mee mee doen, dus die gaan vandaag allemaal weg.

Verder gisteren bed op klossen gezet, da's gek! Mega hoog, maar heel fijn voor mijn rug. Vannacht ging ik plassen en was me er bewust van dat ik goed op moest letten dat het hoger was en nog had ik het idee naar beneden te tuimelen, zo hoog. Kan ook mijn slaperige hoofd geweest zijn hoor



Haha, Earth, jouw vriend is er van overtuigd dat de baby ook op de ud komt? Wij houden er qua deadlines gewoon rekening mee dat hij met 37 weken komt, dan weet ik zeker dat alles klaar is op tijd.



Do, ik zou ook echt in verwarring raken van die gekke signalen van jouw lichaam. Zul je toch net zien zeg, net groen licht om ee traject te gaan opstarten....

En ook al nesteldrang Ik heb dat voor een vakantie ook altijd. Ik kan niet weggaan als mijn huis niet gepoetst is hoor.



Vannacht een persoonlijk record gevestigd, maar één keer wakker geweest om te plassen

De afgelopen dagen is het echt vreselijk, moet soms 4 keer in een uur. Zolang ik blijf zitten gaat het nog wel, maar als ik sta of loop dan moet ik binnen 5 minuten steeds. En af en toe voel ik zo'n duw in mijn blaas van een armpje ofzo en dan moet ik echt rennen. Loop dus al een paar dagen met inlegkruizen te slepen voor de zekerheid. Had ik Juno gevraagd om een extra pakje mee te nemen toen hij zaterdag boodschappen ging doen. Ik omschrijven, klein smal paars pakje van Alldays...

Komt ie thuis met extra long maandverbanden van Allways

Was ook een redelijk klein pakje, ja en het verschil tussen maandverband en inlegkruisjes was toch echt een raadsel haha..



Elisa, geniet van je eerste verlofdag! Fijn hoor, extra vrije tijd. En inderdaad, wat een uitgaven he de laatste tijd. Wij ook hoor, en dan heb je alle grote dingen maar al die kleine ditjes en datje pff..



Zo ga even ontbijten en dan vlug het een en ander doen, want dan heb ik vanmiddag tijd om ff plat te gaan.



Fijne dag allemaal!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Jun, hangt het wiegje al??

Ik zit werken gigantisch uit te stellen. Alleen kan dat eigenlijk niet.



Ik vind opruimen soms echt heerlijk. Maar de dagelijkse/wekelijkse klussen, bah. Maar van zo'n klederkast zou ik ook kunnen genieten :-)
Kristin: fijn dat je de baby voelt. Ben het wel met Jun eens dat ie wel tegen een stootje kan, maar het blijft schrikken natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha Juni, mannen zijn echt heerlijk! Die van mij heeft de afgelopen week met een maandverband op zak moeten lopen "voor het geval dat" ( ik droeg een jurkje zonder zakken en loop nooit als voorzorg alvast met een tampon). Bij elke gadgetwinkel in HongKong dreigde hij " Sha, als ik deze NU niet krijg, dan gooi ik je maandverband stiekem weg!" LOL.



Do, het zal verdorie toch niet?! Wat idioot! Het lijkt mij bijzonder moeilijk als je lichaam nu ineens tegendraads gaat doen: niets om je aan vast te houden. Ik heb de afgelopen weken gemerkt hoe lastig dat is. Zou je trouwens kans kunnen maken op een mozaiek-meisje ipv een full Turner meisje?



Hier nog een dagje vrij, morgen weer aan het werk. Heerlijk om nog even bij te komen en te rommelen in huis.Ook ik lijk wel een zwangere met verlof:

Vrije tijd: check

Moe: check

HCG: check

Strijken: check

Wassen: check

Huis opruimen: check

Baby: oncheck. Zag trouwens dat Wishbaby verdwenen is uit de Astro-app maar nog wel 15 moet zitten. Huh!? En verder zijn jullie astrobabies allemaal dezelfde geworden. Geen dikke en dunne babies meer!
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja, zo'n kast waarbij je echt resultaat hebt van je werk. Heerlijk.. je moet wel ff zin maken en vooral niet stoppen. Echt heb echt een bloedje hekel aan bv. was ophangen en vaatwasser leeghalen. Zo nutteloos en kortcyclisch. En zeker als je veel thuis bent komt het haast dagelijks terug.



Nee, het wiegje hangt nog niet. Gisteren advies gevraagd aan schoonvader wat voor plafondbeslag we moeten gebruiken om het echt veilig te laten zijn en die gaf aan dat we het beste even naar de speciale ijzerhandel hier in de buurt kunnen gaan ipv naar de bouwmarkt voor één of andere speciale pluggen? Dat ga ik dadelijk dus maar even doen.



Kom ik aan: 'Ja hoi, ik heb hier een haak die moet in een betonnen plafond en er komt een baby aan te hangen. Hij mag niet vallen...wat heb je daarvoor?' Zoiets? Ben niet zo goed in dat soort dingen haha...



Nou ik ga ook stoppen met woggen. Doei!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Oh, en tijdens onze afwezigheid heeft mijn schoonvader onze babykast afgetimmerd. We hadden een nisje in een planned-baby-kamer waar hij in december mooie deuren voor gemaakt had. Weliswaar heel vroeg, maar hij was zooo blij! Nu kwamen we terug en lagen er planken in en was het hout in de voorbeits gezet. Zo lief.. maar zo ... ehm... onnodig! "ach", zei hij " zo komen we telkens een stapje dichter bij de baby". Hahahaha!
Alle reacties Link kopieren
Hahahahah Juun, " hij mag niet vallen, wat heb je daarvoor?". Ik ben daar ook niet goed in, maar meestal leidt dit soort onwetendheid tot geren van de mannen in de winkel en staan ze voor alles klaar!



Prachtige term: kortcyclisch huishoudwerk! Ik moet strijken. Blergh. Ga ik nu maar eens doen. Mijn ouders komen zo lunchen, en dan is het fijn als alles weggewerkt is.
Jun: keilbout!

Daar hangt onze afzuigkap aan dacht ik....



Sha: leuk dat je er weer bent! Geniet nog maar van je dagje thuis. Wat een gedoe allemaal he, met die stomme eieren en hcg enzo!



Als ik een ei afgeef met gewone x, kan het zelfs een meisje zijn zonder turner! En ook mozaik en gewoon turner is mogelijk. Maar, nogmaals de kans dat er een ei springt is heel klein. Kan zijn dat er dus wel iets rijpt, maar dat er geen ei in zit. Alleen heb ik gewoon liever dat er dan maar niks meer gebeurd. Dit is zo raar allemaal. Maar vergis je niet: eiceldonatie is nog steeds optie 1. Heeft de gyn ook bevestigd vorige week.
Wat een mooi gebaar van je schoonvader! Die kast ga je toch ooit in gebruik nemen hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Woord van de dag 'mozaiekmeisje' ! Geniaal!



En wat lief van die kast Sha! Je kan het heus binnen afzienbare tijd gaan gebruiken!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
@ Sha: Welcome Back! Je bent niet alleen terug in het land, ik heb ook het idee dat je hier weer vaker te vinden bent, en dit forum is geen forum zonder jou, dus lekker blijven kletsen....



@ Draai: Wat verwarrend allemaal... Wel goed, dat je er voor de zekerheid maar gebruik van hebt gemaakt. Uit de catagorie; "De wonderen zijn de wereld nog niet uit"



@ Elisa: Wij hebben geen babyfoon, ten eerste is het hier best gehoorig en hoor ik die kleine zeker huilen. Ten tweede merkte ik bij vriendinnen dat ze juist geobserdeerd werden door dat ding, alleen maar naar die lampje kijken en elk kikje die baby geeft, lijkt 10x harder dan in het echt. Tot nu toe mis ik m niet.



Vanmiddag kom ik verder kletsen, vriendin met baby F. komen nu op de thee!
Alle reacties Link kopieren
Fede,geen kan dus ook??

Oké!

En jun en earth hoe doen jullie dat?



Nu snel de auto in en hopen dat ik mijn trailer ga verkopen!!



Zoefffffffffffffff
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook geen babyfoon. Ik heb hele goede oren en daarnaast wil voorkomen zoals Fede zegt dat ik helemaal geobsedeerd ga zijn op ieder geluidje. Als je kind echt huilt dan hoor je dat denk ik toch wel. 's nachts slaapt hij naast ons in het Wiegje dus dat is ook niet nodig.



Als blijkt dat we er toch een nodig hebben dan is het vlug genoeg gekocht. Vind zo ook teringduur trouwens.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden ook geen babyfoon en ik ben er ook nog! Precies om de reden die Fede en Juun zeggen!



Fede . Lief wat je zegt! Ach, ik probeer gewoon lekker mee te kletsen. Als het te moeilijk word, dan blijf ik gewoon eventjes weg en dan doe ik daarna gewoon weer mee.
Alle reacties Link kopieren
OH, en wat een lief konijnenfilmpje trouwens!
Alle reacties Link kopieren
@ Sha: ja wat een snoetje he? Lieverdje....



@ Jun: Ja, in het begin lag M. dus ook in het wiegjes naast ons, inmiddels ligt hij alweer een week of 3 in zijn eigen bedje. Snachts hebben we de deuren open, en zelfs als je door zou willen slapen lukt dat niet. Een huil hoor je echt wel hoor.... Zeker snachts; dan lijkt t nog 10x harder!



@ Elisa: En? Verkocht???? P.s. wat kost zon ding dan? Geen idee van eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Sha.. *grijns* moest lachen om je maandverband verhaal!

Zou ook iets zijn voor manlief!

Wij hebben 't vaak andersom, dan heeft hij geen zakken om zijn sleutels/ portemonnee in te doen, en dan deponeert hij het in mijn tas. Handig want: "we gaan pas naar huis als ik dat wil"



Vriend had laatst ook maandverband gehaald voor mij.. (Kotex, dat mag ook als kraamverband, echt van die megadikke dingen, heerlijk!). Ik had gezegd: "neem maar een paar pakken mee".

Heeft hij het hele schap leeggeplunderd ! (3 pakken lagen er).

Hij zei nog dat een vrouw hem boos stond aan te kijken en nijdig naar het pak ernaast graaide hahaha.



Sha, die kast! Wat lief van je vader!! Heerlijk dat papa's dat gewoon doen he..! En inderdaad.. hij wordt echt een keer in gebruik genomen, en dan zul je glimlachend terugdenken aan zijn lieve actie!



Trouwens.. wisten jullie dat LunaSter zwanger is (leest mee en reageert een enkele keer)? Ik kwam haar tegen op een ander topic (bang voor zwangerschap), waar ze op had gereageerd. Ze is nu 34 weken, leuk he!! Was mij blijkbaar ontgaan.. (shame on me!) Misschien komt ze wel weer even kijken hier.



Elisa, ik ben ook wel benieuwd wat zo'n trailer kost!

En inderdaad.. wat een hoop kosten he voor zo'n kleintje..

Snap wel dat je nog van alles (af) wilt hebben thuis.. al maakt het de baby echt niet uit of je een babyfoon hebt of niet, als je maar komt als hij huilt



Wij hebben een babyfoon van Avent, maar we vonden 't handig dat je er babymuziekjes op kunt horen.

Soms (heel soms ) word ze er rustig van. En vriend vond het nodig dat hij de temperatuur van de kamer en luchtvochtigheid erop kon zien, maar ach.. dat hoefde nou van mij weer niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Draai, wat een verwarring zeg! Maar goed dat je er gebruik van hebt gemaakt..! Wat goed om te horen dat je opruimen zo fijn vindt! Kom binnenkort eens langs ... ik denk dat je 't wel naar je zin zult hebben hier in huize Jan Steen.
Wish: ik vind opruimen niet leuk, maar kasten opruimem leuker dan de standaard, terugkerende dingen. Enne: dat ik schreef dat opruimwoede niet zo vaak voorkwam, daar heb je vakkundig overheen gelezen :-)

Dus ik kom lekker niet! Als wel, dan alleen om je baby te bewonderen (en te wachten tot je zegt dat ik haar mag vasthouden :-) )



Weet niet of mijn ouders een babyfoon hadden. Wel weet ik dat ik regelmatig zelf heb opgepast dmv de babyfoon. Maar dan zat ik dus thuis en lag kind van de buren in eigen bed. Dan is het wel handig. In huis lijkt me niet nodig.



Geen zeurende tepels meer, vreemd. Misschien toch vals alarm? Maar die test dan? Oh ja draai, daarvan weet je best dat ie bij jou niet werkt. Ach, ik vond het niet erg hoor, dat 'je weet maar nooit spelletje' gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Draai, zeurende tepels hoeven niet aan te houden, dat kan zomaar veranderen. En dat je testen niet werken wil nog niet zeggen dat je streep niet kan varieren in intensiteit. Ik denk dat jij als geen ander hebt bewezen dat jij jouw lijf het beste kent. Vals alarm kan, maar het kan evengoed ook een eisprong zijn. Laat je niet van de wijs maken, jij voelt wat je voelt! En, wat je zegt: gisteren kon vast geen kwaad! Stof in de kroonluchter is nooit goed!



Wish, Ik wist dat Luna zwangert was. Luna is een vriendinnetje van mij van het topic in 2008, waarin we met een aantal andere meiden alvast gingen babybrabbelen over " de wens voor later". Wij waren de laatsten der Mohicanen, en met haar zwangerschap blijf ik alleen over!



Elisa, trailer verkocht?



Ik ga koken! Uitgebreid in de toko rondgewinkeld en man en ik gaan onze kooklessen in de praktijk brengen voor mijn schoonouders! Yummie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Even een momentje rust en tijd voor jullie! Ben de hele dag al aan het rennen en vliegen. Vanochtend eerst een loodgieter op bezoek (afvoer was verstopt). Daarna op cadeautjes jacht voor schoonmoeder (is morgen jarig). Ze wilde een bepaalde plant voor in de tuin hebben, maar die was dus onvindbaar. Uiteindelijk bij het derde tuincentrum hadden ze dit soort. Verder een nieuwe buitenlamp gekocht, naar de bieb geweest en ons espresso-apparaat voor reparatie weggebracht. Ook gelijk maar wat nieuwe planten voor onze tuin gekocht en deze net gepoot...



Sha, welkom back! Fijn nog even zo'n rommeldag voordat je weer aan het werk moet. Heb je ook last een jetlag? Of valt dat mee? Wat lief dat je schoonvader zo druk is geweest. Ik duim er ook voor dat deze heel snel in gebruik genomen mag worden!!



Draai, fijn dat de papieren gepost zijn! Moet een heerlijk gevoel zijn om die in de brievenbus te gooien. Verwarrend hoor als die symptomen! Is het ook ongeveer een maand geleden dat je het de vorige keer had?



Kristin, jij ook welkom back! Wat schrikken dat je gevallen bent. Gelukkig heb je de baby wel goed voelen bewegen daarna. Hoe is het precies gebeurt? De 20 weken echo komt voor jou nu ook lekker dichtbij! Willen jullie eigenlijk weten wat het wordt?



Leuk om te lezen hoe de mannen naar de uitgerekende datum uitkijken. De mijne vind het doodeng. Als ik hard zucht omdat iets wat moeilijk gaat, dan springt ie ongeveer gelijk op, omdat hij denkt dat er een wee te bekennen is. Hij heeft verder ook het idee dat het dan a la minute gaat gebeuren. Heb hem nu al gezegd dat als het begonnen is, hij nog heel rustig naar huis kan rijden (is 10 minuten van ons huis vandaan). Maar ik denk dat hij als een gek naar huis scheurt .



Juni, hier gisteren ook de klossen onder het bed gezet. En ja, dat is echt hoog! Je ziet nu ook ineens de rommel onder ons bed liggen... dus dat betekent weer opruimen, haha. Morgen staat het opruimen van onze trapkast op het programma! Wij willen graag de kinderwagen erin kunnen zetten, zodat deze niet in de hal hoeft te staan (is wat krap). Maar dat betekent dat we het even wat anders moeten gaan indelen.



Elisa, ik hoop dat je je trailer verkocht hebt. Stoer dat je daar mee durft te rijden trouwens! Zie het mijzelf nog niet doen.



Over de babyfoon... ik twijfel nog. Ben zelf redelijk doof, dus ben een beetje bang dat ik de baby straks niet ga horen. Nieuwbouwhuis is ook goed geïsoleerd. We hebben er nu eentje gratis gekregen bij de babykamer maar die ruist als een gek. Ik denk dat we eerst die maar gaan gebruiken en dan zien of we het handig vinden. Kunnen we altijd nog een betere kopen. Wish, dat is ook echt wat voor manlief (gadgetfreak)... eentje waar je zelfs luchtvochtigheid en temperatuur op kunt zien. Het moet niet gekker worden!



Zo, nu even niks doen op de bank!
Heei Lieke!

Wat een drukke dag! Je hebt verlof he denk eraan! Was het te doen allemaal? En krijg je dan meteen reactie van je kindje? Wanneer bij jij uitgerekend eigenlijk?

Haha je man meteen paraat dus? Zal voor mannen ook allemaal best lastig zijn, ze weten er misschien minder van, voelen niet wat jij voelt, hebben vast minder vaak dit moment al in hun hoofd beleefd......



Even kijken, vorige 'eisprong' was moederdag, en nu dus vaderdag. Knap van mijn lichaam he :-) (Maar Sha, vorige keer had ik juist wel continue pijnlijke tepels... Ach, we zien het wel, ik reken erop dat er niets is. Ik heb dat boek gesloten. Tuurlijk, zou het het allerallernooiste zijn, maar ik kan het niet beinvloeden, en de kans is gewoon bijna 0.)



Sha, kook ze! Wat gaat het worden??
Alle reacties Link kopieren
Jippie verkocht en ze namen hem meteen mee!

Moesten wel even overschrijven op postkantoor. Maar heerlijk, hoor.

Zo'n ding koste nieuw 4000 en nu na 4 jaar leverde hij nog 2950 euro's op! Dat is netjes, hè?

Vrouwtje was blij..dat was ik ook, want ik mijn karretje altijd supermooi!



Ook bij leenbakker geslaagd, flower..

Helaas wel de volle mep betaald. Ben benieuwd wat mijn vriend er van vindt, wat het is niet echt mooie kwaliteit, maar wel leuk!

En als het hangt hangt het hoor!



Mooi dat die babyfoons echt mannedingen zijn. Mijn vriend is ook gadget freak! En de temperatuur was ook belangrijk.

Mijn gevoel is erbij, dat als de kleine boven slaapt, ik beneden kan horen of er wat is ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Lieke, jij bent nog best actief!

Kun je nog eens een fotootje op Hyves zettenm want ik ben benieuwd naar je buik! En naar jou natuurlijk;)



Mijn buik is een beetje veranderd en is nu meer een bal en lijkt lager te "hangen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven