Eetschema dochter 16 maanden

23-02-2017 12:06 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is alweer 16 maanden maar helaas slaapt ze nog maar ongeveer 1x per week door. Vannacht was ze 2x wakker. We hebben al ontzettend veel geprobeerd maar het enige dat helpt is een fles melk of pap. Ik vind dat gek want ze eet overdag goed, en helemaal in de uren voor ze gaat slapen.

Normaal ben ik niet zo van de eetlijstjes maar kunnen jullie eens meekijken of ze ergens wat voedzamers kan krijgen?

Gister heeft ze dit gehad:

8.00 1 boterham en beker melk

10.00 1 banaan en beker water

12.00 1 boterham, beker melk, klein beetje joghurt en restje huzarensalde

Van 13-14 geslapen

14.00 koekje en water

16.00 soepstengel

18.00 wortels, aardappels, appelmoes, vlees en grote kom yoghurt

19.00 papfles (210 cc)



Alvast bedankt
Krijgt ze genoeg vetten binnen? Die hebben kinderen in de groei echt nodig en ze zijn ook voedzaam. Geef je volle melk en volle yoghurt? Wat doe je op de boterham?
Alle reacties Link kopieren
Als je de laatste fles geeft slaapt ze dan wel door? Hier een dochter van ongeveer dezelfde leeftijd en hier slaapt ze ook nog steeds niet door. Iedere avond is het een verassing en de ene nacht is het nog slechter dan de andere, hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Eet ze volle melk en yoghurt en volkorenbrood?
Alle reacties Link kopieren
Ja, volle melk en volle yoghurt en waldkorn brood
Alle reacties Link kopieren
quote:mommy2014 schreef op 23 februari 2017 @ 12:13:

Als je de laatste fles geeft slaapt ze dan wel door? Hier een dochter van ongeveer dezelfde leeftijd en hier slaapt ze ook nog steeds niet door. Iedere avond is het een verassing en de ene nacht is het nog slechter dan de andere, hahaha!



Wat bedoel je met laatste fles? Ze gaat om half 8 naar bed en meestal wordt ze tussen 23-1 ergens wakker en dan krijgt ze idd nog een fles. Vannacht was het om 23 en 4 uur :(

Er was ook nog iemand die vroeg naar het broodbeleg, ze eet appelstroop, jam, leverpastei en smeerkaas. Wisselen we af. Daaronder boter, van die goede start van blueband
Waarom denk je dat ze honger heeft? Fles kan ook gewoon gewenning zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt star!

Zeggen ze op het cb ook. Volgens hen is de enige optie laten huilen. Maar dat wil ik liever niet want haar broer slaapt wel goed en dat wil ik graag zo houden.

Dus ze eet genoeg? Ik denk daaraan omdat melk de enige manier is om haar stil te krijgen
quote:taxi87 schreef op 23 februari 2017 @ 12:18:

[...]





Wat bedoel je met laatste fles? Ze gaat om half 8 naar bed en meestal wordt ze tussen 23-1 ergens wakker en dan krijgt ze idd nog een fles. Vannacht was het om 23 en 4 uur :(

Er was ook nog iemand die vroeg naar het broodbeleg, ze eet appelstroop, jam, leverpastei en smeerkaas. Wisselen we af. Daaronder boter, van die goede start van bluebandStop met leverpastei en smeerkaas en introduceer ei, kaas, tomaat en avocado bijvoorbeeld.
quote:taxi87 schreef op 23 februari 2017 @ 12:27:

Ja dat klopt star!

Zeggen ze op het cb ook. Volgens hen is de enige optie laten huilen. Maar dat wil ik liever niet want haar broer slaapt wel goed en dat wil ik graag zo houden.

Dus ze eet genoeg?Zou ik ook niet doen, nergens voor nodig dat laten huilen. Volgens mij eet ze lekker mee. Ken zat kinderen die nog niet zo lekker eten op die leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Kun je melk niet langzaam vervangen door water? Zo deden wij dat. Eerst verdunnen en daarna alleen water. Daar dronk mn dochter steeds minder van. Zo gingen we langzaam toe naar slokjes. Ze is nu net 2 en krijgt nog steeds vaak n paar keer n slokje water s nachts.
Alle reacties Link kopieren
Ter vergelijking wat mijn dochter van 13 maanden gisteren heeft gehad:



2 volkorenboterhammen met roomboter en beleg en beker volle melk

1 banaan en een mandarijn met beker water

2 volkorenboterhammen met roomboter en beleg en een beker smoothie van vers fruit en yoghurt

Plak homemade bananenbrood met thee

Vlees, bietjes, wortels en aardappels, na Griekse yoghurt

Voor slapen paar slokjes volle melk



Dus misschien iets meer boterhammen aanbieden bij ontbijt en lunch? Laat je wel de korstjes aan het brood? Ipv een koekje vullen zelfgemaakt bananenbrood of wortelmuffins bijvoorbeeld hier veel beter. Verder inderdaad volle producten, veel volkoren en roomboter op brood. Keer extra fruit tussendoor aanbieden misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap beter als mijn man naast mij ligt.



Een dochter wil niets anders dan haar moeder/vader vast houden in haar slaap, probeer dat eens.



ik zie ook dat je om de paar uur eten geeft, daar gaat een lichaam aan wennen, wellicht kan je proberen om eten te geven als je ze daarom vraagt, bij huilen/jengelen kan het vaak maar paar dingen zijn honger/slaap/pijn dus voor jou makkelijk te pijlen wat ze nodig heeft.



wellicht kun je proberen:



ochtend: goede bord met pap en water.

tussendoor: fruit/koekjes/water

Middag: warm eten ( probeer de aardapel ook eens te vervangen met bijv. rijst)

tussendoor: fruit/koekjes/water

Avond: semi warme maaltijd, dit is belangrijk om de nacht door te komen, eventueel af te sluiten met een 230cc fles melk.



Dit leren we onze dochter ook aan eht dat werkt prima.



Een kind moet naast eten,slapen, liefde en andere dingen ook genoeg aangeraakt worden voor haar geestelijke ontwikkeling, daarom vinden we het fijn als ze naast ons slaapt en zich veilig voelt en soms leggen we haar ook in haar eigen bedje.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind (nu 2 jaar, maar eetpatroon is al ongeveer een jaar zo) krijgt ongeveer hetzelfde, behalve dan die nachtfles. Wel eet ze 2 boterhammen (volkoren) bij ontbijt en lunch. Maar als jouw kind met 1 boterham vol zit dan kan dat best. Dochter mag bij ons bij de maaltijden zoveel eten als ze wil. Soms eet ze wel 3 borden avondeten, soms 3 happen.



Bij dochter hebben we rond 1 jaar de nachtfles afgebouwd, omdat het meer gewenning dan honger leek te zijn. We hebben hem een tijdje verdund (half melk half water), toen steeds wat minder gegeven en uiteindelijk een paar keer wel getroost in bed maar geen fles meer gegeven (evt wel een slokje water als ze dat wilde). Bij haar ging dat goed, maar ik ken ook wel kinderen waarbij dat niet werkte, dus het is niet per definitie het ei van Columbus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 23 februari 2017 @ 12:27:

[...]





Stop met leverpastei en smeerkaas en introduceer ei, kaas, tomaat en avocado bijvoorbeeld.Mijn kind eet dat soort dingen van haar brood af en weigert de boterham zelf op te eten. Wij geven daarom vrijwel alleen nog smeerbare dingen, die kan ze er niet af plukken. Kan best dat dat bij het kind van TO ook zo gaat.
Hier een overzichtje:



http://www.voedingscentru ... or-dreumes-en-peuter.aspx
quote:nicole123 schreef op 23 februari 2017 @ 12:40:

[...]





Mijn kind eet dat soort dingen van haar brood af en weigert de boterham zelf op te eten. Wij geven daarom vrijwel alleen nog smeerbare dingen, die kan ze er niet af plukken. Kan best dat dat bij het kind van TO ook zo gaat.



Dan doe je er wat anders op



Smeerkaas en smeerworst wordt afgeraden tegenwoordig, veel kinderdagverblijven stoppen er ook mee:



http://www.voedingscentru ... geven-aan-je-kindje-.aspx
De vegetarische smeerworst van de Appie is een lekker en smeerbaar alternatief
Alle reacties Link kopieren
quote:nicole123 schreef op 23 februari 2017 @ 12:40:

[...]





Mijn kind eet dat soort dingen van haar brood af en weigert de boterham zelf op te eten. Wij geven daarom vrijwel alleen nog smeerbare dingen, die kan ze er niet af plukken. Kan best dat dat bij het kind van TO ook zo gaat.JUIST hahaha ;)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de info over leverpastei star. Ik wist dat niet en vind prima om dat te stoppen. Maar denk niet dat ze van de vegetarische versie ineens doorslaapt.......
Alle reacties Link kopieren
Ahh herkenbaar! Moet wel zeggen in de nacht zijn we overgestapt naar lauw water.. gelukkig wilt ze dat wel. Hier zeiden ze ook gewenning maar hebben ook nog een broer die wel doorslaapt, haha dus begrijp helemaal wat je bedoelt..



Hmm lastig, ben ook nog zoekende en overwegen nu de tapijt te vervangen want ze is ook heel vaak ziek. Maar succes, lees graag mee voor tips
quote:taxi87 schreef op 23 februari 2017 @ 12:46:

Bedankt voor de info over leverpastei star. Ik wist dat niet en vind prima om dat te stoppen. Maar denk niet dat ze van de vegetarische versie ineens doorslaapt.......Zou wel een wonder zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 23 februari 2017 @ 12:27:

[...]





Stop met leverpastei en smeerkaas en introduceer ei, kaas, tomaat en avocado bijvoorbeeld.In die link van het voedingscentrum staat dat zowel smeerkaas als kaas veel verzadigd vet en zout bevatten. In mijn ogen is smeerkaas dan nog beter, als je het met mate geeft, omdat je dat heel dun kunt smeren. Onze dochter krijgt dagelijks 2 boterhammen met een klein likje smeerkaas, ik denk niet dat dat nou zo schadelijk is. Mijn zoon eet graag chocoladepasta, dat is ook niet echt gezond. Maar in een verder gezond voedingspatroon lijkt het me geen punt om af en toe wat vet, zout of suiker te eten, zolang het binnen de marges blijft.
Mijn oudste was ook bijna 2 voordat ze de nachtfles niet meer wilde en gewoon wilde dat wij even kwamen kijken en een aai over de bol gaven. Had het wel met de geboorte van d'r zusje te maken, maar om even aan te geven dat het met deze leeftijd niet heel gek is dat ze nog een fles krijgt. Wij hebben het destijds op zijn beloop gelaten omdat er nog genoeg verandering aan kwam maar anders hadden wij het ook af proberen te bouwen.



Mijn dochter at destijds 2x2 boterhammen op een dag, ik weet niet of je dochter meer wil eten, anders kun je eens een boterham bij smeren. Koekje en een soepstengel vullen niet veel natuurlijk, misschien kun je daar voor iets kiezen dat meer vult zodat ze in de avond in totaal beter verzadigd is?
Hier smeren we trouwens pindakaas en hummus. Hummus vult ook goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven