Efteling met tweejarige en baby: do's & don'ts!

04-05-2016 16:24 159 berichten
Maandag gaan we het avontuur aan: een dagje Efteling met onze bijna tweejarige - en babydochter. Het is de eerste keer dat we een pretpark gaan bezoeken als gezin, dus spannend vind ik het wel. Met dat, wat vragen eigenlijk.



- Hoe lang blijf je ongeveer? Lijkt me voor beiden nogal een straf van opening tot sluit te blijven;

- Welke attracties zijn voor dreumes leuk, maar kan ook de baby mee? Of is baby echt een no-go voor ook bijvoorbeeld de Fata Morgana?

- Doe je maxi cosi op de wagen of neem je de wiegenbak mee? Dit met het oog op attracties bereiken.

- Is er een mogelijkheid tot flessen opwarmen? Denk het wel, maar vraag het toch maar even.



Misschien totale no-brainers, maar ik heb er echt geen weet van en wil wel voorbereid en ontspannen vertrekken en de dag een beetje leuk doorkomen. Bedankt alvast!



PS: verdere tips en adviezen zijn altijd welkom!
Ik zou dan naar de dierentuin gaan. Je 2 jarige heeft daar meer aan dan de efteling.
O vrouw doe het niet morgen. Je baby is nog heel jong ook toch?



Da's mijn tip
Alle reacties Link kopieren
Don't: gaan.



Geen klap aan op die leeftijd. Zonde van t geld. Je kunt ook naar het speeltuintje om de hoek.
Eerste reactie: wat háál je jezelf op de hals?

Waarom naar de Efteling en waarom met 2 zulke ukkies? Lange rijen, veel wachten, veel mensen, vele benen om tegenaan te kijken, veel lawaai, drukte en rumoer. Met een wagen en een maxocosi in de rij staan voor de Fata Morgana? Telkens een stap naar voren. Het wordt warm morgen. Ben je bijna vooraan, moet je dreumes opeens poepen. Of heeft het honger/dorst.



Ik zou skippen en een leuke kinderboerderij met speeltuin opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Daar heeft niemand van jullie ook maar iets aan! Echt niet doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niet doen, te druk, weinig leuks aan voor de kleine. Inderdaad, dierentuin is veel leuker.

En hoe lang je gaat op zo'n dag bepaal je natuurlijk zelf, zolang jullie en de kinderen het nog leuk vinden.
Do: naar de kinderboerderij gaan

Don't: naar de efteling gaan
quote:Doreia schreef op 04 mei 2016 @ 16:27:

Eerste reactie: wat háál je jezelf op de hals?

Waarom naar de Efteling en waarom met 2 zulke ukkies? Lange rijen, veel wachten, veel mensen, vele benen om tegenaan te kijken, veel lawaai, drukte en rumoer. Met een wagen en een maxocosi in de rij staan voor de Fata Morgana? Telkens een stap naar voren. Het wordt warm morgen. Ben je bijna vooraan, moet je dreumes opeens poepen. Of heeft het honger/dorst.



Ik zou skippen en een leuke kinderboerderij met speeltuin opzoeken.+100
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gegaan toen kinderen net iets ouder waren, negen maanden en net 3 en ze vonden het leuk. De jongste alle lichtjes hij heeft zijn ogen uitgekeken en de oudste alles wat er te zien en te doen is.

Voor de kleinste hadden we draagzak mee dat is wel handig in de attracties waar ze in mogen, heb je wel je handen vrij, fatamorgana kan en bijv droomvlucht ook, carnaval festival, Land van Laaf. Verschillende speeltuintjes.

Kinderwagen laat je bij ingang van attractie achter. Ik zou de bak doen kan ze tussendoor rustig slapen.

Maar inderdaad denk dat op zich een kleiner attractiepark of speeltuin net zo leuk is. Dus is maar net wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, je hebt er niks aan en je oudste wordt ook blij van een leuker iets kleinschaliger speelplek in de buurt. Jullie op een bankje ernaast. Veeeel beter. En handjes vrij voor de baby.

Een tweejarige beleeft de Efteling ook nog niet zo. Ik zou nog even een jaartje wachten. En dan ook niet gaan op een dag dat heel Nederland gaat
Alle reacties Link kopieren
O ja toevoeging, wij gingen op een hele rustige dag, dus niet in een vakantie, dat maakt wel een hoop verschil denk ik, nergens langer dan paarinuten gewacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt niet gaan.



Ik was destijds zo eigenwijs om wel met mijn 2-jarige zoon te gaan. Buiten dat hij er geen drol aan vond, heeft hij nog een aardige 'poppen waar geluid uit komt'-fobie aan overgehouden. Nog steeds heeft hij een pesthekel aan animaties ala sprookjesbos.



Een hoop geld voor weinig (eigenlijk geen) lol.



Misschien niet wat je wilt horen, maar toch mijn (en zo te lezen ook van andere) advies
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik sluit me aan bij de voorgangers. Laat de kinderen thuis en ga lekker samen. Wij zijn gisteren naar de Efteling geweest en hebben bewust neefje van 3 thuis gelaten. Voor die leeftijd is Sprookjeswonderland of de Linnaeushof mooi zat, net als de kinderboerderij trouwens.

Echt hoor, doe het niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nog zó lang naar de Efteling met je kinderen. Terwijl ze over een paar jaar echt niet meer mee willen naar de kinderboerderij. Doe dat nu en laat de Efteling gaan. Geen bal aan met twee ukken.

En eerlijk gezegd ook met grotere kinderen. De Efteling is wat mij betreft echt highly overrated. Zoveel andere leuke parken waar je voor de helft minder al binnen staat.
We gaan overigens maandag, op een rustige dag. Of althans, dat was het plan.
Alle reacties Link kopieren
Fata morgana vinden veel kleine kinderen (echt nog tot 6 jaar in elk geval) best eng. Er zitten krokodillen in het water, enge slangen, akelige bedelaars, een reus....

Dus alleen sprookjesbos en dat is voor jezelf nou weer niet zo boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in maart met dochter van 2 geweest en die vond het fantastisch. Je heb best veel attracties voor kinderen van die leeftijd als ze een beetje durven. Wij hadden ook een baby met maxicosi bij de groep maar die moest toch vaak met iemand achterblijven. Nou was dat bij ons geen probleem want er waren wachttijden van 5 minuten, dat zal morgen heel anders zijn.
Ow en je wil zo graag want is niet de 1e keer dat je het er over hebt.



Ik zou ook niet gaan, uberhaupt vind ik de Efteling niet zo veel aan voor zulke kleine kinderen en zonde van mijn eigen intree ook. Dus ik zou wat anders gaan doen met de baby en de 2 jarige. Maar goed dat is dan mijn mening daar zullen anderen anders over denken.





Maar al helemaal niet deze week of volgende week , waarom in godesnaam Fox?



Het is dan nog steeds op heel veel plekken meivakantie ( naast de vaststaande week hebben bijna alle scholen hier nog vrij volgende week) en het is eindelijk mooi weer. Je 2 jarige en de baby en zullen overal ellenlang voor in de rij moeten.
Fleet



Ook ik raad het je af. Tenzij je ook echt voor je eigen lol perse naar de Efteling wilt. Maar voor je oudste zijn er andere parken die denk ik veel leuker zijn. Bijvoorbeeld Oud Valkeveen ofzo.
Idd; ga lekker naar sprookjeswonderland!



Overigens gaan wij eind van de maand wel met onze bijna 2-jarige. Maar dan vooral omdat we ook nog een 7-jarige hebben. Ik hoop van harte dat ze in slaap gaat vallen in de draagzak. Anders wordt het een kort dagje.



Anderhalf jaar terug, toen jongste nog een baby was hebben we haar ook mee genomen. Toen sliep ze nog prima in de draagzak en kinderwagen en ging het dus heel goed. Ik ging lekker wandelen met haar, terwijl mijn man met onze kleuter door het sprookjesbos liep.



Maar met een combi van peuter en baby, dat lijkt me echt veel te veel zorgen voor veel te weinig lol.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van twee genoot het meest in de gewone speeltuin in de Efteling. Daar zou ik niet speciaal entree voor willen betalen. O ja, en ze werd bang in het sprookjesbos.
Ja sprookjeswonderland is echt leuk en dat voor 9 euro per persoon. Baby is gratis. En echt veel minder druk al zou het die maandag ook nog wel druk kunnen zijn.



Ik zou sowieso nog even wachten tot na pinksterweekend. Dan zijn alle scholen weer gewoon begonnen, heb je hooguit een beetje last van wat schoolreisjes.
quote:FleetFox schreef op 04 mei 2016 @ 16:41:

We gaan overigens maandag, op een rustige dag. Of althans, dat was het plan.

Maar het is op veel plaatsen nog mei-vakantie, zo heel rustig zal het niet zijn.

Ik sluit me aan bij de rest en zou een ander park kiezen, dat meer geschikt is voor kleine kinderen. Sprookjeswonderland bv.
quote:Goede-Fee schreef op 04 mei 2016 @ 16:46:

Ow en je wil zo graag want is niet de 1e keer dat je het er over hebt.



Ik zou ook niet gaan, uberhaupt vind ik de Efteling niet zo veel aan voor zulke kleine kinderen en zonde van mijn eigen intree ook. Dus ik zou wat anders gaan doen met de baby en de 2 jarige. Maar goed dat is dan mijn mening daar zullen anderen anders over denken.





Maar al helemaal niet deze week of volgende week , waarom in godesnaam Fox?



Het is dan nog steeds op heel veel plekken meivakantie ( naast de vaststaande week hebben bijna alle scholen hier nog vrij volgende week) en het is eindelijk mooi weer. Je 2 jarige en de baby en zullen overal ellenlang voor in de rij moeten.



Oh, ik wil dolgraag! Maar niet ten koste van onze ontspanning natuurlijk. Ik betaal liever geen € 70,- om de hele dag met huilende kinderen door een park te lopen. Dat kan op andere plekken goedkoper.



Ik ging er vanuit dat maandag wel een goede zet zou zijn, de site gaf aan dat het dan rustig is in het park. Vandaar de keus, aangezien ik over een paar weken op maandag gewoon weer aan het werk moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven