Ei(nde)loos ouwehoeren

04-05-2011 21:31 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het kletstopic voor stoere vrouwen die verder gaan na een miskraam of andere ovulaire onzekerheden.

Wil je het de ene dag wel en de andere dag totaal niet hebben over eieren of zwanger worden gerelateerde zaken? Iedereen mag meeschrijven!

Gedoe met geklutste eieren of de zoektocht ernaar? Schrijf erover! Dit is de plek om te ouwehoeren, verdriet te hebben om verlies, dagelijkse beslommeringen en andere hormonaal gedoe.



Iedereen mag meeschrijven en op elk moment instappen!



(edit: ikzelf en hopelijk de andere dames van dat topic hebben hier meegeschreven)
Alle reacties Link kopieren
* af-en-toe-meelezer breekt in *



Taartje, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Wow, gefeliciteerd!!! Super nieuws Taartje!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties!

We zijn weer thuis en het begint allemaal een beetje te bezinken. Net het ziekenhuis gebeld en vanwege mijn voorgeschiedenis van buikoperaties, mag ik over twee weken al voor een echo (dus in de 6e week). Dan nog geen hartje maar wel een embryo die te zien is, daar gaan we vanuit dan (en hopen we op).

Daarna weer een in week 9, maar ik ga overleggen of ik naar het ziekenhuis mag in mijn eigen woonplaats.



Hoe is het met jullie? Vakantiegangers en ziekenhuisbezoeken in de planning? (staat eigenlijk raar, twee zulke grote tegenstrijdigheden in 1 zin.....)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Taartje, dat je zo snel al een echo krijgt en veel controle. Dat moet toch wel een beetje helpen. Is het nieuws al een beetje gezakt of is het allemaal nog een beetje onwerkelijk? Ik ben echt zo blij voor je/jullie! Een echte muffin



Het is inderdaad de tijd van grote tegenstrijdigheden, maar dat is het leven nu eenmaal. Ik heb een beetje een moeilijke week. Eerst de stap naar het ziekenhuis (waar ik blij mee ben, maar moest toch wel even slikken) en deze week is het mijn uitgerekende datum. Ik heb hoop voor de toekomst en heb echt het gevoel dat het allemaal goed gaat komen, maar moet eerst even deze week doorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Sha, Minouzz, hoe is het met jullie? Nog lekker op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Och Pekoe, wat lastig! Ga je nog iets bijzonders doen op die dag?



Ik heb besloten dat mijn "baby" vroeger komt. Hahaha, vroeggeboorte. Hoef ik niet op 15 augustus te wachten. Ben benieuwd of dat werkt, maar vrees van niet.



Ik ben zo superblij dat minimuffin goed vastgehouden heeft! Wat een opluchting dat een echo al in de 6e week is! Is er dan nog geen hart? Ik dacht dat je soms wel iets kunt zien toch? Hoe voel je je verder? Kwaaltjes? Hoe is het met je eierstokken verder ivm het spuiten e.d?



Met mij gaat het niet goed. Ik ben nu met mijn 11e week bloeden bezig, heb alle kleuren van het spectrum gezien en zit nu op .. ehm.. zwart. Heb behoorlijk veel pijn en moet morgenochtend naar het ziekenhuis. Ook heb ik een acupuncturist gevonden die me gaat helpen ( los van het "echte" traject om mijn cyclus weer op gang te krijgen) en wordt mijn cyclus nog steeds gevolgd. Dat laatste is makkelijk: ik heb geen cyclus meer. Geen cyclus?!!? Nee. Niets meer. Da's heel verdrietig. Echoscopiste en ik loeren maar naar het scherm, maar er gebeurt niets-nakkes-nada! Vrees met grote vrezen dat ik de babywens even uit moet stellen tot nog niet nader bepaalde maand.,.. :(
Alle reacties Link kopieren
Ow, Sha, ik schrik van je bericht. Geen cyclus? Jeemig, jou wordt op dit moment ook weinig bespaart. Kunnen ze niet iets doen om je cyclus op te wekken? Iets met hormomen ofzo, in ieder geval dat het bloeden stopt, want dat is toch niet vol te houden zo.

Ik kan mij niet eens indenken hoe verschikkelijk jij je moet voelen! Een dikke knuffel en ik hoop echt dat ze morgenvroeg iets doen, als is het maar om je wat beter te voelen.

(ik ben wel blij van je te horen, maakte mij wel een beetje zorgen)
Alle reacties Link kopieren
Sha: hele dikke knuffel. Oh meid toch, wat een stom gedoe.



Morgen meer, ga nu slapen maar wilde sha wel een knuffel geven.
Alle reacties Link kopieren
Taartje gefeliciteerd!!!



Sha, wat vreselijk
Alle reacties Link kopieren
Sha knuffel! Kom later voor meer na m'n terugreis.
Alle reacties Link kopieren
Sha, ondanks dat het een hele stap is, naar het ziekenhuis gaan, denk ik dat jouw gezondheid nu voorop staat!

Hoe sterk de kinderwens ook is, hoezeer ik het jouw gun op dit moment, jouw eierstokken en baarmoeder zijn heel belangrijk om gezond te houden.

Ik denk aan je en hoop dat het meevalt in het ziekenhuis.

Alle reacties Link kopieren
Ladies!



Het ziekenhuis was goed nieuws! HcG test en ovulatietest zijn vanaf vandaag negatief, voor het eerst in 11 weken. Goed nieuws dus! Gynae heeft gekeken en ik ben "goed" bevonden. Dat wil zeggen: geen afwijkend beeld, alles mooi rustig en schoon. Lichaam is wel ernstig van slag door de pillen die ik heb moeten slikken. Kans is groot dat ook mijn darmen meerellen en dat dit ernstige pijnen veroorzaakt rondom mijn eierstok. Maar... het komt goed. Het duurt lang, maar er komt echt een einde aan. Afgesproken dat ik het nog even aan wil kijken. Ik wil er zeker niets voor slikken, want dat brengt mijn lichaam alleen nog maar meer in de war. Er zit vooruitgang in, zij het heel erg langzaam. Maar... vandaag voor het eerst niet meer erg gebloed. Beetje nog maar.......
Alle reacties Link kopieren
Sha: wat een goed nieuws!!! Ik ben zo blij dat er niks te zien was en de test eindelijk negatief is.

Nu weer op naar een cyclus en een positieve test met een miniSha. Voel je je een beetje opgelucht?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig sha! Eindelijk vooruitgang en negatieve testen. Nu op naar de positieve testen! Je lichaam is dus weer langzaam aan het herstellen, echt zo fijn. Ik ben zo blij voor je! Gelukkig krijgt dit topic weer goed nieuws deze week (taartje en jij), op naar nog meer!
Alle reacties Link kopieren
Pekoe sterkte vandaag. Ik denk aan je.
Alle reacties Link kopieren
..iPad..
Alle reacties Link kopieren
Pekoe: gaat het een beetje?



Sha: ik had je even geloept, was benieuwd hoe het was en nu lees ik nu goed dat jij volgende week een ei gaat laten springen? Ik ben heel blij voor je dat je cyclus weer op gang lijkt te komen!!!



Voor jullie allemaal:



Hier gaat het goed. Beetje misselijk, moe en nog veel buikpijn, dat is vervelend. De buikpijn komt echt door de klap die ik heb gehad door de IVF, dat had ik van tevoren onderschat denk ik met al die eieren in mijn buik.

Maandag ga ik weer werken, is mijn vakantie voorbij. Hoop dat ik het een beetje volhoud op mijn werk.....
Alle reacties Link kopieren
Pekoe, hoe is het vandaag met jou? ....

....

....



Op de puntjes zie ik alles staan wat ik wil zeggen, maar ik denk dat ik zonder woorden beter kan uiten wat ik voel en wat ik voor je hoop......



Sterkte vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Taartje, hoe is het verder met je? Psychisch gezien? Ik lees trouwens mee met de prikbitches, dus vanuit dat topic heb ik ook al info over jou Lijkt me eng, om zwanger te zijn en tegelijkertijd buikpijn te hebben ( ook al staan die twee zaken dus niet met elkaar in verband). Succes aankomende week op je werk. Je werkgever is op de hoogte?



Minouzz, hoe was je vakantie? Wanneer kom je terug/ben je teruggekomen?



Taartje, volgens de echoscopiste staat mijn buikpijn/bloed niet in direct verband met mijn eisprong en zou ik woensdag ofzo mijn eisprong kunnen verwachten. Zelf heb ik er een hard hoofd in. Het zou wel iets te mooi zijn, na 11 weken stilstand. Overigens heb ik nog steeds buikpijn. Merk wel dat als ik rustig blijf en veel lig dat het dan minder wordt. Maar ik kan toch niet de hele dag nixen in mijn bed!?
Alle reacties Link kopieren
Sha: het gaat beter. De wachtweken waren geen pretje maar ik ben heel erg opgelucht dat ze voorbij zijn. De buikpijn is vervelend maar toch voelt het deze keer zo anders dan de vorige zwangerschap, toen was ik zo bang voor een miskraam dat het net is alsof ik het misschien wel wist, ergens diep van binnen. Ik heb nu al twee keer gedroomd over dit kindje, het voelt veel echter.

Voor nu is het lichamelijke gedeelte frustrerend maar dat is minder zwaar dan de onzekerheid op het hoogste niveau. Ik weet nu ook niets zeker maar ik wacht gewoon rustig af tot de eerste echo.



Oh, dus jij ziet niet veel heil in je ei? Maar toch, het moet toch een keer weer beginnen, waarom niet nu?

Niks doen is ook niet mijn ding maar soms is het nodig, ik luister naar mijn lichaam en de rust is prettig. Misschien vindt je er nog iets meer balans in.....
Alle reacties Link kopieren
Zo en nu eindelijk normaal ongesteld.... Voor het eerst weer na een hele lange tijd!!!

Vorige week wel veel buikpijn gehad, maar nu ik erover nadenk was het de week dat ik uitegerekend was. De vorige keer had ik dat ook. Eigenlijk vreemd dat je lichaam er zo nog op reageer.





Taartje gewoon lekker rustig aan doen!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ladies,



Ik kom afscheid nemen van dit topic. Nee, ik ben niet zwanger. Maar ik wil echt een nieuwe start maken. De miskraam achter me laten en me bezig houden met nieuwe dingen. Beter worden, zwanger worden. Niet meer stilstaan bij de nare dingen, al is dit topic voornamelijk bedoeld voor het "gewoon kletsen". Toch merk ik dat ik het als miskramentopic blijf zien. Ik spiek hier natuurlijk af en toe nog wel om te zien hoe het met jullie gaat, maar zal niet meer actief meeschrijven. Ik hoop dat ik met jullie binnenkort samen in een nieuw zwangerschapstopic kan gaan schrijven, net zoals Taartje en -tadadada-Tattitatli nu doen.



Liefs, Sha
Alle reacties Link kopieren
Sha ik herken het aan alle kanten.

Ook ik wil hier eigenlijk niet meer zijn. Stom he? dat er een lading aan blijft hangen. Maar ik wil schrijven over kwaaltjes en niet over angsten dat het mis zal gaan.....

Rare wezens zijn wij toch.
Alle reacties Link kopieren
Meiden gewoon lekker doen! Ik merk dat ook mijn behoeft van meelezen zelfs minder is geworden. Maar het is alleen maar goed. Hebben we het toch zoveel mogelijk een plekje gegeven!

Succes meiden en hopelijk tot ziens op een leuker topic!
Alle reacties Link kopieren
Gek toch dat het zo allemaal loopt. Er is ook een tijd van komen en gaan.. Heb het zelf ook erg druk de laatste tijd met andere dingen en heb eigenlijk zelf ook niet veel te delen. Zal jullie nog wel volgen her en der maar laat in iedergeval wel een goed bericht hier achter als dat uiteraard zover is!



Sha bedankt voor je wijsheden en lieve woorden in moeilijke tijden ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven