Emigrerennr duitsland met ongeboren kind

30-07-2016 00:50 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger en heb gn relstie meer met de vader,we zijn ook nooit getrouwd geweest. Nu wil ik graag verhuizennr duitsland en daar dan ook bevallen. Wat kan de vader die in belgie woont van gerechterlijke stappen ondernemen? Het is niet erkend door hem en hierdoor pleeg ik gn misdrijf door te verhuizen. Denk ik toch? Maar wat kan hij van gerechterlijke stappen ondernemen? Hij zal een dna test moeten vragen want ik ga het hem niet laten erkennen. Als dit lukt wat voor bezoekrecht heeft hij en kan hij een week/week regeling krijgen?



Een wanhopige moeder
Wat wil hij? Wil hij erkennen/stappen ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Hij was goed genoeg om mee te neuken maar heeft totaal geen rechten wat jou betreft?
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij wil het kind afnemen. Ik weet dat hij dit niet zomaar kan maar toch dat is zijn ingesteldheid. Als ik praat over bemiddelen begint hij over terug een relatie aan te gaan. Ik wil dit niet meer en dan krijg ik als antwoord op mijn vraag van bemiddelen dat hij naar de rechtbank gaat. Hij weet niet van mijn plan van verhuizen,ik hoop dat dit een.soort uitweg is om hem op afstand te houden. Maar ik weet niet wat hij op zijn beurt kan doen als ik de stap zet.
Alle reacties Link kopieren
Beetje warrig verhaal. Maar je wil dus naar een ander land en je wil dat de vader van je ongeboren kind niets over dat kind te zeggen heeft ? Nou, als je ongetrouwd bent dan kan dat dus prima. Via een rechtszaak een dna-test afdwingen is in theorie mogelijk maar dat is een lang en moeizaam proces. Ik weet natuurlijk niet precies wat hier aan de hand is maar waarschijnlijk laten de meeste aanstaande vaders in een dergelijke situatie liever de boel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en nog iets. Het klinkt alsof je onder de plak zit en er vandoor wil gaan. Dat kan natuurlijk, maar het is ook een optie om hulp in te schakelen: http://www.korrelatie.nl/onderwerpen/relatieproblemen/
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is het probleem. Het is zijn wil en zijn wil is wet. Als ik wil bemiddelen in het belang van het kind zegt hij gewoon dat hij nr de rechter stapt. Ik zie geen mogelijkheid om met hem een baby op te voeden. We kennen elkaar nauwelijks. Ik woon nu in belgie mr heb familie in duitsland.

Ik zou enkel de verhuis doen als ik zeker weet dat ik de touwtjes dan in handen heb,als het enkel uitstel van executie is en hij evenveel kan bekomen ivm het kind als in belgie zal ik hier moeten blijven. Hier sta ik er helaas alleen voor :(
Alle reacties Link kopieren
Waarom leg je je situatie niet voor aan een advocaat? Dan weet je zeker dat je juiste informatie krijgt. De meningen en adviezen hier kunnen ook verschillen door verschillende ervaringen.

Zorg dus dat je iemand hebt die hier verstand van heeft en waar je vertrouwen in hebt.



Veel sterkte in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Je komt bang over, hoe oud zijn jullie? Wat voor familie heb je in Duitsland wonen, ouders of brussen/ tante?

Hoe ver ben je in de zwangerschap?
Ikweetniet hoe jij het ziet hoor, maar door te verhuizen en hem niks te vertellen doe jij hem toch hetzelfde aan? Namelijk zijn kind afnemen.



Heb je gegronde redenen waarom het voor jullie kind beter zou zijn om zonder zijn vader op te groeien? Want het feit dat het kind in jouw buik groeit is geen gegronde reden.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je hem nauwelijks kent. Klinkt goed; Maar je neemt er wel een kind van :-|Als je iemand de vader laat worden van jouw kind heb je gewoon een vader voor je kind. Een kind heeft nu eenmaal een vader. Anders had je een anonieme donor moeten kiezen.

Nu wil je ineens vluchten omdat hij het kind zou willen afnemen zeg je? Waarom zou hij dat willen, wat voor reden heeft ie daar dan voor? Waarom zou hij z'n kind niet mogen zien? En niet mogen erkennen? Je hebt een volwassen keuze gemaakt toen je je kleren voor hem uitdeed. Daar was je zelf bij. Los het dan ook volwassen op.
Hij wil jouw kind afnemen, jij wil zijn kind afnemen. Je doet hetzelfde. Zoek hier bemiddeling bij.
quote:MN-- schreef op 30 juli 2016 @ 05:55:

Ikweetniet hoe jij het ziet hoor, maar door te verhuizen en hem niks te vertellen doe jij hem toch hetzelfde aan? Namelijk zijn kind afnemen.



Heb je gegronde redenen waarom het voor jullie kind beter zou zijn om zonder zijn vader op te groeien? Want het feit dat het kind in jouw buik groeit is geen gegronde reden.

Het is in het belang van je kind dat het een band kan opbouwen met zijn of haar vader. Verhuizen naar het buitenland is dat dus niet. Denk aan het belang van je kind! Als je dat niet wil had je niet zwanger moeten worden van deze man.



En 'nr' is de afkorting van nummer, niet van naar.
C
H
Alle reacties Link kopieren
Het kan aan mij liggen... maar als ik gechanteerd zou worden zou ik ook maken dat ik weg kom.

En dreigen tussen relatie of kind afnemen klinkt nou ook niet heel aardig van de pappa in spe.



To zoek hulp. Maatschaappelijk werk og advocaat om te starten. Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op 30 juli 2016 @ 07:54:

[...]





Dat hangt ervan af wat voor man de vader is. Een dominante, agressieve idioot? Mwa, dan is kind beter af zonder hoor. Dat kan TO beter inschatten. Je vlucht niet zomaar zwanger.Het is natuurlijk geen domme agressieve idioot aangezien to ervoor heeft gekozen om met hem een band voor het leven aan te gaan..
quote:bloemetje77 schreef op 30 juli 2016 @ 07:53:

De man klinkt alsof ie niet goed snik is, dat kan TO beter inschatten dan wij vanaf de bank. Bemiddeling zou ik dus zeker niet doen.

Waarom verhuis je niet sowieso naar je familie? Er is toch geen reden om daar te blijven?



Verhuis en stuur een email als je een keer heel ergens anders op vakantie bent (ip adres) dat je een miskraam hebt gehad. En dan nooit meer contact opnemen en blokkeren.Dit is ook een aanname vanaf de bank.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 30 juli 2016 @ 08:05:

[...]





Het is natuurlijk geen domme agressieve idioot aangezien to ervoor heeft gekozen om met hem een band voor het leven aan te gaan..Soms komt de ware aard een beetje later om de hoek kijken.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen en deze man is plots geconfronteerd met een onverwachte zwangerschap. Ik lees nog niets dat hem ongeschikt als vader maakt. Het gedrag richting moeder staat los van zijn houding ten opzichte van het kind.



Helaas TO, toen je besloot dit kind te houden, accepteerde je ook een levenslange band te hebben met zijn of haar vader. Accepteer dat en maak er het beste van.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nergens waarom deze man ongeschikt zou zijn als vader. Misschien heeft hij stomme dingen gedaan of gezegd, maar wat is jouw aandeel hierin TO?



Nu wil je vluchten naar Duitsland. Je wilt van de radar verdwijnen en hem zijn kind ontnemen. En wat precies maakt dan dat jij daarmee zo goed bezig bent?
quote:Mamabeer22 schreef op 30 juli 2016 @ 01:31:

Ja dat is het probleem. Het is zijn wil en zijn wil is wet. Als ik wil bemiddelen in het belang van het kind zegt hij gewoon dat hij nr de rechter stapt. Ik zie geen mogelijkheid om met hem een baby op te voeden. We kennen elkaar nauwelijks. Ik woon nu in belgie mr heb familie in duitsland.

Ik zou enkel de verhuis doen als ik zeker weet dat ik de touwtjes dan in handen heb,als het enkel uitstel van executie is en hij evenveel kan bekomen ivm het kind als in belgie zal ik hier moeten blijven. Hier sta ik er helaas alleen voor :(



Als jij in een ander land zit maak je het moeilijker maar niet onmogelijk denk ik. Wat is er zo erg aan deze man dat hij zijn kind niet via een regeling zou mogen zien? Hij was ook goed genoeg om seks mee te hebben? Als hij echt wil kan hij van alles via de rechter afdwingen, dat gaat je heel veel tijd, energie en geld kosten en als die man niet verslaaft of gestoord is heeft hij gewoon recht om zijn kind te zien en dat zal dan ook gebeuren. Alle moeite voor niets dus.



Daarbij is het niet in het belang van je kind het bij de vader weg te houden. Dat jij die man niet meer leuk vindt is geen reden een kind de vader te ontzeggen. Het gaat niet om jou of hem maar om het kind. Ga je eens verdiepen in wat het beste voor je kind is want jullie geven het arme kind al een valse start in het leven en als jullie er om gaan vechten dan maak je het alleen maar erger. Ik heb nu al met het kind te doen..
quote:mwcactus schreef op 30 juli 2016 @ 09:01:

Als hij echt wil kan hij van alles via de rechter afdwingen, dat gaat je heel veel tijd, energie en geld kosten en als die man niet verslaaft of gestoord is heeft hij jullie kind gewoon recht om zijn kind te zien op omgang met beide ouders en dat zal dan ook gebeuren.(Mwcactus, even jouw bericht als voorbeeld, als omdenkertje naar waar het uiteindelijk om gaat)
Alle reacties Link kopieren
Idd jullie weten niet wat er aan de hand is allemaal,dat kan ik ook niet hier effe in een kadertje allemaal opschrijven.

Ik vraag om raad en geen oordeel.

Bedankt
Alle reacties Link kopieren
quote:Mamabeer22 schreef op 30 juli 2016 @ 09:08:

Idd jullie weten niet wat er aan de hand is allemaal,dat kan ik ook niet hier effe in een kadertje allemaal opschrijven.

Ik vraag om raad en geen oordeel.

BedanktOh weer iemand die een half verhaal vertelt, verwacht dat we op basis daarvan raad kunnen geven en vervolgens gepikeerd is als er vragen gesteld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven