Ervaringen babyfoon app t.o.v. 'normale' babyfoon

27-08-2016 18:13 31 berichten
Zijn er mensen met goede en/of slechte ervaringen met een babyfoon app i.p.v. de normale ouderwetse babyfoons? Ik ben over twee maanden uitgerekend en we hebben nog een babyfoon nodig. Mijn man kwam met het idee om een app te gebruiken omdat het stukken goedkoper. Maar ergens heb ik het gevoel dat het minder betrouwbaar is, anders zou iedereen dat wel doen toch? Dit gevoel is uiteraard nergens op gebaseerd.



Voor wie positieve ervaringen heeft: welke app gebruiken jullie en wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. de normale babyfoons? Negatieve ervaringen hoor ik ook graag.



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt volgens mij twee toestellen nodig dus bijvoorbeeld iPad in de babykamer en je iPhone als ontvanger.

Dan moet het allebei ook aanstaan, dus als je gebeld wordt is het weg vermoed ik.

Leek me knap onhandig.
Nee t werkt goed iPad op babykmr en iPhone zelf. Als je gebeld wordt kan je zo terug naar de app.





Maar vind aparte babyfoon makkelijker. Die breng je ff naar de buren anders moeten buren ook jouw iPhone hebben etc
Ik heb een gewone babyfoon. Als er hier opgepast wordt door bijv schoonmoeder, dan hoef ik haar niet eerst een telefoon te kopen en uit te leggen hoe het werkt :-). Ook vind ik het niet fijn dat je per se wifi nodig hebt, dat valt hier nog weleens uit.



Daarbij heb ik mijn telefoon al genoeg aan de lader en wil ik die ook op stil kunnen zetten in de nacht. Maar dan wil ik wel weer de kleine kunnen horen. Dat is vast in te stellen, maar ik vond een losse babyfoon handiger. Die kan ik gewoon aan iemand geven in huis als ik boodschappen ga doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een vaste lijn, dus ik word nauwelijks gebeld op mijn mobiele telefoon, dus ik gebruik wel een babyfoon app, maar heel sporadisch, ik heb geen baby's meer. Ik denk dat als je 'm heel vaak nodig hebt, het misschien niet zo handig is omdat je dan continue een I pad en een telefoon kwijt bent.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
En dan zijn er ook nog de enge verhalen van pedo's of criminelen die babyfoons op WiFi hacken...
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een app. Paar keer per week als ik zelf even beneden ben. Vind het prima werken, krijg een melding als ie wakker is, kijk dan even via de camera of ik wel of niet naar boven moet. Ik peins we niet over om een babyfoon te kopen.
Wij hebben deze van Alecto:



Babyfoon Alecto - klik!



We hebben in het verleden een andere van Alecto gehad, een soort walkie-talkie systeem, maar daar kregen we geruis op door het internet te gebruiken en kregen we minstens 3x per week een motorrijles mee. Of als er file was, wat er gaande was. Of een andere baby. Deze heeft dat niet, ideaal! Je hoort echt alleen de kinderen van jezelf. Deze kan niet los van de stekker, maar hebben wij geen moeite mee. We horen 'em prima.
Oh, en voor 30 euro vind ik dat geen geld!
quote:SuperWijf schreef op 27 augustus 2016 @ 18:40:

Nee t werkt goed iPad op babykmr en iPhone zelf. Als je gebeld wordt kan je zo terug naar de app.





Maar vind aparte babyfoon makkelijker. Die breng je ff naar de buren anders moeten buren ook jouw iPhone hebben etcVraag die nu bij me opkomt: wat als je een half uur met je vriendin of moeder staat te bellen? En gaan ze op latere leeftijd niet met de telefoon op tablet klooien?
Bedankt voor de reacties! Dat vraag ik me dus ook af, als lang aan het bellen bent, merk je het dan evengoed als de baby huilt? En hoe werkt het, krijg je een berichtje als hij/zij wakker is en kan je alleen de camera gebruiken, of hoor de baby ook?



Voor hackers ben ik niet zo bang, maar ik zou ook liever geen camera gebruiken, liever alleen het geluid.



Met oppassen lijkt het me inderdaad ook lastig, je bent altijd echt gebonden aan die telefoon. Aan de andere kant hebben we een klein huisje dus vraag ik me sowieso af of een babyfoon echt noodzakelijk is voor ons. Lastig.
Alle reacties Link kopieren
Fiona dan probeer je toch gewoon eerst die app? Bevalt het niet is een babyfoon zo gekocht.



Mijn app: geeft constant het geluid door. Zodra er geluid is krijg ik ook een pushbericht en staat er op m'n beginscherm dat m'n kind wakker is. Is het direct weer stil volgt er een nieuw bericht dat hij weer slaapt.
quote:Frizz schreef op 27 augustus 2016 @ 20:49:

Fiona dan probeer je toch gewoon eerst die app? Bevalt het niet is een babyfoon zo gekocht.



Mijn app: geeft constant het geluid door. Zodra er geluid is krijg ik ook een pushbericht en staat er op m'n beginscherm dat m'n kind wakker is. Is het direct weer stil volgt er een nieuw bericht dat hij weer slaapt.Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik vind het wel zonde om geld aan een app uit te geven als ik daarna alsnog een babyfoon moet kopen. Welke app gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
Babyfoon 3G. En wat kosste het? 3-4 euro? Ik kam niet in je portemonnee kijken, maar 4 euro in ruil voor gepieker over wel/geen babyfoon?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een gewone babyfoon voor thuis. Dat vind ik prettiger omdat je dat niet steeds een telefoon kwijt bent. Als we bij anderen zijn gebruiken we de app dormi. Voor Android is deze app gratis maar ik geloof dat je bij iPhone moet betalen. Het is op zich een prima app. Hij geeft een piepje wanneer hij geluid detecteert en vak daarna hoor je het geluid ook door je telefoon. Er zit een camerafunctie op maar die lijkt ook te piepen bij de babydevice, dus bij de telefoon die op de babykamer ligt, dat is dus niet handig, maar dat is alleen bij de camera. Het maakt verder niet uit wat je op de telefoon doet, de app blijft doorlopen tot je hem uit zet.

Maar voor thuisgebruik heb ik liever een reguliere babyfoon.

Als je niet veel geld uit wil geven kun je ook altijd even kijken of je er een tweedehands kunt krijgen.
Als je twee oude telefoons hebt is het geen geld natuurlijk. En daar zet je dan alleen die app op en klaar. Bereik is als je WiFi (of een abonnement) hebt oneindig, das wel handig.

Wij gebruiken voor dagelijks gebruik een analoge, omdat er misschien "iets" is met WiFi (geen idee of dat echt zo is, maar ja...) en als we bij de buren een drankje drinken of op de camping naar het toilethuis gaan gebruiken we de WiFiapp.



Wij hebben babyfoon 3G, daar kunnen we ook de camera van aanzetten op afstand, vinden we een fijn idee als we dus bij de buren zitteb
N
Alle reacties Link kopieren
Bloemetje heb jij dan verder nooit de telefoon in de buurt van je kind?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een babyfoon zonder camera. Ideaal met oppassen. Als ik met de oudste buiten ga spelen neem ik de babyfoon mee en hoor ik als de jongste wakker is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een camera?
quote:spinnekop schreef op 28 augustus 2016 @ 12:23:

Waarom wil je een camera?



Over wie heb je het? Want ik wil juist geen camera..



Voor de app gebruikers, wat als je bijvoorbeeld een half uur aan het bellen bent. Merk je dan of de baby huilt, of zie je dat pas als je weer ophangt?
quote:spinnekop schreef op 28 augustus 2016 @ 12:23:

Waarom wil je een camera?Die hoort bij de app.
quote:fiona2012 schreef op 28 augustus 2016 @ 12:26:

[...]





Over wie heb je het? Want ik wil juist geen camera..



Voor de app gebruikers, wat als je bijvoorbeeld een half uur aan het bellen bent. Merk je dan of de baby huilt, of zie je dat pas als je weer ophangt?Hij geeft dan een signaal door je telefoongesprek heen (als ik het me goed herinner).
quote:Frizz schreef op 28 augustus 2016 @ 12:16:

Bloemetje heb jij dan verder nooit de telefoon in de buurt van je kind?Jawel. Maar een hele nacht, en dan ook nog relatief dichtbij. Voelde gewoon niet goed. Ik zei al, het is niet heel rationeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiona2012 schreef op 28 augustus 2016 @ 12:26:

[...]





Over wie heb je het? Want ik wil juist geen camera..



Voor de app gebruikers, wat als je bijvoorbeeld een half uur aan het bellen bent. Merk je dan of de baby huilt, of zie je dat pas als je weer ophangt?Dacht dat dat het idee achter de telefoon / app was? Maar het gaat dus enkel om geluid? Dan zou ik voor 3 tientjes een losse halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven