Ervaringen ergonomische draagzakken?

26-08-2014 22:13 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mama's, ik ben op zoek naar een goede ergonomische draagzak voor mijn dochtertje van 1 maandje oud. Nou zou ik graag de ervaringen van andere moeders met een "ergonomische draagzak" willen weten om een beetje een idee te krijgen. Ben zelf niet echt een voorstander van een draagdoek, maar mochten er moeders zijn die daar ook hun ervaring mee willen delen dan ben ik erg benieuwd.

(Als het kan ook graag winkels en/of webshops waar je het product zou kunnen aanschaffen.)
Er is een heel draagtopic waar je veel info kunt vinden op deze pijler.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de bondolino erg prettig!
Alle reacties Link kopieren
@miffy : heb je de link voor me:)
Alle reacties Link kopieren
@laurentien1979: De bondolino hoor ik vaker voorbij komen. Zitten er ook min puntjes aan? en is het ook makkelijk voor thuis?
Alle reacties Link kopieren
Vond hem juist ideaal voor thuis. Over mijn jas heen dragen vond ik minder prettig dus in de winter gebruikte ik hem

Vooral thuis.



Hij is wat dik, maar mijn dochter is vlak voor de winter geboren dus was geen probleem. Ik heb later nog een dunnere doek gekocht maar dat was alleen omdat het warm werd en niet omdat de bondolino niet beviel.



Makkelijk te knopen vond ik!
Alle reacties Link kopieren
Link naar topic: Draagdoekentopic deel 7



Zelf groot fan van Bondolino en draagdoek. In het topic kun je ook vragen naar actuele winkels/online verkooppunten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Heb je facebook? typ dan eens draagpraat in en meld je aan, daar kun je al je vragen stellen over ergonomisch dragen, ik zelf heb een ergo en een tula als drager, maar gebruik meer geweven doeken omdat ik dat mooier en vaak ook fijner vind, een rekbare doek voor een baby van 1 maand is ook heel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen bij m'n tweede met dragen, met een draagdoek. Ik zocht toen een oplossing voor regelmatig reizen met de trein met twee kinderen. Middelste was toen 1,5, jongste was er nog niet. Dat beviel goed.



Jongste ook gedragen, vooral met draagdoek. Toen ze bijna twee was zijn we op zoek gegaan naar een oplossing waarbij man ook kon dragen tijdens de vakantie. We zijn toen uitgekomen bij de Ergo baby carrier. Die bevalt heel goed, ook al gebruiken we m alleen nog met de vakantie. Jongste is bijna vier, afgelopen vakantie is de drager nog gebruikt. De draagdoek was wel mee, maar die is alleen gebruikt als kussen ?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en oudste hebben we wel gedragen in een babybjorn, maar dat draagt echt niet prettig. Misschien dat de nieuwe versie wel prettig draagt, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Hop tye, erg fijn. Is een drager die je zelf knoopt, maar echt heel makkelijk. Veel binnen gebruikt, maar ook buiten bij langere wandelingen.
Babybjorn is niet ergonomisch.
Alle reacties Link kopieren
Hier heel blij (geweest) met mijn Storchenwiege babycarrier.
Ik had een Beco Butterfly Grace. Fijn ding!
Ik hb ook een Ergo Carrier. Heel fijn ding! Ik heb ook twee draagdoeken (elastische Hoppediz en geweven Hoppediz) maar ik geef de voorkeur aan de Ergo.
Ik heb ook een ergo en gebruik n bijna iedere dag.

Man gebruikt me ook veel en baby heeft er vanaf twee weken ik gelegen. Nu ze wat groter is wil ze er soms uitgehaald worden als ik niet loop en dat gaat erg makkelijk. Topding!
Hier geweven draagdoek vanaf 6 weken oud (was uitkomst ivm reflux). Met circa een jaar een manduca. Daar is hij zo goed als uitgegroeid en we wilden een drager die minder versteld hoeft te worden als vriend hem gebruikt. Daarom rond 2 jaar een tula toddler aangeschaft. Neem hem nog regelmatig mee en op vakantie zelfs dagelijks gebruikt (ook al weegt kind inmiddels 16 kilo, is geen probleem).
Alle reacties Link kopieren
volgens mij kun je bij ikdraag.nl en drager huren om uit te proberen.



Hier fan vn de storchenwiege, erg makkelijk in gebruik en als man en ik wisselen hoeven we alleen de heupband te verstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de ergo carrier en vind m wel heel fijn om mee te wandelen maar minder voor in huis, ik kan er namelijk niet mee zitten. Dan krijg ik enorm last van mn rug. Of doe ik dan iets verkeerd? Misschien komt het omdat ik vrij klein ben.
Hier een mei tai (merkloos, als je googlet kom je genoeg webshops tegen), bevalt mij heel goed. Voordeel is dat ie vrij goedkoop is (dacht zo'n 35 euro) en je hoeft hem niet te verstellen omdat je hem omknoopt. Knoopt wat makkelijker dan een draagdoek. nadeel is dat kind er pas vanaf iets groter (hier met 3.5 mnd gestart) in kan en soms heb ik moeite hem strak om mijn middel te knopen (holle rug). Hij kan ook op de rug maar dat hebben we pas 1x geprobeerd, ging zonder problemen.
Ik vind de Manduca heel fijn vanaf een maand of 4. Ik heb nu een doek (veel makkelijker dan het lijkt en draagt prettiger dan welke drager ook), voor over een maand of 2 heb ik een Mei Tai. Draagt ook heerlijk en knoopt net wat sneller dan een doek.
Nog een voordeel ze zijn te koop in allerlei motiefjes voor als je dat leuk vindt maar ook met de effen kant (meestal zwart) buiten te dragen
Alle reacties Link kopieren
Hier bevalt de bondolino bij mijn man en mij goed. We hebben die van poplin stof, is wat dunner en daardoor minder warm. Ik heb rugklachten, maar met dragen niet meer last dan anders. Je kan de bondolino vanaf de geboorte gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben draagdoeken en ergonomische draagzakken en gebruiken deze beide.

Over beide zijn man en ik erg tevreden.

We hebben een marsupi breeze (staat inmiddels te koop omdat zl2 er naar mijn mening inmiddels uit gegroeid is). Voordeel hiervan is dat het met klittenband is en echt supermakkelijk in gebruik. Ook is deze er geschikt voor heel kleine kindjes.

Ook een manduca, die is iets minder geschikt voor heel kleine kindjes, daar passen ze netjes in met ongeveer maat 68. Er is wel een babyinsert in, maar dat vond ik niet stevig genoeg aanvoelen. Wel geprobeerd.

Is erg makkelijk in gebruik, goed aan te passen aan je lichaam. Ook rugdragen is erg fijn met deze drager. Ook tot lang te gebruiken, maar 80/86 moet ie redden.

Het omdoen is met kliksysteem, niet knopen dus.

Ook hebben we Tula, wel de toddler versie voor de oudste. Werkt eigenlijk hetzelfde als de manduca. Als ik mocht kiezen, dan zou ik liever een tula baby hebben dan een manduca, omdat die van die leuke printjes hebben, hahaha! Maar man is fan de manduca en draagt hier graag mee.



Ook een paar draagdoeken, maar ik vind het knopen zelf erg leuk. Man vindt dit helemaal niks, dus zodoende ook de draagzakken.

Het knopen is iets wat je ligt of niet. Maar dragen kan ook zonder knopen erg comfortabel voelen voor moeder en kind! Ik hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven, het is echt gezellig!



Oh ja, ik heb trouwens goeie ervaringen met de draagdoekenmarkt van facebook. Hier kun je 2e hands draagdoeken en draagzakken vinden (de draagzakken vindt je onder de ssc's).

Ook de web winkel Dragen en zo ben ik erg tevreden over.

Slingo mama heb ik de manduca en een ringsling vandaan en beide bestellingen gingen prima.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, misschien ken je de facebook groep Draagpraat al? Hier kun je ook vragen stellen, er zijn ook consulentes bij de groep aangesloten. Misschien kun je daar een vraag stellen of er dragers bij je in de buurt wonen om eens te testen. Of dat er een mamacafe bij je in de buurt wordt gehouden. Ik geloof dat daar ook vaak draagdoek en draagzak moeders heen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven