Ervaringen met GPS horloge voor kinderen

04-07-2015 12:47 44 berichten
Wie is er al in het bezit van een horloge met GPS tracering voor zijn of haar kind en hoe bevalt het, welk type gebruik je? Abonnement of prepaid, welk netwerk?

Ik ben enthousiast over dit nieuwe stukje technologie. Ik zou graag in een oogopslag kunnen zien waar mijn zoon van net 5 jaar, zich bevindt.

Bovendien kan hij mij bellen ermee, ik kan hem bijvoorbeeld roepen voor het eten ermee, een gebied instellen waar hij vrij mag spelen en als hij buiten dit gebied treedt, dan krijg ik een waarschuwing.

Je krijgt ook een waarschuwing als je kind bijvoorbeeld hard valt en stiekem afdoen is geen optie, want dat geeft het horloge meteen door.

Momenteel probeer ik voor mijn zoon de watchwatch premium uit, maar ik ben niet enthousiast over het bepalen van de positie.

Ik sta niet open voor meningen over het gebruiken van zo'n horloge, al is het natuurlijk vrij om je mening te uiten.

Ik vind het een handig hulpmiddel en van deze tijd.

Zo kan je je kind gewoon wat vrijheid gunnen zonder jezelf zenuwachtig maken of hij nog wel in de buurt is.
anoniem_6463b566da7f9 wijzigde dit bericht op 04-07-2015 13:06
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk lijkt het mij schijnveiligheid.

Een "enge man" kan dat horloge toch afdoen en uit het autoraam gooien ?

Dan beter een chip implanteren.

Hier gewoon een ouderwetse casio met een piepje om kwart voor zes.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hmz... is het wel vrijheid? Op de smartphone van mijn zoon zit ook een gps tracker en zoals het een echte puber betaamt is hij vergroeid met dat ding. Per saldo dus hetzelfde als zo'n watch. In het begin had vooral mijn man de neiging om om de haverklap te willen kijken waar zoon uithing en daar had ik heel veel moeite mee. "Ja maar ik vertrouw hem wel, dit maakt het gewoon makkelijker". Niet mee eens.

Met gps: ik vertrouw je en geef je die vrijheid omdat ik je ten alle tijde kan controleren.

Zonder gps: ik vertrouw je en geef je die vrijheid. Dat ik je niet ten alle tijde kan controleren is iets waar ik me bij neer kan leggen omdat ik je vertrouw en weet dat je die vrijheid aan kunt.

De gps tracker wordt nu sporadisch gebruikt. Om te achterhalen of de smartphone op school of bij een vriend is blijven liggen en één keer toen zoon een eindje ging fietsen, urenlang wegbleef en wij ons zorgen maakten toen hij zijn telefoon niet op nam/niet reageerde op berichtjes.

Opvoeden is niet het behoeden voor de val, maar het helpen bij het opstaan.
Ja kan, alhoewel je meteen een signalering krijgt dat het horloge afgedaan wordt en je dan meteen er naar toe kan.

Het is ook niet dat ik bang ben voor een ontvoering. Hoe vaak komt dat voor. Niet vaak.

Het is de combinatie van voordelen. Dat ik hem kan oproepen en andersom. En simpel dat ik kan zien waar hij is.

Dat ik kan zien of hij buiten het gebied gaat waar hij mag.

Kan iemand gaan gooien met " een kwestie van vertrouwen ", maar een jochie van vijf kan best eens baldadig zijn, al valt die van mij erg mee.

Een voorbeeld. Mijn zoon ging laatst buiten spelen.

Meestal meldt hij zichzelf na een minuut of 15 weer.

Als hij langer weg blijft dan meldt hij dat ook keurig, bijvoorbeeld dat hij bij iemand binnen gaat spelen.

Maar nu dus niet.

Ik zoeken, nergens te bekennen..

Bleek hij bij de achterburen te zitten.

Hij dacht omdat het een schutting verder Was, dat hij dit niet hoefde te melden.

De moeder dacht dat ik het wist.

Maar ik ben wel 20 min erg bezorgd geweest.

Dit dus.
@ bij zonder, mijn zoon is 5... Was ik vergeten te melden.

Het gaat dan nog niet om vertrouwen.
Ik snap je volledig Rocky! Ik zou het ook aanschaffen. Laat je weten als je een goede gevonden hebt? Ik lees mee :-)
quote:rocky2008 schreef op 04 juli 2015 @ 13:03:

@ bij zonder, mijn zoon is 5, hé .

Het gaat dan nog niet om vertrouwen.Natuurlijk wel. Grenzen (tot daar-en-daar mag je met buitenspelen, niet bij andere mensen naar binnen, meteen komen als mama je roept) afspreken die je kind aan kan, afspraken die je kind na kan komen. Dan overvraag je je kind niet en leert je kind er van. Ik ben niet tegen moderne technologie, echt niet (m'n huis hangt er van aan elkaar), maar door moderne technologie de grenzen aan te laten geven leert je kind niet om zelf grenzen in de gaten te houden en te respecteren. En jij leert niet te vertrouwen op de vaardigheden van je kind.
Ik vind je reactie erg overtrokken hoor bij zonder, sorry.

Hij krijgt alsnog grenzen mee en het vertrouwen dat hij zich er aan houdt.

Alleen als hij afwijkt van wat normaal is (zoals in het voorbeeld dat hij normaal gesproken zich uit zichzelf om het kwartier even meldt) vind ik het fijn dat ik kan zien waar hij is.

Nu had hij een wat bozige en verhitte moeder voor zich, dat had niet gehoeven als ik wist waar hij was.

Ik snap je probleem niet zo.

Ik ben nooit een moeder geweest die bovenop haar kind zat.

Maar aan de hand van het voorbeeld wat ik hierboven gaf, vind ik het een mooie uitvinding.
anoniem_6463b566da7f9 wijzigde dit bericht op 04-07-2015 13:19
Reden: Correctie
% gewijzigd
@ Ciambella ik ben bang dat ik niet veel ervaring reacties ga krijgen, alleen visies .

Maar ik wacht af.

Ik heb mijn vraagtekens namelijk bij de nauwkeurigheid van de GPS bepaling.
quote:Bij_Zonder schreef op 04 juli 2015 @ 13:08:

[...]

Natuurlijk wel. Grenzen (tot daar-en-daar mag je met buitenspelen, niet bij andere mensen naar binnen, meteen komen als mama je roept) afspreken die je kind aan kan, afspraken die je kind na kan komen. Dan overvraag je je kind niet en leert je kind er van. Ik ben niet tegen moderne technologie, echt niet (m'n huis hangt er van aan elkaar), maar door moderne technologie de grenzen aan te laten geven leert je kind niet om zelf grenzen in de gaten te houden en te respecteren. En jij leert niet te vertrouwen op de vaardigheden van je kind.

Ik zie het anders. Ik zie het als een manier om feedback te geven op de vaardigheden van kind doordat je ook weet wat hij/zij doet, kun je ook inzicht krijgen in hoe zijn vaardigheden zijn en daarop complimenten geven en/ of corrigeren zodat hij ervan leert. Op den duur is dat bandje dan geheel overbodig, ook natuurlijk met leeftijd te maken. Leren, ontwikkelen en groeien worden gestimuleerd door feedback!

En daarnaast en misschien ook bovenal is het aspect van veiligheid. Een kind, zeker van die leeftijd, is nog te jong om situaties in te schatten op hoe veilig deze zijn. Ouderlijk toezicht is hierbij nodig. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouder om toezicht te houden op je kind.
Niets voor mij zo`n ding.

Ik vertrouw mijn zoon, dat deed ik ook toen hij nog maar 5 was.

Hij kon toen al omgaan met een stanleymes en aansteker.

Wou hij een rondje gaan fietsen : tuurlijk joh ga je gang op de stoep blijven en niet over steken.

Dat is altijd goed gegaan, als hij beetje lang wegbleef liep ik ook het rondje en vond ik hem wel weer ergens tussen de bloemetjes in een gemeenteperkje.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Je vraagt toch om ervaringen? Ik heb je mijn ervaring en daaruit voortkomende visie verteld. Alleen zat de gps niet in een horloge maar in een telefoon. Maar je wil dus niet alleen geen visies lezen, maar ook geen minder enthousiaste ervaringen. Als je recensies zoekt kun je beter naar coolblue of amazon denk ik
quote:ciambella schreef op 04 juli 2015 @ 13:19:

[...]

Ik zie het anders. Ik zie het als een manier om feedback te geven op de vaardigheden van kind doordat je ook weet wat hij/zij doet, kun je ook inzicht krijgen in hoe zijn vaardigheden zijn en daarop complimenten geven en/ of corrigeren zodat hij ervan leert. Op den duur is dat bandje dan geheel overbodig, ook natuurlijk met leeftijd te maken. Leren, ontwikkelen en groeien worden gestimuleerd door feedback!

En daarnaast en misschien ook bovenal is het aspect van veiligheid. Een kind, zeker van die leeftijd, is nog te jong om situaties in te schatten op hoe veilig deze zijn. Ouderlijk toezicht is hierbij nodig. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouder om toezicht te houden op je kind.

Goed gezegd.

Dat dus.
Prima dat jij je visie geeft en je ervaring!

Ik vind de vergelijking puber en 5 jaar niet opgaan en het gaat hier specifiek om een horloge gemaakt voor jonge kinderen.

Recensies kan ik helaas nog niet vinden.

Het is nog niet lang en via de geijkte wegen te koop. Helaas.
quote:happy-daddy schreef op 04 juli 2015 @ 13:20:

Niets voor mij zo`n ding.

Ik vertrouw mijn zoon, dat deed ik ook toen hij nog maar 5 was.

Hij kon toen al omgaan met een stanleymes en aansteker.

Wou hij een rondje gaan fietsen : tuurlijk joh ga je gang op de stoep blijven en niet over steken.

Dat is altijd goed gegaan, als hij beetje lang wegbleef liep ik ook het rondje en vond ik hem wel weer ergens tussen de bloemetjes in een gemeenteperkje.

Wow dit vind ik dus onverantwoordelijk. En Stanley mes en aansteker, vind ik echt niet kunnen op zo'n jonge leeftijd. En het is altijd goed gegaan. Het had ook niet goed kunnen gaan, hoe kijk je dan tegen jezelf als ouder aan?

Maar goed, ieder voed zijn/ haar kind op volgens eigen normen en waarden.
Weet je wat ik dus wel eens zie in mijn omgeving. Kinderen zonder toezicht van ouders die andersmans eigendommen kapot maken en besmeuren. Dan loop ik als buurvrouw naar de kinderen toe, maar waar zijn de ouders? Blijken de kinderen in een totaal andere buurt te wonen! Ik vind dat sommige ouders hun verantwoordelijkheden te licht nemen.
Deze week in de aanbieding bij Kruidvat

https://www.kruidvat.nl/spotter
Jah, naar Spotter ben ik benieuwd!

Mij lijkt het wel wat!
quote:ciambella schreef op 04 juli 2015 @ 13:33:

[...]

Wow dit vind ik dus onverantwoordelijk. En Stanley mes en aansteker, vind ik echt niet kunnen op zo'n jonge leeftijd. En het is altijd goed gegaan. Het had ook niet goed kunnen gaan, hoe kijk je dan tegen jezelf als ouder aan?

Maar goed, ieder voed zijn/ haar kind op volgens eigen normen en waarden.

tuurlijk is dat goed gegaan.

Juist omdat ik hem leerde hoe hij met beide dingen veilig kon omgaan.

Toen hij het kende was ook meteen de aantrekkelijkheid van aansteker en mes verdwenen.

daarnaast 120 jaar geleden stonden kinderen van 5 aan grote weefgetouwen.

Kinderen zijn niet achterlijk.

ik voed hem op in de geest van hoe ik ben opgevoed,met de grootste liefde, grootste vrijheid en de grootste wijsheid.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:troelalaaaatje schreef op 04 juli 2015 @ 13:49:

Jah, naar Spotter ben ik benieuwd!

Mij lijkt het wel wat!http://www.love2bemama.co ... t-de-spotter-gps-tracker/

Blogje van een moeder over de spotter, wellicht interessant om te lezen.
Dank je blabla!

Wat ik merk met de watchwatch premium is dat het als het kind binnen is , het op gprs werkt en buiten op Gps. Heb je dus geen Gps bereik en onvoldoende zendmasten in de buurt, dan kan je een nauwkeurige locatie schudden.

Bovendien vind ik dat dit horloge erg laat het Gps signaal oppakt en doorgeeft.

Zo kan het dus zijn dat kind al lange en breed ergens anders is maar jij dat pas veel later doorkrijgt .

Omdat dit type nieuw is, ben ik nog aan het steggelen hierover, maar ik vroeg me dus af of dat normaal is, die vertraging.
Dank blabla!
quote:_blabla_ schreef op 04 juli 2015 @ 14:24:

[...]

http://www.love2bemama.co ... t-de-spotter-gps-tracker/

Blogje van een moeder over de spotter, wellicht interessant om te lezen.Interessant! Vraag me alleen af of die 4.99 p maand de prijs is als dat ding dus dag en nacht aan staat. Gaat het dus op uren of is een maand echt de hele maand lang.
Heb ff zitten zoeken maar kom er niet uit wat die spotter betreft. Je betaald voor een maand 4.99. Maar is dat voor één maand ongeacht hoe vaak je hem aan hebt of krijg je daar zoveel dagen/uren voor. Dus als je hem in die ene maand maar één dag aan hebt heb je dan nog dagen/uren over of heb je dat gewoon 5 euro betaald voor één keer kijken waar dat ding zich bevind.....

Dat kan ik nou nergens terugvinden helaas.

Voor mij zou het een heel geruststelling zijn.

Laatst was zoon "kwijt" Hij kon niet vertellen waar hij was. Uiteindelijk is hij op een bekend punt uitgekomen maar het zou heel makkelijk zijn als ik dat gewoon op een kaart kon zien.
Er staat:

Elke 60 seconden een locatie

U hoeft zelf geen locaties op te vragen, dit doen wij voor u. De Spotter GPS tracker is uitgerust met een bewegingssensor waardoor u tijdens beweging elke 60 seconden een locatie ontvangt op uw online account en bij stilstand elke 30 minuten. Alle locaties kunt u gedurende 24 uur terugkijken.

Als je dus prepaid 5 euro voor een maand betaalt, dan neem ik aan dat je een maand lang 24 uur per dag gebruik kan maken van de spotter. Er staat nergens dat dat niet zo is. Of dat er een limiet aan zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven