Ervaringen Puckababy

09-10-2014 14:02 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



11 dagen geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Na heel wat gehuil van de kleine en slapeloze nachten heeft de kraamhulp haar gisteren voor het eerst ingebakerd. Dat wil zeggen, een hydrofielluier om de schouders en armpjes zodat ze niet meer zo wild kan bewegen. De verloskundige wees mij zojuist op een Puckababy. Nu ben ik erg benieuwd naar de ervaringen hiermee, omdat het bij mijn meisje alleen gaat om de armpjes waar ze wild mee om zich heen maait, beentjes houdt ze vrij rustig.



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik een hele suffe kip als ik zeg: waarom een puckababy als de hydrofiel ook voldoet?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook eerst gewoon ingebakerd tot hij te sterk werd. Toen hebben we voor de puckababy mini gekozen, ik vond het heel prettig, hij wapperde zichzelf niet meer wakker en we hadden weer nachtrust.
Wij hebben ook een puckababy gebruikt en het was een uitkomst.

Zoon was erg sterk en wurmde zich uit hydrofielen en badcapes, hieruit kon hij niet ontsnappen.

Bovendien konden opa en oma / oppas / leidsters op het KDV hier ook makkelijk mee overweg, dus makkelijker dan gewoon inbakeren.
Hydrofiel werkte bij mijn dochter totaal niet, wurmde zich gewoon los, hoe klein ze ook was. De puckababy vonden wij super! Ze heeft er een hele tijd heerlijk in geslapen en hielp echt.

Later heb ik ook de slaapzakken van puckababy gekocht, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was de puckababy geen succes omdat er nog steeds bewegingsvrijheid met de armpjes is.

Ons zoontje schrikt zich echt bij elke beweging die hij maakt helemaal rot, en hij heeft veel van die valreflexen. Zo zielig, elke keer overstuur.

Ik heb hem nu voor t eerst in een pacco inbakerdoek, daarin liggen zijn armen echt strak ingepakt naast zijn lichaam. Dat lijkt nu beter te gaan (*klopt even af*).

Maar ik zou wel eerst de puckababy gebruiken, dat lijkt mij minder 'ingrijpend' en makkelijk straks met afbouwen en wennen aan 'losse' armen.

Tip: marktplaats :-) staan er honderden op.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties!

De hydrofielluier doet wel wat maar ze komt er idd met haar handjes onderdoor, dus helemaal ideaal in het niet.

Ik heb net al op marktplaats gekeken en ben in de buurt wel het eea tegen gekomen. Klopt het dat je eerst de Puckababy Piep moet gebruiken? Lijkt mij dat je die maar heel kort in gebruik hebt dan...
Alle reacties Link kopieren
Ja die is tot 3 maanden. Maar daarna verkoop je m gewoon weer op marktplaats
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Haha, ok! Begon al aan mijzelf te twijfelen

Dan weet ik wat me te doen staat; zsm een Puckababy regelen voordat die kleine dwars door de hydrofielluier breekt!
Ik heb m'n zoontje ook ingebakerd gehad wegens zichzelf wakker maken door wild bewegen. Hij was al gauw te sterk voor de hydrofiel dus toen overgestapt op de pacco inbakerdoek. Dit hielp echt geweldig want de armpjes zitten echt goed stevig erin, en de beentjes vrij. De puckababy (toen al groot genoeg voor de mini) hebben we gebruikt om het inbakeren af te bouwen. De armpjes zitten daar veel losser in, maar wel zodanig ingepakt dat de bewegingsvrijheid enigszins beperkt is. Koop dan wel de puckababy plus! Daar zitten ritsjes aan de zijkant. Als je die opent is het een gewone slaapzak. Erg handig voor afbouwen met maar een armpjes eruit bijv. Wij hebben dus van echt inbakeren heel langzaam afgebouwd zodat wanneer hij om kon rollen hij uitgebakerd was. Beide op marktplaats gekocht, dan kun je voor de prijs van een nieuwe er twee aanschaffen (een aan, een in de was)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hem echt heerlijk !!

Eerst de piep gehad en toen de mini gekocht maar hij ging al heel vroeg draaien dus niet gebruikt

Dus die staat nu op marktplaats
Alle reacties Link kopieren
Ook de puckababy piep gehad, is idd voor de eerste 3 maanden. Onze dochter maaide heel erg met haar armpjes waar ze van schrok maar ze haalde zichzelf ook open in haar gezichtje. Tegen de tijd dat ze uit de piep groeide, rond 3 mnd oud, was ze niet meer zo beweeglijk en was de opvolger niet nodig. Een maand later draaide ze zelf en bleek ze een buikslapertje te zijn.

Op marktplaats zijn zat puckababy's te vinden!
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken ook de puckababy piep voor onze zoon van 6 weken en werkt ideaal. Wij gebruikten eerst ook een hydrofiel luier maar halverwege had hij zich alweer los gewurmd. Voor ons is het een uitkomst, omdat hij ook nogal eens last heeft van maaiende armpjes.

De piep kan je idd tot 3 maanden gebruiken en dan komt de mini.
Net als summerwoman (ook zelfde reden) andere inbakerdoeken gebruikt. Wij hadden snoozebaby en paco geloof ik. En de snug m tug maar die wordt niet meer verkocht.

Was er echt heel blij mee.
Ik had n swaddle me, 20 euro bij babydump. Werkte prima!
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde: mijn meisje van nu 7 weken heeft heel onrustige armpjes en beentjes.

Eerst bakerde ik haar in met een hydrofieldoek, tot ze zich daar ook uit wurmde.

Toen op aanraden van het consultatiebureau de Puckababy Piep gekocht. Het is niet moeilijk om haar er in te krijgen, en ze schrikt niet meer wakker van zwaaiende armpjes.



Nadeel is dat, als hij vies is (wat met een baby niet ondenkbaar is), je een droger nodig hebt om hem op tijd te laten drogen voor de volgende nacht. Ik was hem indien nodig dus maar bij mijn ouders, die een droger hebben...
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Swaddle me en de puckababy piep kan ik beide aanraden! De piep geeft alleen wat meer bewegingsvrijheid nog dan de swaddle me.

De swaddle me is het net een coconnetje maar werkt super!

Ik heb ze beiden te koop ook op marktplaats
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter bood de puckbaby ook nog teveel bewegingsvrijheid. Nu gebruiken we de pacco picolo en dat gaat beter..
Alle reacties Link kopieren
Wat een boel reacties! Bedankt allemaal!

Ik zal me ook eens gaan verdiepen in alle andere inbakerdoeken/zakken. Nooit geweten van het bestaan daarvan, er gaat een wereld voor me open
Alle reacties Link kopieren
De pacco doek is goedgekeurd door t Cb de rest niet volgens mij. Onze dochter wurmde haar armpjes ook uit de Puckababy dus toen Pacco gekocht, werkte super.

Je kunt ook advies vragen bij de inbaker verpleegkundige van t CB, bij ons kwam die langs. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Eerst swaddle me gebruikt voor dochter maar na 6 weken wurmde ze zich los. Daarna de puckababy piep gebruikt.

Werkte perfect juist omdat ze zich soms los wurmde maar toch daarna doorsliep (begrenst door de zak). Hierdoor is de overstap naar de mini kleiner.

Bij de piep liggen de armen namelijk niet meer "vast" maar wordt ze alleen begrenst door de een hesje in de zak.



Nu is dochterlief 4,5 maand en sinds 2 dagen ligt 1 armpje uit de bakerzak. Ook dit gaat weer goed! Zo kan je het inbakeren stap voor stap afbouwen! Ideaal!
Proficiat met de geboorte van je dochter!

Bij ons kwam een verpleegkundige van het consultatiebureau op bezoek voor uitleg over inbakeren. Ze nam ook 2 doeken mee en liet op een pop zien hoe het werkt. Wij hebben op haar aanraden voor de Pacco picolo gekozen en dat is ontzettend goed bevallen. Bij de pacco liggen de armen strak tegen het lijfje, maar de beentjes hebben nog wel wat bewegingsvrijheid. De doek is heel simpel in het gebruik. Met de puckababy heb ik geen ervaring. Die had het consultatiebureau ook niet meegenomen op het huisbezoek.
quote:Camry schreef op 09 oktober 2014 @ 14:08:

Wij hebben ook een puckababy gebruikt en het was een uitkomst.

Zoon was erg sterk en wurmde zich uit hydrofielen en badcapes, hieruit kon hij niet ontsnappen.

Bovendien konden opa en oma / oppas / leidsters op het KDV hier ook makkelijk mee overweg, dus makkelijker dan gewoon inbakeren.



idd, en het is ook veiliger dan een hydrofiel e.d



Hier zoonlief zodra hij uit de puckababy (kleinste versie, piep heet ie geloof ik) groeide gewoon in een gewone slaapzak met mouwen over gedaan en dat ging gelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten aden+anais doeken, echt super! We hebben er nog plezier van, je kunt ze voor zoveel dingen gebruiken.
Hier ook een tevreden gebruiker van de puckababy! (Nu niet meer hoor, zoon is 16 maanden :-) )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven