Ervaring/tips/kosten nanny/GO aan huis 3 kids, Utrecht

10-12-2014 20:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies!

Met een derde op komst denken wij erover voor 1 of twee dagen per week een nanny te nemen van 8/1800.

Oudste school en nu bso. Twee jongste onder de vier.

Middelste heeft het erg naar zin op KDV ( nu 2 dg) dus dit vinden we spijtig om haar eraf te halen. Daarom denken we aan een dag KDV en dus een dag nanny.

Oudste vindt bso niet leuk en voor baby zou fijn rustig thuis ideaal zijn en voor ons met drie kids halen/brengen evenzo...

Maar hoe komen we aan goede betrouwbare nanny in Utrecht?

Is het echt voordeliger?

Wat vinden jullie van 1 dag nanny en 1 dag bso/kdv?

Ervaringen zeer gewenst!!



Dank!
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch gewoon een gastouder aan huis? Mijn schoonzus heeft het jarenlang gedaan (bij mensen thuis dus). Zij deed dat via https://www.4kids.nl/
Alle reacties Link kopieren
Een nanny woont toch bij je in en moet je de kans geven zich cultureel te ontwikkelen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb t zowel wit als zwart jarenlang gedaan. Wit betekende iets meer zekerheid voor de ouders, want gastouderbureau regelde vervanging bijvoorbeeld, maar de ouders betaalden 12,50¤ per uur waar ik er maar 8 van terugzag. Financieel gezien is zelf een oppas regelen dus voor beide partijen voordeliger.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 10 december 2014 @ 20:20:

Een nanny woont toch bij je in en moet je de kans geven zich cultureel te ontwikkelen?Ik denk dat TO gewoon een gastouder bedoelt want een nanny woont inderdaad bij je in en die gaat niet om 18 uur naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Nanny is gastouder aan huis...

Geen aupair..
Alle reacties Link kopieren
Nee nanny woont niet bij je in hoor, Google maar..
Alle reacties Link kopieren
quote:keuteltje schreef op 10 december 2014 @ 20:26:

Nee nanny woont niet bij je in hoor, Google maar..Sorry, ik was inderdaad in de war met een au-pair. Maar een nanny is volgens mij hetzelfde als een gastouder. Gewoon ander naampje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna 2 jaar een gastouder aan huis gehad. Vond het heel erg fijn, want zij komt gewoon bij jou thuis en je hoeft de kinderen nergens naar toe te brengen. Omdat ik het wel belangrijk vond dat de kinderen ook weleens andere kinderen zien dan elkaar heb ik ze op de psz gedaan. Het kdv ben ik helemaal mee gestopt. Bij ons had het overigens de reden dat mijn volledig onregelmatig werkt, en dat was niet te regelen met het kdv. Nu mijn oudste naar school gaat (ik heb 2 kinderen) gaan we helaas stoppen met onze GO aan huis. Het is voor haar en voor ons niet rendabel. Zij heeft nog maar 1 fulltime kind over, en ik blijf hetzelfde bedrag betalen (dat heeft ermee te maken dat een gastouder aan huis valt onder de wet dienstverlening aan huis). Overigens zitten er wel wat haken en ogen aan vast voordat je gastouder aan de slag kan. Zou moet je huis voorzien worden van een LKR nummer (wat alleen door die gastouder te gebruiken is), dat houdt in dat het gastouderbureau een risicoinventarisatie maakt en dat je daarna controle krijgt van de GGD. De GGD kan aanpassingen aanwijzen, die moet je dan opvolgen anders krijg je het nummer niet en kun je wel opvang aan huis afnemen, maar kom je niet in aanmerking voor KOT en verandert het contract. Voordat het allemaal geregeld is ben je zo 12 weken verder. In sommige gemeenten vragen ze inmiddels geld voor de keuring van de GGD. Bij ons kost het vanaf 2015 ruim ¤ 500,-. Ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt. Ik zat zelf trouwens bij 4kids. Die werken landelijk, dus ook in Utrecht.
Wij hebben ook een gastouder aan huis, of een nanny. Zelfde maar ander naampje.



Bij ons brengt het heel veel rust in huis. Geen gehaast in de ochtend om op het KDV te komen of in de middag om ze op te halen. Lekker in het eigen ritme in hun eigen huis. Daarnaast altijd de aandacht die nodig is en mee met het ritme van de kinderen ipv het ritme van de creche. Financieel is het ook aantrekkelijker dan alle 3 kinderen op het KDV/BSO.



Een GO aan huis kost je minimaal minimumloon, *persoonlijke info verwijderd*
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij wel praktisch en misschien financieel ook voordelig.



Maar ik zou wel een dag kdv/psz houden (voor de kinderen die nog niet op school zitten) omdat het mij erg belangrijk lijkt voor de sociale ontwikkeling. En een goede voorbereiding op school en omgaan met andere kinderen.



Het enige wat mij zou tegenstaan is dat er je echt veel vertrouwen moet hebben in de nanny/GO. Op een kdv heb je immers meerdere leidsters en is er dus ook meer controle. Thuis moet je er maar op vertrouwen dat alles goed gaat.

Ook zijn er op een kdv / psz meer en andere mogelijkheden qua activiteiten dan thuis. Dus meer afwisseling om met verschillende materialen te spelen en nieuwe ervaringen op te doen.



Ik zou verder bespreken wat de nanny/GO doet als er andere kinderen komen om te spelen (vriendjes van school die mee willen komen of buurkinderen aan de deur). Of ze ook wat huishoudelijke dingen wil doen (lijkt mij wel zo handig als ze ook eten maakt of de vaatwasser in- en uitpakt). En ze zal het oudste kind natuurlijk van en naar school moeten brengen (dus ook gesleep met de andere 2 kinderen).



Volledig een nanny of GO zou ik dus niet doen. Maar een dag misschien wel.
Ik heb al jaren een vaste oppas aan huis. Voor mijn kinderen is ze als een familielid, ze zouden haar niet kunnen missen. Ze vouwt mn was en doet vaak wat extra huishoudelijke taken wat ze echt niet verplicht is. Ik vind het heerlijk dat ze er is en zou niet anders willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven