Ex laat kinderen date te snel ontmoeten?

09-03-2014 11:20 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening over het volgende.



Mijn ex en ik hebben 2 kinderen van 4 en 2 jaar. Het co-ouderschap verloopt prima en hij is een uitstekende vader.



Tijdens de scheiding hebben we afgesproken voorzichtig te zijn met de introductie van nieuwe partners. Nu begrijp ik net dat de derde dat heeft plaatsgevonden bij hem thuis terwijl de kinderen boven sliepen. Er is te veel wijn gedronken en toen is ze spontaan blijven slapen. En heeft dus vanochtend de kinderen ontmoet.



Ik ben enorm boos dat hij onze afspraak schendt. Vinden jullie dat terecht of ben ik aan het zeuren?
Aan de ene kant terecht, afspraak is afspraak.... Maaar als je er eens goed over nadenkt.... Is er wel een juist moment voor het ontmoeten van een eventueel nieuwe partner?

Had jij je niet enorm rot gevoelt als je van te voren weet dat hij dat gaat doen?
Alle reacties Link kopieren
Beetje zeuren wel ja. Kinderen zullen wel vaker vreemden ontmoeten. Daar gaan ze echt niet dood van. Als het iets structureels zou zijn zou ik wel achter mijn oren krabben.....
Tja je kunt er weinig aan doen denk ik maar zolang hij ze niet wekelijks laat kennis maken met een nieuwe scharrel zal het wel meevallen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me idd beter voelen als ik het van te voren zou weten. Dan kan ik me er mentaal op voorbereiden. Ik vind het namelijk wel een big deal.



Want waarom hebben we afgesproken niet te snel voor te stellen? Omdat er nog vanalles kan gebeuren waardoor het niet goed kan gaan en we de kinderen niet aan de vele dates en wisselingen wilden blootstellen.



En natuurlijk ontmoeten ze in het dagelijks leven ook anderen, alleen maar goed. Maar dit is voor mij wel anders, meteen dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor de kinderen dat jullie contact zo goed is dat hij je dit meteen heeft vertelt!

Ik merk dat de manier waarop de ontmoeting heeft plaatsgevonden voor mij nogal 'n verschil zou maken... Als hij deze 'date' heeft voorgesteld als 'papa's nieuwe vriendin die voortaan heel vaak hier gaat zijn' vind ik dat je niet overdrijft, maar als hij heeft gezegd 'dit is Linda en die ontbijt vandaag mee' en ze is daarna gewoon naar huis gegaan dan vind ik dat je wel een beetje zeurt.



Kinderen leren nou eenmaal nieuwe mensen kennen. Oké, niet allemaal aan de ontbijttafel, maar ik denk dat zolang jullie er nuchter onder blijven de kinderen hier weinig last van hem. Ik zou hem wel vragen om voortaan wat voorzichtiger te zijn in dit soort situaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees ook dat ik er weinig aan kan doen. Baal er wel heel erg van. Er komt natuurlijk ook allemaal oud zeer naar boven over vertrouwen.



Ben me nog aan het beraden of ik mijn boosheid naar hem zal uitten of niet.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:31:

Ik zou me idd beter voelen als ik het van te voren zou weten. Dan kan ik me er mentaal op voorbereiden. Ik vind het namelijk wel een big deal.



Want waarom hebben we afgesproken niet te snel voor te stellen? Omdat er nog vanalles kan gebeuren waardoor het niet goed kan gaan en we de kinderen niet aan de vele dates en wisselingen wilden blootstellen.



En natuurlijk ontmoeten ze in het dagelijks leven ook anderen, alleen maar goed. Maar dit is voor mij wel anders, meteen dichterbij.



Ja maar goed hij had dit waarschijnlijk ook niet van te voren op de planning staan.

Het was gezellig ze hadden teveel wijn gedronken en ja dan gebeuren dit soort dingen.

En even heel hard gesteld jullie zijn gescheiden en hij is jou dus geen enkele verantwoording meer schuldig.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:31:

Ik zou me idd beter voelen als ik het van te voren zou weten. Dan kan ik me er mentaal op voorbereiden. Ik vind het namelijk wel een big deal.



Want waarom hebben we afgesproken niet te snel voor te stellen? Omdat er nog vanalles kan gebeuren waardoor het niet goed kan gaan en we de kinderen niet aan de vele dates en wisselingen wilden blootstellen.



En natuurlijk ontmoeten ze in het dagelijks leven ook anderen, alleen maar goed. Maar dit is voor mij wel anders, meteen dichterbij.Jij hoeft haar toch niet te ontmoeten, dus waar moet jij je dan op voorbereiden?
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:33:

Ik vrees ook dat ik er weinig aan kan doen. Baal er wel heel erg van. Er komt natuurlijk ook allemaal oud zeer naar boven over vertrouwen.



Ben me nog aan het beraden of ik mijn boosheid naar hem zal uitten of niet.



Dat zou ik niet doen als je het contact nog een beetje normaal wilt houden en hij verder een goede vader is die prima voor zijn kinderen zorgt.

Het is nou ook weer niet zo dat hij een complete orgie heeft gehouden in zijn huis terwijl de kinderen boven lagen te slapen.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:31:

Ik zou me idd beter voelen als ik het van te voren zou weten. Dan kan ik me er mentaal op voorbereiden. Ik vind het namelijk wel een big deal. .Gaat het om jou of om de impact op de kinderen? Of een beetje allebei?
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:33:

Ik vrees ook dat ik er weinig aan kan doen. Baal er wel heel erg van. Er komt natuurlijk ook allemaal oud zeer naar boven over vertrouwen.



Ben me nog aan het beraden of ik mijn boosheid naar hem zal uitten of niet.Dat zou ik dus zeker niet doen. Op het moment dat jullie besloten niet langer samen voor de kinderen te zorgen, is de keus gemaakt, dat jij en hij het wel eens anders aan kunnen/zullen pakken. Daarover hoef jij hem dus niet de les te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me echt niet om hem. Hij mag idd doen en scharrelen wat hij wil.



Het gaat mij erom dat hij een afspraak schendt die impact heeft op wat ook mijn kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik persoonlijk eerder zou vallen over het feit dat er te veel wijn gedronken was.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
ik zou zo min mogelijk tegen hem klagen of zeuren want anders vertelt hij nooit meer wat.



Natuurlijk zijn afspraken afspraken maar het zijn natuurlijk gewoon maar mensen.



Wat goed trouwens van je dat jullie on speaking terms uit elkaar zijn gegaan!
it's a big club and you ain't in it
Ja je zeurt. Er is gewoon iemand blijven logeren. Dit topic gaat over jou. Jullie kinderen zal het hele gebeuren worst wezen.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:39:

Het gaat me echt niet om hem. Hij mag idd doen en scharrelen wat hij wil.



Het gaat mij erom dat hij een afspraak schendt die impact heeft op wat ook mijn kinderen zijn.Ik heb meer het idee dat het vooral een beetje jaloezie van jou kant is.
Alle reacties Link kopieren
Het is je ex... Ergo jij gaat er niet over wie er aan de ontbijttafel zit. Daarnaast zijn je kids te jong om er ook maar enige gedachte bij te hebben. Een trauma lopen ze niet op.

Je zeurt big time!
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
@riony Dat is idd mijn afweging, pick your battles. Maar betekent dat ook dat ik het nergens over oneens mag zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:31:

Ik zou me idd beter voelen als ik het van te voren zou weten. Dan kan ik me er mentaal op voorbereiden. Ik vind het namelijk wel een big deal.



.



Jij moet je mentaal voorbereiden. Dat geeft aan dat jij er moeite mee hebt. Dat is niet erg. Dat is eigenlijk wel vrij logisch. Maar dat moet je dus niet op je kinderen gaan projecteren.



Als er elk weekend een andere vrouw aan het ontbijt verschijnt dan heb je een punt maar nu nog niet.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:42:

@riony Dat is idd mijn afweging, pick your battles. Maar betekent dat ook dat ik het nergens over oneens mag zijn?



Als hij de kinderen nou zou verwaarlozen en de ene na de andere scharrel in huis zou halen dan mag je daar iets van zeggen.

Verder is het zijn leven waar jij geen deel meer van uitmaakt en ook niets meer over te zeggen hebt net zoals hij niet over jouw leven.

Er zit iemand extra aan de ontbijttafel,ja dat kan gebeuren.
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:39:

Het gaat me echt niet om hem. Hij mag idd doen en scharrelen wat hij wil.



Het gaat mij erom dat hij een afspraak schendt die impact heeft op wat ook mijn kinderen zijn.





Dat is ook niet netjes van hem, maar wat had het uitgemaakt als jij dat van te voren wist? Je schrijft dat je je dan had kunnen voorbereiden, waarop? En naarmate je langer uit elkaar bent zullen jullie allebei wel eens een afspraak schenden zonder overleg, omdat de tijd daar rijp voor is.



Ook stellen nemen soms eenzijdige beslissingen omtrent de kinderen. De dag dat het mooi weer was en dochter alleen naar het buitenbad wilde, tien jaar oud. Dan beslis ik gewoon dat dat mag, moeder van vriendinnetje ook. Mijn man is het daar 's avonds gewoon mee eens. Moeder van vriendinnetje had dag later ruzie met ex omdat er geen overleg over was geweest. Het leven van kinderen van gescheiden ouders ligt al erg vaak onder een vergrootglas zonder al dit soort shit.
Alle reacties Link kopieren
Thanks sugarmiss, dat is zo'n beetje het perspectief dat ik zocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:salome4 schreef op 09 maart 2014 @ 11:42:

@riony Dat is idd mijn afweging, pick your battles. Maar betekent dat ook dat ik het nergens over oneens mag zijn?natuurlijk, heel begrijpelijk wat dat is zoals jij in elkaar zit. Maar ik zou het in dit geval strategisch bekijken en proberen om dit los te laten.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Duidelijke rode draad: loslaten dus. Dan ga ik nu maar wat nuttigs doen en het gras maaien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven