Fruithapje en groentehapje, hoe zit dat nou?

03-05-2007 12:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en hoor overal verschillende dingen over het fruit- en groentehapjes.

Wanneer mag je er nou mee beginnen? Als je kind 4 maanden is of 6 of als het t zelf aangeeft??

Moet je eerst met groente beginnen of met fruit of maakt dat niet uit?

En wanneer geef je het? ´sMorgens ´savonds en hoeveel mogen ze??

Poeh, wat een vragen he. Graag zou ik jullie mening hierover willen weten!

Dank u!:)
Misschien is het handig om het op het CB te vragen. Zij kennen jouw kind, wij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat snap ik ook wel, maar ik zou ook graag willen weten hoe jullie dat doen of gedaan hebben.:)
Alle reacties Link kopieren
maar dan krijg je juist weer allemaal verschillende meningen en ervaringen. Officieele richtlijn is wachten tot 6 maanden, zeker bij allergieen in de familie, maar eigenlijk sowieso. Soms kan het goed zijn eerder te beginnen, maar dat moet je echt overleggen met het cb. Veel cb's hanteren nog de viermaanden grens en veel ouders ook, is maar net wat je zelf belangrijk vindt en wat je gelooft. Als je kind eraan toe is, geloof ik nooit zo in, want hoe weet je dat? kind stopt rond die leeftijd sowieso alles in zijn mond dus dat lijkt me geen criterium.
kind stopt rond die leeftijd sowieso alles in zijn mond dus dat lijkt me geen criterium.
Nou.....Míjn kind is toe aan afstandbedieningen en mobieltjes, dussssssss.....
Alle reacties Link kopieren
nou kopen dan maar fleur, zit niks anders op.
Alle reacties Link kopieren


Debbie ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe anderen dat doen en deden. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden dus ik ben me ook een beetje aan het inlezen.



Op het cb hier wordt geadviseerd om pas met 6 maanden beginnen en tot die tijd alleen borstvoeding te geven. Maar ik geloof inderdaad dat het wel verschilt per cb.



Maar hoeveel je geeft en op welk tijdstip van de dag?

Ik kreeg laatst van een andere december mama deze link: 




bijvoeding



 ook best handig. Beetje door de Friso reclame heenlezen.
Alle reacties Link kopieren
Met zes maanden je kindje wat laten proeven. Meer dan twee theelepeltjes gaan er waarschijnlijk niet eens in. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je teveel geeft, uitzonderingen daargelaten.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
je begint sochtends ergens, na een normale melk voeding, met wat hapjes van groente of fruit, net wat je wil. Na de voeding zodat je niet hun eetlust verminderd door de hapjes en ze wel gewoon hun voeding binnen krijgen. En sochtends zodat je eventuele reacties gedurende de dag kan observeren en niet snachts hebt. En dan gewoon kijken hoe het gaat, eet je kindje goed, kan je al snel een voeding verminderen, maar het kan ook rustig een paar maanden bij paar hapjes blijven en meer niet. Is ook heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
Op www.borstvoeding.com staat veel informatie over voedselintroductie trouwens.
'It could be lupus'
nou kopen dan maar fleur, zit niks anders op.
Ze heeft ze al in dr mond!
Alle reacties Link kopieren
Die link wilde ik ook net geven Stardusty, daar kan je inderdaad veel vinden over wat wanneer te introduceren.......Bij mij op t cb zeiden ze trouwens dat groente of fruit niet zoveel uitmaakt voor t begin......groente hebben ze vanaf 6 maanden nodig voor het ijzer maar fruit zorgt juist weer voor een betere opname van t ijzer..



Ik ben 2 weken geleden begonnen met savonds (als ik zelfs sta te koken want dan is t altijd jammer-uur) wat hapjes groente en inmiddels zit meneer s avonds aan een potje groente en smorgens een halfje fruit :P



Verder is er al een aantal keer eerder een topic/discussie over hoe en wanneer bijvoeden geweest dus even tussen de bv/fv discussie doorlezen en je vindt heel veel handige tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven