Geboortefotografie. Iemand ervaring?

17-11-2013 19:44 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin april uitgerekend van ons tweede kindje.

En nu heb ik eens in de krant gelezen over geboortefotografie. Dus iemand die tijdens de bevalling op de achtergrond aanwezig is en dit vastlegt.

Dit lijkt me persoonlijk erg mooi, mede omdat het waarschijnlijk de laatste keer is (nu geen wens voor een derde) en omdat ik toch eens wil weten hoe het nu bij mezelf is gegaan. Ik was gewoon aanspreekbaar, maar toch ben ik best wel wat vergeten.



Voor degene die denken dat het 'nare' foto's worden, als je via google afbeeldingen zoekt op geboortefotografie, zie je dat het mooie foto's zijn.



En nu vraag ik me dus af, of iemand hier ervaring mee heeft? En wat die ervaring dus is. Vond je het een meerwaarde, na je bevalling?



Alvast dank voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die geboortefotografie doet. Ik vind haar blogs en foto's prachtig.

Ikzelf moest er bij baby een niet aan denken. Bij baby twee leek het me wel mooi maar had ik het geld er niet voor (over). Misschien als die vriendin wat dichter bij mij had gewoond en ik haar had kunnen vragen. Wellicht bij baby drie als die er komt.

Dit is de de website trouwens www.fermontfotografie.nl
wat 'n onsmakelijke foto's staan daarbij zeg! je kind zal je dankbaar zijn als je daar géén foto's van in zijn babyboek plakt!
Alle reacties Link kopieren
Hou toch eens op zeg! Zijn schitterende ontroerende foto's. Zat net ook op die site te kijken en krijg gewoon de tranen in de ogen. Zo mooi vind ik dat!



(plus denk weer aan eigen bevalling)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:elninjoo schreef op 17 november 2013 @ 20:13:

wat 'n onsmakelijke foto's staan daarbij zeg! je kind zal je dankbaar zijn als je daar géén foto's van in zijn babyboek plakt!



Voorspelbare reactie, maar ik neem aan dat het voor TO is en niet spciefiek voor in het babyboek voor kind.

Ik word er inderdaad niet blij van, als je op google zoekt, maar die link van es1450, daar zitten hele mooie tussen. Ik zou zo iemand (ik ben gesteriliseerd, maar goed, theoretisch) wel nadrukkelijk instrueren tussen mijn benen weg te blijven. En ik zou het niet trekken dat er iemand anders bij is behalve mijn man en de nodige professionals (ben al wel 2 keer bevallen, trouwens). Mijn man heeft foto's gemaakt na de geboorte, dat vond ik meer dan genoeg.



Geen ervaring, sorry.
Die met die middelvinger is wel leuk ja, maar die baby is tenminste al schoongemaakt.

Vind die negerin met haar benen wijd terwijl dat kind eruit wordt getrokken echt 'n WTF foto, zo wil je jezelf toch niet terugzien??? En dan nog op 'n openbaar portfolio op internet.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk heeft elninjoo weer eens een compleet overbodige reactie geplaatst.... Gelukkig kan ik de rest niet lezen, lang leve het blokkeren. Zou ze ook eens moeten doen op de kinder-onderwerpen.



Maar goed, de foto's zijn voor mij en mijn man. Niet voor in het kinderboek, niet voor familie en niet voor vrienden. Alleen voor ons. Als mooie herinnering. Bij de eerste moest ik er inderdaad ook niet aan denken, maar achteraf gezien vind ik het jammer dat ik niet meer tastbare herinneringen aan heb.



Die link die es1450 heeft geplaatst, had ik inderdaad ook al gevonden, maar die vond ik wel erg duur. Die zit zeker 300 euro boven anderen. Al zijn de foto's prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Op mijn mobiel doet die site het niet helemaal, dus ik zie niet welke elninjo bedoeld.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij twee vriendinnen bij de geboorte mogen zijn. Dat was niet speciaal om foto's te maken trouwens, maar heb ik op verzoek wel gedaan, en gefilmd. Ook heb ik een 'dagboekje' bijgehouden met allerlei uitspraken en de tijd dat dingen gebeurde. Dat is nu jaren later echt heel leuk.

Zou je zoiets niet liever willen? Hoewel de foto's vast minder zijn dan van een professioneel iemand, is het wel intiemer. Als je tenminste iemand hebt die zo dicht bij jullie staat dat je die bij de bevalling wilt hebben.
quote:elninjoo schreef op 17 november 2013 @ 20:26:

Die met die middelvinger is wel leuk ja, maar die baby is tenminste al schoongemaakt.

Vind die negerin met haar benen wijd terwijl dat kind eruit wordt getrokken echt 'n WTF foto, zo wil je jezelf toch niet terugzien??? En dan nog op 'n openbaar portfolio op internet.



Ja, zo'n foto zit ik ook niet op te wachten, maar google-afbeelding maar eens op geboortefotografie, dan zijn de eerste hits alleen maar zo.

Maar goed, net als bij trouw foto's kun je toch aangeven wat je wilt, neem ik aan. Je kunt zo iemand prima vertellen dat ze tussen je benen weg moet blijven.

En dat smegma op het hoofd heb ik dan weer minder moeite mee,
Alle reacties Link kopieren
Wat een prijzen zeg..! Maar goed dan heb je wel iets heeel bijzonders. Het idee van een vreemde bij de bevalling zou me minder lijken maar de foto's zijn wel prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de vk in het ziekenhuis wat fotos laten maken. Ook van dat de baby eruit komt... Geen probleem mee, maar laat het verder aan niemand zien. (wist niet dat er zulke fotos gemaakt waren)



To, als jij t geld er voor over hebt, zeg ik DOEN :-)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Es, wat grappig dat je haar kent. Kwam gisteren per toeval op haar Facebookpagina terecht, en moest bij dit topic ook direct aan haar denken. Ook op Facebook staan onwijs mooie foto's!
Ik had er niet aan moeten denken om een vreemde fotograaf om me heen te hebben bij mijn bevallingen. Het heb me altijd enorm moeten concentreren en vond alles storend, de radio die aanstond, als er iets tegen me gezegd werd (laat staan een vraag gesteld), als ik aangeraakt werd. Niets voor mij dus!
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik vond het wel wat hebben. Die bibberige foto's afgewisseld met haarscherpe foto's (welke zou man nu genomen hebben en welke de 'pleeg'? ).



Ik heb het wel eens voor een vriendin gedaan, en mbv een bevriende fotograaf wat leuke special effects op de foto's losgelaten. Als je iemand kunt vinden die 'veilig' aanvoelt en enigszins met een camera kan omgaan heb je (bijna) hetzelfde. Als je van plan bent om de foto's alleen voor jezelf te laten maken zou ik er niet zoveel geld tegenaan gooien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg mooi. Inderdaad alleen voor jezelf en partner. Bij baby 1 niet over nagedacht. Bij bevalling twee wilde ik wel wat foto's tijdens de bevalling, maar die bevalling ging te snel. Als er een derde komt ga ik de mogendheden eens uitzoeken. De tip van een vriendin of familielid erbij voor de foto's is zeker een goede. Trui, als je ervoor kiest, vertel je dan tzt hoe je het ervaren hebt?
Mijn zus is fotograaf en heeft tijdens mijn laatste bevalling foto's gemaakt. Ongevraagd overigens, dus dat was een leuke verrassing toen ik weer een beetje bijgekomen was Het zijn heel decente foto's, alleen zag ik er na de bevalling niet zo fris uit als sommige moeders op die foto's via google.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 november 2013 @ 20:26:

Die met die middelvinger is wel leuk ja, maar die baby is tenminste al schoongemaakt.

Vind die negerin met haar benen wijd terwijl dat kind eruit wordt getrokken echt 'n WTF foto, zo wil je jezelf toch niet terugzien??? En dan nog op 'n openbaar portfolio op internet.



Ach, wat weet jij daar nou van?



Ik vind het ook mooie foto's. Mijn man heeft soortgelijke foto's gemaakt, die kijk ik graag terug. Mijn bevallingen waren de mooiste momenten van mijn leven tot nu toe, die herbeleef ik graag.
Ik heb het linkje even open geklikt en vind het prachtige foto's. Ook of juist die van het ongewassen kindje. Mijn buurvrouw had vergelijkbare foto's van haar kinderen, alleen het kindje steeds op de foto's, geen onnodig bloot van haarzelf. Ik heb gevraagd of mijn man deze mocht zien toen ik zwanger was, en hij heeft net zulke foto's gemaakt. Zitten nu in mijn album, maar ook in de kinderen hun album.



Digitale fotografie stond toen nog in de kinderschoenen, dus met een spiegelreflexcamera met rolletje heeft man, in de eerst vijf minuten 36 foto's gemaakt. Die waar teveel bloot van mij opstond hebben alleen wij, en de mensen van de afdruk centrale gezien, en de rest heeft iedereen gezien. En iedereen vond ze prachtig! Manlief heeft wel fotograferen als hobby, kan goed overweg met belichting en sluitertijden etc.



Zelf moest ik, na de geboorte van de eerste, even onder narcose voor de placenta. Was dus heel blij met de foto's, want voordat ik mijn kind goed en wel kon bekijken was ze aangekleed en schoongeveegd.



Wat alleen jammer is, is dat ik allemaal moeder/kind foto's heb. Als je man de fotograaf is, heb je geen foto's van de vader. De verpleegkundige heeft het wel geprobeerd, maar die foto's vielen erg tegen. Ieder zijn vak natuurlijk, maar als ik dan die site bekijk, dan zie je wat er in mijn albums ontbreekt!
Alle reacties Link kopieren
Oh Trui, ik heb die link even bekeken, maar heeeel mooi! Zou het zeker doen. en ik denk dat ik het persoonlijker prettiger zou vinden dat een 'onbekende' de foto's zou nemen.

Mijn moeder en de verloskundige hebben bij mijn bevalling foto's gemaakt en gefilmd. Maar het inzicht van een echte fotograaf en bepaalde technieken kan niet op tegen een amateur.

Maar wat mooi en die van die link komt ook nog uit jouw hoek van het land! ;)
Alle reacties Link kopieren
Iemand die 'enigszins' met een camera om kan gaan behaalt niet dezelfde resultaten als iemand die echt goed kan fotograferen. Dan heb je gewoon foto's waarop netjes geregistreerd staat wat er is gebeurd, en als je dat genoeg vindt dan is het prima, maar als je echt bijzondere en mooie foto's wil dan zou ik wel verder kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:wendy7474 schreef op 17 november 2013 @ 21:10:

[...]





Ach, wat weet jij daar nou van?



Niets blijkbaar, als vrouwen tijdens het bevallen opeens graag met hun wijd open doos op de foto gaan.



Als fotograaf kan ik creatieve foto's van schoon gewassen baby's overigens wel waarderen. Ziet er dan toch net even wat smaakvoller uit dan nog vol met vieze smurrie.



Die met die middelvinger vind ik echt 'n toppertje, geweldige vondst van die fotograaf! Of zou die baby zelf z'n middelvinger al hebben opgestoken?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om de doos, maar om de baby die voor het eerst levenslicht ziet.



Maar zoiets kun jij onmogelijk begrijpen. Jammer, wel.
quote:wendy7474 schreef op 17 november 2013 @ 21:10:

[...]





Ach, wat weet jij daar nou van?



Ik vind het ook mooie foto's. Mijn man heeft soortgelijke foto's gemaakt, die kijk ik graag terug. Mijn bevallingen waren de mooiste momenten van mijn leven tot nu toe, die herbeleef ik graag.



Echt? serieus? Ik denk dat ik ontzettend gemazzeld heb met mijn bevallingen, duurde niet langer dan 4 uur en geen kunstgrepen verder, maar ik vond het toch net zo iets als hardlopen: ik heb daar een vreselijke hekel aan, maar achteraf geeft het een voldaan gevoel.

Neuken is leuk, kinderen zijn leuk, maar een bevalling is toch een beetje een noodzakelijk kwaad, eerlijk gezegd. Beter had onze lieve heer (of Darwin, of whatever) er een ritssluiting in gemaakt, of gewoon een deurtje.
quote:wendy7474 schreef op 17 november 2013 @ 21:20:

Het gaat niet om de doos, maar om de baby die voor het eerst levenslicht ziet.



Maar zoiets kun jij onmogelijk begrijpen. Jammer, wel.

Ja, oke, maar dan kun je ook gewoon je man vragen foto's te maken van de pas geboren baby. Die heb ik ook. Maar ik hoef echt niet dit soort foto's:











En op de link staat ook een aantal foto's die ik niet van mezelf zou willen hebben. (en ook een groot aantal mooie foto's)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven