Geeft echt iedereen borstvoeding?

23-07-2007 15:40 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
En zijn er dus ook mensen die dat niet willen? Niet kunnen ok, maar zijn er hier ook mensen die dat niet willen? Ikzelf dus niet. Hoor altijd van die horor verhalen: onstoken tepels, kapotte tepels, harde schijven. Verder moet je altijd je kindje gaan wegen of het wel genoeg heeft gehad of dat je toch nog door moet gaan. Verder mag je niet alles eten in verband met. Pfffffft... kijk als ik dat dan zo hoor, dan denk ik : doe mij maar gewoon een fles. Geen polonaise aan mijn lijf.

En wat ik dan ook denk. Iedereen vertelt altijd dat dat het beste is in verband met allergieen later enzo. Maar echt veel meer kinderen krijgen tegenwoordig uitslag en zijn allergisch enzovoorts.. Dus dat klopt ook niet.  

Bovendien wil ik blijven werken en dan moet je kolven. En daar heb ik echt iets tegen. Ik ben geen koe namelijk ! Sorry, maar dat is het eerste waar ik aan moet denken als ik dat zie.

En ik ben best egoistisch. Ik heb mooie borsten en ik hoor altijd van vrouwen met kinderen dat ze hun borsten geen borsten meer kunnen noemen. Meer theezakjes??:o 

Dus misschien ben ik ijdel, maar als borstvergroting algemeen geaccepteerd is, waarom geen borstvoeding wegens borstbehoud niet?



Nou, tot zover mijn verhaal. Ik heb dus nog geen kinderen en misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over.Maar ik ben benieuwd of er uberhaupt mensen zijn die mijn mening delen. Of dat ze bepaalde punten in mijn verhaal kunnen ontkrachten.
Alle reacties Link kopieren
Here we go again....
Alle reacties Link kopieren
TO (Topic-Opener dus; ik neem aan dat je hier nog niet heel erg bekend bent, anders zou je je vragen niet zo stellen...), nee, niet iedereen die het lichamelijk gezien prima kan (98% van de vrouwen) geeft haar baby de allerbeste voeding.
Alle reacties Link kopieren
He, gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Nou, tot zover mijn verhaal. Ik heb dus nog geen kinderen en misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over.Maar ik ben benieuwd of er uberhaupt mensen zijn die mijn mening delen. Of dat ze bepaalde punten in mijn verhaal kunnen ontkrachten.
Wil je dat echt? Dat we je hele verhaal ontkrachten? Vast niet;)
Alle reacties Link kopieren


Dus misschien ben ik ijdel, maar als borstvergroting algemeen geaccepteerd is, waarom geen borstvoeding wegens borstbehoud niet?





Misschien is een draagmoeder iets voor je? Ivm buikbehoud...
Alle reacties Link kopieren




quote: Chi caatje schreef





Dus misschien ben ik ijdel, maar als borstvergroting algemeen geaccepteerd is, waarom geen borstvoeding wegens borstbehoud niet?



Misschien is een draagmoeder iets voor je? Ivm buikbehoud...

En dan een pleegmoeder à la Mamarleen voor de opvoeding (want opvoeden doet soms ook van au..
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft last van allerlei kwaaltjes (horrorverhalen zoals jij ze noemt), verder heb ik ook altijd gewoon alles gegeten (tja geen alcohol). En als je niet wilt kolfen kun je ook alleen s'avonds en s'ochtends borstvoeding geven. Er is dus ook nog een tussenweg.

Ik ben zelf pro borstvoeding, maar ken ook iemand die idd ervoor heeft gekozen het niet te doen. Zij had dezelfde redenen als jij en zij was heel tevreden met haar besluit. Het is een persoonlijke beslissing.

Enneh, je borsten kunnen ook al wat veranderen door de zwangerschap en  door de stuwing die je krijgt na de bevalling, ook als je geen borstvoeding geeft. Een zwangerschap verandert je lichaam gewoon iets, maar als je er wat voor blijft doen hoeft dat helemaal niet erg te zijn! (en een goede bh doet wonderen)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zeker mensen die je mening wel delen. Je moet je eigen keuzes maken, dat geldt voor iedereen. En daar moet je achterstaan.



Maar er zijn al diverse topics geweest over dit onderwerp.....
Alle reacties Link kopieren
He, gezellig.
Chicaatje? Ik verdenk Inad
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Je bent vast net nieuw hier, dus kun je het niet weten....



Er zijn hier vele mensen zeer pro BV. Enkelen van hen gaan ook iedere discussie op dat gebied erg heftig aan, waarbij zeer felle woordenwisselingen niet geschuwd worden. Volgens mij gebeurt dit zo om de 2 a 3 mnd, al zolang als dit forum in de lucht is.

Forumsters die bij het meubilair horen (en hun mening niet zo strijdlustig tentoonstellen), verzuchten bij het lezen van jouw topictitel ws iets in de trant van: "Ogod nee he, daar gaaaaaan we weer". En eigenlijk zou ik je gewoon een hele bondige samenvatting kunnen geven over wat in de nu te komen 10 pagina's beschreven/uitgevochten gaat worden. Maar da's me teveel typwerk.



Mijn advies:

Tegen de tijd dat je echt zwanger bent, moet je je eens goed verdiepen in het onderwerp. Open minded. En dan voor jezelf beslissen of je BV wilt gaan geven. En of dat kleine beetje doorzettingsvermogen/pijn doorstaan om BV met succes te gaan geven ook opweegt tegen alle voordelen voor de beeb. Alleen jij zal dat kunnen beslissen voor jezelf.



Feit is denk ik dat BV gewoon echt het allerbeste voor je beeb is, maar dat KV zeer zeker ook van erg goede kwaliteit is.



Maar zoals gezegd; uit je openingspost blijkt wel dat je er eigenlijk helemaal niets van weet. Een beetje het verhaal van de klepel en de klok, zeg maar. Verdiep je er maar eens in tegen de tijd dat het echt interessant wordt voor je.
Alle reacties Link kopieren


En zijn er dus ook mensen die dat niet willen? Niet kunnen ok, maar zijn er hier ook mensen die dat niet willen? Ikzelf dus niet. Hoor altijd van die horor verhalen: onstoken tepels, kapotte tepels, harde schijven. Verder moet je altijd je kindje gaan wegen of het wel genoeg heeft gehad of dat je toch nog door moet gaan. Verder mag je niet alles eten in verband met. Pfffffft... kijk als ik dat dan zo hoor, dan denk ik : doe mij maar gewoon een fles. Geen polonaise aan mijn lijf.

En wat ik dan ook denk. Iedereen vertelt altijd dat dat het beste is in verband met allergieen later enzo. Maar echt veel meer kinderen krijgen tegenwoordig uitslag en zijn allergisch enzovoorts.. Dus dat klopt ook niet.  

Bovendien wil ik blijven werken en dan moet je kolven. En daar heb ik echt iets tegen. Ik ben geen koe namelijk ! Sorry, maar dat is het eerste waar ik aan moet denken als ik dat zie.

En ik ben best egoistisch. Ik heb mooie borsten en ik hoor altijd van vrouwen met kinderen dat ze hun borsten geen borsten meer kunnen noemen. Meer theezakjes??:o 

Dus misschien ben ik ijdel, maar als borstvergroting algemeen geaccepteerd is, waarom geen borstvoeding wegens borstbehoud niet?



Nou, tot zover mijn verhaal. Ik heb dus nog geen kinderen en misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over.Maar ik ben benieuwd of er uberhaupt mensen zijn die mijn mening delen. Of dat ze bepaalde punten in mijn verhaal kunnen ontkrachten.





Je bent dan misschien geen koe omdat je niet kolft, maar je bent wel een domme koe qua redenatie .



Je moet maar niet zwanger worden, want daar ligt de oorzaak van de theezakjes en niet in de borstvoeding.

Ik zie overigens weinig verschil, mijn borsten zijn eerder mooier.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Maar zoals gezegd; uit je openingspost blijkt wel dat je er eigenlijk helemaal niets van weet. Een beetje het verhaal van de klepel en de klok, zeg maar. Verdiep je er maar eens in tegen de tijd dat het echt interessant wordt voor je.
Xop, top! Echt goed omschreven en ook gewoon aardig dat je TO waarschuwt voor wat er nu misschien gaat losbarsten.
Kan jou mening zijn maar deze is wel bijzonder ongefundeerd. Verdiep je eens in borstvoeding aan de hand van een speciefiek borstvoedingsboek bijvoorbeeld. In plaats van de 'horrorverhalen' van de buurvrouw van de neef van de tante van je collega.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat veel reactie. Dit had ik ook wel een beetje verwacht hoor.

Maar ik ben wel blij met de reacties. Feit is dat ik het gewoon niet weet en zelf ook geen borstvoeding heb gehad. Wilde gewoon eens van gedachten wisselen met de volgens mij weinigen anti-borstvoedingmensen.

Helaas kan dit niet meer met mijn moeder. Zij is 4 jaar geleden overleden en op dit soort momenten voel ik dat extra heftig.

Wees vooral niet bang om mij terecht te wijzen of wat dan ook. Ik heb gewoon mijn angsten en gevoelens daarover op papier gezet. Lekker hard dat wel maar daar hou ik wel van. Misschien ben ik inderdaad wel een domme koe! :D Hahaha, geeft niet. Hou van nuchtere harde reacties. Deed mijn moeder ook en dat zet je gelijk weer met 2 benen op de grond.

Maar over dat hele koe onderwerp. Daar blijf ik bij, want zo ziet het er gewoon uit.

Verder: krijg je ook zoveel pijn en ontsteking?

Moet je erop rekenen na elke voeding je kindje te wegen of juist helemaal niet? 

Graag veel ervaringen. Tegen of voor. Kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, je kindje na elke voedings hoeft, normaal gesproken, er zullen vast gevallen zijn waar dat wel moet, niet. Ik ging in het begin uit mezelf een keer in de week naar het consultatiebureau om te wegen, gewoon omdat ik het leuk vond.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren




quote: shyte reageerde





quote: Chi caatje schreef





Dus misschien ben ik ijdel, maar als borstvergroting algemeen geaccepteerd is, waarom geen borstvoeding wegens borstbehoud niet?



Misschien is een draagmoeder iets voor je? Ivm buikbehoud...



En dan een pleegmoeder à la Mamarleen voor de opvoeding (want opvoeden doet soms ook van au..



Ben je gek! Krijg het nog druk genoeg (zwanger van bio-kindje nummer 2, die zonder twijfel ook minimaal 9 maanden bv gaat krijgen :D)
Alle reacties Link kopieren
En je hoeft ook geen pijn en borstontstekingen te krijgen. Kan, maar is niet bij iedereen zo.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren


Jeetje wat veel reactie. Dit had ik ook wel een beetje verwacht hoor.

Maar ik ben wel blij met de reacties. Feit is dat ik het gewoon niet weet en zelf ook geen borstvoeding heb gehad. Wilde gewoon eens van gedachten wisselen met de volgens mij weinigen anti-borstvoedingmensen.

Helaas kan dit niet meer met mijn moeder. Zij is 4 jaar geleden overleden en op dit soort momenten voel ik dat extra heftig.

Wees vooral niet bang om mij terecht te wijzen of wat dan ook. Ik heb gewoon mijn angsten en gevoelens daarover op papier gezet. Lekker hard dat wel maar daar hou ik wel van. Misschien ben ik inderdaad wel een domme koe! :D Hahaha, geeft niet. Hou van nuchtere harde reacties. Deed mijn moeder ook en dat zet je gelijk weer met 2 benen op de grond.

Maar over dat hele koe onderwerp. Daar blijf ik bij, want zo ziet het er gewoon uit.

Verder: krijg je ook zoveel pijn en ontsteking?

Moet je erop rekenen na elke voeding je kindje te wegen of juist helemaal niet? 

Graag veel ervaringen. Tegen of voor. Kom maar op!



Nou, fijn dat je tegen een stootje kunt. Altijd handig als een topic opent over borstvoeding. Dus jou doet kolven denken aan een koe? Ik heb het zo'n beest anders nog nooit zien doen. En je hoeft helemaal geen ontstekingen te krijgen, waarom denk je dat? Natuurlijk krijgen sommige vrouwen er wel 1, maar de meeste vrouwen niet hoor. En waarom zou je je kindje na iedere voeding moeten wegen?? Hoe kom je daarbij? En verder zou ik je toch willen aanraden om met de zoekfunctie op borstvoeding te zoeken...want dan vind je een schat aan informatie (en felle discussies..). Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil trouwens even misbruik maken van de drukte die hier zeker zal onstaan; ik heb een topic geopend op de pijler "werk en studie" maar er heeft nog niemand gereageerd..:(..dus als iemand van hier ook nog even zin heeft om daar te kijken? Thanks;)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef al bijna twee jaar bv en nooit kloof of echte ontsteking gehad (alleen keer dreigende). Flesvoeding is pas pijnlijk. Pijnlijk om snachts je bed uit te moeten om een fles te gaan klaarmaken. Ik ben heel lui en BV past prima bij luie mensen;)



Het moge duidelijk zijn dat ik Chicaatje niet ben, Stardusty, want ik ben juist de intelligentste vrouw op ons topic:P



En, Chicaatje, ik wordt wel tot de BV-maffia gerekend denk ik, maar niks aanval hier hoor. Ik vergeef het je omdat je zo overduidelijk totaal geen idee hebt van wat bv of fv inhoud. Ik zou zeggen, informeer je eens goed en vooral ook over de gezondheidsfactoren. En Bv is wat betreft borst-behoud kuist gunstig. Als je meteen flesvoeding zou geven gaan je tieten van enorm naar ineens weer normaal formaat en daargaan ze juist van hangen. Dus hop borstvoeding geven als je je tietjes wilt behouden;)
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil trouwens even misbruik maken van de drukte die hier zeker zal onstaan; ik heb een topic geopend op de pijler "werk en studie" maar er heeft nog niemand gereageerd..:(..dus als iemand van hier ook nog even zin heeft om daar te kijken? Thanks;)
*rent naar het moderatortopic om oproepje te melden*;)

(ik zal eens kijken:))
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren


Ik geef al bijna twee jaar bv en nooit kloof of echte ontsteking gehad (alleen keer dreigende). Flesvoeding is pas pijnlijk. Pijnlijk om snachts je bed uit te moeten om een fles te gaan klaarmaken. Ik ben heel lui en BV past prima bij luie mensen;)



Het moge duidelijk zijn dat ik Chicaatje niet ben, Stardusty, want ik ben juist de intelligentste vrouw op ons topic:P



En, Chicaatje, ik wordt wel tot de BV-maffia gerekend denk ik, maar niks aanval hier hoor. Ik vergeef het je omdat je zo overduidelijk totaal geen idee hebt van wat bv of fv inhoud. Ik zou zeggen, informeer je eens goed en vooral ook over de gezondheidsfactoren. En Bv is wat betreft borst-behoud kuist gunstig. Als je meteen flesvoeding zou geven gaan je tieten van enorm naar ineens weer normaal formaat en daargaan ze juist van hangen. Dus hop borstvoeding geven als je je tietjes wilt behouden;)



Check spel- en typfouten en bij deze valt u van uw voetstuk ;)
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
En, Chicaatje, ik wordt wel tot de BV-maffia gerekend denk ik, maar niks aanval hier hoor. Ik vergeef het je omdat je zo overduidelijk totaal geen idee hebt van wat bv of fv inhoud. Ik zou zeggen, informeer je eens goed en vooral ook over de gezondheidsfactoren. En Bv is wat betreft borst-behoud juist gunstig. Als je meteen flesvoeding zou geven gaan je tieten van enorm naar ineens weer normaal formaat en daargaan ze juist van hangen. Dus hop borstvoeding geven als je je tietjes wilt behouden;)
Typfouten en intelligentie zijn niet aan elkaar gerelateerd. Intelligente mensen maken juist vaak typfouten, omdat ze zo snel zijn met denken dat hun vingers het niet bij kunnen houden.



                                        Empirisch Inad Onderzoek - 2007.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren




quote: Inad reageerde



Ik geef al bijna twee jaar bv en nooit kloof of echte ontsteking gehad (alleen keer dreigende). Flesvoeding is pas pijnlijk. Pijnlijk om snachts je bed uit te moeten om een fles te gaan klaarmaken. Ik ben heel lui en BV past prima bij luie mensen;)



Het moge duidelijk zijn dat ik Chicaatje niet ben, Stardusty, want ik ben juist de intelligentste vrouw op ons topic:P



En, Chicaatje, ik wordt wel tot de BV-maffia gerekend denk ik, maar niks aanval hier hoor. Ik vergeef het je omdat je zo overduidelijk totaal geen idee hebt van wat bv of fv inhoud. Ik zou zeggen, informeer je eens goed en vooral ook over de gezondheidsfactoren. En Bv is wat betreft borst-behoud kuist gunstig. Als je meteen flesvoeding zou geven gaan je tieten van enorm naar ineens weer normaal formaat en daargaan ze juist van hangen. Dus hop borstvoeding geven als je je tietjes wilt behouden;)





Check spel- en typfouten en bij deze valt u van uw voetstuk ;)

Zie Empirisch Onderzoek en val vervolgens van uw stokje:P
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven