geen felicitaties van schoonouders

14-11-2013 21:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustraties uiten. Onze zoon is vandaag 6 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we morgen. Mijn ouders hebben gebeld om te feliciteren, maar mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen.

Wij nemen hun dit erg kwalijk. Ik weet nu al dat ze morgen weer met een of andere smoes komen. Bah mijn man en ik balen hier erg van. Ons zoontje was er ook sneu van.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.

En nu?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Komen ze morgen? En zo ja, waarom zouden de felicitaties morgen dan niet volstaan?
Alle reacties Link kopieren
Al moet ik zegen dat ik de opmerking hij is er sneu van dan wel weel geinig vind.



Die hou ik erin: ik ben er sneu van
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Stel je niet aan. Ze komen toch morgen? Wat een onzin om je kwaad om te maken.
Ik wordt altijd een beetje sneu van mensen die om alles boos worden, vooral als ik het probleem niet snap
Ik zie het probleem niet. Ze komen morgen op de verjaardag, wat voegt de felicitatie van vandaag dan nog toe? Ik vind dat jullie overdrijven. Dan is er vast meer aan de hand.
Dus jouw 6-jarige zoontje heeft heel de dag zitten wachten tot zijn opa en oma zouden bellen? Of hebben jullie er wat van gezegd?



Het is rot dat je het vervelend vindt maar die teleurstelling komt door jullie eigen verwachtingen. Als jullie verwachtingen wat minde hoog zijn, is de teleurstelling ook minder groot.



Maar gezien de rest van jouw post over 'dat ze vast wel weer met een smoes komen' zal dit niet het enige zijn waarbij ze niet aan jullie verwachtingen voldoen. Gewoon lekker op jullie zoon richten joh, fijne dag en genieten!
Dat kan toch gewoon als ze komen.

Ik zie het punt niet.

Zoek je niet gewoon iets wat er niet is?
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet om de haverklap iedereen zijn verjaardag. Ook die van mijn moeder. Daar ben ik dan zelf wel een beetje sneu van maar betekent niet dat ik een kreng ben verder, hoor.



Zijn opa & oma verder wel heel lief?
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet mijn eigen verjaardag nog

Ben ik dan ook wel een beetje sneu van eigenlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel, 51 seconden geleden

Komen ze morgen? En zo ja, waarom zouden de felicitaties morgen dan niet volstaan?



Bij een volwassene wel. Bij een kind van zes ligt dat toch anders wat opa en oma betreft.



Ik vind het wel sneu voor zo'n jochie. Ik zou het gewoon even aankaarten en uitleggen dat het voor zo'n manneke wel heel veel betekent als ze even bellen om te feliciteren. En of ze er volgend jaar wel aandenken.



Dit is trouwens waarom wij in de familie kinderverjaardagen op de dag zelf vieren. Om dit soort teleurstellingen te voorkomen, kinderen snappen dat later vieren niet echt. Ze voelen zich heel erg jarig op hun verjaardag.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Toen ik een jaar of zeven, acht was en je elkaar met een kaartje of een belletje op dr vaste lijn feliciteerde zat ik ook te wachten tot mijn grootouders belde.



De ene belde altijd al voor schooltijd (ook toen ik al lang en breed studeerde...) Maar die andere vergaten mijn verjaardag nogal eens, en dat trok ik me zeker aan.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste gefeliciteerd!



Ik zie het probleem niet, morgen komen ze toch....



Hebben jullie tegen hem gezegd dat het raar is dat oma en oma niet bellen en dat hij daardoor zo reageert....(projectie??)



Fijne verjaardag morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ze komen morgen en feliciteren hem dan vast gewoon met zijn verjaardag. Dan is het toch onzin om vandaag te bellen.



Als hij aan jou vraagt waarom belt oma / opa niet dan kan je dat toch ook gewoon zeggen.



Want ben jij sneu zeg als je over zoiets al moeilijk doet. Als ze een slappe smoes gaan bedenken dan doen ze dat om jou te vriend te houden maar eigenlijk zouden ze dan gewoon moeten zeggen zeikwijf stel je niet zo aan.
Mijn schoonouders zijn standaard op vakantie als de jongste jarig is. En bellen dan ook niet om te feliciteren. Dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Is je kind ook teleurgesteld?
Je viert het morgen, dan komen ze dus? Snap het probleem niet helemaal! Ikzelf zou er dus helemaal geen problemen mee hebben. Sterker nog, als vandaag vieren mij niet uitkomt, zit ik ook niet verlegen om allemaal telefoontjes. Heb toevallig mij verjaardag afgelopen voorjaar een dagje verzet, en maar één telefoontje gehad.was genoeg op die drukke dag.
Vind hij het echt erg of neemt hij dat van jullie over? Lees een hoop frustratie in jouw OP en daar moet je jullie kind niet mee belasten.
@MrsStan

Ik denk dat het kind dat meekrijgt van de ouders. Als een kind leert dat feliciteren op de dag dat het gevierd wordt heel normaal is, dan vindt hij daar niets van. Ik werd vroeger op mijn verjaardag niet eens door de andere ouder gebeld (ivm vechtscheiding) en vond daar helemaal niets van. Het is maar net wat de omgeving jou wijs maakt, op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Waar lezen jullie dat ze morgen langs komen? Ze zegt alleen dat ze met een smoes komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 14 november 2013 @ 22:03:

Is je kind ook teleurgesteld?

Die was er sneu van.



Maar TO, dan had je je schoonouders toch zelf even gebeld

Denk dat ik dat gedaan zou hebben, zeker als ik het sneue koppie van mijn kind (indien aanwezig geweest) had gezien



Hallo schoonmoeder, gefeliciteerd met je kleinkind
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
ik ben ouderwets, dus ik stuur liever een kaartje dan dat ik bel.



als ik bel, weet ik niet eens of ik op het goede moment bel, ik wil mijn neefjes niet storen als ze aan het spelen zijn eigenlijk.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:paresseuse schreef op 14 november 2013 @ 22:03:

Vind hij het echt erg of neemt hij dat van jullie over? Lees een hoop frustratie in jouw OP en daar moet je jullie kind niet mee belasten.



Idd.



Zeg gewoon tegen jouw zoontje dat ze hem morgen wel zullen feliciteren en maak er zelf niet te veel een probleem van want anders neemt jouw kind dat over.
Ik denk dat je je eigen teleurstelling bij je zoon overbrengt. Mijn dochter van 7 ligt er echt niet wakker van hoor als opa of oma niet belt omdat ze de volgende dag langskomen.



En als mijn dochter vraagt waarom zij dan niet gebeld hebben dan zou mijn antwoord zijn: ze komen morgen toch lieverd..? Opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven